Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Midzomer Rotarally 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Midzomer Rotarally 2008

Dit draadje ook maar weer even op de "blauwe" site zetten. As zaterdag is het zover. De reglementen staan inmiddels online! zie www.rchc.nl

Doe jij ook mee, Fred?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
      Doe jij ook mee, Fred?

Harry,

Ik schiet in de lach. En Fred zal wel uitleggen waarom :-)

Comment

Midzomer Rotarally 2008

Ha die Harry,
        Het zou niet eerlijk zijn als ik mee zou doen. Ik ken namelijk de route, weet waar alle goede en foute controles staan en ook precies hoelang je erover moet doen. Maar ik ben wel aanwezig!

Comment

Begrijp je het al Harry?

Comment

"Er zijn 2 klassen. De Tourklasse is voor deelnemers die een dagje ontspannen autotoeren aan de hand van een topografische kaart leuk vinden. U komt over prachtige wegen en weggetjes en ziet plekken waar u normaal gesproken zo aan voorbij rijdt. De Sportklasse is voor meer ervaren rijders, equipes die aan dit soort evenementen vaker meedoen en dus al behoorlijk geroutineerd zijn. Uitzetters zijn voormalig kampioenen Fred Hak en Frans Bolder. Beide klassen rijden verschillende kaartleessystemen. De Tourklasse is echt niet moeilijk, sommige trajecten van de Sportklasse daarentegen vragen om kennis en kunde van de navigator."

lol, oke! :-)
            Ik zit niet zo in die rallye's he, dus weet niet precies wie wat organiseert of welke route uitzet etc.

Het trekt me nog wel steeds, maar het komt er gewoon nog niet van... Tevens heb ik ook nu weer geen geschikte auto.

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Geen geschikte auto voor de Rotarally? GTFOH! Je kan zowel met de SZ als de Vignale meedoen Harry. Zeker in de toerklasse, maar volgens mij moet je zelfs de sportklasse kunnen rijden met jouw ervaring en intelligentie.

Comment

SZ vind ik toch minder geschikt, maar kan idd wel hoor.
                Vignale is een beetje hetzelgfde verhaal als de SZ. Redelijk standaard techniek en speciale body en interieur etc.

Ook hetzelfde probleem met de ramen, want die zijn gewoon nergens meer te krijgen...

Als ik wat serieuzer mee wil doen, dan moet er toch iets anders komen. bv die 2002 van Pa rohl. Lijkt me ideaal zoiets!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Nou, wij zijn volgens mij één van de weinigen met een 'serieuze' rally auto. Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de Rotarally. :)

Deelnemerslijst zegt wel genoeg:

Er doet echt niet veel ander spul mee dan tijdens bijv. de sportscar spring rally en die heb jij ook al gereden.

Comment

Ik heb 'vroeger' een paar keer (met mijn TR6) meegedaan aan de voorloper van 1 van die Rotarallies.
                    Dat heette toen nog classic & cabrio toertocht oid.
                    Kostte altijd toen een paar tientjes om mee te doen en toen het een jaar later was omgedoopt tot Rotarally, was het ineens 200 euro ofzo.

Sindsdien deden wij niet meer mee.

Maar ik vind een TR6 beter geschikt voor zulke ritten. Zo'n Sportscarspring rally is ook zwaar voor de SZ, want zo'n auto moet eigenlijk strak asfalt hebben en geen Belgische drama-wegen. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

We rijden niet door Belgie, maar over de weggetjes rond Houten (richting Lekdijk, Rhenen, stukje Utrechtse heuvelrug reden we de afgelopen paar jaar).

Het blijft een Alfa 75 vanonderen, dus wat lul je :), er doen mensen mee die echt vast komen te zitten op een graspriet en die klagen ook niet. :)

Dit is één van de meest toegankelijke rally's in midden Nederland. Maar goed, als je niet wilt, moet je niet gaan natuurlijk.

Comment

Tja, toch behoorlijk wat verschil met een 75, maar dat weet je ook wel.
                        1 verkeerd steentje op een koplamp en ik heb een mega-probleem.

