Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goodwood 11-12-13-07 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Goodwood 11-12-13-07 2008

http://www.goodwood.co.uk/site/conte...d/Default.aspx

Komt, uiteraard, slecht uit dit jaar, maar toch moest ik daar ook eens heen.
    fka v164

Dat zeg ik ook elk jaar, maar toch ben ik er nog NOOIT geweest..

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Misschien komt dit beter uit:

http://www.goodwood.co.uk/site/conte...l/Default.aspx

19-20-21 september dus.

Sowieso de leukste van de twee evenementen. En ja, elk jaar hebben de thuisblijvers inderdaad ongelijk... :)
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Wel een verkleedpartijtje die Revival :)
        ------------------------------------------------
        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Voor jou niet toch?
          Gewoon je werk-kloffie aan en je ipod thuis laten. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik ben een paar keer naar festival of speed geweest en deel niet de mening dat revival in september beter is. Als je van oude meuk houdt wel natuurlijk. Ken wat mensen die daar meeracen en helemaal opgaan in dat jaren 50gedoe. Met alle respect, maar geef mij maar groupC auto's, F1's, quattro's EN oude meuk op 1dag. Wat ik ook wel mooi vind is dat het rally gebeuren in de laatste paar jaar zo gegroeid is. Toyota die museum autos vanuit japan overvliegt, Audi die Stig in museum quattro laat rijden. Zeer hoog niveau. Vorig jaar had ik iemand van 22 meegenomen. Die plaste in zijn broek bij het zien van de pikes peak Peugeot 405, een IMSA alfa 75 en andere spullen met vleugels. Natuurlijk vindt ie een auto union ook wel lekker ruiken als ie voorbij komt, maar het is mooi te zien dat er ook jonger spul is. En volgens mij vindt ruim de meerderheid van bijvoorbeeld Nederlandse klassieke rittenrijders dat een healey de meest moderne klassieker is. Niets mis mee, maar dat gaat een keer veranderen (hoop ik dan weer, anders wordt een 164 nooit een klassieker, v164)

Gaan dus!!

Comment

Och, 't is ook maar wat ik vind. Ik ben de afgelopen tien jaar afwisselend bij beide evenementen geweest en zou nu kiezen voor de Revival.

De formule van het FoS is óók geweldig en ik heb bij mijn laatste bezoek opnieuw genoten, maar in de huidige vorm vind ik het net iets te groot en te druk geworden. Ook dit jaar wordt 't weer Lewis-mania...

Ook is het jammer dat er steeds meer demoruns komen in plaats van getimede ritten, zeker van het moderne spul. De run van Heidfeld in 1999 was gewéldig. Natuurlijk moet je op de veiligheid letten, zeker na het dodelijk ongeval in 2000, maar het blijft zonde dat de F1's alleen maar donuts draaien. De rallystage die een paar jaar geleden is toegevoegd, is natuurlijk wel briljant.

Maar de Revival heeft als grote pluspunt dat er ook echt wordt geracet. Uiteindelijk gaat het daar toch om. Verder zal dit een tikje elitair klinken (maar wat kan mij dat schelen :)): de toegang tot het Revival-paddock is beperkt tot clubleden - in de goede oude Britse aristocratische traditie van 'keeping out the riff-raff' - en dat scheelt toch behoorlijk. Eindelijk een beetje ruimte om de auto's heen in plaats van dat overvolle gedrang op het Festival... (hoewel vrijdagochtend nog steeds wel meevalt).

Eén evenement kan nu eenmaal niet alles bieden en dus zou ik voor het racen (ook van auto's buiten de Revival-periode '48-'66) een bezoek aan de GPH Monaco (voor de monoposto's) en de Le Mans Classic (voor de sportwagens) willen aanraden. Helaas, helaas, helaas zijn dat tweejaarlijkse evenementen die ook nog eens allebei in een even jaar plaatsvinden, dus als je in 2010 allebei tegelijk wilt bezoeken, moet je in één jaar even flink in den buidel tasten...
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Juli gaat sowieso niet lukken, september wellicht nog wel, niet geheel onbelangrijk :-)
                fka v164

Comment

Hij is goed...

http://www.dumpert.nl/mediabase/1556...is_rijden.html

Comment

Working...
                  X