Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tafelritten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• tafelritten

Ik organiseer een tafelrittenkapioenschap op een vlaams forum. Vanaf volgend jaar plan ik o dit ook hier te doen. Daarom post ik nu al een voorbeeldje (de tafelrit van december).

OPGAVE: van S via alle blokkades naar F. Antwoorden voor het einde van de maand via [email protected]. Vragen over de tafelrit worden enkel beantwoord via mail.

regels blokkaderit:
    - tegenrichting rijden op je geconstrueerde route IS TOEGESTAAN
    - tegengesteld rijden op de ingtekende lijn IS NIET TOEGESTAAN (kruisen en raken telt als voorwaarts berijden)
    - enkel de controleletters die rechts staan opschrijven
    - kaarttekens blokkeren de weg niet
    - de te gebruiken wegen: ENKEL ROOD EN ROOD/WITTE BAANTJES

PS: Het simpelste is om rechts te klikken op de kaart, dan afbeelding opslaan als... Zo kan je hem bekijken op je PC op ware grootte.

Als er genoeg interesse is komen volgend jaar alle ritten op dit forum!
    Mijn auto(sport) foto's vind je op http://adpics.weebly.com/

We hebben hier geen automatic-resize-functie, dus hij blijft gewoon groot.

Enerzijds wel makkelijk, anderszijds lastig want nu moet je scrollen in het draadje.

Blokkaderit = "Baril" of "Ingetekende lijn met barricades" in NL
    Last edited by Ruud; 02-12-09, 21:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
      Ik organiseer een tafelrittenkapioenschap op een vlaams forum. Vanaf volgend jaar plan ik o dit ook hier te doen. Daarom post ik nu al een voorbeeldje (de tafelrit van december).
      Antwoord stuur ik nog wel via het vlaamse forum... :-)
      Last edited by Ruud; 02-12-09, 21:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
        We hebben hier geen automatic-resize-functie, dus hij blijft gewoon groot.

Ruud

Opslaan in afbeeldingen. gaat prima

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
          Ruud

Opslaan in afbeeldingen. gaat prima
          Tuurlijk, dat wel. Die kaart staat elke maand op mijn desktop.

Misschien Harry vragen om toch de autoresize aan te zetten...

Comment

Overigens worden de tafelritten van het vlaamse forum bij ons thuis elke maand driemaal opgelost.

1 x door mijzelf.
            1 x door mdv (de eigenlijk de navi in het gezelschap is)
            1x door mijn zoon van 10 jaar oud (navi in spe)

Comment

Ruud

Klik eens op de foto/kaart, die "dupanton" heeft geplaatst. En dan op de imageshack afbeelding onderaan op "fullsize"klikken. Is ie dan wel naar je wensen? :-)

Comment

Ruud

Is ie dan wel naar je wensen? :-)
                Ton, het is meer dat de layout van het draadje vern**kt wordt.
                Maar dat ligt aan gummen, niet aan onze vlaamse vriend.

Back on topic... (ik stop met neuzelen)

Comment

[email protected]
                  Rechts klikken op het plaatje en kiezen voor opslaan als.
                  Plaats en naam naar eigen inzicht invullen en het staat gewoon op de harde schijf.

Afhankelijk van de programmas op je PC kun je het plaatje met de oorspronkelijke naam "tafelritdecember2.jpg" nu met geweldig veel programmas openen.
                  Als voorbeeld het gevangen beeld in paint ( standaard in windows ) en je bent de baas off-line.

In deze laatste maand van het jaar met de droogrit voor mijn neus moet ik ongewild terug denken aan dertig jaar geleden toen er vast elk jaar een droogrit in autovisie stond.
                  Een echte hersenbrekers waar ik gemiddeld een volle werkdag mee bezig was om het te ontwarren en begrijpen.
                  In de wedstrijden was de bedenker een geduchte tegenstander die ik regelmatig heb kunnen verslaan door het inzicht wat ik kreeg door zijn raadsels.

Goed van Anton om het hier te publiceren.
                  Co-Pilot

Comment

Fantastisch dupanton! Excuus dat de discussie richting het 'resizen' gaat. De opgave zelf lijkt me veel belangrijker. Welk vlaams forum post je deze?