Dus af en toe doe ik aan zoiets mee, maar eigenlijk moet ik gewoon later eens een geschikte auto ervoor kopen.
                        En een, waarschijnlijk unieke, Fiat 124 Vignale is dat ook niet, Cav. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Harry,

Gewoon meedoen met de Vignale. Lekker een beetje relaxed de route afrollen. Kijk, hard gaan zal het toch niet en voor de eerste plaats hoef je niet te gaan. Die zal wel weer bij een paar toppers terecht komen :-)

Ruud, Dennis,

Is het een wisselbeker die jullie gewonnen hebben, afgelopen jaar en het jaar daarvoor? Dan zou het nu de 3e keer kunnen worden. Is de beker dan voor jullie?

Comment

Harry, het is zoals Ton en Dennis zeggen.
                            Als je in deze rally de tourklasse neemt, dan toeren de deelnemers op rustige wijze over lekdijkjes etc. Ook mensen met hele bijzondere auto's. Niet meer risico dan een gewone toerrit.

Voor Dennis en mij is dat niets, daarom rijden we in de sportklasse. Maar ook daar heb je zelf in de hand hoe ver je gaat. Vooral toerklassers kijken ons altijd een beetje vreemd aan als we ze passeren :-).

Ton, geen wisselbeker, maar elk jaar een eigen trofee, een bord van iets van edelmetaal (denk ik) met inscriptie. En twee jaar geleden ook een weekend een auto van Sam van Lingen, die Spider 2600 van de TT.

Comment

Nabrander @ Harry:

Ik denk zelfs dat deze rit meer geschikt is voor jouw auto's dan de Sportscar Spring Rally.

Comment

Trouwens:

Waar blijven al die andere gummers die vorig jaar zulke grote plannen hadden?
                                (kaartleescursus bezoeken enzo)

Comment

Midzomer Rotarally 2008

Inderdaad, Ruud! Waarom hebben wij die kaartleesinstructie gegeven?
                                  Overigens, vandaag nog de hele route nagereden. Ik ben geen obstakels in de vorm van wegopbrekingen, asfalteringen enz. tegengekomen. Dat moet dus gaan lukken zaterdag! Ben ook niet ontevreden met een veld van bijna 100 equipes, al hadden er wat mij betreft meer sportklassers bij mogen zitten! Maar ik zie toch nog wel een stuk of drie, vier concurrenten voor jullie!

Comment

FredH en Ruud

Er zijn hier plannen in huis geweest om deel te nemen. Door omstandigheden is het er helemaal bij ingeschoten. Hopelijk dat we volgend jaar wel mee kunnen doen.

In ieder geval mooi weer gewenst en een voor iedereen onvergetelijke dag.

Comment

Ton en Annemiek,
                                      Gezien de omstandigheden is dat begrijpelijk.

Al die anderen hebben vast een stuk minder sluitende excuses <very evil grin>.

Comment

Fred, ik heb je een PB gestuurd
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                          Ton en Annemiek,
                                          Gezien de omstandigheden is dat begrijpelijk.

Al die anderen hebben vast een stuk minder sluitende excuses <very evil grin>.

lol :-)
                                          Maar als jullie gewoon doorblijven rijden en blijven posten (mooie foto's erbij) worden er vast mensen enthousiast!!
                                          Vergeet ook niet dat het best wat geld kost om met een goede auto aan zulke ritten mee te doen.
                                          Een auto moet technisch toch net wat beter zijn namelijk.
                                          Dus ik denk dat iedereen hard aan het sparen is. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Er zijn hier auto's genoeg, maar goed. Wij gaan morgen lekker rijden.

Fred, de concurrentie is er inderdaad, daarom vind ik het persoonlijk ook best spannend. Vond ik vorig jaar ook al, want de verwachtingen waren toen ook 'hoog gespannen' zeg maar. We gaan gewoon ons best doen en genieten van de unieke elementen die je hebt bedacht. Ik ben erg benieuwd. En het blijft autosport, aankomen is al een doel op zich met oude auto's, al heb ik 100% vertrouwen in de Manta of Ascona (Ruud, wat wordt 't nu?? mij maakt 't niet uit, haha).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                              En het blijft autosport, aankomen is al een doel op zich met oude auto's, al heb ik 100% vertrouwen in de Manta of Ascona (Ruud, wat wordt 't nu?? mij maakt 't niet uit, haha).
                                              Cav, Ascona, in al weer een nieuwe look.
                                              Nog niet de definitieve maar we zijn weer een stap verder.

Ik heb er nog geen foto's van, maar als ExTaxi er morgen ook is (toch Dick?) dan hebben we morgenavond mooie foto's :-)

Comment

Inderdaad Ruud!

