Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ACP Classic Tour 2010 - 17/18/04/2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ACP Classic Tour 2010 - 17/18/04/2010

Op 17 en 18 april 2010 richt ACP terug een BFOV-wedstrijd in. Op zaterdag middag gaat de wedstrijd van start in Westende (aan de Belgische kust). Kort na middernacht komen de deelnemers terug aan in Westende. Op zondag worden er diverse oldtimerclubs uitgenodigd voor een "concours d'elegance" en een kleine rondrit voor het publiek (dit is niet verplicht voor de deelnemers aan de wedstrijd ).
    De eerste info staat online en iedere 15de van de maand komt er info bij op WWW.ACP-BRYGHIA.BE
    Mijn auto(sport) foto's vind je op http://adpics.weebly.com/

(offtopic)

Grappig, nu hebben we kruisbestuiving met dat Belgische forum :-)

(end offtopic)

Welkom!

Comment

Westende is waarschijnlijk vlak bij Oostende toch?

Comment

Welkom dupanton,

Ga je hier ook tafelritten organiseren? Zal serieus gewaardeerd worden door een aantal van onze forumleden.

Comment

Dat is dan weer het voordeel van Internet Ruud !
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
            Westende is waarschijnlijk vlak bij Oostende toch?
            Westende is een deelgemeente van Middelkerke en Middelkerke ligt naast Oostende. zie kaart: http://nl-be.mappy.com/#d=Westende%2C+Belgi%C3%AB&p=map

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
              Welkom dupanton,

Ga je hier ook tafelritten organiseren? Zal serieus gewaardeerd worden door een aantal van onze forumleden.
              Waarschijnlijk wel. Ik denk dat ik vanaf volgend jaar mijn tafelritten op verschillende fora zal plaatsen en dan de deelnemers laten antwoorden via mail. Zo kan ik 1 klassement maken met deelnemers van verschillende fora.

PS: Wie is mij gisteren komen welkom heten tijdens de Garnalenrit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
                PS: Wie is mij gisteren komen welkom heten tijdens de Garnalenrit?

Baard? Seniorenblond? Dat zal dan Tinojee geweest zijn. Die staat als enige Gummer op de deelnemerslijst, als navigator van Daniel Immesoete.

Comment

Dat was hem. Ik wou gewoon even weten wie hij was hier op het forum.

