Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Youngtimer voor dagelijks gebruik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Youngtimer voor dagelijks gebruik

Laten we even aannemen dat het doorgaat, die kilometerheffing.

Ik weet niet wat ik ervan denken moet, maar ik hou rekening met het ergste.
    En laten we ook maar even aannemen dat de grens van 1-1-1987 niet veranderd in de kilometerheffingswetgeving (wellicht dubieuze aanname, maar toch).

Dus wat gaan we aanschaffen van voor 1987 (geschikt voor HTK-verkeer, gezin, woonwerk etc).

Roept u maar!

Jullie gaan dit aanschaffen. EZ 12-86, ken net... :-)

Comment

Ik rijdt dus rond in een celica uit 1981, cabrio (LPG).
      Voor gezin met meer dan twee kinderen niet geschikt, en voor grote kinderen achterin ook niet echt. Daarmee valt de Carina uit dezelfde periode (zelfde bodemplaat) ook af.
      Cressida is dan een optie, maar lastiger in goede staat te vinden voor een redelijke prijs. Crown is nog een slag groter, maar of je met het verbruik dan ook echt 'goedkoop' uit bent ;-)
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Denk dat je voor dagelijks vervoer, met ongeveer gelijke kwaliteiten als moderne wagen, toch vast zit aan de grotere modellen. Een Kadett van '86 is echt niet vergelijken met een Astra van nu.

Dus idd een Omega, Senator, dat soort beestjes als we bij Opel blijven.

Maar bijv. ook een:
        -Mercedes E/S
        -BMW 5/7
        -Audi 100/200

Gr Jeroen
        Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Eindelijk dan toch die CX Gti turbo ipv de Thema V6, ik kan er niet meer omheen :-)

Comment

Ha, die Ruud;

Een BMW E28 M5 is wat begrotelijk voor dagelijks gebruik, maar een E28 (M)535i lijkt me ook wel wat. Of een Alpina B10 E28.
            Scherven brengen gelul.

Comment

D'r kwamen al wat alternatieven voorbij in het kmheffingsdraadje, waaronder de XJ en inderdaad de E28. Een XJ uit die tijd lijkt me net iets minder HTK, maar met een E28 kan ik 't wel vinden.

Dat wordt hier straks nog vechten om de goeie resterende exemplaren. :)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ha, die Dutch;

[gong!]

Round one!

[gong!]

Round two!

[gong!]

And it's a knock-out in round three!
                Last edited by Hansv; 25-11-09, 22:20.
                Scherven brengen gelul.

Comment

Ik zit niet vast aan Opel, laat ik dat voorop stellen.

Ik had een tijdje ook een E28 op MP in mijn favorieten staan (Dennis weet wel welke) waarvan ik nu een vaag gevoel van spijt heb dat ik niet toegehapt heb. Was ook als vervanger voor de Senator eventueel als de bijtellingsregels voor 15-25 jaar niet gerepareerd zouden worden. Zoals het er nu uitziet is dat wel geval (moet alleen nog door de Eerste Kamer).

Maar het klopt (@ Baur) dat ik voor de grotere types ga.

Comment

Ha, die Gummers;

Of nog mooier:

Deze of deze.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Ik heb de pdf gevonden die ik van de MP-advertentie van die E28 gemaakt had:
                      Attached Files

Comment

Goed, om even terug op aarde te komen, voor HTK-verkeer, gezin, woonwerk pré '87? Volvo 745, 245, 240, denk dat die gewild(er) gaan worden nog omdat ze ook zo lekker simpel te onderhouden zijn.
                        fka v164

Comment

Goed punt, v164. Sowieso moest gummen tegen die tijd maar wat autotechniekklasjes organiseren voor als 't toch allemaal foutgaat...
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Net even MdV gepolst over deze gedachten gang, die ziet voor het woonwerk verkeer voor haarzelf het OV nog als alternatief.

Terwijl ik het gevoel heb dat nu aanschaffen van de klassieker voor dagelijks gebruik verstandiger is dan later...

Comment

Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben, Ruud...

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                              Net even MdV gepolst over deze gedachten gang, die ziet voor het woonwerk verkeer voor haarzelf het OV nog als alternatief.
                              Je bedoelt dat vervoer met die chipkaart?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                Je bedoelt dat vervoer met die chipkaart?
                                Ja, tenminste als dat voor de trein ook al zo is...

