Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wintertrial 2010 + 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Wintertrial 2010 + 2011

    Gummers met plannen? De route, grofweg:

    DAG 0 - 23/1: checks & scrutineering, St. Wolfgang Austria
    DAG 1 - 24/1: St. Wolfgang Austria - Ljublana Slovenia
    DAG 2 - 25/1: Ljublana Slovenia - Ljublana Slovenia
    DAG 3 - 26/1: Ljublana Slovenia - Maribor Slovenia
    DAG 4 - 27/1: Maribor Slovenia - Krems Austria
    DAG 5 - 28/1: Wien Austria - Linz Austria
    DAG 6 - 29/1: Linz Austria - St. Wolfgang Austria
    If you obey all the rules, you miss all the fun...

  • #2
    klinkt als een kort rondje :)

    Comment


    • #3
      Dat Ljublana moet wel erg gezellig zijn ook :)
      If you obey all the rules, you miss all the fun...

      Comment


      • #4
        Afgelopen weekend de eerste officiële 'get-together' gehad met een groot aantal equipes. Stikkers & rallyschilden in ontvangst genomen. Zuurkool en snert in Heemstede... Was leuk. De Wintertrial 2010 is volledig volgeboekt. Deelnemerslijst:

        http://www.thetrial.nl/entrees/1557
        If you obey all the rules, you miss all the fun...

        Comment


        • #5
          Lijkt me te gek om dat eens te doen, kost wat hebbie ook wat.
          Als er nog iemand het laat afweten met rugpijn of kiespijn of zoiets mag je me altijd bellen ! :-)
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

          Comment


          • #6
            Cool idd!
            Komt dit ook op tv?

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              @Pa: niet zo gek bedacht. Dat komt nog wel eens voor. Maak je even kenbaar bij organisator Bart Rietbergen!

              @Harry: ja, inderdaad. Nog wat flinker dan eerdere edities. Dit is de 10e. Bart belooft er iets onvergetelijks van te maken. Vandaar dat eea al zo snel vol zit ook, denk ik. Binnenkort verschijnt er een special van RTL GP Magazine en na afloop van de rally ook weer wat RTL7 uitzendingen en een heus boek over 10 jaar Wintertrial.
              If you obey all the rules, you miss all the fun...

              Comment


              • #8
                Nou Pa als je wilt navigeren zijn er nog genoeg equipes met als navigator TBA en die kan toch maar één keer meedoen :-). Dus gooi jezelf in de aanbieding zou ik zeggen!
                Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                Comment


                • #9
                  In de route
                  DAG 1 - 24/1: St. Wolfgang Austria - Ljublana Slovenia
                  DAG 2 - 25/1: Ljublana Slovenia - Ljublana Slovenia
                  DAG 3 - 26/1: Ljublana Slovenia - Maribor Slovenia
                  DAG 4 - 27/1: Maribor Slovenia - Krems Austria

                  Door Dennis Cavalino bestempeld als “klinkt als een kort rondje :)” zie je niet gelijk dat juist hier de moeilijkheids factor kan liggen met een zwaar nachttraject zoals Theo vorig jaar moest onder vinden.

                  Chauffeur Arie staat wel op de deelnemerslijst (zonder co) met een Volvo P 130 Op deze foto http://www.thetrial.nl/gfx_content/F...arPic/2961.jpg staat Theo voor de start van vorig jaar te poetsen. De auto is ondanks de enge verhalen gered en weer in wedstrijd conditie gebracht.
                  Co-Pilot

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
                    Nou Pa als je wilt navigeren zijn er nog genoeg equipes met als navigator TBA en die kan toch maar één keer meedoen :-). Dus gooi jezelf in de aanbieding zou ik zeggen!
                    Navigeren zou ik niet aandurven Ed, je bent en blijft meer rijder hè.
                    En wat McTAR voorstelt.........weet het nog niet, dan moet er nog wel wat gebeuren aan mijn auto.
                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door TinoJee Bekijk bericht
                      Kijk ik nou niet goed of zitten de snowtracks (winterbanden) die aan de linkerkant horen inderdaad aan de rechterzijde van de auto?
                      If you obey all the rules, you miss all the fun...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door McTAR Bekijk bericht
                        Kijk ik nou niet goed of zitten de snowtracks (winterbanden) die aan de linkerkant horen inderdaad aan de rechterzijde van de auto?
                        Volgens mij kijk je goed :)

                        Vorige week startnummer 56 nog hier gehad voor het vervangen van een stuurkogel en een hoesje.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door axirally Bekijk bericht
                          Volgens mij kijk je goed :)

                          Vorige week startnummer 56 nog hier gehad voor het vervangen van een stuurkogel en een hoesje.
                          lijkt me gevaarlijk, aangezien je dan geen enkel (of zelfs tegengesteld) effect hebt mbt grip / profiel, niet?
                          If you obey all the rules, you miss all the fun...

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb foto's gezien van de auto nadat die in nederland was aangekomen, dit is vast niet dezelfde auto, maar ze zullen een nieuwe hebben opgebouwd met de nog bruikbare delen. De oorspronkelijke was volgens mij echt te krom voor woorden.
                            Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door McTAR Bekijk bericht
                              Originally Posted by McTAR
                              Kijk ik nou niet goed of zitten de snowtracks (winterbanden) die aan de linkerkant horen inderdaad aan de rechterzijde van de auto?

