Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triumph TR6 restaureren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Triumph TR6 restaureren

    Een vriend van mij kan een TR6 krijgen en het idee is om het ding samen te restaureren. Nou lees ik al jaren klassiekerblaadjes en restauratieverslagen maar daarin wordt eigenlijk nooit verteld wat zo'n avontuur kost (aan geld en tijd).

    We zijn nog niet bij de auto geweest om te kijken dus de enige info die ik heb zijn een paar foto's en de melding van de eigenaar dat de Triumph al 23 jaar stilstaat... Als ik er als noob naar kijk zie ik al grote gaten in de voorste spatborden en ook de binnenste spatborden (bekeken vanuit de motorruimte) zien er niet hoopvol uit. Dat voorspelt niet veel goeds voor de rest van de auto. Ik ben bang dat zo'n beetje ALLES gaar is en moet worden aangepakt of vervangen.

    Kan iemand mij een indicatie van de kosten geven? Ik ben vooral nieuwsgierig naar deelprojecten als plaatwerk/lassen, strakmaken spuitwerk en revisie motor.
    Attached Files

  • #2
    Ik ben totaal geen expert, maar waar heeft de wagen die 23 jaar doorgebracht?

    Dat roest aan het plaatwerk is niet zo spannend, het chassis des te meer. Die ene foto van onderen toont oppervlakteroest, maar dat hoeft geen drama te zijn. Harry had een TR6 ooit, die weet wellicht wat meer?

    Loopt de motor, eigenlijk?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Thom Bekijk bericht
      Kan iemand mij een indicatie van de kosten geven? Ik ben vooral nieuwsgierig naar deelprojecten als plaatwerk/lassen, strakmaken spuitwerk en revisie motor.
      Ergens tussen de 10 en 25k, afhankelijk van hoeveel je zelf kunt en hoe 'goed' het eindresultaat moet worden. Veel gedetailleerder zal het niet worden vrees ik :)

      Op basis van die foto's gok ik op een totaalrestauratie waarbij alles tot op de bodem kaal gaat.
      Oliestoken voor het goede doel

      Comment


      • #4
        Leuk project als je zo'n auto gewoon van iemand krijgt. Gaat je een paar jaar kosten en één of twee relaties, lol.

        Volkomen strippen, kaal maken en een lascursus volgen bij Rustbuster. Lasapparaatje aanschaffen, leren spuiten, staal- en plaatmateriaal leren bewerken.

        Als je een geldbuideltje hebt, ruimte, machines, gereedschap en een paar handige vrienden, dan kan 't ook in een paar weken/maanden gereed zijn als je voldoende vrije tijd hebt. Je werkplaats naast je huis en/of werk is en je dus geen tijd hoeft te verspillen met reistijd naar je klusruimte.

        Vergis je niet in de aanschaf van gereedschap! De waarde ervan overtreft soms met gemak de waarde van de rest van je inboedel. :)

        Triumph delen zijn goed voorhanden, er zijn in NL en de UK, maar ook in de VS (dollar!) veel specialisten en leveranciers te vinden. De auto's zijn 't waard om op te knappen. Zeker eentje die 23 jaar stil heeft gestaan moet je beetpakken, anders hadden ze hem destijds net zo goed direct als donor kunnen gebruiken. Vind ik.

        Keep us posted!

        Comment


        • #5
          Tr6

          Ik ben een PI aan het bouwen om klassieke rallies me te rijden. Ik ben begonnen met een project waar een ander na demontage van de auto mee gestopt is.
          Mijn advies is een goed chassis en body is belangrijk. Daarnaast moet je er op rekenen dat motor, bak/overdrive en cardan gereviseerd moeten worden. Vaak zijn deze onderdelen door het lange stilstaan geroest en de keringen poreus. In princiepe moet je er van uitgaan dat alle mechanische vervangen gereviseerd moeten worden. ( als je dit niet direct doet heb je eerste jaren alleen maar problemen.
          Bij een PI moet je bijna altijd tank, pomp, benzinefiltel gaan vervangen. Daarnaast moet de meteringunit gereviseerd worden evenals de injectoren.

