Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

STAR rally

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• STAR rally

Op 27 en 28 november wordt weer de STAR rally verreden, de laatste die meetelt voor het NK. Het is al weer de vijfde, als ik goed geteld heb. Vooral die eerste staat me nog goed bij, met de enorme sneeuwmassa's (heel Nederland was ontwricht) op 25 november 2005. Inderdaad, nu de vijfde dus!
    Ik zie een redelijk aantal Gummerts op de startlijst staan.
    De afgelopen twee jaar waren de resultaten redelijk met respectievelijk Datman en TinoJee. Twee keer een sterretje mee naar huis genomen. Deze keer maar eens proberen met mijn bestuurder uit de afgelopen SLS, met wie ik daar vierde werd.

Hier het linkje van de deelnemerslijst:
    http://www.starrally.com/deelnemers.htm

Altijd een van mijn favoriete rally's, heb zeker een voorkeur voor donker :-)
    Weer met Rob, vorig 9e maar toen zat ik op het rechterzitje. Dus Rob rust een schone taak.
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Vorig jaar 1e in de toer, nu doen we mee in de sportklasse. Ik heb er best zin in.

Comment

Iemand nog een ervaringsloze chauffeur nodig?
        Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Autostal Atlantic http://www.autostal-atlantic.be/news.php organiseert op 14 november de Classic Atlantic. Uitzetter is mijn reguliere piloot Daniel Immesoete.
          Opvallend veel Nederlanders die de Starrally rijden of gereden hebben op de deelnemerslijst. De broers Vanoverschelde kiezen voor een training met Les Routes Ardennaises. Zelf neem ik het stuur om de 2002 een test te geven voor de Star waar John Elst mijn piloot zal zijn.
          Co-Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NICO! Bekijk bericht
            Iemand nog een ervaringsloze chauffeur nodig?
            Met alle respect Nico, dat ervaringsloos lijkt me in de STARrally wat onhandig :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
              Met alle respect Nico, dat ervaringsloos lijkt me in de STARrally wat onhandig :-)
              Voor de bestuurder is ervaring met regelmatigheidsrally's nou niet echt een noodzaak, als je maar rechtsaf gaat als de navi het aangeeft. Voor een beginnende navi is dit geen aanrader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht
                Voor de bestuurder is ervaring met regelmatigheidsrally's nou niet echt een noodzaak, als je maar rechtsaf gaat als de navi het aangeeft. Voor een beginnende navi is dit geen aanrader.
                Ben ik het absoluut niet mee eens, ook een bestuurder heeft in dergelijke donkere nachtelijke rally's ervaring nodig om bepaalde afwijkende situaties goed te zien.
                Onder andere scherp rijden bij driehoekjes bijvoorbeeld.

Comment

Het ligt wel een beetje aan de taakverdeling in de auto, maar ben het wel met Pa eens dat dit niet echt een rally is om met een onervaren bestuurder op pad te gaan.

Comment

En een gummer inschrijver erbij: De Wit/van Kasteren op Fulvia 1.6hf....

Comment

Moest pas geleden nog aan je denken toen ik het reglements artikel opzocht waarin het dragen van hoofdtelefoons verboden werd. Het artikel is in enigszins gewijzigde vorm nog terug te vinden.
                      Art nr 7.5.5 Het gebruik van mobiele telefoons of enig ander elektronisch communicatiemiddel is tijdens het verrijden van het evenement niet toegestaan op straffe van uitsluiting.
                      Zie Hornelandrally http://tino.tjongmans.nl/html/Hornel.jpg
                      Blauwe zie je niet zo goed http://www.tjongmans.nl/CDR-09/slides/CDR-09_21.html :-)
                      Co-Pilot

Comment

wat mij ook opviel in bulletin 1 is de volgende passage:
                        Artikel 4.2.2. Afstandmeters.

Nieuwe tekst:

Mechanisch of sensor aangestuurde afstandmeters, al dan niet met twee mechanische- of digitale telwerken/displays zijn toegestaan

Zou dit een voorschot op een nieuw NRR zijn waarin rekening wordt gehouden met de waanzinnige aanschafkosten van een halda?

Overigens valt mij in de meeste rally's op dat er maar heel weinig handhaving plaatsvindt tijdens de rally (op tal van aspecten). Mobiele telefoons worden zeer regelmatig gebruikt, zat mensen rijden met foeveldoosjes, electronische telwerken etc. Ook regelmatig out of period aanpassingen (porsches met turbo remmen of een 3,2 carrera blok). Vind ik op zich ook een goede ontwikkeling, anders krijg je engelse toestanden waar autos niet worden toegelaten omdat ze 60-serie banden gebruiken.

Comment

Zo'n idee dat de toelating van deze tellers te maken heeft met de deelname aan de bdnl-cup.
                          In die andere landen is het gebruik van electronische tellers en foefeldoosjes toegestaan.

http://www.bdnl-cup.org/result4.html
                          Eddy d'Hoe -"BiHorNie" zijn niet meer te pakken.
                          Yes, een gummer op 1
                          Co-Pilot

Comment

Leuk van de abarth foto, Tino! Goed om weer eens te zien. Hij staat hier niet meer om de hoek. Koptelefoon vooral omdat de herrie binnenin enorm is. Ik geloof echter niet dat met electronische communicatie deze dingen bedoelt worden alswel communicatie tussen deelnemers onderderling en/of de buitenwereld.

