Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glasstad Classic Car Rally 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Glasstad Classic Car Rally 2009

    <ff eigen draadje gemaakt om de BWC draad niet verder te vervuilen>

    Morgen rijden Christiaan en ik de Glasstadrally in Leerdam.

    Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
    V4 kom er eens bij.

    Startnummer 24? Maak daar eens foto's van ajb, Ruud. Is een hele mooie auto van een in autosportkringen bekend figuur volgens mij.
    @Ton
    Ik heb net het fototoestel klaar gelegd.

  • #2
    Deelnemers:

    1 G. van Ballegooijen Morgan +8 1987
    2 S. de Kuyper Alfa Giulia Super 1970
    3 L. Vrijland Porsche 911 1970
    4 W. Engel Cobra Pelgrim Sumo 1993
    5 B. van Beek Morgan +8 2000
    6 R. Verweij Alfa Duetto 1300 jr 1969
    7 P. Goekoop Triumph TR-4 1963
    8 E. Huijsman Singer Gazelle Mk-III conv 1960
    9 B. Bakker Alfa Spider 1991
    10 B. Rijk Mercedes 230 SL 1964
    11 W. Hermans Mercedes 250 SE cabrio 1967
    12 J. Bom Triumph TR6 1969
    13 M. Verweij MG B 1978
    14 A. Sterk Mercedes Benz 350 SL cabrio 1972
    15 G. Berendsen Morgan 4/4 1980
    16 A. Sterk Morgan +8 1989
    17 R. Knoop Cobra Pelgrim Sumo 1996
    18 M. Thijssen Sunbeam Alpine 1967
    19 G. Lequin Datsun Fairlady 1968
    20 M. van Dolderen Bentley S3 1963
    21 C. van Dijkhuizen VW Golf Cabrio 2000
    22 N. Benning Ford Escort 1972
    23 W. van der Lugt Ford Escort 1979
    24 C. van de Grint Aerodjet 1964
    25 Afzegging Afzegging 1965
    26 A. Snoek Aston Martin DB5 1965
    27 Afzegging Afzegging 20xx
    28 T. Snoek MG-A 1600 1961
    29 R. Markus Morgan Stanley MG-B 1965
    30 G. van der Vlist Triumph Spitfire MK 3 1969
    31 M. Oldenbeuving Peugeot 306 Cabrio 2000
    32 S. ten Bruggenkate Ferrari 355 GTS 1995
    33 A. van Roden Mini Cooper 1992
    34 J. Bolwidt Alfa Romeo GT Junior 1600 1975
    35 L. Ligtenberg Austin Healey Sprite MK IV 1967
    36 H. Kieviet Porsche 911 1989
    37 H. Itz Citroen Méhari 1977
    38 L. Herremans Austin Healey 100-6 1958
    39 W. Scholten Chrysler Le Baron Convertible 1990
    40 A. Nagel Volvo 122S 1965
    41 M. Geels Austin Healey Sprite Mk III 1967
    42 G. van den Berg Mercedes Benz 280 SE 1977
    43 A. van Harn Saab 96 V4 1974
    44 P. Persoon Morgan 4/4 1992
    45 T. van Bemmelen BMW 2002 Touring 1973
    46 R. Huurman Fiat 500R 1975
    47 B. Kleijnen Triumph TR4A 1966
    48 A. Spruit Mercedes 190 SL 1958
    49 W. van Leeuwen Porsche Targa 1972
    50 F. Bleeker BMW 2800 CS 1970
    51 J-M Bosman Volvo 66L 1978
    52 J. Dijkstra Alfa Romeo 1750 Berlina 1971
    53 W.R. Broek Morgan 4/4 1978
    54 A. Bos Volvo Amazon 1969
    55 R. Duijn Datsun Fairlady 240Z 1971
    56 J.M. Jouvenaar Austin Healey 100-6 1958
    57 B. Veldman Chevrolet Corvette 1960
    58 F. van Winden Mercedes Benz 190 SL 1958
    59 P. Goudriaan DAF 46 1975
    60 R. de Vrieze Alfa Romeo GT 1300 junior 1976
    61 S. Hirschfeld BMW 2.5 CSA 1975
    62 P. van de Brule Asquih Shire 1990
    63 F. Klaarenbeek Saab 95 V4 1975
    64 D. Kon BMW Z3 2001
    65 A. van Santen Volvo 164E 1974
    66 R. Nierop Mini Cooper Mayfair 1988
    67 N. Terpelle Peugeot 306CC 1997
    68 P. Fijn van Draat Porsche 356 Speedster 20xx
    69 R. Bosch Opel Manta 1.9SR 1971
    70 G. van Steijn Mercedes 190SL 1960
    71 D. Zandbergen Cadillac Coupe de Ville 1967

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
      @Ton
      Ik heb net het fototoestel klaar gelegd.

      Aaaaah!!! Mooi, Ruud.

      Ik heb vanavond maar weer eens een nieuw toestel gekocht, na bijna anderhalf jaar zonder gezeten te hebben. Het toestel (Canon PowerShot A610) dat indertijd is verdwenen bij de inbraak bij mij thuis beviel mij nogal. Een vergelijkbaar toestel met varihoek lcd scherm is echter niet meer verkrijgbaar. De toestellen die het wel hebben zijn mij te prijzig en aan een spiegelreflexcamera ben ik nog niet toe. Daarom nu maar een Canon Sx110iS gekocht voor niet te gek veel geld.

