Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klassieke 912, s

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Klassieke 912, s

In navolging van het 911 draadje, een draadje over 912jes.
    Nee....er zijn geen concrete plannen.
    Gewoon belangstelling!
    Ik weet dat ze na de introductie van de 911 zijn uitgebracht als ' brug tussen de duurdere 911 en de 356.
    Hoeveel zijn er van die 4-pitters eigenlijk gebouwd.
    Pekaatjes ?? een stuk of 90 uit de 1600?
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Ha, die Pa;

90Pk's inderdaad uit krap 1600cc. Motor was de laatste ontwikkelingsfase (afgezien van de Carrera's en GS'en natuurlijk) van de luchtgekoelde vierpitsboxer. In de 356 SC leverde dezelfde motor overigens 95pk, maar misschien is die waarde van 90pk 'gecreëerd' om de afstand tot de grote broer te waarborgen. Er zijn overigens in de eerste jaren flink wat meer 912's dan 911's gebouwd, het overgrote deel voor export naar de States.

Aardige site.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Let op : er zijn 2 versies van de 912 he?
      Die hele mooie vroege, maar ook een latere (1976) (zwaardere) 912E versie met impact-bumpers en echt te weinig pk's.

Die 1e schijnt heerlijk te rijden (betere balans door de 4-cilinder) en heeft de fantastische looks v/e hele vroege SWB (en dus dure) 911.
      We hebben het over die uit 1965/66 neem ik aan.

Onderhoud ligt op 911-niveau, ieg niet goedkoper.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Een 911 SWB of 912 herken je trouwens best makkelijk.
        De achteras zit nog binnen de punt v/h het zijruitje namelijk. Bij de latere versies zit hij precies op de punt of net erachter.

912

911 (1965) Man wat een ding!

911 2.4 LWB

Er zijn uiteraard meer verschillen, zoals het driekwart ruitje voor etc.
        Last edited by Harry; 18-07-09, 12:20. Reden: Niet echt on-topic, maar ik kon wel mooi plaatjes gebruiken! :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Harry;

De laatste (echte) 912's waren ook LWB. Eén jaar in productie geweest, meen ik.
          Scherven brengen gelul.

Comment

Cruciaal: die latere serie (76) heeft niet die oude 1.6 356 motor, doch een 2 liter uit een VW-bus van die tijd.

Comment

Ha, die V4;

Klopt, da's de 912E. Ik denk dat we die in dit draadje dan ook maar snel moeten vergeten....
              Scherven brengen gelul.

Comment

Gaaf spul. Veel te weinig in verdiept, realiseer ik me nu. Zeker ook na het zien van de link van Hansv. Bij onze club is er één 912, die zal ik de volgende keer eens met andere ogen bekijken:

Oliestoken voor het goede doel

Comment

Schitterend, die vroege SWB's. De enige klassieke Duitser die er bij nog een keer zou moeten komen.
                  Last edited by Elentinos; 20-10-09, 20:35.

Comment

912s zijn super gaaf, maar wel echte liefhebbers auto's. Bepaalde specifieke onderdelen zijn idd echt heel erg duur terwijl je in de optiek van hele hordes liefhebbers toch met een bijna-maar-dus-zeker-geen-echte 911 op pad bent. Maar goed, daar kun je lak aan hebben want de gewichtsverdeling is (zeker met een volle tank Bensin in der Nase) een stukje gunstiger. Dus hij heeft ook voordelen tov van zijn "volbloed" zusje. Deze staat aan de andere kant van het kanaal op een andere baas te wachten. Als je het verhaal zo leest aan de ene kant van een liefhebber, aan de andere kant: best een hoop open eindjes...

1969 LWB 912. Left hand drive 5 speed Californian import early 2000s. Maintained by PR Services. Car has seen little use since purchase in 2007. Stored in garage but regularly tured over the car runs extremely well and is mechanically sound. New (old) engine put in by PR Services in 2006 (need to check date as it was by previous owner - who also had it serviced by PR) and recent work on brakes calipers also means it stops well too.

I am selling the car not because I don't love her but as I don't get enough opportunity to drive her (well under 1000 miles last year) and hope she goes to a good home. Although mechanically sound, the car will need a little bit of tlc to get perfect eg seals and carpets and a slight dent on the bonnet will need attention but other than that she's a great looking car. Extras added over the years include a 911 style front and a change of paint to white from the original ivory.

Outside - Paint bubbling slightly in one or two places but only noticable on close inspection. Seals around rear windows cracked but car never driven in winter or wet conditions so not been a problem for me.

Inside - Vinyl seats. I added new 3 point belts (QuickFit SBS) in 2007 replacing the original laps. Original wheel etc so nothing new in here. Not original stereo and current stereo doesn't work - why would you bother?!