Comment

Goedkoper wordt het niet :-)

Wel leuker en nog errug goedkoop

of desnoods toch een bmw 528
                                  Last edited by Sander; 25-11-09, 23:40.
                                  fka v164

Comment

Die E28 ben ik bewust niet gaan bekijken Ruud, want hij was te verleidelijk om te laten staan. :)

Op dit moment hink ik zelf op 2 gedachten, die ik zo rond de jaarwisseling definitief om moet zetten in een daad. Het wordt een nette E28 528i met lpg of een nette (Bruine) 924 2.0 zonder lpg. Aanschaf van BMW is 2 keer zo hoog, maar met 25-30.000 km per jaar is LPG erg interessant natuurlijk, evenals 't feit dat de BMW weliswaar minder cool en leuk is, maar wel zakelijker en voldoende representatief.

Ook los van de km-heffing zou ik die keuze ook gaan maken. Een 2e auto in de houderschapsbelasting op LPG zie ik tot die tijd namelijk niet zitten (dan kom ik op 240 euro per maand aan HB, dat vind ik echt bullshit voor auto's die verder geen drol kosten). Daarom naast de Saab 900 een échte klassieker.

Comment

Stinkende Volvo 780 ook één en nog één die niet stinkt
                                      fka v164

Comment

Ik denk dat je voor de modernst rijdende auto die in 1986 op de markt was bij de MB W124 moet zijn. Dus dat zou de meest praktische keuze zijn...

Deze nu inkopen:

Comment

M'n italiaans is een beetje roestig, maar lees ik nu 8500km? Voor een MB 250TD uit 1986? Voor 2800 euro? ??!!??

Comment

Ha, die Elentinos;

De W124 is al in 1984 geïntroduceerd. Doe mij dan maar een BMW E32, de tweede 7-serie, die eind 1986 op de markt kwam. Bij voorkeur een 735i met handbak.
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

En de laatste, MB 200E, 140.000km, LPG, el ramen, schuifda en climate control, volgend jaar maart belastingvrij en vanaf 2012 heb je veel te verbergen... :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                Ha, die Elentinos;

De W124 is al in 1984 geïntroduceerd. Doe mij dan maar een BMW E32, de tweede 7-serie, die eind 1986 op de markt kwam. Bij voorkeur een 735i met handbak.
                                                Heeft ook mijn voorkeur, maar ik zie er niet één van 1986 op de markt... Ik vermoed dat die pas per jan. 1987 werd geleverd. Introductiedatum was 8-1986

Comment

Ha, die Elentinos;

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                  ...vanaf 2012 heb je veel te verbergen... :-)
                                                  Hm, dan toch maar een stationcar....
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                    Ha, die Elentinos;

Jij hebt zeker aandelen Shell? Ik heb een tijdje met zo'n hok gereden en was blij dat ik mocht afrekenen met de tankpas van de baas. Zoop nog meer dan mijn E34 535i en dat ging al in bulk.

Comment

Dan zou ik toch liever voor een 300SE gaan. Zoals deze van '86 met minder dan een ton op de teller.

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                        M'n italiaans is een beetje roestig, maar lees ik nu 8500km? Voor een MB 250TD uit 1986? Voor 2800 euro? ??!!??
                                                        Alleen de motor is 8.500 km geleden vernieuwd. Hoevaak de aandrijfassen écht hebben rondgedraaid staat er niet bij.
                                                        Forza!

Comment

Ha, die Cav;

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                          Jij hebt zeker aandelen Shell? Ik heb een tijdje met zo'n hok gereden en was blij dat ik mocht afrekenen met de tankpas van de baas. Zoop nog meer dan mijn E34 535i en dat ging al in bulk.
                                                          Nou, dan plempen we d'r toch zo'n 100 liter gasbom in?
                                                          Scherven brengen gelul.

Comment

*vindt dit een draadje waarin hij zich helemaal thuisvoelt*
                                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Hoe zit het eigenlijk als je een pre-87er gaat verbouwen? Als ik bijvoorbeeld een turbomotor in mijn 100 plaats (wat ik namelijk graag wil)? Of zou de km-heffing alleen naar het bouwjaar blijven kijken?
                                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ha, die Brun;

Ja, voor de leeftijd wordt gekeken naar de eerste datum van toelating op het kenteken en die is gebaseerd op de koets. Of het chassis.
                                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                X