Comment

Fred H en Franske morgen veel succes.
                                                  Morgen ben ik er niet. Stond wel op mijn verlang lijstje. Andere sportieve bezigheden hebben me afgehouden. ’n Weekje terug vroeg ik aan Walter Geuzebroek (rally fotograaf ) en wonend in Houten ( startplaats van) of hij hier meer van wist. “Ja hoor, leuk, en ik maak foto’s” was het antwoord. Onze tafelgenoot, Kevin Abbring, was gelijk ,een en al oor. Na een korte uitleg van onze kant probeerde Kevin nog snel een auto en navi te regelen. Uiteindelijk een week later bleek het hem niet gelukt te zijn. Geluk of niet??
                                                  Co-Pilot

Comment

Zo, dat was weer een leuke dag. Me wel het leplazarus moeten zoeken zo nu en dan, maar heb wel paar leuke foto's geschoten denk ik. Ik ben er mee bezig!

Comment

OK dan! De foto's staan online! http://www.autopics.nl

Paar plaatjes hier:

Comment

Mooie plaatjes weer, Dick !

Als ik zo'n rode 504 Cabriolet zie, ....

Comment

..... moet ik weer denken aan al die geblazen koppakkingen en net gestrate opritten onder de olie :-)

Mooie plaatjes, leuke rit.

Comment

Even kort (ben een beetje moe): we zijn 4e geworden, toch wel veel fouten gemaakt (ook hele stomme).

Auto was goed, heeft in de loop van de middag alleen een beetje het koppie laten hangen. Ik heb nog geen idee wat er mis is, olie en water etc was in orde, maar helemaal lekker liep het motortje niet meer.

Comment

De lat werd hoog gelegd. Niet alleen door ons, maar vooral ook door de organisatie, de beveiliging en de concurrentie. We gingen voor de Hattrick natuurlijk, want zo'n kans krijg je niet snel in de rallysport. De eerste keer winnen, was dat beginnersgeluk? Nee, dat ging gewoon goed en bij de rest misschien wat minder. De 2e keer, waren wij toen zo enorm foutloos? Nee, integendeel, we hadden niet eens verwacht op 't podium te komen. Maar nu, deze derde keer. De ochtend ging goed voor ons gevoel. Maar gevoel zegt niets, want achteraf bleek dat we juist daar de meeste (domme) fouten hadden gemaakt.

De blinde lijn met barricades bijvoorbeeld. 'Heej Ruud, wat zijn die cijfertjes?'
                                                              'Uhm, nou ja, er staan wel bordjes'. Heel stom, maar wij keken alleen naar de cijfertjes en zagen de 'balkje' cq. blokkades dus niet. Het kwartje viel later....

We hebben ook heel inconsequent constructies opgelost. Soms zagen we gewoon niet dat er nog een betere mogelijkheid was. Een paar bordjes hebben we volkomen gemist, omdat ze bijv. haaks op de weg stonden. Maar geen excuus, want 's ochtends hadden we die dus wel genoteerd... terwijl 't toen niet nodig was. Discutabele opstelling van de bordjes? Allicht, maar het liep dus niet zo lekker als dat we dachten. We hadden namelijk een goed gevoel in de auto. We schoten lekker op, zagen anderen enorme rare fouten maken en de Ascona, tja, die is gewoon kicke!

De zon begon 's middags te schijnen en onze dag kon niet meer stuk. En dat is gelukkig ook niet gebeurd, want toen we 's avonds als 4e naar voren mochten komen om ons 'ere'metaal op te halen, waren we best blij. Dit was onze eerste rally dit jaar, samen. We konden concluderen dat we gewoon vaker moeten rijden en dat Fred enorm hard zijn best heeft gedaan om een route uit te zetten waar wel wat elementen van de hogere school kaartlezen in verwerkt zaten, waarvoor hulde!

De route via voor mij bekende weggetjes, én wederom weer wat nieuwe weggetjes boden dit jaar geen voordeel. Eerder een nadeel. We gingen in sommige situaties gewoon te snel verder, terwijl we achteraf bij al die fouten zeiden: 'ow ja!'. Stom, volgende keer beter. Een 4e plek was puur te danken aan de rest die het nog slechter had gedaan. Knappe prestatie voor de winnaars, hopelijk melden ze zich hier nog.

Comment

Wat Ascona foto's:

Comment

Working...
                                                                X