Comment

Antwoord.
                    :@Dupanton.-- We zijn elkaar eerder in competitie tegen gekomen. Een viertal jaren terug bij de rally van Bjorn Vanoverschelde waar jij met je vader in een Cooper 1300 reden. Wij ( Parohl en ik ) in een Lancia 1600 HF en moesten ons best doen om jullie te volgen. Omdat onze startnummers dicht bij elkaar lagen hadden onze piloten op de TC’s tijd over voor een babbel met elkaar. Als co schiet je er dan bij in voor de sociale contacten met vooruit en terug kijken naar de opdrachten.
                    Begin dit jaar zie ik bij de Omloop door Vlaanderen dat er een nieuw strijdkaros voor jullie is, een Saab 96 V4. Mocht bij je vader een stukje kabel lenen voor een verlichtings probleem met mijn BMW 2002 . Nog dank hier voor.
                    De voorlaatste ontmoeting was bij Bornhem-Rome-Bornhem die jij samen met je vader luisterlijk gewonnen hebt. Nog proficiat vanaf deze plaats. Ik weet dat jullie met start nr 2 de citadel van Namen op reden. Wij met 15 start nummers later konden alleen naar het geluid luisteren en daar uit concludeer ik dat het geen slome 96 is die uphill gaat. Het geluid heb ik al eerder gehoord in een Starrally begin jaren ’70 gewonnen door een fabriek’ s Saab met Bob de Jong als co. Geweldige ambiance zo tegen de verlichte contouren van de citadel op te rijden met fotografen en scherpe hairpins met gladde kasseien. Wij hier op Gummen zijn best benieuwd naar wat jij of je vader kunnen vertellen over de opbouw van jullie works-car. Daniel, mijn piloot, wist te vertelen dat je vader vroeger “ne rappe was” en je moeder een slimme en snelle co-piloot. Dat ze samen dit jaar zelfs nog een rit gewonnen hebben. De appel valt niet ver van de boom, zegt het spreekwoord. Gisteren nog eens bevestigd door de deelname van je vader met een jong meisje met duidelijke familie trekken ( te jong voor een bromfietsbewijs).
                    Zie ik je vader aan het tafeltje naast me met het potlood punten van belang op het reglement aan wijzen. Resultaat in de einduitslag dat dit geen novice kan zijn met slechts 2 plaatsen achter je in de toerisme klasse. Heel mooi Anton van je zus.
                    Co-Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TinoJee Bekijk bericht
                      Antwoord.
                      :@Dupanton.-- We zijn elkaar eerder in competitie tegen gekomen. Een viertal jaren terug bij de rally van Bjorn Vanoverschelde waar jij met je vader in een Cooper 1300 reden. Wij ( Parohl en ik ) in een Lancia 1600 HF en moesten ons best doen om jullie te volgen. Omdat onze startnummers dicht bij elkaar lagen hadden onze piloten op de TC’s tijd over voor een babbel met elkaar. Als co schiet je er dan bij in voor de sociale contacten met vooruit en terug kijken naar de opdrachten.
                      Begin dit jaar zie ik bij de Omloop door Vlaanderen dat er een nieuw strijdkaros voor jullie is, een Saab 96 V4. Mocht bij je vader een stukje kabel lenen voor een verlichtings probleem met mijn BMW 2002 . Nog dank hier voor.
                      De voorlaatste ontmoeting was bij Bornhem-Rome-Bornhem die jij samen met je vader luisterlijk gewonnen hebt. Nog proficiat vanaf deze plaats. Ik weet dat jullie met start nr 2 de citadel van Namen op reden. Wij met 15 start nummers later konden alleen naar het geluid luisteren en daar uit concludeer ik dat het geen slome 96 is die uphill gaat. Het geluid heb ik al eerder gehoord in een Starrally begin jaren ’70 gewonnen door een fabriek’ s Saab met Bob de Jong als co. Geweldige ambiance zo tegen de verlichte contouren van de citadel op te rijden met fotografen en scherpe hairpins met gladde kasseien. Wij hier op Gummen zijn best benieuwd naar wat jij of je vader kunnen vertellen over de opbouw van jullie works-car. Daniel, mijn piloot, wist te vertelen dat je vader vroeger “ne rappe was” en je moeder een slimme en snelle co-piloot. Dat ze samen dit jaar zelfs nog een rit gewonnen hebben. De appel valt niet ver van de boom, zegt het spreekwoord. Gisteren nog eens bevestigd door de deelname van je vader met een jong meisje met duidelijke familie trekken ( te jong voor een bromfietsbewijs).
                      Zie ik je vader aan het tafeltje naast me met het potlood punten van belang op het reglement aan wijzen. Resultaat in de einduitslag dat dit geen novice kan zijn met slechts 2 plaatsen achter je in de toerisme klasse. Heel mooi Anton van je zus.
                      Onze Saab is eigenlijk een standaard wagen. De motor is een 1700cc V4, uit de Ford Capri's. De motor is volledig standaard. De versnellingsbak is wel een met zeer korte verhoudingen. Bij +- 100km/u si het lawaai al niet meer uit te staan (op de autosnelweg bijvoorbeeld). Het grote voordeel is dat de wagen zeer soepel is.

Mijn zus heeft dat inderdaad niet slecht gedaan voor haar vierde rit (of zoiets). De hele familie doet inderdaad mee in de rittensport en regularitywereld. Dat is wel tof.

Zijn er hier nog plannen om in België te komen rijden dit jaar?

En nu on-topic: is er interesse uit Nederland om te komen rijden in de ACP Classic Tour?

Comment

Zijn er hier nog plannen om in België te komen rijden dit jaar?

En nu on-topic: is er interesse uit Nederland om te komen rijden in de ACP Classic Tour?
                        2009: niet meer, wilde wel de ATM doen, maar we zitten in november thuis zwaar in de verbouwing, dus ik denk dat mijn hoofd er niet naar staat.

2010: ja

ACP: ja, ff kijken hoe het in de planning past.

