Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DHRC Rallyhappening 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• DHRC Rallyhappening 2009

Hij is er weer als tweedaagse.

Pa (en Petra) en (Carina en) ik doen in ieder geval mee.
    Verder nog geen gummers gezien.

Er is ook wat kritiek van de organisatie van Coppa en de Limburgia.
    zie hier de nieuwsbrief:
    http://www.coppa-europa.org/Newslett...0409%20NL.html
    in het: wist u dat...-gedeelte.
    Last edited by Ruud; 25-10-09, 22:03.

Dan heb je Tinojee gemist Ruud :-)
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Foutje: TinoJee doet ook mee.
      Sorry Tino!

Comment

Je was me net te snel af...

Terwijl we aan de telefoon inderdaad ook over de deelname van Tino gesproken hebben.

Comment

Reglement is online:
          http://www.dhrc.nl/dhrc/pages/rhappe...ing%202009.pdf

Comment

De DHRC Rally Happening doe ik in de Rover V8 van Manfred Kahn
            Morgen mag ik piloot spelen in de blauwe 2002 voor Richard Dekkers bij de Atlantic Classic
            In dezelfde auto navigeer ik in de StarRally naast John Elst.
            Na de Rally Happening ga ik naast Herry Houg in de Lotus zitten voor de Stavenrit hier gepromoot door Ed02.
            Morgen een eenvoudig ritje met van huis om 8.00 uur en naar verwachting na middernacht weer thuis.
            Nog een leuk maandje voor de boeg :-)).
            Co-Pilot

Comment

misschien een vreemde vraag, maar is dit voor toeschouwers ook een beetje geinig o te zien?
              Oftewel, is het brullen en een tikkeltje dwars af en toe?
              of s het meer een regelmatigheids gebeuren.
              Heb al wel eea gezocht, maar kan niet echt een antwoord vinden
              When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Wat zijn de sneeuwverwachtingen voor het Sauerland in midden december?

Maw is het verstandig om winterbanden <vlaamstaalgebruik-alert> te steken?

Comment

De DHRC Rallyhappening wordt half december verreden. De kans dat de grond dan zo koud is dat sneeuw in het Sauerland blijft liggen, is nihil (famous last words). Sneeuw blijft pas liggen op de weg in januari/februari als de ondergrond voldoende afgekoeld is. Ik neem dus geen sneeuwkettingen mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.. Bekijk bericht
                    misschien een vreemde vraag, maar is dit voor toeschouwers ook een beetje geinig o te zien?
                    Oftewel, is het brullen en een tikkeltje dwars af en toe?
                    Op testjes zullen bestuurders zich uitleven, dus daar kom je dat wel tegen.
                    Ik geloof alleen niet dat die in de happening gepland zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door J.. Bekijk bericht
                    of s het meer een regelmatigheids gebeuren.
                    Ja.
                    En dan maakt het ook nog uit of je kijkt naar een regularity (regelmatigheid op de seconden) of niet (regelmatigheid op de minuut).

Sommigen toeschouwers vinden gewoon kijken naar oude auto's ook leuk...
                    :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door der manni Bekijk bericht
                      De DHRC Rallyhappening wordt half december verreden. De kans dat de grond dan zo koud is dat sneeuw in het Sauerland blijft liggen, is nihil (famous last words). Sneeuw blijft pas liggen op de weg in januari/februari als de ondergrond voldoende afgekoeld is. Ik neem dus geen sneeuwkettingen mee.
                      Hier maar even verder:
                      Pa en ik "zitten" nog steeds met het winterbanden dilemma, zie het algemene banden draadje.
                      Kettingen neem ik zeker niet mee, ik heb ze niet eens.

Een paar dagen vooraf maar eens goed naar het weer kijken, en dan maar beslissen.
                      Last edited by Ruud; 30-11-09, 22:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                        Hier maar even verder:
                        Pa en ik "zitten" nog steeds met het winterbanden dilemma, zie het algemene banden draadje.
                        Kettingen neem ik zeker niet mee, ik heb ze niet eens.

Een paar dagen vooraf maar eens goed naar het weer kijken, en dan maar beslissen.
                        Dat is het meest wijze wat we kunnen doen, kort van te voren de weersverwachting in de smiezen houden en pas vrijdagavond beslissen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                          pas vrijdagavond beslissen.
                          Dat is wel een beetje laat...
                          Vrijdagavond ga ik niet meer banden wisselen.
                          Zal wel uiterlijk donderdag avond worden.

Comment

Dat is wel een beetje laat...
                            Vrijdagavond ga ik niet meer banden wisselen.
                            Zal wel uiterlijk donderdag avond worden.
                            Ik ook niet, maar Knutsel wel :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                              Ik ook niet, maar Knutsel wel :-)
                              Meneer heeft personeel... :-)
                              Ik niet, en de twee apies zijn nog een beetje te klein om in te schakelen.

Ik wilde trouwens een accu-slagmoersleutel kopen, om minder moe te worden van het lastminute bandenwisselen, maar kannonne, wat een prijzen voor een beetje serieus ding.
                              Die wappie-wappie dingen zullen wel brandhout zijn, goedkoopste noname was nog negen tientjes...

Comment

Zo'n accu-slagsleutel kan niet op tegen een hulpje. Met twee man heb je in tien minuten de wielen gewisseld, toch?