      Zondag ben ik met de belse ouwe platte kever club op pad voor een navigatieritje en dit was eigenlijk voor mij de laatste druk die ik nodig had om maar een toestel te kopen.
      Dus maandag kunnen de gummers weer genieten van foto's van ouwe meuk. Die van jou bij de Glasstad Rally en die van mij van het ritje van PCCB.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
        V4 kom er eens bij.

        Startnummer 24? Maak daar eens foto's van ajb, Ruud. Is een hele mooie auto van een in autosportkringen bekend figuur volgens mij.
        Speciaal voor Ton en V4:






        Straks (of morgen) meer.

        Comment


        • #5
          Lek Ruud!!!!

          Dit is trouwens niet de Aerodjet, maar een M530. Ik heb eens ergens gelezen dat Kees v.d. Grint diverse matra's in z'n collectie heeft.

          Ik zal vanavond wel laat terug zijn, dus mijn foto's vanuit den Bels komen waarschijnlijk morgen.

          Comment


          • #6
            Inderdaad, tot en met een oude singleseater (ik geloof een F3) aan toe. Die Aerodjet is echt geweldig natuurlijk.
            Heeft deze zelfde M530 niet eens in het gespot draadje gestaan?

            EDIT: nee, is een andere.

            Comment


            • #7
              Gisteren beleefde Christiaan zijn vuurdoop als navigator tijdens een echte kaartleesrit. De glasstadrally is qua niveau een heel aardige rit om te beginnen, dat is wel gebleken. Naast zijn gewone huiswerk wilde hij de afgelopen week elke avond even aandacht geven aan kaartlezen, afstanden meten en het reglement lezen (en begrijpen, en dat is niet altijd makkelijk voor een jongetje van 10).

              We hebben wat oude routeboeken bekeken en de tafelritten van het belgische forum bekeken. Punten/pijlen kortste route en ingetekende lijn met baricades lukte zo op papier heel aardig. Grensbenadering is een stuk moeilijker.

              Gisterochtend lekker binnendoor naar Leerdam gereden via Gouda, Schoonhoven (met de pont over) en dan via Noordeloos naar Leerdam.
              Vanaf de start een klein stukje bol-pijl om op te warmen, daarna BARIL, dat ging eigenlijk heel goed. Grootste probleem was eigenlijk de tripmaster op nulzetten en ook begrijpen wat de beste plek is om dat te doen. Gelukkig was het tijdschema ruim, dus konden we wel eens terugrijden als dat nodig was.

              Naderhand bleken we in tijdens Routeboek 1 maar 1 fout te hebben gemaakt. Met de tijdsoverschrijding van twee minuten hielden we de schade beperkt en stonden we op de 16e plek.

              Routeboek 2 (na de pauze) begon gelijk met pijlen kortste route op een wat gemanipuleerde kaart. Dat is best lastig als je net begint met navigeren, dus daar hebben we flink wat fouten gemaakt. Dat kan je vanaf de berijders positie niet echt corrigeren. En dan is letters schrijven, route vertellen en op de kaart lezen en meten soms best wel veel tegelijkertijd.
              Het laatste deel van de rit betrof een korte grensbenadering met maar 17 minuten tijd. Daar hebben we ook nog wat punten laten liggen.

              In het middag traject hebben we 6 fouten gemaakt waarvan 4 in de pijlen kortste route en 2 in de grensbenadering.
              Aandachtspunten zijn scherprijders( twee gemist) en herconstructies (1 herconstructie niet doen leverde 2 fouten op? combinatiefouten deden ze kennelijk niet aan). Verder in totaal 10 minuten tijdstraf in het tweede traject.

              Dus met 820 strafpunten werden we 19e.

              Wat wel erg leuk was dat er bij de prijsuitreiking ook nog een prijs was voor de jongste navigator. Christiaan helemaal blij !

              Comment


              • #8
                De uitslag staat ook online:
                http://www.gccr.nl/uitslag.html

                Comment


                • #9
                  Het startveld was heel divers qua auto's:























                  Comment


                  • #10
                    Schitterende auto's!

                    Erg gaaf dat Christiaan meteen een prijs heeft gewonnen, maar ik vind 't resultaat voor een eerste keer met dit soort kaartleessystemen totaal niet verkeerd! Hulde voor jullie beide. Het was prachtig weer trouwens, dus ik kan me voorstellen dat jouw dag als vader sowieso niet meer kapot kon. Iets om trots op te zijn en extra gelukkig van te worden. :)

                    Dus nu iedere zaterdag voetbal en iedere zondag rally? hehe

                    Comment


                    • #11
                      Cool, thanks voor de foto's!!

                      Die groene CS is gaaf man!
                      En die Matra natuurlijk ook. Is die van die bandenman?

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • #12
                        Schitterend, Ruud!!!!!


                        Kan me wel zo'n beetje indenken hoe jij je nu voelt. Evanne van ons heeft ook interesse in het rittensportgebeuren. Het begon al toen ik in 2006 de 1e Targa Tholio organiseerde en zij (toen net 12) alle bol/pijl situaties heeft ingetekend. Intussen is zij zaich aan het verdiepen in de regelementen van ondermeer de NRF en de VAS. Evanne is ook de initiator voor de 3e Targa Tholio. Zij is degene die de lijn wil doorzetten, waardoor er in 2010 weer een Targa Tholio zal komen.
                        Last edited by Ton van S; 21-09-09, 22:32.

                        Comment

                        Working...
                        X