Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

C&SC poll: sixties 2+2 GT's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• C&SC poll: sixties 2+2 GT's

In de nieuwe C&SC (Nov 2009) een aardig artikel over 3 leuke zestiger jaren 2+2 GT's:

Aston Martin DB6

Ferrari 330 GT

Maserati Sebring

Iin het artikel is de Aston ook rood, persoonlijk vind ik rood voor auto's met dit karakter niet het fraaist, zelfs niet als het een Ferrari is.

De schrijver Martin Buckley kiest voor de Ferrari.
    Zelf zou ik voor de Aston gaan. Maar dit is nou weer het soort keuze die vandaag zus en morgen zo uit zou kunnen vallen.
    De Ferrari heeft natuurlijk die V12, waar de anderen straight six motoren hebben. De Maserati vind ik eigenlijk het fraaist van de 3, van binnen en van buiten, maar het is de minst krachtige van het gezelschap. De Aston vind ik all-in-all vandaag het aantrekkelijkst, maar zoals gezegd, morgen kan ik er anders over denken.

Wat kiest de gummer?
    19
    Aston Martin DB6
    21,05%
    4
    Ferrari 330 GT
    31,58%
    6
    Maserati Sebring
    47,37%
    9

Overigens, kwam nog 2 interessante 330GT plaatjes tegen:

Comment

Van deze drie vind ik de Maserati ook het fraaist, maar zou voor de Ferrari gaan. Puur om die Colombo machine. Die spreekt me meer aan dan de 6 cil met Lucas injectie in de Sebring. De DB6 vind ik het minst aantrekkelijk van de 3. Met een DB4 of 5 zou het maar zo weer anders kunnen uitpakken.
      Prettige dilemma's he.

Prachtige plaatjes trouwens van Enzo. Die hond...

Comment

Tsja............Lastig toch de DB 6 en niet alleen voor de stoere meid in mini met geweer.
        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
          Met een DB4 of 5 zou het maar zo weer anders kunnen uitpakken.
          Ik heb meer met een DB6, eigenlijk omdat het van het stel de underdog is. DB5 is de Bond-car, zeker in metallic grijs. Op dezelfde manier heb ik meer met een S-type Jag dan met een MK2.

Comment

Ik vind de DB5, en vooral de DB4, niet alleen mooier maar ook interessanter door de superleggera constructie, die bij de DB6 niet meer is toegepast.

Comment

Ha, die Gummers;

Eigenlijk dezelfde keuze en redenering als V4. De Maserati vind ik objectief bezien het mooiste, de Ferrari is natuurlijk de dikste, maar ik 'heb gewoon meer' met Aston Martin. Persoonlijk vind ik zo'n DB6 daarbij ook zeker zo mooi als zijn illustere voorganger.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Colombo rules above de beide straight 6-en, duidelijk de Ferrari dus van deze drie.

Qua front niet de mooiste, zo'n 330, maar als je achter het stuur zit dan zie je die koplampen toch niet, alleen die fraaie welvingen...
                "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Onmogelijke keuze. Wat een gave iconen, alledrie. Ik wil ze dan ook alledrie, gewoon. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                    Ik vind de DB5, en vooral de DB4, niet alleen mooier maar ook interessanter door de superleggera constructie, die bij de DB6 niet meer is toegepast.
                    Je weet hoe de Maserati van Scheringa heet? Maserati DSB :-)
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Moeilijk man!!