          Naast de wagen die wij aan het bouwen zijn rijden wij nog met een rode PI rallies. Deze wagen heeft ca. 160 PK
          Hou rekening met een investering ca. 25.000,00 euro

          Succes.

          Comment


          • #6
            Tja, zo te zien wel veel werk en dat is al van de foto's.
            In het echt valt het meestal tegen. :-)

            Maar alles is idd verkrijgbaar en meestal nog voor nette prijzen ook.
            Als je het voor 10K redt, dan ben je een handige klusser. Dus kijk even rond wat een mooie gebruikte TR6 kost (15-20K?) en ga de auto dan eens bekijken en tel op wat het alleen aan onderdelen al kost.

            Kun je zelf lassen? Als je dat namelijk moet laten doen, dan wordt het erg duur.
            Spuiten is hetzelfde verhaal. Dat kost duizenden euro's.


            Dus je moet de auto wel WILLEN redden.
            Een orig NL TR6 is wel heel erg gaaf natuurlijk, dat zie je niet zo vaak. En is het een PI of eentje met carbs! PI is veel gewilder, want sneller.

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Strippen, labelen onderdelen/bedrading en 'archiveren' kost je een paar dagen tijd. Dan heb je alle onderdelen er zo uitgehaald. Onderdelen op hun beurt uit elkaar halen, labelen, reinigen/schuren/polijsten/stralen etc kost je per keer misschien ook nog een (halve) dag. PER ONDERDEEL. In elkaar zetten als de onderdelen 'gereviseerd' zijn kost vaak evenveel tijd, zo niet meer.

              Motor uitbouwen is een dagje werk. Motorblok demonteren ook. Reinigen, vervangen van onderdelen, laten reviseren van delen en zelf opbouwen kost je meerdere dagen/avonden. In de praktijk gaan er weken overheen. De vraag is of je direct gaat reviseren, of dat je gaat proberen 't blok draaiend te krijgen. Ik zou hem meteen uit elkaar halen en niet proberen te starten.

              Onderdelen vinden/kopen kost je heel veel tijd, vooral het uitzoeken wat je precies nodig hebt, wilt doen en waar je het het beste kunt scoren. Dat gaat van je effectieve sleuteltijd af. Wel leuk en leerzaam!

              Je moet gewoon een plan maken en aan de slag. Probeer veel werkzaamheden te bundelen, zoals 't stralen en poedercoaten van onderdelen. Soms is vervangen goedkoper dan uitbesteden, de grap is om dan vooral heel veel zelf te doen en dat betekent dat je in 't begin nog geen ervaring hebt en alles lang duurt, omdat je
              a: te onvoorzichtig te werk gaat en dingen verkloot die opnieuw moeten
              b: te voorzichtig te werk gaat en je werkzaamheden veel langer duren dan je had gepland.

              Kleine tip, maak hem niet britisch racing green zoals iedereen die een TR6 restaureert! :)
              Last edited by Dennis Cavallino; 24-07-09, 13:30.

              Comment


              • #8
                Donkerblauw is fraai. Anyway qua kosten zal 't niet veel schelen of je een 'goede' direct koopt of dat aan onderdelen uitgeeft. Maar de tijd. Die vele honderden uren die je gaat klussen, dat moet echt een hobby zijn. En je moet een doorzetter zijn anders strandt de TR6 na een half jaar, 2 jaar of 5 jaar half af in de garage en ga je em in delen aanbieden.

                Als je 't beestje wilt opknappen om er mee te rijden kan je misschien net zo goed een tijdje zoeken naar een werkende en er plezier van hebben. Ook aan een rijdende moet genoeg opgeknapt worden dus hakken zagen en breken kan altijd nog, imho.

                Comment


                • #9
                  Ja maar deze krijgt 'ie gratis. Voor nop. Ik zou zelf al direct ja zeggen... waarbij ik dan geen idee heb wat ik mezelf heb aangedaan. :)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                    Dus kijk even rond wat een mooie gebruikte TR6 kost (15-20K?)
                    Begreep gisteren 7 à 10K voor een redelijk nette.

