Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Historic rally's en ritten 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Historic rally's en ritten 2010

De DHRC kalender voor 2010

http://www.dhrc.nl/dhrc/pages/kalender10.htm

De NRF kalender 2010 (maar 4 evenementen?)

18-04 Peelrand Classic Tour
    06-06 De zes uren van Breda Baronierijders
    05-09 Oosterschelde Rit Krabbenrijders 0164-679900
    19-09 De Elburgsche Poorte
    Last edited by Ton van S; 29-11-09, 11:00.

Opmerkelijk: 2e Dc op 15-17 oct. dat zou de 3e moeten zijn als ik nog een beetje kan tellen. Zou me verbazen als het doorging trouwens.
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
      Opmerkelijk: 2e Dc op 15-17 oct. dat zou de 3e moeten zijn als ik nog een beetje kan tellen. Zou me verbazen als het doorging trouwens.

Het zou inderdaad de 3e zijn. Wel jammer als het bij 2 edities blijft. 't Concept heeft tcoh juist datgene waar men al tijden om roept? Rijden en niet neuzelen.

Comment

De classic dutch is mij prima bevallen, erg jammer als dat niet zou doorgaan volgend jaar. Misschien toch iets te veel testjes voor het gemiddelde rally publiek in combinatie met (in absolute zin) hoge kosten. Ik vond dat nu wel een lekker rijdende rally, weinig geneuzel en behoorlijk wat afstand per leg.

Comment

Peter

Denk je dat er meer deelnemers inschrijven als het evenement korter zou zijn? Dus minder testen en wellicht met minder of geen overnachting. Of het kostentechnisch dan evenredig voordeliger wordt voor de organisatie (en zich dan zou moeten vertalen in een lager inschrijfgeld) is natuurlijk niet in te schatten.

Comment

Een eendaagse rally is financieel makkelijker bereikbaar.
            Wij doen (deels om financiele redenen, deels om organisatorische redenen zoals oppas) meestal twee meerdaagse rallies per jaar, e1n in voorseizoen en e1n in het naseizoen. In het naseizoen viel de keus tot nog toe altijd op de SLS.
            Wellicht is dat volgend jaar anders.

Comment

Wij hebben overigens voor 2010 nu reeds ingeschreven voor de Coppa d'Europa.
              Deze heeft de start en finish weer dichtbij, vinden wij wel prettig.

Voor de rest nog niets beslist.

Comment

Wij hebben ons ook al voor de coppa ingeschreven. Erg prettig dat de start en finish een beetje in de buurt zijn. Voor ons ook misschien in het najaar nog een meerdaags evenement. Als de classic dutch niet doorgaat zijn de limburgia en de nieuwe classic 500 Challange opties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                  Een eendaagse rally is financieel makkelijker bereikbaar.
                  Wij doen (deels om financiele redenen, deels om organisatorische redenen zoals oppas) meestal twee meerdaagse rallies per jaar, e1n in voorseizoen en e1n in het naseizoen. In het naseizoen viel de keus tot nog toe altijd op de SLS.
                  Wellicht is dat volgend jaar anders.
                  In het licht van de financiele redenen zie ik de SLS voor volgende jaar niet zitten, nu ik uit het Tulpenrallye 2010-draadje verneem wat de deelnameprijs van de SLS geworden is.

Ik ben benieuwd wat de Classic Dutch volgend jaar gaat kosten en of hij doorgaat. Heeft mijn warme belangstelling. Het kwam beide eerdere keren helaas planningstechnisch niet uit, dus dat is ook dit jaar weer even te bekijken.

Comment

Ik zie nog niets over de Horneland 2010? Is weer 24 uur achter elkaar zie ik op de site. Ook is de inschrijving open voor auto's tot 1981 in plaats van de eerdere grens van 1976...