The car is stored in Essex and I live in London. All documents are in Essex with the car so whilst i'm able to answer general questions i won't be able to answer specifics like exactly when the engine was replaced or the car was first registered in uk or when the MOT runs out sorry. But i'll store up any questions and answer them next weekend (25/26th) when i'm back there. I will also take more photos including engine. Also comes with binder full of history and manuals.

Price £10.5k
                    Wel een super leuk ding om te zien en niet 'schuwelijk veel geld.
                    Attached Files
                    Hubraum statt Spoiler

Comment

Ja, mooi ding!

Ik had er niet echt bij stil gestaan dat die late 912's uit 1969 ook gewoon LWB zijn idd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Stolze heeft een rij staan uiteraard. Ook een paar 912E's.
                        Meeste auto's met wat werk, maar af en toe heeft hij ook bijna perfecte auto's staan.

http://www.stolzeclassiccars.nl/db_v...tail.asp?id=65

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mijn collega heeft een 912 uit '68 gekocht ex USA, de versie met 90 PK. Leuk ding!
                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Gave 912 advertentie uit de AutoVisie, ooit:

http://home.wanadoo.nl/~evrckv/gummen/912advertAV.jpg

Comment

ja, cool man! Ook een flink prijsverschil met een 911.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die V4;

Mooi! Progressief verhaal, hoor....
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Inderdaad. Erg grappig :)

Comment

Ik durf het bijna niet te zeggen na alle meningen op het draadje TR 6 restaureren.

Zit ik zorgeloos op het terras achter een blonde Hoegaarden ( geen mooie meid, wel lekker), gaat de telefoon.
                                    He T ik wil je een Porsche sponseren “wat bedoel je “.

Even uit de doeken doen. Vriend van mijn dochter en haar man is al te lang bezig met de restauratie van een 912 uit ’69 .
                                    Komt met alle dingen waar hij mee bezig is nooit klaar. Motor en bak zijn gerestaureerd. Body staat leeg te wachten op het vervolg.

De enigste eis is terug in de oorspronkelijke oranje kleur.
                                    Op dat moment op het terras heb ik “ja ik wil” gezegd.

De volgende keus, een blonde Hoegaarden, Mort Subite, Sneeuwwitje of Lucifer kwam een beetje overeen wat nu nog in mij hoofd rond spookt.
                                    Het is een lege dop die alleen met tijd en geld weer tot iets mooie,s gemaakt kan worden.

Pas na de herfstbok ga ik de auto zien. Nu ben ik eigenlijk met handschoen getrouwd.
                                    Co-Pilot

Comment

Ha ha!! :-)
                                      Start alvast maar "het eindeloze 912 restauratie draadje"! :-)

Nee hoor, gaaf man. Helemaal in het oranje.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooi man, een 912!
                                        Heb er ooit eens eentje laten staan, stond al in de primer, altijd een beetje spijt van gehad.

Comment

Had ik voorkennis ? :-)
                                          Op de beurs zouden ze me afslachten !

Comment

Perfecte pilot Pa.

Nu nog de volgende episodes :-)
                                            Co-Pilot

Comment

We zijn er klaar voor, wanneer opent de inschrijving van de tulp ?

Comment

Tulp? Heb je straks geen tijd meer voor want voor die tijd is ie echt niet klaar!
                                                Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

Ha Ed, er is altijd wel een auto om de tulp te rijden of het nou een 912 is of een 2002tje :-)
                                                  Bovendien kan mijn monteur veel, maar het laatste woord heeft Tino dat is de baas en beslisser over de opties.
                                                  Misschien wil hij niet eens niet met mij :-)

Comment

Volgende week Pa,als het goed uitpakt dan kan er nog meer.
                                                    Chev's of the 50's.

Comment

Gelukkig is dit niet het” TR 6 restaureren” draadje met daarin een auto na 22 jaar stilstand.
                                                      Deze 912 is gewoon gebruikt door de schenker.
                                                      Vond restauratie nodig en is er aan begonnen.
                                                      Als vliegtuigmonteur was hem dat zeker gelukt.
                                                      Zondagavond/nacht na de Eifel -Ardennen klassiek kom ik hem nog tegen op een verjaardagparty.
                                                      Hoor ik beslist meer details.
                                                      Co-Pilot

Comment

Zo'n hele oude 911 of 912 (niet op gelet) staat hier een paar straten verderop. Tenminste van de week dan, maar volgens mij staat ie er al een tijdje, heeft ook wel wat werk. Zal er morgen nog eens langsrijden.

Comment

Working...
                                                        X