En eens met PeterS dat er niet te strenge eisen aan de auto's gesteld moeten worden. Omdat iedere keer de leeftijdsgrens opschuift is dit niet helemaal relevant meer. De 50serie banden op de abarth bijvoorbeeld is de orginele maat uit 1975. Als je die jaartallen toestaat en een vroege giulia verplicht op radiaalbanden te rijden schiet je het doel voorbij lijkt me.

Comment

Beste Tino,

Twee opmerkingen. Tijdens de Classic Dutch hebben wij de koptelefoons gebruikt tijdens de testjes op afgesloten terreinen om dezelfde reden als de Abarth crew. Tijdens de tests van vorig jaar heb ik mijn stem volledig geforceerd om toch vooral aanwijzingen te kunnen geven. Dat probleem was hiermee verholpen. Ik heb begrepen dat het verbod vooral zit in het voorkomen van het maken van een wedstrijdwagen indruk. Zo mogen wij ook geen helm dragen of reclame aanbrengen. En dus ook geen koptelefoons op hebben.

Verder is het artikel volledig gericht op communicatie apparatuur om buiten de auto te communiceren. Zo wordt 2x gesproken van mobiele telefoons en wordt er nog een specifieke instructie gegeven wanneer wel gebruik mag worden gemaakt van de telefoon.

Dus als jurist durf ik het aan om te stellen dat koptelefoons hier niet onder te scharen zijn zonder specifieke vermelding.
                              Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                Ik blijf mezelf promoten, misschien dat iemand me ooit eens nodig heeft ;-)
                                Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Het ligt misschien toch nog iets genuanceerder. Voor de sportklasse is vaak een FIVA Identity Card nodig. In de richtlijnen voor de afgifte van deze IC staat bij art 16:
                                  16 INSTRUMENTEN/ACCESSOIRES
                                  -Intercom (bv Peltor) is niet toegestaan.
                                  -Digitale afstandmeters (bv Terratrip) zijn evenals iedere vorm van GPS niet toegestaan.

Je zou dus kunnen rederneren dat met een intercom de IC niet geldig is etc.

Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
                                  Beste Tino,

Twee opmerkingen. Tijdens de Classic Dutch hebben wij de koptelefoons gebruikt tijdens de testjes op afgesloten terreinen om dezelfde reden als de Abarth crew. Tijdens de tests van vorig jaar heb ik mijn stem volledig geforceerd om toch vooral aanwijzingen te kunnen geven. Dat probleem was hiermee verholpen. Ik heb begrepen dat het verbod vooral zit in het voorkomen van het maken van een wedstrijdwagen indruk. Zo mogen wij ook geen helm dragen of reclame aanbrengen. En dus ook geen koptelefoons op hebben.

Verder is het artikel volledig gericht op communicatie apparatuur om buiten de auto te communiceren. Zo wordt 2x gesproken van mobiele telefoons en wordt er nog een specifieke instructie gegeven wanneer wel gebruik mag worden gemaakt van de telefoon.

Dus als jurist durf ik het aan om te stellen dat koptelefoons hier niet onder te scharen zijn zonder specifieke vermelding.

Comment

Startplaatsen bekendgemaakt! Apeldoorn en Bergen in Limburg (bij Boxmeer). Wij hebben voor Apeldoorn gekozen. Waar gaan de andere Gummers starten?

Comment

Wij hebben ook Apeldoorn gekozen. Hopen dat de vrijdagmiddagfile meevalt.

Comment

Gaat voor ons Bergen worden denk ik, dichterbij voor de Brabers en minder file kans.

Comment

jammer ze doen niet aan last minutes ....
                                          Geef me iets met een motor en ik ben in mijn sas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ducatist Bekijk bericht
                                            jammer ze doen niet aan last minutes ....
                                            ????? Bedoel je? Jij staat toch al ingeschreven?

Comment

yep maar wil het team opsplitsen in twee hele mooie teams maar kon niet meer :-((((

Comment

Da's jammer. Op een totaal van 65 had er best nog eentje bijgekund, zou ik zeggen!

Comment

Dat dachten wij ook :-S zijn toch weer extra inkomsten..

Comment

rutger, bel me even, je kan misschien onze plek overnemen. Ik moet hf afmaken en zit tot over oren in mijn ecnte werk.
                                                    Last edited by 240rs; 21-11-09, 16:31.

Comment

Dat is nou jammer Peter.
                                                      Hier de startlijsten:
                                                      http://www.starrally.com/deelnemers.htm

Comment

heeft iemand het nr van rutger?

Comment

Sorry Peter zie je bericht nu net pas..... maarrrr we hebben elkaar al gesproken. Tof van je !! we zijn nu ff met de organisatie bezig hoop dat het lukt !! nogmaals thanks !!

Comment

Fingers crossed!

Comment

Ben benieuwd! Zie in de deelnemerslijst nog geen wijzigingen betreffende nr. 11 en nr 25!

Comment

Gisteren door gegeven dat we met een vervangende auto rijden en nu al op de site.
                                                                Kreupel met de 2002 terug gekomen uit de Atlantic Classic.

Vanavond de 1802 achter de trekker uit halen.
                                                                Benieuwd wat ik nog tegen ga komen.
                                                                Co-Pilot

Comment

Working...
                                                                X