                    Als je het leuk vind om zo iets te restaureren, doen!
                    Alle andere redenen gaan het einde van het project niet halen
                    fka v164

                    Comment


                    • #11
                      Inderdaad worden er voor zo'n 10.000 euro nette rijdende exemplaren aangeboden. Of voor 4000 een rijdend restauratieproject waarvan je veel delen kunt hergebruiken. Maar dat is geen optie omdat deze auto een familiestuk is en men hem graag weer rijdend wil zien, wat dus wel meer geld zal gaan kosten.

                      Hij is helaas niet origineel NL, sterker nog, het stuur zit aan de verkeerde kant. Maar ik heb mij laten vertellen dat dat laatste niet zo'n heel groot probleem is als je hem toch helemaal uit elkaar hebt liggen. Er zit wel een originele hardtop bij.

                      Lassen en spuiten kunnen we niet en ik ben bang dat dat al gauw 10.000 euro scheelt...

                      Comment


                      • #12
                        Nu op discovery wreck rescue (mark evans). 20 jarige engelse griet zonder skills heeft het plan bedacht om een MG 'Frogeye' Sprite te gaan restaureren. Ze komt alle ellende tegen en is nu zelf aan 't puntlassen. Ga kijken en dan weet je waarom je niet zelf wilt restaureren. Ze is er net achtergekomen dat 't chassis verwrongen is waardoor een ruimte van 1 centimeter tussen oude en nieuw aangeschafte panelen is onstaan. Hierdoor moet de helft opnieuw gepuntlast worden.

                        Schema was 10 maanden om 't beestje te restaureren en halverwege liep ze al 6 weken achter en daar kwam dan nog het herlassen bij.

                        Ik kijk normaal heel graag naar alle autobouw programms ( de hele serie van Mark Evans (westfield kitcar, E-type, Cobra, Heli) , Overhauling (mwoah), WheelerDealers (edd china; cool, andere gast; bah) , Chop Shop (banglabangers), American Chopper (laatste tijd niet meer, te veel herhaling), West Coast Customs (met af en toe aardige kijk op interieur bouw), Boyd Coddington's Hotrods (humor en veel chassis werk, jammer dat ie overleden is), The Hotrod Apprentice: Hard Shine (veel basis-metaalbewerking en stress) e.d.

                        Door al die dingen te bekijken krijg je prima idee wat te je wachten staat en dan nog zie je tijdens die uitzendingen heel geconcentreerd de resultaten. Wat cav al schreef ; je kan best op een lullig stukje metaal van 10x10 een dag bezig zijn. Als je dan 50 van die stukjes moet doen wordt het langzaam de kalender afstrepen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Thom Bekijk bericht
                          Hij is helaas niet origineel NL, sterker nog, het stuur zit aan de verkeerde kant. Maar ik heb mij laten vertellen dat dat laatste niet zo'n heel groot probleem is als je hem toch helemaal uit elkaar hebt liggen. Er zit wel een originele hardtop bij.

                          LOL, dat met dat stuur had ik niet gezien. :-)
                          Wel apart dat hij zo vroeg is geimporteerd, maar dat gebeurde toen natuurlijk ook wel eens.
                          Dat het een familiestuk is, is wel gaaf natuurlijk en die hardtop is cool.

                          Tja, om mee te beginnen is zo'n Triumph wel een goede keuze, maar ook bij zo'n relatief simpele auto kom je van alles tegen en is het echt een mega-klus.

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #14
                            Wellicht een idee als je er zelf eentje in wat betere staat bijkoopt en dan tegelijk restaureren (serieus). Dan heb je na afloop nl elk een auto dus help je elkaar wel , maar ook vooral jezelf. Materialen kun je evt dubbel inkopen daar waar nodig wat op (transport)kosten kan besparen. Bij 2 x spuiten kan je misschien korting regelen en je kan bij de beter TR6 afkijken hoe iets gemonteerd zou moeten zitten e.d. Je moet wel de ruimte daarvoor hebben, maar goed, met een enkele TR6 wil je ook minimaal een lege dubbele garage hebben lijkt me.

