Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intermeccanica

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Intermeccanica

Mijn verslag over mijn bezoek aan Intermeccanica stond al eens op 't oude forum, maar ik heb het herschreven ivm het 50-jarig bestaan van het merk en het is nu geplaatst op www.youngtimerblog.nl :

http://www.youngtimerassociation.net...intermeccanica

Veel leesplezier, ik vond 't de moeite waard om er geen kort verslagje van te maken. ;)
    Last edited by Dennis Cavallino; 10-09-09, 11:56.

Cool!

Wat een herkenbare rubrieksindeling trouwens op dat blog...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Geen idee wat het met Youngtimers te maken, maar oke.
      Ik ga het even lezen.

Koele foto :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

De site youngtimerblog is inderdaad in de basis gericht op de 'Youngtimer', maar aangezien dat een vrij ruim (nota bene duits) begrip is, waar iedere youngtimer en klassiekerliefhebber zo zijn eigen interpretatie aan kan geven, is er (gelukkig) ruimte voor wat zijstappen.

De site bestaat nog niet zo lang en ik lees het zelf regelmatig. Er zijn intussen behoorlijk wat enthousiaste (hobby)schrijvers en fotografen actief om content aan te leveren. Ik vind 't een leuke aanvulling op bestaande Nederlandstalige autosites. De gemiddelde gummer zal er wel aan zijn trekken komen. De liefhebbers van klassieke en semi-klassieke (liefhebbers)auto's hebben er weer een bookmark bij.

Comment

Gisteren zag ik op de Veluwe een prachtige donkerblauwe Coupé 2+2 uit de vroege jaren '70 tegemoet komen met klapkoplampjes en een prachtig lijnenspel. Het was geen Maserati Ghibli Coupé en al helemaal geen Ferrari 365 GTC, laat staan een Lamborghini 400 GT.

We reden beide 80 km/u en hij zat vlak achter een andere auto. Het leek op een Intermeccanica Indra, maar het was een Bitter CD. Echt prachtig om zoiets dan opeens in 't wild te zien rijden. De prijzen van dit soort auto's zijn echt absurd laag. Neem nu dit prachtige exemplaar:

http://www.carandclassic.co.uk/car/C71996/

Strikje eromheen is niet nodig. Echt een auto voor mij vind ik. :)

Comment

Doe mij maar een Ghibli, maar zo'n Bitter CD is wel gaaf idd. SC vind ik minder.
            Prijs is redelijk voor zo'n auto, maar veel duurder zijn ze ook gewoon (nog) niet hoor.

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Leuk ding hoor zo'n Bitter, maar Poeh, bijna 40k euro vind ik wel heel erg aan de prijs. Voor hetzelfde geld, of zelfs minder, heb je een Ferrari 400, Maserati Indy of een lambo Espada, eigenlijk een beetje de real thing in vergelijking met deze veredelde Opel.
              En wanneer je de techniek van de Italianen te eng vind, kan je ook voor vergelijkbare bedragen shoppen voor een ISO Rivolta/Lele of een DeTomaso Longchamp. En ook een Monteverdi zal niet er van deze prijs af liggen, vermoed ik...

http://www.carandclassic.co.uk/car/C113493/

http://www.carandclassic.co.uk/car/C54336/

Comment

Monteverdi's zijn inmiddels flink duurder geworden helaas.
                Een 375 High speed lijkt mij wel wat namelijk, maar die dingen zijn zo extreem zeldzaam dat eentje vinden die te koop staat al een probleem wordt.
                Zijn maar een paar auto's bekend.

In het A'dams automuseum stond eentje te koop jaaaaren geleden. Schitterende auto's.
                En in de VS zijn ze nu een 4-deurs Monteverdi limousine aan het restaureren. Echt extreem cool ding.

Maar misschien meer voor een ander draadje.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Voor de F-chatters onder ons :

http://www.ferrarichat.com/forum/sho...d.php?t=244139

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

@Elentinos: Bedankt, nu begin ik aan mezelf te twijfelen. :)
                    Ik wist zeker dat 't geen Ghibli Coupé was, maar een Indy zou 't eigenlijk wel kunnen zijn. Wat lijken die modellen op elkaar eigenlijk. De kans dat ik een Indy in 't wild spot is ook groter dan een Bitter CD (SC's daarentegen zie ik weleens vaker). Niet zo gek dat ik 't in die split second dat ik de auto kon zien, niet direct zeker wist. Het was in ieder geval een beauty van een auto.

En ja, die Indy heb ik doorgaans ook liever dan een Bitter CD (al is die Bitter die ik liet zien waarschijnlijk wel een beter exemplaar dan die Maser..., maar dat baseer ik puur op 't feit dat die Bitter als topmodel wordt omschreven en de prijs van die Maserati erg laag is, toch?).

Een De Tomaso Longchamps zoals iemand hier om de hoek heeft sla ik zeker niet af. Sterker nog, sinds ik zijn auto heb bewonderd van binnen en buiten, houd ik die markt aardig goed in de gaten. Zijn exemplaar is uitzonderlijk fraai door de gebruikte kleurencombinatie, originele gadgets (incl. Blaupunkt met afstandsbediening). De waarde van die auto zal denk ik wel een stuk boven de 40k liggen, al vraag ik me af hoe groot de markt ervoor is. Je moet wel van 't ontwerp houden om het te waarderen. Wat dat betreft is een Iso Rivolta wellicht een betere 'investering'. De blauwe Iso Rivolta die destijds zij aan zij met mijn E30je op Spa ging stoeien kostte wel een stuk meer dan 40k hoor. In straattrim zal 't wellicht te doen zijn voor dat geld.

