Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coupe GT: the farewell thread

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupe GT: the farewell thread

    Vlak voor het oude gummen-forum crashte, was ik met de Coupé GT bij Classic Passion. Ik had namelijk restauratieplannen. Hád. Want dankzij Cock’s deskundige oog (dank daarvoor nog!) heb ik de plannen bijgesteld. De CGT heeft te veel roest en gaat te veel geld verslinden om ‘m op korte termijn weer goed te krijgen. Afijn, verhaal zal velen hier bekend zijn. De auto naar de sloop brengen is geen optie – daarvoor ben ik er te zeer aan gehecht. Eerder zal ik ‘m ergens ooit als hobbyproject oppakken, om zelf te leren plaatwerken, lassen, enzovoort. Lijkt me verschrikkelijk leuk.

    Het betekent desondanks dat deze zomer de laatste CGT-zomer wordt. In het najaar gaat ie de stalling in en komt daar de eerstkomende paar jaar niet meer uit. Kan ook best zijn dat ie er nooit meer uit komt. Dat afscheid gaan we natuurlijk wel vieren – in dit draadje wil ik bijhouden hoe de laatste maanden van de auto verlopen, met jullie permissie. :-)

    “Ja Brun, leuk! Vertel vertel, desnoods leggen we geld bij!” (© Bert Visscher)

    Nou, goed dan, jongens en meisjes! Oom Brun zal vertellen.



    De CGT heeft op dit moment zo’n 520.000 km op de teller. Daarvan heb ik 300.000 kilometer zelf gereden, sinds de aanschaf in mei 1999. Maar bij de Classic Passion-inspectie kwamen een paar leuke feiten tevoorschijn. Ten eerste is de auto al minstens één keer eerder overgespoten, waarschijnlijk zelfs twee keer. Bij sommige plaatwerkdelen komt een oude, donkerblauwe kleur tevoorschijn. Dat is geen primer. Dus is deze Audi óf ooit een schadegeval geweest, en met tweedehands onderdelen opgelapt, óf ooit in de kleur oceaanblauw uit de fabriek gerold. Ik vermoed het laatste, aangezien het blauw ook te zien is op een plek onder bij de B-stijl, waar je gewoonlijk geen nieuw plaatwerk in last.

    Dat bevestigt ook mijn vermoeden dat de kilometerstand te laag is. Bij aankoop in 1999 was de motor heel rauw, ondanks z’n 220.000 km, gewoonlijk een schijntje voor deze motoren. Waarschijnlijk is de teller bij import uit België in 1994 teruggedraaid en is de originele tellerstand dus ver boven de zes ton. Helaas verstrekt D’Ieteren geen gegevens over de eerste eigenaar, dus ik heb nooit de geschiedenis kunnen achterhalen.

    En hoe is de auto nu?

    Hij staat stil. :-) Beide voorwiellagers zijn op en worden volgende week vervangen. Ze zijn twee ton geleden ook al eens gewisseld, en nu dus gewoon versleten. Best vroeg. Oorzaak is de vrij stugge vering, die ervoor zorgt dat de wielen hardere klappen krijgen.

    In de afgelopen 20.000 km heb ik het wiellager en de remklauw rechts achter vervangen. Overige defecten op dit moment:

    - één dashboardlampje doet het soms niet
    - het lampje in het asbakje doet het niet
    - er zit een scheurtje in de stof van bestuurdersstoel.

    Allemaal kleine avondklusjes dus. Voor de stoel ligt nog een goede rugleuning in de kast, die de stof kan leveren.



    Er komen nog drie grote trips aan, deze zomer: een retourtje Berlijn, een vakantie van twee weken (waarschijnlijk Normandië) en de farewell-trip met Dutch4x4 naar de zes uur van Spa, eind september.

    Wordt vervolgd!
    Last edited by brun; 26-06-08, 10:57.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

  • #2
    Oeh, ik voel nu al enige weemoed opkomen.

    Geniet er nog maar van deze zomer. Dezw CGT is echt part of your life.

    Roest is toch een verraderlijk duiveltje.. Op de foto's ziet ie er nog strak uit tenslotte.

    Alvast veel succes en plezier gewenst met de toekomstige restauratie.
    Ooit zal ie weer schitteren!
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

    Comment


    • #3
      Ha, die Brun;

      Jammer om te lezen over de quasi-terminale staat van de Oude Schicht. Maar in het licht van de ontdekkingen is het des te knapper dat het beestje zo ver is gekomen.
      Ik verheug me al heel opportunistisch op een zomer vol mooie melancholisch(/alcoholisch?)e verhalen en dito photographiëen van jouw kundige hand.
      Sterkte en veel plezier.
      Scherven brengen gelul.

      Comment


      • #4
        Tja, het was een mooie tijd toch?
        En het is sowieso tijd voor iets anders. :-)

        Over een paar jaar een cursus en daarna soldeer je dat ding zo weer in elkaar. :-)

        Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)



        Comment


        • #5
          Ach, Audi en kilometerstanden.....

          Komt uiteindelijk wel weer op de weg Brun.


