                            Comment


                            • #15
                              @ M4, briljant!!!!

                              Ze kunnen er nog beter 3 auto's bij kopen (= nog meer korting bij onderdelen + spuiten) en dan die 2 extra exemplaren met dikke winst verkopen!

                              Comment


                              • #16
                                [email protected]!

                                Comment


                                • #17
                                  TR6 bezitter meldt zich.
                                  De auto is op zich te redden, maar de hamvraag is, gaat het je om het restaureren of om het rijden? Want voor het rijden, zou ik absoluut niet aan deze auto beginnen. Indien je daarentegen wil restaureren, is dit een flinke uitdaging.
                                  Zoals ik het zie, is de auto te ver heen om deelrestauraties uit te voeren. Zeker als je eenmaal alles hebt gedemonteerd, heb je al snel de smaak te pakken en dan 'wil je toch alles maar goed doen'.
                                  Geen probleem, maar reken op een flinke pot euro's. En een aanrader: doe de sleutelcursus van Fiete van der Grinten. Leerzaam en ook nog eens een plek waar veel Triumphs staan.

                                  Basisvoorwaarde is een gezond chassis. Je mag er tegenwoordig wel aan lassen, maar ding moet in de basis wel hard zijn.
                                  Dan het plaatwerk, de body. Denk dat je een flink kluif hebt aan het plaatwerk bij deze auto.
                                  Dan de aandrijflijn. De motor is meestal wel in orde (maar goed, deze heeft wel erg lang stilgestaan). De bak en met name differentieel zullen we aandacht nodig hebben. Ter info, alleen al een gereviseerde diff kost met inruil van de oude ca. 650 euro. Eén onderdeeltje.
                                  Dan de rest van de mechanica. Remmen, ophanging, vering, alle hulpaggregraten: ruitenwissermotor, dynamo, startmotor etc.
                                  Dan nog het interieur. Zelfs al doe je alles zelf (op zich best te doen, want veel is nog te verkrijgen) dan nog denk ik dat je zo op 2.000 euro zit. Stoelbekleding, vulling, tapijtset, nieuwe kap (PVC, mohair is nog stuk duurder).
                                  En de 'devil is in the details'. Ik ben zelf veel tijd en geld kwijt geweest aan het perfectioneren van mijn auto. Alle rubbertjes, kleine dingetjes, het loopt snel op. Verchromen komt er nog bij. Voor enkel de bumpers moet je rekenen op 600 euro.

                                  Ik wil je/jullie niet afschrikken, maar dit is echt een auto waarbij je alles moet en wil doen. Als je 1) tijd 2) geld en 3) ruimte hebt, is het een enorm leuk restauratie object, want de onderdelenvoorziening is goed, zelfs in NL. De auto is niet echt complex (Jensen Intereptor daarentegen...) en het resultaat is gewoon een stoere roadster.

                                  Kijk anders even in mijn profielalbum. Heb ik wat foto's van m'n TR6 neergezet.
                                  Last edited by Eddieee; 25-07-09, 11:02.
                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eddie, wat een prachtige wagen! Gewoon nieuw... Dat is niet meteen wat wij zouden nastreven maar als iets wordt aangepakt moet het inderdaad goed.

                                    Er komen al veel goede tips voorbij maar met de opmerkingen van Eddie gaan we helemaal ergens heen!
                                    Omdat mijn "partner in crime" een wat ander idee heeft bij de doorlooptijd en kosten van zo'n restauratie ben ik bezig een ruw overzicht te maken van de kosten. Hier en daar zie ik al wat voorbij komen maar wat gaat, naast de vele niet te onderschatten kleinere dingen, de volgende grote dingen ruwweg kosten:
                                    - stralen van carrosserie en chassis
                                    - lassen van een gemiddeld aangetaste carrosserie
                                    - strakmaken en spuiten van de carrosserie
                                    - revisie van de motor
                                    - enz...

                                    Kan iemand (Eddie?) een indicatie geven?

