Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dakar Barrel rally

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dakar Barrel rally

Het principe is simpel:
    De uitdaging is een auto van max 500 euro naar Dakar te rijden en daar te verkopen.

Kennissen van mij hebben dat een paar jaar geleden gedaan.

Maar of dit dan de bedoeling is?

Goede keuze peugeot.
    Stikt ervan in Afrika, met name dit type.
    Alleen die 500 euro is BS volgens mij, als ik kijk dat er al voor een paar honderd euro aan lampen op staat :-S
    E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Bruikbare 504 doet minimaal 3 a 4k, en dan heb je nog geen stickers en lampen erop staan. Beetje onzin, maar wel weer goed voor de PR van het evenement.

Comment

Je bedoelt: goede PR voor Classic Jaap...
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ook, die wordt straks overspoeld door Afrikanen die ook een 504 willen voor 500 euro... :-)

Comment

Het reglement zegt dat je best gesponsord mag worden, zolang je zelf maar niet meer dan 500 euro uitgeeft + 250 euro sleutelkosten.

€250,- SLEUTELKOSTEN

De totale sleutelkosten van €250 per team staan vast en zijn niet bedoeld als een symbolisch bedrag. De uitrusting valt hier niet onder. Think big in small things, met hulp van sponsors voor je onderdelen blijf je binnen het budget!
            Chris doet mee aan de 3FM Serious Request Edition (2wd only) van deze Amsterdam Dakar Challenge. Gezien zijn sponsors en de radio aandacht van Giel Beelen zal hij wel wat meer geld weten op te halen voor 't goede doel dan een gemiddelde deelnemer. Lekker boeiend dat hij dan maar een symbolisch bedrag van 500 euro heeft betaald voor die Peug, terwijl de rest is gesponsord, maar 't levert genoeg op tijdens de veiling en aan sponsoring, om 't te rechtvaardigen.

In het verleden deden er ook weleens teams mee in een auto van zichzelf die een waarde had van 5 mille of meer, nadat ze er in hun vrije tijd 300 uur aan hadden gelast, geschuurd en alles opnieuw hadden gespoten. Alle materialen waren gesponsord en de auto was voorheen een wrak. Mooi toch?

Comment

Tsja, zo kan ik het ook. Die auto laten bestickeren red je al niet voor 500 euro.
              Het lijkt me nu juist pas echt leuk als je echt niet meer dan 500 euro uitgeeft en kijken wie er dan de streep haalt.
              Lijkt mij serieus leuk om een keer te doen in Gummen verband, maar waarschijnlijk zijn we dan weer met dezelfde 5 man.

Comment

ja zo kan ik het ook
                mn wrx voor 500 euro verkopen en de rest bijsponsoren.
                :-S
                E

Comment

*visueel beeld van een hele grote neger die op het strand in Senegal met ZO'N smile de WRX-sleutels uit de handen van een bibberende TSM trekt en hem 500 pop overhandigt*

:)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Nouja... synchromeshes in de bak kapot, motor versleten, wiellagers zijn een ramp en de remmen waren ook al op... zó veel meer dan 500 euro is die WRX op 't ogenblik niet waard hoor. :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

een wrx is per definitie niet negerproof
                      immers, als ik het al defect krijg.................
                      rofl
                      E

Comment

2 Vrienden van me hebben zich ingeschreven als equipe met een Discovery van begin jaren '90. Het is inderdaad zo dat je gesponsord mag worden.
                        Zo hebben zij de verkoper al zover gekregen dat ze die bak voor nog minder dan de toch al lage verkoopprijs konden overnemen. Bovendien heeft een van hen een reclametoko, dus zelf de auto 'gewrapped' met een coole folie (print van de route op passende achtergrond).
                        Had graag zelf meegedaan. Keuzes....
                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Dit stond bij ons in de lokale krant.

Walter en Mario op naar Dakar

Maar hoe dat precies zit met die 500 euro vraag ik mij soms ook wel eens af.
                          In voormalige edities stonden er auto's bij die eerder 5000 gekost hebben dan 500
                          Met een BMW 02 is het Fun to Play

Comment

Rare Toyota is dat
                            fka v164

Comment

Ziet er ook niet uit als samengesteld uit drie barrels (ziet er veel te goed uit). Betekent het dan ook dat ze 3x 500 euro hebben uitgegeven?
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik ben al een jaar of twee aan het denken om er aan mee te doen, misschien iets voor 2011, lijkt me geweldig om te doen. Wat me tegenhield vorig jaar was werksituatie en zo (verlof nemen, vakantiedagen, ... ), maar daar heb ik nu 'minder' last van. Ik ben echt game om zo eens iets te doen, super ervaring lijkt me.
                                Rock on. RS.

Comment

Bij ons in de Rohac hebben we een navigator, die de reis een aantal jaren terug heeft gemaakt in een lelijke Eend (wat een goede keuze bleek) dus gummers die echt serieus aan deelname denken, ik kan zijn e-mail best aan je doorgeven in een pb!
                                  Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

Working...
                                  X