          Met een lithium accupakket ,een fijne electromotor en 5-cylinderroffel uit de speakers onder de auto.
          Veritatis simplex oratio est

          Comment


          • #6
            "Helaas verstrekt D’Ieteren geen gegevens over de eerste eigenaar"

            Wieso niet? Heb je de originele Belgische gegevens nog? Of het VIN nummer? Ken een paar mensen daar.

            Comment


            • #7
              Privacy-overwegingen, zeiden ze.

              Chassisnummer heb ik wel, de Belgische gegevens niet meer. Zal ik je het chassisnummer anders eens per PN sturen?
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

              Comment


              • #8
                Doe maar. Kan het altijd proberen :)

                Comment


                • #9
                  PN gestuurd :-)
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    Op zo'n manier gesteld klinkt het wel heel verdrietig!

                    Maar het is waar, het is natuurlijk wel het einde van een tijdperk. DIT tijdperk en alle mooie verhalen die daarbij horen:

                    http://www.coupegt.nl

                    Ja, we hebben 't al een paar keer gehad over de voorzienige blik waarmee het plan voor de alpenpassen werd aanvaard, maar die blik betrof achteraf dus niet alleen de toegankelijkheid van de passen voor katloze klassiekers, maar ook de vergankelijkheid van de Coupé GT...

                    Dat bij het afscheid de sjampoepel maar net zo mag bruisen als bij de 400.000?
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Jammer, maar dan komt er wel weer ruimte voor een Ur-quattro toch? ;-))

                      Groet
                      GJ

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                        Jammer, maar dan komt er wel weer ruimte voor een Ur-quattro toch? ;-))

                        Groet
                        GJ
                        Wat, is er nog geen 200 met de juiste velgen + leren bekleding gekocht dan?
                        2019 Volvo V60 T6

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                          Jammer, maar dan komt er wel weer ruimte voor een Ur-quattro toch? ;-))

                          Groet
                          GJ
                          Helemaal mee eens!
                          Stop nou met dat ertegenaan hikken en haal je zo'n skitterende Ur-Quattro op! You know you want one! :-)
                          Je leeft maar 1 keer he.

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #14
                            Maar ik neem aan dat heel klassiek-rijdend-gummen uitgenodigd wordt om je op de laatste tocht der tochten te begeleiden naar het AudiWalhalla? Rouwlintjes zelf meenemen?
                            www.carscoffeecigars.nl

                            Comment


                            • #15
                              Zou op zich wel een leuk idee zijn, MGB!
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                              Comment


                              • #16
                                Schopdieschop!

                                Een nieuwe APK, vandaag. Geldig tot 2 juli 2009 maar liefst, jaja!

                                Wiellagertje is vervangen. Het was niet het linker voorwiel, maar het linker achterwiel... bizar hoe geluiden je soms in de war kunnen brengen, want ik had kunnen zweren dat 't van vóór kwam.

                                Het tweede geluid. rechtsvoor, was evenmin het wiellager, maar de centrale moer op de aandrijfas. Dat vermoedde ik al, maar ik kreeg 'm zelf niet vaster, bij gebrek aan een luchtsleutel, en was er dus maar vanuit gegaan dat 't wel goed zat. Was dus niet zo. Luchtsleuteltje erop, tikje vaster, klaar.
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                Comment


                                • #17
                                  Ai, ik lees dit nu pas. De CGT gaat toch echt verdwijnen, damn! Toch echt een soort van stamgast op Gummen, die auto. En je rijdt er al zo lang mee. Dat zal inderdaad weemoed worden, die laatste rit.

                                  't Is wel geen klassieker, en al zeker geen Teutoon, maar een 13-jarig Spinnetje wil die afscheidsrit best meemaken. :)

                                  Dacht overigens dat ik je spotte, afgelopen zaterdag. Ik had getankt bij Beesd, en reed de A2 weer op toen er op de linkerstrook een look-a-like van jouw CGT voorbijschoot. Aangezien hij behoorlijk hard reed, dacht ik meteen aan jou. :)
                                  Moest even een paar km gassen om hem bij te halen, maar nee hoor, 't was een origineel Nederlandse CGT uit '87. Kenteken RF-##-**. Vast wel een bekende uit dat soldeerboutgroepje van je? :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hmm, kenteken zegt me even niks. Ik zit niet meer zóóó diep in de Audi-scène. :-)
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Heej Brun,

                                      Afscheid? Nu al? No way josé! Die Audi moet je gewoon echt helemaal oprijden.

                                      Ik heb een mooie route voor Normandie voor je klaar liggen, is in je eentje te navigeren. Als je bij mij in de straat voor die verdomde rode verkeerslichten staat te wachten moet je maar even aftaaien naar rechts en dat boekie op pikken, of ik breng hem van de week wel. Ik ben benieuwd of je die weggetjes net zo mooi vind als wij. En ik kijk nu al uit naar je reisverslag. :)

                                      Tot van de week, of je nu wilt of niet!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Gaaf, Dennis!

