Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 Carrera 1974 (met 2.7 RS motor + Ducktail)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Porsche 911 Carrera 1974 (met 2.7 RS motor + Ducktail)

De 911 Carrera RS kennen jullie allemaal, de Lightweight versies spreken nog altijd tot de verbeelding bij vrijwel alle autoliefhebbers en binnen de Porsche adepten worden die auto's als Heilig gezien. Wat de meesten van beide groepen niet weten is dat de opvolger van de 'Touring' eind '73 op de markt kwam als 'Carrera'. In een nieuw jasje, maar met de oude heftige 2.7 liter motor uit de RS en beperkte oplage was er een zeldzame auto geboren. Lees mijn artikel over deze vergeten topper op Youngtimerblog.nl.

Ciao!

Cav
    Last edited by Dennis Cavallino; 12-11-09, 16:41.

wat zit je nu dat blogje te pluggen Dennis?

Comment

We zijn eigenlijk 3 tot 5 jaar te laat met die liefhebberij Cav... een '77er 3,0 Carrera is net zo'n "ondergeschoven kindje" geweest. Een paar jaar terug werden ze voor sigarettengeld verkocht; tegenwoordig zitten de prijzen flink in de lift. Jammer, want het zijn zeker voor de actieve bestuurder heel aantrekkelijke auto's!
      Hubraum statt Spoiler

Comment

Helemaal mee eens FaF, ze moeten gewoon weer in waarde gaan dalen. :)

Comment

Ja zeg, eerst enthousiaste artikelen schrijven en dan roepen dat ze in prijs moeten dalen. Onderdeel van de oplossing of onderdeel van 't probleem: raad eens wat jij bent ;-)

Aan de spiegel te zien is de auto op de foto trouwens geen '74er...
          Hubraum statt Spoiler

Comment

Klopt, hij stond daarom ook niet in 't artikel zelf. :) Ik heb zelfs nog getwijfeld bij die Oranje uit Frankrijk, of de meegespoten koplampringen wel origineel waren, of niet. Want ze hebben bijna allemaal chroomringen ipv meegespoten. Ach, zo'n purist ben ik nu ook weer niet, ik vind 't gewoon leuk als een eigenaar de moeite heeft genomen om de auto netjes te houden.

Comment

Ha, die Cav;

Meegespoten koplampringen waren onderdeel van een pakketje met zwart geŽloxeerde raamlijsten.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Dat laatste was dan weer standaard op de Carrera 2.7 (en 3.0). Dat zou dan weer duiden dat meegespoten standaard was en Chromeringen optioneel (of latere aanpassing/schade?). Als iemand nog een 911 foldertje uit '74 heeft.... m'n Peter Morgan 911 bijbel heb ik al een tijdje niet meer namelijk. :)

Comment

Ik vind dat gefap op originele stripjes en spiegeltjes wel gezemel van de eerste orde, zeg.
                  Is gewoon een Porsche en een mooie bak. Al dat detailgezeur...
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik had bijna zo'n ding gekocht bij Joop Stolze een jaar of 6-8 geleden (een gele). Ik had liever een 3.2 en dat is ook gewoon een fijnere/betere auto.
                    Maar had ik het maar wel gedaan idd :-)

Maar ik had die auto toch allang niet meer gehad.
                    Leuk ding, maar echt een beetje onterecht overpriced vind ik.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                      Ik vind dat gefap op originele stripjes en spiegeltjes wel gezemel van de eerste orde, zeg.
                      Is gewoon een Porsche en een mooie bak. Al dat detailgezeur...
                      Heb je gelijk in. Maar weet je hoe 't komt? Het is een samenzwering tussen het bestuur van de Nederlandse Dam- en Schaakvereniging en alle leden van de Tros Kompas. Binnenkort schrijf ik daar een artikeltje over en die zet ik op een website.

Lang verhaal kort: each their own ;-)
                      Hubraum statt Spoiler

Comment

Working...
                      X