                                    Comment


                                    • #19
                                      @M4: Goed idee, maar helaas budgettechnisch niet haalbaar.

                                      @288GTO: Dat idee is nog beter, hahaha. Probleem is dat de uiteindelijke waarde van "onze" auto nooit de kosten van de restauratie zou overstijgen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        http://www.autorestauraties.nl/stralen.html

                                        "In de enorm grote straalcabine van Dijkhof Autorestauraties kan de carrosserie van de auto worden voorgestraald met grove grit, daarna gestraald met fijn gezeefd grit. Na de straalbehandeling is de carrosserie vrij van verf en roest en wordt de behandeling voltooid in de spuiterij met epoxy-primer. De kosten van het stralen van een carrosserie zijn afhankelijk van de voorbewerking en variëren tussen de 800 en 1200 euro."

                                        Bij het ontlakkingsbad gaat het onderdeel, bijvoorbeeld de motorkap of deur letterlijk in een groot warm bad. De oude verflagen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Voordeel hiervan is dat deze behandeling geen krassen achterlaat, die je normaal zou hebben met het arbeidsintensieve afkrabben. De kosten zijn dan ook laag: een deur blank maken kost 50 á 60 euro.

                                        Na het ontlakken kan men goed zien wat er verder gedaan moet worden. Vliegroest, rot en deuken worden zichtbaar. De volgende stap kan dan zijn: nastralen met fijn uitgezeefd grit, uitdeuken, lassen en vervolgens spuiten met epoxy-primer.
                                        Veritatis simplex oratio est

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Thom Bekijk bericht
                                          Hier en daar zie ik al wat voorbij komen maar wat gaat, naast de vele niet te onderschatten kleinere dingen, de volgende grote dingen ruwweg kosten:
                                          - stralen van carrosserie en chassis
                                          - lassen van een gemiddeld aangetaste carrosserie
                                          - strakmaken en spuiten van de carrosserie
                                          - revisie van de motor
                                          - enz...

                                          Kan iemand (Eddie?) een indicatie geven?
                                          - stralen van carrosserie en chassis
                                          Denk aan 800 a 1500 euro. De link (Dijkhof) die w220l vermeldde is een gerenommeerd adres. Punt met stralen is dat je moet uitkijken dat je plaatwerk geen golfslagbad wordt. Zij hebben daarentegen een heel mooi procedé met dat bad.
                                          Overigens kan het stralen goedkoper. Een kennis van me heeft een adres in Hillegom waar je het zelf kan doen. Daar kun je zelf grote delen stralen in een soort van omgebouwde zeecontainers.

                                          - lassen van een gemiddeld aangetaste carrosserie
                                          Tsja, dat kan echt alle kanten op. Afhankelijk van de staat zou ik schermen gewoon vernieuwen. En dan de rest lassen. Maar het kan hard oplopen tot enkele duizenden euro's. Zelf doen of uitbesteden naar Polen kan overigens wel veel besparen.

                                          - strakmaken en spuiten van de carrosserie
                                          Voor een mooi stuk werk, reken op tussen de 2500 en 4000 euro. En dan zelf voorbereiden, maar de spuiter het laatste werk laten doen. Die kunnen het perfect strakmaken, en ze zijn dan ook geheel verantwoordelijk voor het eindresultaat.

                                          - revisie van de motor
                                          Ook dit kan enorm uiteen lopen, maar puur indicatief: tussen de 1500 en 5000 euro.
                                          En een versnellingsbakrevisie: 700 euro.
                                          Overigens, als je die cursus bij van der Grinten volgt, komt dit ook aan bod. Kun je 'm zelf reviseren. :-)

                                          - enz...
                                          Verchromen
                                          Rubbers
                                          Alle slijtagedelen
                                          Misschien de draadboom
                                          Tank?
                                          Dashboard nog OK? (nog om te bouwen naar LHD?)
                                          Nieuwe schokdempers
                                          Volledig vernieuwen voorwielophanging: nieuwe rubbers, demper, stuurkogels, fusees.

