Heren, ik heb een fraaie (belastingvrije) BMW gezien die enkele jaren terug is gerestaureerd en toen voorzien is van een gereviseerde Alpina B9 3,5 liter motor, die daarbij gelijk aangepast is om op LPG te kunnen rijden. De auto is als een maatwerkopdracht onderhanden genomen, met fraaie (subtiele) details, waarop niet is bezuinigd door de opdrachtgever. Duidelijk een kenner.
Bij normaal gebruik en goed onderhoud moet zo'n B9 motor lang meekunnen, net als de 'gewone M30B35 die bullit proof is, maar waarvan ik altijd begreep dat 'ie niet geschikt is voor LPG. Ik lees dat de LPG ombouw met een B9 wel vaker is gebeurd, maar heb zo mijn twijfels waar je op moet letten bij zo'n Alpina blok op LPG?
Is een revisie in de toekomst onbetaalbaar? Een Alpina kop nogmaals afvlakken zal vast niet zomaar kunnen, omdat de kleppen dan de cilinder raken?
Alpina B9 koppen liggen ook niet voor het oprapen. Daarom heb ik die auto al uit mijn kop gezet, maar ik vraag 't toch, omdat het wel een buitenkansje is. De auto is heel erg fraai en wordt namelijk niet als "Alpina B9 3.5" te koop aangeboden door de handelaar die hem heeft ingeruild.
Bij normaal gebruik en goed onderhoud moet zo'n B9 motor lang meekunnen, net als de 'gewone M30B35 die bullit proof is, maar waarvan ik altijd begreep dat 'ie niet geschikt is voor LPG. Ik lees dat de LPG ombouw met een B9 wel vaker is gebeurd, maar heb zo mijn twijfels waar je op moet letten bij zo'n Alpina blok op LPG?
Is een revisie in de toekomst onbetaalbaar? Een Alpina kop nogmaals afvlakken zal vast niet zomaar kunnen, omdat de kleppen dan de cilinder raken?
Alpina B9 koppen liggen ook niet voor het oprapen. Daarom heb ik die auto al uit mijn kop gezet, maar ik vraag 't toch, omdat het wel een buitenkansje is. De auto is heel erg fraai en wordt namelijk niet als "Alpina B9 3.5" te koop aangeboden door de handelaar die hem heeft ingeruild.
Comment