Hart zegt 330GT o.a. door die fantastische motor natuurlijk, maar die Sebring is eigenlijk mooier. Eens met Elentinos dus.
                      Die DB6 vind ik idd echt minder. Maar een DB4 is echt duurder, dus geen eerlijk vergelijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Sebring is voor mij eigenlijk altijd al de mooiste exotische sixties-coupé geweest. Alleen jammer van die 6-pitter en onbetrouwbare Lucas-injectie.
                        Anders zou ik voor de Ferrari-kiezen, gewoon vanwege de Colombo want tegen een 12-pitter op carbs kan naturlijk niks op.
                        Giulia 1600 Super '65
                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Leuke poll! Persoonlijk vind ik de Maserati Sebring het mooist om te zien, dan de Ferrari 330 GT en daarna de Aston. Ik verwacht dat de Sebring ongeveer zo zal rijden en sturen als een 3500 GT, minder log dan de Aston (ik vind Astons eigenlijk helemaal niet fijn sturen) maar lang niet zo fijn als de Ferrari 330 GT. Alles afwegende zou ik dus gaan voor de 330 GT... maar dan liever de 330 GTC, dat vind ik echt n superding! http://www.youtube.com/watch?v=q3AZxBbZuFc
                          Last edited by TR6ME; 20-10-09, 07:41.

Comment

Moeilijk. Ik heb weleens in een Ferrari 330GT meegereden, maar die motor klinkt echt veel te braaf. Zit nauwelijks geluid in, of je moet echt een speciale uitlaat aanschaffen.
                            De DB6 valt of, omdat hij toch echt minder is dan 5 en 4.
                            De Maserati is toch echt de mooiste van het stel.

Ik denk dat het toch de Maserati wordt, want die 330GT is uiteindelijk ook niet de meest begeerlijke uit de stal.

Comment

In een andere kleur, en vanuit een ander gezichtspunt, vind ik de 330GT eigenlijk wel een bloedmooie auto. Het schuin-achteraanzicht vind ik echt super.

Maar, een Sebring met de Weber-conversie....

Comment

Ik kan maar niet kiezen tussen de Maserati en de Aston...
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Die ferrari foto hierboven maakt die keuze ook niet makkelijker, trouwens... :)
                                  You know that reality is immaterial

Comment

In principe wil ik voor alle 3 wel een plekje vrijmaken in de garage. :-)
                                    Maar als je dan toch moet kiezen, dan ga ik toch voor de Maserati. Die heeft absoluut de beste looks. En die mindere prestaties, daar kan ik wel mee leven. Zo'n auto gebruik je nu toch niet meer voluit (nou ja...). Bovendien zit er bij mij om de hoek een Lucas injectie-expert, just in case.
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Als de Maserati een 3500 was geweest was die het geworden, nu de Ferrari al
                                      vind ik het 1 vd. mindere Ferrari's, eens met de voorgangers de DB4 en 5 zijn veel mooier als de 6!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                                        Qua front niet de mooiste, zo'n 330, maar als je achter het stuur zit dan zie je die koplampen toch niet, alleen die fraaie welvingen...
                                        Er was ook nog een serie 2:

Comment

Ha, die V4;

Stuk fraaier.
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Sebring

En dan graag donkergrijs/antraciet met rode lederen bekleding.

Comment

Als ik op de plaatjes moet beslissen, ik ken geen van de auto's van dichtbij dan zeg ik de Sebring vind ik de mooiste. Jammer alleen van die spiegels halverwege de motorkap.

Comment

@elentinos (als ik het me goed herinner) : heb jij die mooie foto('s) van die babyblauwe Sebring nog ergens staan?
                                                Dan is het ineens makkelijker denk ik. :-) Wat een beauty.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja hee! Nou heb ik nav dit draadje me toch weer bezondigd aan het geld uitgeven aan C&SC... Maar idd, wat een autos. Voor mij eenmaal een 330, bitte. Alhoewel die Maserati ook wel ECHT cool is. Hmmmz...
                                                  '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Voila, maakt de keuze weer moeilijker...
                                                    Attached Files

Comment

Ja die! :-)
                                                      O man, wat een ding he?!!!

DIE Sebring zou ik absoluut verkiezen boven een rode 330GT bv.
                                                      Maar verder zou ik toch de 330GT nemen, denk ik. En daar heb ik ook op gestemd in deze poll

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

<slikt even een brok in de keel weg>

Idd heel erg mooi, die blauwe !!!!!!!!!

Comment

Hm, toch liever een grijze met rood leer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                            Hm, toch liever een grijze met rood leer...

Okee, ik dwaalde af :-)

Comment

Working...
                                                            X