                              Volgens mij kijk je goed :)

                              lijkt me gevaarlijk, aangezien je dan geen enkel (of zelfs tegengesteld) effect hebt mbt grip / profiel, niet?
                              In het verleden al eens een eigenwijze service-medewerker van een rallyteam meegemaakt, die hoog bij laag beweerde dat de toenmalige Michelin RC banden "andersom" gemonteerd moest, dan had je lekker veel grip op het onverhard. Aangezien de equipe een KP met ca. 65% gravel EN de rest kapotgereden tarmac moest afleggen, mocht die mijnheer de banden naar zijn inzicht monteren. Gevolg; op de asfalt ging de equipe van de weg en schreef de auto af. Kan aan de looprichting hebben gelegen :)

                              Comment


                              • #16
                                Vond het er op de foto al apart uitzien, er staan twee verschillende tekens die tegengesteld gericht zijn. De bandan blijken na navraag bij 9elfje correct gemonteerd te zijn geweest.
                                Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                                Comment


                                • #17
                                  Zo, technische keuring zit er op, routeboeken zijn uitgereikt. Probeer een live rallyreport bij te houden. Vanzelfsprekend via McTAR.com, maar voor het eerst ook via https://twitter.com/iMcTAR.
                                  If you obey all the rules, you miss all the fun...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Leuk man! Ik zal af en toe eens kijken.
                                    Heb ook nog ergens een McTAR spandoek liggen :-).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Volgens mij op de keukentafel... :-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bijna, de piano :-).

                                        Comment


                                        • #21
                                          Veel plezier McTar! Ik ben helemaal niet jaloers...
                                          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                                          Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                          Rally organisatie: Rally-Events
                                          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                                          Comment


                                          • #22
                                            [IMG]http://img131.yfrog.com/i/9z5mv.jpg/[/IMG]Deze ging vorig jaar keren in de veronderstelling fout te rijden. Op de te smalle weg in een bocht touchee met een rode Escort. In no time 15 wachtende deelnemers met uitzondering van nr2 dat een sneeuwschuiver was. Na dat die wat ruimte kreeg ging hij verwoed de 1 meter hoge zijkanten te lijf en kon iedereen weer verder. Zo doen ze dat in Slovenie :-)
                                            Co-Pilot

                                            Comment


                                            • #23
                                              http://www.thetrial.nl/wintertrial-2010/1488
                                              Laatste nieuws
                                              Co-Pilot

                                              Comment


                                              • #24
                                                Giulia blijft een lastig te spellen model van Alfa..
                                                Maar ze zijn wel consequent :-).

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Om alvast in de stemming te komen een mooi verslag uit 2008.
                                                  http://www.mgworkshop.nl/bestanden/w...reidingen.html

                                                  Omdat de rally door Britten is gemaakt kom je ieder jaar weer systemen tegen die ons Nederlanders niet bekend zijn.
                                                  Vorig jaar London system waarbij met windrichtingen gewerkt wordt.
                                                  In 08 lees ik iets met hoogtelijnen die niet overschreden mochten worden.

                                                  Vorig jaar een routeboek per dag gemaakt van ingescande kaarten op A4.
                                                  Was nog best veel werk.
                                                  Co-Pilot

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Zo bijzonder zijn de engelse systemen meestal niet hoor. Begint meestal met goed lezen.

                                                    Kan mezelf trouwens nog voor mijn kop slaan voor het hoogtelijnen verhaal in 2008. Ik had al hele nachten met dat systeem gereden in "Le Jog" en ik kan je zeggen dat ik niet de enige nederlander was die het systeem goed kende.....

                                                    Dat daar alle Nederlanders verloren op de laatste regularity had ook te maken dat er ingetekend moest worden met grote haast en dat er dus voor lezen in het engels niet veel tijd was. De start van die regularity was 3 minuten na een tc in een kroeg, je moest dus naar de start rijden, kaart intekenen en een tabel me de snelheden maken in 3 minuten.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Geef gewoon je rijder de schuld P!
                                                      M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                                                      Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                      Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                      Rally organisatie: Rally-Events
                                                      Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kan jammer genoeg niet, had toen een keer een goede rijder bij :-)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Sterf
                                                          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                                                          Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                          Rally organisatie: Rally-Events
                                                          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            sorry maar dat gaat te ver vind ik. Het is maar een rally!
                                                            Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Nog maar één nachtje slapen en dan is het zover!!!
                                                              Het werken met de kaarten is een hele klus maar je zit er meteen in.
                                                              Ik denk dat we bakken met sneeuw gaan krijgen, dat wordt dus een super week.

                                                              Na vorig jaar met een Zweedse power-limo te hebben gereden, rijden we nu met een Alfa waar goed over na is gedacht (althans dat denken we dan...) Er zijn smallere velgen gemonteerd met daarop bandjes met een grof profiel. De race remblokken zijn vervangen door standaard blokjes, in de hoop dat die sneller op temperatuur raken in de sneeuw. Nu 2 dagen voor de start durf ik deze 'tweaks' wel prijs te geven aan de concurrentie, die natuurlijk op lekkere brede sloffen gaan :) Verder hebben we superluxe opties: bediening van de ruitenwissers en sproeier op het stuur! Helaas geen surround sytem met ipod aansluiting en elektrisch schuifdak meer. Nou als we nu niet winnen dan weet ik het ook niet meer....

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Maurits,
                                                                In de beelden van vorig jaar zie ik je nog duwen ,springen en rennen in het mooie witte winterlandschap achter op en bij de Volvo. Veel succes en gezond terug thuis.
                                                                Co-Pilot

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X