Comment

Ik post dit op www.autosportforum.be
                      De moeilijkheidsgraad is niet echt heel hoog. De bedoeling is meer om beginners iets te laten bijleren en nieuwe mensen aan te trekken voor de sport.

Comment

Ik zal er ook eens wat tijd in gaan steken, a.s. seizoen.

Iig alvast bedankt voor alle moeite die je in de voorbereidingen en het maken van de droogritten doet, Anton.

Comment

Iig alvast bedankt voor alle moeite die je in de voorbereidingen en het maken van de droogritten doet, Anton.
                          mee eens, super !

(met excuses voor het aanzwengelen van de resize-discussie)

Comment

Hij is buitengewoon leuk, vooral voor een zondagmiddag als vandaag. Ik heb de link dan ook doorgemaild aan de leden van de Rohac dus misschien krijg je het nog druk! Hoop dat je het niet erg vind. Mijn oplossing krijg je binnenkort.
                            Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

Let op dat de droogrit volgens de VAS (http://<u><span style="color:Blue">h...be/</span></u>) reglementen gereden moet worden.
                              Controles alleen rechts enz. Hier de directe link naar het reglement http://<span style="color:Blue"><u>h...pdf</u></span>
                              Het werkelijk te rijden droogritje is dichter bij mijn huis als die van de uitzetter en in de praktijk moeilijker door eenrichtings wegen en DLW’s.
                              Last edited by TinoJee; 07-12-09, 11:40. Reden: kleur
                              Co-Pilot

Comment

Er wordt niet altijd gereden volgens de VAS-reglement! Het reglement staat telkens boven de kaart. Soms mag er bijvoorbeeld niet tegen richting gereden worden op de constructies.

Comment

Er wordt niet altijd gereden volgens de VAS-reglement! Het reglement staat telkens boven de kaart. Soms mag er bijvoorbeeld niet tegen richting gereden worden op de constructies.
                                  Een van de grote verschillen in BelgiŽ is dat het standaard reglement erg uitgebreid is, waar niet van afgeweken mag worden. Ik neem aan dat je grotendeels dat reglement volgt?.
                                  Het Nederlandse reglement voor kaartlees-ritten is veel korter maar niet bindend in de uitvoering.
                                  Met als resultaat een behoorlijk uitgebreid reglement per wedstrijd terwijl ik in de VAS ritten er tegen kom van 1 velletje A4.
                                  Jouw werkwijze zal ons niet doen schrikken.

Het reglement staat telkens boven de kaart.
                                  Hier is Ruud waarschijnlijk mee in de fout gegaan bij de ATM en gebruikelijk voor de ritten in BelgiŽ de opdracht steeds in het roadbook wordt vermeld.
                                  Co-Pilot

Comment

Dit is de uitslag van de mensen die mij de oplossing hebben gemaild:

De controleletter F heb ik weggelaten. Bij een rondpunt mag je immers nooit links van de vluchtheuvel rijden, hoewel dit wel mijn oorspronkelijke bedoeling was. Aangezien dit niet duidelijk is heb ik die letter dus geannuleerd.

Vragen? Uitleg nodig? Stel ze gerust!

Comment

Anton,

Gewoon vergeten om ze in te sturen.
                                      Volgende keer ben ik er bij

Van de drie keer T, doe ik de middelste (voor blokkering 5) niet omdat je dan een verboden witte weg berijdt.
                                      Of stond de controle toch op de rode weg ?.
                                      Was slecht te zien.

N-F doe ik niet omdat de parallelweg naast blokkering 7 gereden moet worden.
                                      De bermlijnen A en B lopen niet op elkaar (zie tekening) http://tinojee.tjongmans.nl/Temp/droogrit.jpg en de route dus via 1-2 naar 3 loopt.
                                      Zelfs in het echt te zien :-)) ( google earth)
                                      Last edited by TinoJee; 01-01-10, 21:54.
                                      Co-Pilot

Comment

Tafelritten

Beste Anton

Mijn complimenten heb je al gehad evenals mijn vragen, en nnu ik bovengaande reactie ziet , dan hebben die ollanders nog niet van die slechte ogen.
                                        Waar blijft de vogende droogrit.

Comment

Er staat nog een fout in de tussenstand. Wim Vellekoop heeft slechts 60 strafpunten! Een fout van mij!

Comment

Working...
                                          X