                                        Die route wil ik wel. Kom anders morgen even een bakkie doen, hier aan het Sweelinckplein? Of anders morgen eind van de middag bij de stoplichten.
                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ligt klaar, ik hoop 'ff' tijd te hebben voor een bakkie. Druk dagje morgen, maar ik ben wel even in de buurt. Komt goed. :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Cool!

                                            Glaasje water hebben we ook. Ja, we smijten met geld, hier. :-)
                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ik kom even na de lunch, op mijn semi-klassieke Batavus.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Da's goed.

                                                We hebben ook nog droge koekjes, zie ik net.
                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Lekkah, die plemp ik dan wel in 't water. Tot zo

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joh, je had er al kunnen zijn.... ;-)
                                                    Veritatis simplex oratio est

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Afgelopen weekend hadden vrienden een feest georganiseerd; een van hen gaat namelijk trouwen. Ze hadden een grote oude zeilboot in Volendam gehuurd. Zaterdagavond een beetje drinken en lol maken, dan een paar uurtjes op die boot slapen en zondag op tijd de haven uit voor een lange vaartocht. Schitterend natuurlijk.

                                                      Ik dronk wijselijk die avond niet te veel, want dan ben je zo’n zondag geen knip voor de neus waard. Maar het werd wel laat en ik was al vrij moe. ’s Ochtends om drie uur dacht ik: weet je Brun, je haalt je slaapzak en je gaat nog een paar uurtjes onder zeil. Nu kon ik ergens in de boot gaan liggen, maar dan stapt de rest van de nacht iedereen nog over je heen. En het was nog donker, een prachtige nacht, dus ik rolde de slaapzak ergens buiten uit, in een hoekje op het dek. Uit de Coupé haalde ik een oude paardendeken als matras. Aaaaah, wat een leven. De geur van de haven, de frisse lucht, de nachtelijke hemel boven je. Ik was binnen een paar minuten onder zeil.

                                                      Ergens tegen vijf uur werd ik nog eventjes wakker. Ik keek naar de lucht, die alweer begon te schemeren, en het zag er goed uit, dus nog eens omgedraaid, met die oude deken nog extra over de slaapzak gerold en de capuchon van de slaapzak over de ogen.

                                                      Ik moet héél diep geslapen hebben, want ineens schrok ik wakker door druppels op mijn gezicht. Dikke druppels. En voor ik goed en wel kon opstaan, trok er een GIGANTISCHE hoosbui over Volendam. Mijn slaapzak, de deken, mijn jas, mijn broek, mijn schoenen: alles was al volkomen doorweekt. En omdat de rest van de groep al in de boot lag, wilde ik niet met al die natte zooi me daar ergens nog tussen wurmen. Dus holde ik naar de auto, terwijl het maar blééf gieten.

                                                      De Coupé stond op de parkeerplaats, als een veilig en vertrouwd thuis. Ik smeet alle natte zooi erin en mezelf erachter aan. Deur dicht. Gered! Bijrijderstoel plat, dekentje over en doorslapen, dacht ik nog.

                                                      Dus niet. Want uit de slaapzak, de deken, mijn kleren, ja uit álles drupte het water nu op de achterbank en de vloer. De ramen besloegen na twee seconden al en een ontzettend muffe geur verspreidde zich door de auto. Bovendien werd het ineens wel erg koud, in die natte kleren. Ik gaf het dus maar op, worstelde me terug in een natte spijkerbroek – gatver! – en startte de auto. Dan maar thuis schone kleren ophalen. Het was intussen half zeven en er was helemaal niemand op de weg. De Coupé ronkte onverstoorbaar terug naar Amsterdam. Ik had alle ramen open, in de hoop dat het nog iets zou drogen. Thuis heb ik de natte zooi opgehangen en ben naar bed gegaan. Half elf een telefoontje: “Hé, we willen net afvaren, maar ontdekken dat je er niet bent, waar zit je?”

                                                      ’s Avonds vroeg ik me af of de Coupé al weer een beetje droog was van binnen. Ik trok de deur open. Natte plekken nog overal en een afgrijslijke geur. Dus heb ik nog maar een uur rondgetuft in Amsterdam, met de ramen open. Ik hoop maar dat het heeft geholpen.
                                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        lol, mooie actie.
                                                        Dat vocht is niet zomaar weg hoor.

                                                        Maar ben je nog mee geweest met de boot of was je te laat?

                                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)



                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ik was te laat (en had het waarschijnlijk door andere afspraken sowieso niet gered). :-)
                                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Wat was dat voor een Aldi slaapzak dat deze niet tegen een buitje kon

























                                                            (Geloof er gewoon niks van dat je niet laveloos was :-)
                                                            fka v164

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              LOL.

                                                              Het is een behoorlijke driekeermodaalslaapzak. Ik was zelf in de slaapzak ook niet nat, dat gebeurde pas toen ik eruit kroop en in de stromende regen als een idioot mijn zooi bij elkaar zocht.

                                                              Weet niet meer wat ie precies kostte, maar volgens mij heb ik er een paar jaar geleden al iets van 250-300 euro voor gegeven.
                                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ah, laveloos dus, anders had je die zak wel als regenponcho gebruikt :-)
                                                                fka v164

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X