                                          Het zou echt geen gek idee zijn als jullie die sleutelcursus volgen en evt ook een lascursus. En dan kijken of je het leuk vindt. Ook kun je dan beter inschatten wat je zelf kan en wil doen.
                                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Thom Bekijk bericht
                                            Als ik er als noob naar kijk zie ik al grote gaten in de voorste spatborden en ook de binnenste spatborden (bekeken vanuit de motorruimte) zien er niet hoopvol uit. Dat voorspelt niet veel goeds voor de rest van de auto. Ik ben bang dat zo'n beetje ALLES gaar is en moet worden aangepakt of vervangen.

                                            Goed gezien Thom, als een TR6 al gaar is aan de bovenste voorschermranden, binnenschermen en het evt schutbord dan is de carrosserie echt helemaal gaar... Vervangen binnenschermen, vloerdelen en dorpels krijg je niet netjes voorelkaar met een lascursusje... zelfs sommige 'professionele' restaurateurs niet ;-( Plaatwerk voor een TR6 is duur, alleen voor de 4 buitenste spatschermen ben je nieuw al 2000 tot 2500 euro armer. Dit project moet echt volledig gerestaureerd worden... een TR 6 is minder simpel dan velen hier denken, bestaat uit erg veel losse onderdelen (vergeleken bij andere roadsters uit die tijd), en dat gaat dus heel veel geld kosten!

                                            Als het een 'goede restauratiebasis' was geweest was er de afgelopen 23 jaar zeker weten al wel iemand aan begonnen! Gratis krijgen is leuk maar zegt eigenlijk al genoeg. Dat de auto rechtsgestuurd is maakt de auto helemaal oninteressant. Mijn advies: niet aan beginnen.

                                            Als je perse een TR 6 wilt koop dan direct een goede rijdersauto. Particulier vanaf ca. 14.500,-- Goed gerestaureerde toppers kosten tussen de 22.500 en de 30.000 en dat is ongeveer evenveel al wat je voor dit project al nodig hebt aan nieuwe onderdelen, revisie, strakmaken en spuitwerk... EXCLUSIEF laswerk!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Duidelijke taal. Helaas.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door 288GTO Bekijk bericht
                                                @ M4, briljant!!!!

                                                Ze kunnen er nog beter 3 auto's bij kopen (= nog meer korting bij onderdelen + spuiten) en dan die 2 extra exemplaren met dikke winst verkopen!
                                                't Was echt goed bedoeld hoor :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Duidelijke taal van TR6ME inderdaad. Eigenlijk is deze wagen dus geen goede basis om mee te beginnen.

                                                  Zoals eerder gezegd, het is een auto waarvan men graag wil dat hij in de familie blijft en weer gaat rijden. Dat hij 23 jaar heeft stilgestaan komt omdat hij niet in de weg stond en omdat niemand er eerder belang bij had. Misschien nog een idee om alles weg te gooien behalve de chassisnummers, een rijdend en hard project te kopen, die te restaureren en te chassisnummers daar in lassen :-)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Thom Bekijk bericht
                                                    Misschien nog een idee om alles weg te gooien behalve de chassisnummers, een rijdend en hard project te kopen, die te restaureren en te chassisnummers daar in lassen :-)
                                                    Mwah, http://www.pistonheads.com/sales/1144868.htm

                                                    Klaar.....
                                                    Veritatis simplex oratio est

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                      Wel ff andere stoelen... YUK!
                                                      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jij je zin..

                                                        http://www.pistonheads.com/sales/1160765.htm

                                                        ( ik had de foto's niet bekeken...)
                                                        Veritatis simplex oratio est

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                                          Wel ff andere stoelen... YUK!
                                                          En dat stuur .. Oogt ook beetje apart.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            En die rolbeugel, geen zwarte achterkant, carbs in plaats van injectie...
                                                            Die tweede is dan wel weer helemaal goed! En voor dat geld, waar begin je dan aan met een restauratie...

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              <draadje kan op slot>

                                                              :)

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Neh, beetje kort draadje he...
                                                                Veritatis simplex oratio est

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X