Tot nog toe steeds 1 a 2 keer per jaar een Belgisch evenement gereden.
                        Niet met veel succes, maar wel met veel plezier...

Comment

ff de website bekeken:
                          Het lijkt wel een beetje op (Gulf)-Starrally, alleen niet 's nachts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                            ff de website bekeken:
                            Het lijkt wel een beetje op (Gulf)-Starrally, alleen niet 's nachts.
                            Idd. De start is iets na de middag en de aankomst zal ook al na middernacht zijn hoor.

Comment

Idd. De start is iets na de middag en de aankomst zal ook al na middernacht zijn hoor.
                              Jawel, maar door het seizoen zal een relatief groot deel bij daglicht zijn.
                              De Starrally is volledig in het donker, en dan de hele nacht doorhalen.

Is mij ook nog steeds een maatje te zwaar.

Comment

De eerste nieuwsbrief, met extra info staat online op www.acp-bryghia.be

Deze week zijn de eerste verkenningen van het parcours gestart. Meer info over het parcours volgende maand!

Comment

Het reglement staat op www.acp-bryghia.be

Comment

De inschrijvingen zijn geopend!

Verder is er nog een nieuwsbrief met het "profiel" van de deelnemers aan beide klassen. Als je nog twijfelt in welke klasse je zult meenemen of als onze wedstrijd wel iets is voor jullie, moet je dit zeker lezen!

Ik hoop dat er enkele Nederlandse team komen naar het verre België. We beloven alvast een rit met een mooi parcours, aan een pittig tempo, goed te berijden wegen, af en toe een "testje" waar je je kunt uitleven...
                                    Verder wordt normaal ook nog een voordelig pakket aangeboden voor de overnachting. Eens alles besproken is wordt dit meegedeeld!

Comment

Een lijst met hotels staat online op onze website. In deze hotels krijg je korting gedurende het weekend van de ACP Classic Tour!
                                      www.acp-bryghia.be

Comment

eerste deelnemerslijst online!

Comment

De affiche staat online op de startpagina en er staat een nieuwe update van de deelnemerslijst online. Voorlopig nog geen enkel Nederlands team ingeschreven ... hopelijk komt daar nog verandering in!
                                          www.acp-bryghia.be

Comment

Jammer Anton.
                                            Is gelijk met de Peelrand Classic meetellend voor NK klassieke kaartleesritten die ik samen met Daniel doe.
                                            Co-Pilot

Comment

Bij het concours d'elegance een Toyota S800 sport uit 1966
                                              Nog nooit van gehoord.

Info hier gevonden.
                                              http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/1564745992/
                                              Co-Pilot

Comment

Idd, een zeer mooie wagen!

Comment

Nog nooit van gehoord Tino??
                                                  Is toch wel een bekende auto, vind ik. Maar je ziet ze maar zelden idd.
                                                  In 2008 won een prachtige witte een prijs tijdens Concours het Loo.

Staat hier wel op de foto volgens mij :
                                                  picasaweb.google.nl/HarryZagato/ConcoursHetLoo2008

(mag hier niet op picasa helaas, dus kan niet checken :-) )

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

op picasa staat toch een 2000?
                                                    M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                    Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                    Rally organisatie: Rally-Events
                                                    Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Ik heb ook foto's van die S800 iig. Zoals gezegd kan ik hier niet checken of die op picasa staan. (is geblocked)
                                                      Stond een perfecte witte S800 en die won een prijs.
                                                      Stond 2 rijen achter mijn Fiat.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Op deze site mag ik wel :

http://www.paul-wouters.nl/apeldoorn.htm

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk bericht
                                                          op picasa staat toch een 2000?
                                                          VOlgende keer even verder kijken dan de 1e witte auto die je tegenkomt, Maarten. :-)
                                                          Staan zeker 4 foto's v/d S800 op mijn Picasa!!!

Hier en verder :
                                                          http://picasaweb.google.nl/HarryZaga...92330924391074

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Uitslag + foto's online!
                                                            www.acp-bryghia.be

Comment

Die S800 was op 't Loo ook de winnaar van het pauper-concours. Dat ding was echt als nieuw. Erg leuk ding. Hier de motorruimte van die auto... brrr, spotless.

Comment

Working...
                                                              X