Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stirling Moss

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Stirling Moss

...ligt blijkbaar in het ziekenhuis. Had ik nog niets over gelezen, maar dat zegt niets. :-)
    Hopelijk komt het goed.

Hij schijnt een carbon fiber lift te hebben die gemaakt is door McLaren overigens. (CT alarm on ;-) )

"...autosport

Stirling Moss is recovering in hospital from serious injuries he suffered in a lift accident at his home over the weekend.

The racing legend fell down three floors of a lift shaft following a malfunction with the lift doors - when they opened on the third floor while the lift was still a floor further up.

Moss broke both ankles and four bones in his feet, plus suffered further damage to his vertebrae, in the fall. Luckily he did not suffer any internal injuries.

Following the accident, Moss was admitted to the London Hospital and then later moved to the Princess Grace Hospital, following the intervention of Professor Sid Watkins. Doctors hope he can be moved out of intensive care later on Monday, and his life is not in danger.

Despite the severity of his injuries, his wife Lady Moss reports him to be in high spirits. ..
    "

Zie ook :

http://formulaone.blogs.nytimes.com/...d-in-accident/

http://www.autoweek.com/article/2010...NEWS/100309928

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

http://www.youtube.com/watch?v=a9C2T0ObRzU

De lift, aan het eind van het filmpje...
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Gelukkig kwam ie op zijn poten terecht zeg. Hij had kennelijk nog een leven over.

Comment

Wat een doebe.
        Kijkt 'ie even niet of de lift er staat als hij instapt? Er zit notabene een glazen deur in. Volgens mij heeft hij een nieuwe bril nodig.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Klote zeg!
          Ik had het al gelezen maar niet gepost :-(
          Duurt een eeuwigheid voordat alles weer genezen is bij zon oude man.......
          Vrees geen Mille Miglia en zelfs Festival of Speed voor hem dit jaar....(alhoewel
          Goodwood in een wheelchair is natuurlijk wel mogelijk)

Comment

MM heeft hij al jaren niet meer gedaan helaas.

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wist ik niet, 3 jaar terug was ik op FoS Goodwood en daar was hij wel, volgens mij zelfs ieder jaar!

Comment

Volgens mij was 2005 de laatste keer, maar dat weet ik niet meer zeker.
                MB zet tegenwoordig andere rijders in (in de 300SLR), zoals uiteraard Jochen Mass.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

In het filmpje vertelt hij dat de lift is gemaakt door het Williams F1 Team.
                  Nu weten we meteen hoe Frank Williams in een rolstoel terecht is gekomen ....:)

Comment

Topic over Stirling Moss, en je zet 'm in 't museum?

Had ook de ring kunnen zijn :)

Comment

Stirling reed vorig jaar nog op beide Goodwoodse festivals. Ook gewoon bij de races. Maar je merkt wel dat hij écht oud wordt, want tegenwoordig tuft hij vooral gemoedelijk aan het eind van het deelnemersveld.

Hetgeen overigens nog steeds inhoudt dat hij ons gummers helemaal zou zoekrijden hoor, daar niet van...
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

@Scud : ik heb even getwijfeld, maar de meeste niet-museum liefhebbers kennen hem toch niet.

Jaren geleden scheurde Moss nog serieus hard met de 300SLR over het MM-parcours. Was echt fantastisch om te zien en te horen!!
                        Minuten voor hij langskwam hoorde je in de verte al een oud vliegtuig oid aankomen en dat was dus de SLR. Gaaf man.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Stirl loopt ook al jarenlang rond met zo'n wandelstok die je tot een krukje kunt uitvouwen. Maar als hij zo'n val kan overleven, dan kan zijn rug blijkbaar nog best wat hebben!
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                          X