Ach er is zoveel moois gemaakt en gekoesterd, zodat er tot +-40k heel veel fraai, uniek en zelfs exotisch spul op de kop is te tikken. Ik vond 't mooi om een vergeten merk als Intermeccanica weer even in de spotlights te zetten, zeker nu ze 50 jaar bestaan. Ik hoop zo nu en dan nog eens een auto van dit merk in het wild te spotten. De laatste keer was dus in 2007 bij The Gallery toen de rode Indra daar te koop stond, vlak na mijn bezoek aan de 'Porsche Speedsters' in Vancouver. Alle boven genoemde modellen/merken heb ik sinds die tijd vaker gezien tijdens evenementen en soms in 't wild. Vorig weekend reed er nog een antracietkleurige Ferrari 400 GT naast me. Schitterend dat mensen al dit soort auto's gewoon nog steeds uitlaten. Zo hoort het!
                    Last edited by Dennis Cavallino; 21-09-09, 11:44.

Comment

Sorry, Dennis, dat je intermeccanica draadje steel. Maar bij de term 'longchamps' veer ik altijd even op: WAT EEN KAR!! Ook al 20jaar verliefd op de deauville. De longchamps heeft een heerlijke 80's look waar ik niet vies van ben. Geloof echter wel dat meesten deze (het orgineel dat gecopieerd is?) eigenlijk mooier vinden:

Maar geef mij maar de iets modernere De Tomaso

(veert weer in en gaat aan het werk....Wat een kar!!)

Comment

Doe mij maar een Kyalami dan hoor!
                        Superding.

Wel gaaf dat veel van die auto's enigszins betaalbaar zijn nog idd.
                        Een Maserati Indy ook nog. Ghibli's worden wel steeds duurder. En terecht.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

@240RS: zelf vind ik die ook minder, doe mij ook maar de stoere jaren '80 look van de Longchamp. Vooral in lichtblauw of bruin metallic met de originele velgen vind ik 't één van de gaafste 'sleapers' die ooit af fabriek is geleverd:

Ipv een Deauville zou ik anders de Maserati Kyalami (toen De Tomaso net de toko had overgenomen):

Of liever de Maserati Mexico.

Omdat we toch alweer op een goeie manier helemaal off topic zijn. Frua heeft ooit eens een koets gemaakt van de Maserati Mexico die weer lijkt op de Intermeccanica Indra/Bitter CD/Maserati Indy, maar dan mooier. Zonder klapkoplampen en toch een lage diepe neus.

Deze:

Verkocht voor <80k dollars. Is dat een one-off? Zo ja, dan is dat een leuke investering geweest. Prachtig! Mooier dan alle bovenstaande auto's imho.

Comment

Ik denk dat wij het snel eens worden, Dennis!! En dan vooral de GTS met die brede schermen die je afbeeldt!

Realiteit is echter wel dat er in dit soort 'super' cars vaak veel te weining geld gestoken is omdat ze helemaal niets meer waard waren en in de handen van de ene dromende jongen (zoals ikzelf!) in de andere terecht zijn gekomen. Na je post naar deze link gegoogled: http://www.qv500.com/detomasoregistryindexlongchamp.php . Daar zitten ongelofelijk veel 'slechte' exemplaren tussen....

Comment

De Kyalami is een gerestylde Longchamp met Maserati-techniek, niet andersom. Boze tongen beweren overigens dat de Longchamp-designer zich heel erg heeft laten inspireren door de Mercedes SL R107...
                              '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Nah, daar hoef je niet eens zo boos voor te zijn...

2 druppels water. ( maar dat werd gelijk al gezegd toen de auto uitkwam)
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

mwah.. ;-)
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Een SL Coupé R107 is wel een stuk goedkoper op dit moment, de Longchamp is ook een heel stuk 'heftiger/ruiger', veel unieker en dus meer waard kennelijk.

Overigens sluit ik een R107 Coupé V8 op LPG voor mezelf niet uit als opvolger voor mijn 900 Coupé. Ik heb al een paar goeie exemplaren gezien. Ook heel veel tot op 't bot verrotte, vooral die met LPG die als dagelijks vervoer zijn ingezet. Een originele bruin metallic 450 maakt me gewoon een beetje hebberig. Laten we hopen dat ik alleen maar rotte exemplaren tegenkom en uiteindelijk toch een betaalbaar speelgoedje met een hyperactief 1.6 motortje erin, anders open ik ook een 'bezuinigingsdraadje' over een paar maanden. :)

Comment

SLC's zijn idd vaak heel slecht. De roestgevoeligheid van een jaren '70 Mercedes in combinatie met het achterstallig onderhoud van een snel impopulaire exoot.
                                      '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Leuk verhaal over Intermeccanica Dennis. En bedankt voor de bookmark van youngtimerblog, daar valt heel wat te lezen.
                                        BMW E36 325I Cabrio 1993, Ducati Monster 900 1997, Yamaha TRX 1997, Ski Nautique/Ford 351 Windsor 1978, Volvo V40 1999

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stirling Bekijk bericht
                                          En bedankt voor de bookmark van youngtimerblog, daar valt heel wat te lezen.
                                          Dat lezen we graag. De mooie woorden van Dennis overigens ook. Bedankt!

Comment

Working...
                                          X