Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1000Miglia 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 1000Miglia 2010

http://www.1000miglia.eu/inglese/home.html

Opmerkelijk; de 1000Miglia gaat de eerste etappe niet naar Ferrara zoals gebruikelijk, maar naar Bologna. Ze doen dus 2 keer Bologna aan, namelijk ook tijdens de etappe Roma-Brescia.
    Ze komen wel langs Sirmione, dus zal ik 6 mei 2010 vast een tafel reserveren bij La Forresta? :-)

Start is donderdag 6 mei en finish zaterdag 8 mei.

Ik heb er wel zin in uiteraard, maar wil eigenlijk ook naar Villa d'Este en heb me ook opgegeven voor het 100 jaar AR feest in Milaan/Monza/Balocco.

Als ik dan ook nog MM ga doen, ben ik 3 maanden achter elkaar in It.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik twijfel nog erg over de centennial. Ik had het er gisteren met ErwinGTA over. Is dat wel zo leuk? Ik ga zeker niet georganiseerd, maar ik vraag me echt af of het wel zo leuk is met 20.000 Alfa's in Milaan te zijn. Veel te druk, Milaan zelf is weinig aan en de kans dat je auto gejat wordt is ook groter. Als je als dief ergens moet zijn, is het daar natuurlijk.

1000Miglia is behalve mooie auto's voor mij ook een soort traditie geworden die ik op zich wel in stand wil houden. In deze meivakantie doe ik meer dan alleen maar auto's kijken. Culiniaire verwennerijen bijvoorbeeld.

Er staan voor 2010 nog meer dingen op de wishlist overigens:
      - 1000 Miglia
      - Goodwood
      - Classic Le Mans
      - Centennial Alfa Romeo (valt waarschijnlijk af)

Als ik naar de revival ga, dan valt dat niet in de periode van de andere evenementen, dus dat lijkt mij dan wijsheid. Classic Le Mans MOET ik echt ook een keertje zien. Ik ga wat datums in mijn agenda zetten.

Comment

Ja, die merktypische massale evenementen spreken mij ook minder aan. Ik heb voor volgend jaar zeker de MM op het programma. Verder wil ik volgend jaar naar de Goodwood revival. Ook wil ik als het even kan weer naar de Nuvolari, want dat was dit jaar ook erg leuk.

Comment

Ik snap dat ook wel hoor, maar ik wil er gewoon bij zijn.
          Is toch maar 1 keer in de zoveel jaar zoiets. ;-)

En met de SZ op Balocco, als dat al zou kunnen, lijkt me gewoon ueber!Daar hebben ze die auto ook getest in 1988/89 namelijk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Tuurlijk is het leuk, allemaal, en wat is er mis met 3 maanden in Italie?!?!

Nuvolari heb ik ooit gecombineerd met de Mostra Scambio Imola. Dat was een leuk tripje!

Maar je moet keuzes maken inderdaad. Het lijkt me serieus gaaf om met een gummen classic equipe naar de MM1020 te gaan. Hoe tof kan het zijn met een gave brievenbus, schitterende 2300S en brute ES30 in collone naar Brescia te knallen!!
            Man, ik kan niet wachten, zeker niet wanneer ik nu naar buiten kijk naar weer zo'n druilerige Nederlandse herfstdag..

Comment

Volgens mij zit d'r hier nog zo'n Alfafreak uit het Zuiden, die graag met z'n groene Guiliatje naar Milaan gaat... (wellicht met ondergetekende als passagier). Dus ng een equipe aan de Gummen-karavaan toe te voegen!
              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Die moet er ook bij zijn, maar ik heb het wel over de 1000Miglia nu h?
                Het zou zonde zijn als je naar Milaan ging, terwijl er in Brescia zoveel moois te zien valt :-).

Comment

Oh okee... Ja klopt helemaal, maar Milano ga je toch ook heen? ;)
                  '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                    Het lijkt me serieus gaaf om met een gummen classic equipe naar de MM1020 te gaan. Hoe tof kan het zijn met een gave brievenbus, schitterende 2300S en brute ES30 in collone naar Brescia te knallen!!
                    Man, ik kan niet wachten, zeker niet wanneer ik nu naar buiten kijk naar weer zo'n druilerige Nederlandse herfstdag..
                    Oh man, zo helemaal mee eens...

Comment

Ik twijfel zoals gezegd over de centennial en de kans is groter dat ik niet ga dan wel. Milano heeft wat mij betreft als stad weinig te bieden. Ik ben er 2 keer 1 dag geweest en dat is meer dan genoeg. De laatste keer overigens in augustus omdat ik in het centrum de kaartjes van de GP van Monza op moest halen. Wel even de Duomo beklommen en even door een parkje gestruind, maar toen had ik het wel weer gehad met Milaan. Bergamo, Brescia, Verona, Bologna, Parma, Modena, Mantova, Firenze, Siena, Roma, Venezia, allemaal 10x leuker dan Milaan.

Comment

Mag ik dan ook nog aansluiten met mijn 75 V6 ;-)

Iemand nog tips voor goede hotelletjes op strategische plekken ten tijde van de MM? Ik hou me van harte aanbevolen!
                        Auto's: veel...