Comment

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat wel degelijk een versie van de Classic Dutch 2010 te verwachten is, maar er moeten inderdaad wel meer deelnemers komen. Ik denk er sterk over de SLS 2010 maar te laten voor wat hij is en wat de organisatie kennelijk voorstaat, een chiquer evenement met een slotdiner in stijl (vermoedelijk black tie?) en chiquere locaties tijdens de rally (met bijbehorend prijskaartje). Dan voor minder en minder chique toch de Classic Dutch maar en ik vind die proefjes geweldig.
                      Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

Zijn er hier plannen om in België te komen rijden?
                        Gisteren was er de Saint-Nicolas rally, in vreselijk weer. Pittige rit aan goed tempo, prachtig parcour van 280 km voor 175 euro.
                        1 Nederlands team aan de start: Bert Dolk met Bart Den Hartog
                        Mijn auto(sport) foto's vind je op http://adpics.weebly.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
                          Zijn er hier plannen om in België te komen rijden?
                          Incidenteel zal ik de rechterstoel bemannen tijdens wat ritten. Welke het worden is nog niet bekend.

Comment

Al afgesproken met “Danimm” ( is oude schuilnaam ) om de VAS ritten te rijden. Rest ga ik nog bekijken. De Fifa regularitys gaan voor de meerdaagse boven mijn budget als pensionada.

Van Parohl al een nog in te vullen verlang-lijstje ontvangen.
                            Iets te laat voor mijn surprise.

Dat bij de St Nicolas Rally, Bert Dolk met Bart den Hartog daar waren is waarschijnlijk te verklaren omdat de inrichter Rorif was waar Dolk regelmatig mee heeft gereden. Een eerdere inschrijving dit jaar voor het koppel, Bert & Bart bij de CDR kon niet doorgaan door een klein lichamelijk probleem bij Bert.
                            Misschien kan Bart als, reserve Belg, die hier ook wel eens voorbij komt een klein licht werpen op de St Nicolas Rally.
                            Co-Pilot

Comment

""Van Parohl al een nog in te vullen verlang-lijstje ontvangen.
                              Iets te laat voor mijn surprise.""

Klinkt niet hoopvol !
                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

[email protected] Anders koppelen.
                                Verlanglijstje-6 december-St Nicolas rally-surprise :-))
                                Co-Pilot

Comment

Belgische kalender van de FIVA wedstrijden voor 2010:

06/02 Ronde Door Vlaanderen
                                  03/04 Tour de Hainaut
                                  ? Critérium Des Frontières (zou zich moeten verplaatsen, ergens in Apil)
                                  17/04 ACP Classic Tour 2010
                                  ? Ecaussine (zou zich moeten verplaatsen, stond ook in April gepland)
                                  24-25/04 IGN Ardenne Blue
                                  15/05 360’ van Waremme (Nieuwe proef)
                                  05/06 of 12/06 10 H de Huy
                                  Eind augustus Waimes (B): 2500 km
                                  04/09 12 H de Huy (Nieuwe proef)
                                  18/09 Spa Historique
                                  18/09 Belgian Westhoek Classic (geen FIFA proef, maar wel de mooiste rit o de regionale kalender)
                                  09/10 Boucles de Charleroi
                                  30/10 Routes Ardennaises
                                  04/12 Saint Nicolas Rallye

Comment

? Critérium Des Frontières (zou zich moeten verplaatsen, ergens in Apil)
                                    Die rit was toch altijd in de herfst, tijdens de bieten-tijd?
                                    In 2005 hebben we die op 12 november gereden.

Comment

Hebben ze in Belgie ook zo'n site a la NRF? Ik ben op zoek naar een (niet al te moeilijke) rit ergens in april, maar kom op de een of andere manier alleen bij 'rally' evenementen uit.
                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

[email protected]
                                        http://www.vas.be/
                                        Co-Pilot

Comment

Dank TinoJee, deze had ik ook gevonden. Maar bijvoorbeeld de rit in (omgeving) Oostende rond 17 april kan ik niet in hun kalender vinden.
                                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

@ Steven

Komt door ons raar Belgenland en diens verschillende federaties en kampioenschappen :-)

Een overzicht:

- VAS (Vlaamse Autosportfederatie) (Enkel Vlaams landgedeelte)
                                            1. VAS Rittensport (avondritten kaartlezen zoals in NL de 'puzzelritjes' met in België een lager niveau dan bij jullie en keuze uit 3 moeilijkheidsgraden: recreatie, toerisme, sport - gemiddelde snelheid 25 km./u. - 100 km.)
                                            2. VAS Classics (1 moeilijkheidsgraad, vergelijkbaar met de klassiekers zoals Oosterschelderit en 6u van Breda; 250 km. - 36 km./u. - rijden van TC naar TC)
                                            3. VAS Regularity (vergelijkbaar met Legend Boucles de Spa. Tijdens een snelheidsrally ook alle KP's afwerken maar dan als regularity - 50 km./u)

