Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Engadiner Classics (Zwitserland)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Engadiner Classics (Zwitserland)

Begin juli was ik bij deze gecombineerde auto- en vliegshow op het vliegveld van het Zwitserse premium-oord St. Moritz. Het concept is vergelijkbaar met “Classic Wings and Wheels” dit jaar op Gilze-Rijen op 22 augustus.

Een aantal klassiekers zoals oude 911’s, Bentley’s uit de jaren 20 en ook moderner spul zoals de Aston Martin DB7 Zagato en de SLR 722. Mix dit met een paar oude vliegtuigen zoals de Super Constallation en de Vought Corsair en je hebt een leuke middag.

Link met plaatjes van uw scribent:

Die Super Constallation vond ik trouwens wel het hoogtepunt van de dag. Het ding landde toen we net op het platform stonden. Vervolgens taxide hij van het eind van de baan terug naar de toeschouwers op het platform. Het mooie was: het ding reed zowat over onze tenen heen. J We deden maar ff een stapje achteruit. Een machtig gezicht zoiets.

De autoshow was vrij bescheiden zoals je kunt zien, maar zo in die hangar had het toch wel een mooie sfeer. Enigzins exclusief, niet massaal zoals een autosalon. Toegang was trouwens gratis. Een andere topper vond ik de “Bentley Hurricane” Een oude Bentley racer waar ze de 27 liter motor van een Hawker Hurricane in hadden gelepeld. 2 mechanics startten ‘m: best wel ehm, luidruchtig :)

Oh ja, dan was er ook nog de Tramontana. Voor als je weer eens iets anders wilt. Met 770 pk Mercedes biturbo .

Hier nog wat officiele pics.

gaaf..........maar ehh....ben je net terug of realiseer je je net pas dat je dit vergeten was te vertellen?
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Haha... ik ben tussendoor nog elders met vakantie geweest, vandaar!
      Ze houden dit trouwens ieder jaar, dus als je in 2010 in de buurt bent..

Comment

ik zou de 22e ook gaan, maar op die dag zijn er zoveel evenementen dat ik moet kiezen
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oh wat gaaf zeg!

Diezelfde Constellation heb ik gezien toen ik in 2007 mijn Alpentoer maakte. Vloog toen ergens bij Basel.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ja, ik las dat er nog maar een stuk of 3-4 vliegklaar zijn vandaag de dag.

Comment

Working...
            X