Overigens lagen vorig jaar in december in het Sauerland bergen sneeuw. Weliswaar slechts gedurende één weekje, maar toch.
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                  Zo'n accu-slagsleutel kan niet op tegen een hulpje. Met twee man heb je in tien minuten de wielen gewisseld, toch?
                                  Ja, het enige hulpje wat ik eventueel heb is een ventje van 10 of mijn vrouw.
                                  Dan is zo'n slagmoersleutel wel handig, zeker als je onderweg een wiel moet wisselen.

Overigens lagen vorig jaar in december in het Sauerland bergen sneeuw. Weliswaar slechts gedurende één weekje, maar toch.
                                  Ha leuk, toch maar goed het weer in de gaten houden.
                                  Waar kijk je het beste naar het duitse weer online Brun?

Comment

Op www.donnerwetter.de kun je per plaats zoeken, en op www.dwd.de vind je ook goede overzichten.
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Op www.donnerwetter.de kun je per plaats zoeken, en op www.dwd.de vind je ook goede overzichten.
                                      inderdaad, zeer bruikbare info. Bedankt!

Comment

Accu slagmoersleutels vind ik nogal tegenvallen. De opgegeven capaciteit is vaak lager dan wat er in werkelijkheid geleverd wordt. Ik heb een hitachi die volgens opgave 170Nm koppel heeft, maar daar krijg ik mijn wielmoeren (met 130Nm aangetrokken) niet mee los. Een makro aanbieding met hetzelfde opgegeven vermogen is inmiddels alweer in de vuilnis verdwenen.

Comment

http://www.dewijdewereld.net/reizen/...-duitsland.htm

Dit was ik even vergeten...
                                          Dus als er ook maar enige kans op winterse neerslag bestaat, dan ga ik de winterbanden eronder zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht
                                            Accu slagmoersleutels vind ik nogal tegenvallen. De opgegeven capaciteit is vaak lager dan wat er in werkelijkheid geleverd wordt. Ik heb een hitachi die volgens opgave 170Nm koppel heeft, maar daar krijg ik mijn wielmoeren (met 130Nm aangetrokken) niet mee los. Een makro aanbieding met hetzelfde opgegeven vermogen is inmiddels alweer in de vuilnis verdwenen.
                                            Okay, dus alleen een dure kopen of niet.
                                            Zal wel niet worden dan...

Comment

Tijdens de Wintertrial snelle oplossing gezien. Traditioneel met sleutel 1 slag lossen en de rest van de gangen met de accu moersleutel doen. In de wedstrijd met twee man snel gebeurd en niet vergeten de reeds van sneeuwkettingen voorziene wielen op de achterbank. Houtenplankje voor onder de krik niet vergeten.
                                              Hoop dat het niet gaat sneeuwen met de bestelauto banden die er nu onder zitten.
                                              Co-Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TinoJee Bekijk bericht
                                                Tijdens de Wintertrial snelle oplossing gezien. Traditioneel met sleutel 1 slag lossen en de rest van de gangen met de accu moersleutel doen.
                                                ...
                                                Houtenplankje voor onder de krik niet vergeten.
                                                Zou een normale accu boormachine voor dat doel ook bruikbaar zijn dan?

Houten plankje is ook een goede tip, dat heb ik niet in de auto liggen.

Comment

Dus als er ook maar enige kans op winterse neerslag bestaat, dan ga ik de winterbanden eronder zetten.
                                                  Het lijkt kouder te worden in het oosten aanstaand weekend, dus heb ik gisteren het winterrubber gemonteerd.
                                                  Blijft een gok natuurlijk...

Comment

Zelfde besluit ook genomen Ruud.
                                                    En niet alleen het weer heeft dat doen besluiten maar ook de regelgeving bij onze Oosterburen. Als er onverhoopt iets gebeurt dan ben je kennelijk in het nadeel op zomerrubber.

Comment

Comment

Weersvoorspelling van een van de linkjes van Brun:

Zum Ende der Woche erfolgt die Umstellung auf einen winterlichen Witterungsabschnitt.
                                                        Toch de goede keus gemaakt...
                                                        (als ze er niet naast zitten, het blijft voorspellen)

Comment

Sneeuwverwachting voor morgen en overmorgen:

Am Samstag vor allem an den Nordseiten der Mittelgebirge, in Ostseenähe und am Alpenrand noch etwas Schneefall, an der Küste teils schauerartig. Neuschneemengen bis 5, am Alpenrand bis 10 Zentimeter innerhalb von 12 Stunden möglich. In der Nacht zum Sonntag durchweg leichter, im Bergland und in Alpennähe mäßiger Frost wahrscheinlich. Verbreitet Glätte durch überfrorene Nässe oder Neuschnee.

Am Sonntag gebietsweise leichter Schneefall bis in tiefe Lagen. Im Südosten und Osten Dauerfrost.
                                                          Vanmiddag nog even proefgedraaid, na meer dan twee maanden stilstand.
                                                          Bandjes op spanning gebracht, rondje gereden, wielmoeren nog een keer nagetrokken. We zijn er klaar voor, ik heb er zin in.

Comment

M&S bandjes eronder, op spanning gebracht. Het moet in Duitsland die bandjes, maar de 1e de beste rotonde brak de 2002 al uit, volgens mij zijn de Yoko's beter. Dan doen we morgen wel wat voorzichtiger. :-)
                                                            Reglement gelezen, dus we zijn er ook klaar voor.

Comment

Uitslag downloaden http://www.dhrc.nl/dhrc/pages/rhappe...ing%202009.pdf
                                                              Co-Pilot

Comment

Top 5 en qua punten niet ver verwijderd van de andere 4 equipes. Knap werk Ruud en Carina!

Comment

Working...
                                                                X