- ASAF (Waals landgedeelte)
                                            Niets meer van navigatieritten

- BFOV
                                            Vergelijkbaar met DHRC Ritten waaronder ACP Classic Tour (17 april - Oostende) onder valt. Vandaar dat je die niet terugvindt

- ANDERE
                                            Er zijn in het Waals landgedeelte nog héél veel kleine ritjes zonder tijdsdruk en enkel navigatie.

Keuze genoeg dus :-)

Comment

Kijk dat helpt, VAS Rittensport komt naar:
                                              http://www.verenigderittensporters.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                Die rit was toch altijd in de herfst, tijdens de bieten-tijd?
                                                In 2005 hebben we die op 12 november gereden.
                                                Sinds een jaar of 2 is dit verplaatst naar het voorjaar. Misschien dat ze nu hun vroegere periode terug zullen inpalmen??? Ik laat iets weten.

Comment

Duidelijke uitleg Bjorn.
                                                  Tot nog toe begreep ik er niet veel van.

Comment

En nu nog alle verschillende reglementen bestuderen

Met de nadruk op verschillend...

Comment

Welke van de ritten is aan te bevelen?

Zelf heb ik een paar keer meegedaan aan de Tour de Hainaut maar die vond ik tegenvallen. Saaie omgeving onder Brussel en veel te veel bol-pijl.
                                                      M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                      Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                      Rally organisatie: Rally-Events
                                                      Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

De Tour du Hainaut is inderdaad niet de beste proef op de kalender. De volgende proeven heb ik al gereden en vond ik goed:

06/02 Ronde Door Vlaanderen
                                                        April? Critérium Des Frontières
                                                        18/09 Belgian Westhoek Classic (geen FIFA proef, maar wel de mooiste rit o de regionale kalender)
                                                        09/10 Boucles de Charleroi
                                                        30/10 Routes Ardennaises
                                                        04/12 Saint Nicolas Rallye

Dit is de proef die onze club inricht:
                                                        17/04 ACP Classic Tour 2010

Dit schijnt ook een goede proef te zijn, zelf nog niet gereden.
                                                        05/06 of 12/06 10 H de Huy

Comment

En da's mijn organisatie Maarten :-)
                                                          www.belgianwesthoekclassic.be vanaf januari.

Geen gepuzzel maar vlot rijden 50% in de buurt van Ieper (Westhoek) en 50% in de Vlaamse Ardennen (u wel bekend van uw deelnames aan Vlaanderens Classic Tour, is het niet?)

En last but not least: weinig bol-pijl, veel kaart, want dat heb ik zelf graag :-)

Comment

Hier ervaring met:
                                                            Criterium des Frontieres (2005)
                                                            6 uren van de Noorderkempen (2006 & 2008)
                                                            Belgian Westhoek Classic (2007)
                                                            ATM (2007)
                                                            12 uren van de Vlaamse Ardennen (2008)

Alle de moeite waard, met een extra vermelding voor de BWC, alle eer naar Bjorn & Jens...
                                                            Verder:
                                                            De 2007 editie van de Noorderkempen schijnt minder geweest te zijn, heb ik van horen zeggen, maar dat komt in de beste gezelschappen voor.

Comment

Ruime ervaring met de Noorderkempen en in 2008 gewonnen. Toch een rit van het preciezere kaartlezen met lage snelheid. Heel wat anders dan de 12 uren van de Vlaamse Ardenne. Die vind ik wel leuker om te doen. De prijzen liggen ook verder uit elkaar.
                                                              M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                              Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                              Rally organisatie: Rally-Events
                                                              Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

In de Noorderkampen dit jaar voor het eerst in de sport-klasse gereden. Mooi parcour, democratische prijs, maar niet al te moeilijk, zelfs niet in de sport-klasse.

Comment

Working...
                                                                X