Comment

hmmm maar eens overwegen dit.
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                            Mag ik dan ook nog aansluiten met mijn 75 V6 ;-)

Iemand nog tips voor goede hotelletjes op strategische plekken ten tijde van de MM? Ik hou me van harte aanbevolen!
                            Eelco, wij huren 'altijd' een chaletje op camping del sole in Iseo.
                            Daar is het rond die tijd lekker rustig, een half uurtje sturen naar Brescia en Iseo is een erg leuk stadje. Chaletjes kosten rond de 35 euro per nacht en je kan er met 4 personen in eventueel. Prima optie en niet duur.

Comment

Klinkt echt leuk!
                              2 keer met de SZ naar It in 2010 :-)

Maar 3 keer wordt wat veel ook financieel.
                              Dus die chaletjes spreken me ineens ook meer aan dan een 4/5 sterren hotel.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                http://www.1000miglia.eu/inglese/home.html

Start is donderdag 6 mei en finish zaterdag 8 mei.
                                Dat valt middenin de meivakantie!
                                Dat opent perspectieven...

Comment

Lennart, vorig jaar serieus over nagedacht, maar die keutel weer ingetrokken. Dit jaar echter wil ik gewoon absoluut die kant op. In mijn geval dan met de TR6.

*ziet zichzelf bij gebrek aan een overdrive al achter de Alfa's aan slipstreamen*
                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ha, leuk!
                                    Ik rij trouwens niet hard over zo'n afstand. 120 op de GPS, of is dat wel hard?

Comment

120 km/u is nog te doen, maar dan draait de bak in 4 al ruim 3.000 tpm. Zolang het maar geen 150 wordt, dan wordt ie wel wat lichtvoetig. :-)
                                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

LOL, met 120 in 5 draait zo'n Alfaatje gewoon 4300 rpm, maar daar voelt een nordblok zich prima bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                          Lennart, vorig jaar serieus over nagedacht, maar die keutel weer ingetrokken. Dit jaar echter wil ik gewoon absoluut die kant op.
                                          Hier net zo, vorig jaar kwam het niet uit met de meivakantie.
                                          Maar nu wel...

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                          *ziet zichzelf bij gebrek aan een overdrive al achter de Alfa's aan slipstreamen*
                                          Ligt een beetje aan met welke auto ik die kant op zou gaan of dat voor mij ook geld...
                                          Last edited by Ruud; 16-11-09, 21:50.

Comment

Wow, dit kan wel eens gaaf worden dus!
                                            Gaan we dan echt eens met een grote Gummen-club in koele auto's naar de MM?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zou mooi zijn. Ik sta daar al jaren in mijn eentje op de rest te wachten :-).

Comment

Hier nog enige updates? Ik ben echt serieus van plan om te gaan, denk dat ik GF meesleep dan. Gaan we tussendoor nog wel wat leuke steden bekijken.

En het transportmiddel zou toch wel eens niet-Italiaans uit kunnen pakken: knalgeel, 1978, rwd, 110pk 2-liter viercilinder :)
                                                Auto's: veel...

Comment

Wij hebben het ook serieus op de planning staan. Waarschijnlijk neem ik mijn ene zoon mee, de ander en MdV hoeven niet zo nodig.

Ik kan met de Italiaanse vakantiemobiel gaan, of aanhaken bij de "chalet"-gangers en met een auto van duitse makelij (nader te bepalen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                    Ik kan met de Italiaanse vakantiemobiel gaan, of aanhaken bij de "chalet"-gangers en met een auto van duitse makelij (nader te bepalen).
                                                    Ik kan je melden dat auto's van Germaanse afkomst rijk vertegenwoordigd zijn, dus je gaat niet opvallen. En met een Manta A is zo'n trip zoveel mooier, toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                      Ik kan je melden dat auto's van Germaanse afkomst rijk vertegenwoordigd zijn, dus je gaat niet opvallen. En met een Manta A is zo'n trip zoveel mooier, toch?
                                                      Manta is echt geen snelweg-auto, dus zal leuk daar ter plaatse zijn om rond te karren, maar de trip er naar toe is gewoon vervelend.
                                                      Niet mijn voorkeur dus...

Comment

Joh, als ik het al kan doen met een MX5 en Lennart met een duetto, moet het met een Manta geen probleem zijn.

Comment

Ja, het kan ook wel, maar ik heb een hekel aan snelweg met die auto.

En met het oude motortje was lange tijd 120 km/u rijden niet fijn. Ik merk wel dat het met de nieuwe motor prettiger is. 5-bak zou het probleem helemaal oplossen en dat kan ook wel, maar ja dat mag niet vanwege de FIVA-card.

Ascona B was met 4-bak ook niet fijn op de snelweg, nu met 5-bak rijdt het 10 keer beter.

Comment

Er zijn prettiger ritten voor te stellen idd. Autoslaaptrein Dusseldorf-Bolzano is ook een optie.

Comment

Ik ben wel benieuwd wat dat kost. Straks maar even op googlen.

Comment

Ik ga dat Alfa-feestje cancellen in 2010 en ga me richten op MM en hopelijk ook weer Villa d'Este.
                                                                Dus ik ga mee naar Iseo, denk ik! Klinkt toch goed alemaal.

MM met SZ, Villa d'Este weet ik nog niet.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                X