Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SLS Classic 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • SLS Classic 2010

    Op Woensdag 25 Augustus starten de eerste deelnemers in de Tour- en Sportklasse vanaf de Boulevard.

    Na een eerste overnachting is donderdag 26 augustus een heuse zware rallydag. Tegen de avond finishen de eerste auto”s op Place Guilleaume in Luxemburg Stad. Voor de eerste keer in de geschiedenis van de SLS Classic overnachten de equipes in Luxemburg Stad.

    Vrijdag 27 augustus klinkt het startschot al vroeg op Place Guilleaume. Op deze vrijdag is het weer bikkelen geblazen. Behendigheidsproeven, regelmatigheid alle elementen van een historische rally komen op deze relatief zware dag aan de deelnemers voorbij. In het hotel waar de equipes verblijven zal tot in de vroege uurtjes nog veel worden gesproken over het verreden parcour.

    Op zaterdag 28 augustus wordt er onder veel belang*stelling vanaf 15.00 uur gefinisht op de Boulevard van Scheveningen. De rally wordt feestelijk afgesloten met de prijsuitreiking en diner in het Steigenberger Kurhaus Hotel. Alle actuele informatie over 2010 vindt u op onze website www.slsclassic.nl. U kunt ons uw gegevens mailen [email protected] en zorgen wij dat u op tijd alle informatie over de SLS Classic 2010 per mail krijgt toegezonden.

    In 2010 staat het evenement op de Fiva A-kalender en wordt gereden conform het nationaal reglement Regelmatigheidsritten. (NRR versie 3.0) onder auspiciën van de FEHAC/KNAF.

    Maar zet U vast in uw agenda: de 18e editie van de SLS Classic wordt gereden van woensdag 25 augustus t/m zaterdag 28 augustus 2010




    Wie van de Gummers gaat hem rijden?


    Jan

  • #2
    Nee, belachelijk hoog inschrijfgeld.
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

    Comment


    • #3
      Nee, wij doen niet mee om dezelfde reden als Parohl.

      Comment


      • #4
        Hetzefde geldt voor mij. Mooie rally, maar veel te duur. Vergeleken met de Coppa d'Europa maar liefst 1000 euro duurder! Voor hetzelfde aantal rallydagen en overnachtingen! Ik reed in 2001 voor het eerst de SLS, toen bedroeg het inschrijfgeld 1900 GULDEN!! Bijna een verdrievoudiging dus in negen jaar.
        Ben benieuwd hoeveel deelnemers ze krijgen.

        Comment


        • #5
          Inderdaad veel te duur, dan spaar ik liever door voor een wintertrial.

          Comment


          • #6
            Ik sluit me aan bij de rest. Het lijkt me wel eens leuk om de organisatie te ondersteunen. Enig idee wie ik daarvoor moet aanschieten?
            M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

            Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
            Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
            Rally organisatie: Rally-Events
            Facebook: Model Car Workshop & SFRC

            Comment


            • #7
              Hans Schouten als voorzitter kan je beslist verder helpen.
              Brief naar me op tinoATtjongmans.nl voor mail-adres.

              Normaal worden de controles uitgevoerd door de bekende official clubjes.
              In het oprol en uitzet circus heb ik de laatste jaren een aantal namen gezien die ik op persoonlijke titel ken en wel eens uit willen vallen.
              Co-Pilot

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk bericht
                Ik sluit me aan bij de rest. Het lijkt me wel eens leuk om de organisatie te ondersteunen. Enig idee wie ik daarvoor moet aanschieten?

                Maarten je hebt een PB



                Jan

                Comment


                • #9
                  Tja als ik de inschrijvingen bekijk is er nog veel ontwikkelingswerk te doen voor de organisatie. Er zijn er kennelijk meer die niet helemaal begrijpe waar ze heen willen met onze SLS. Het was de laatste jaren een best goed bezette rally, maar dit is wat dunnetjes. Misschien dat ik nog ga navigeren, is een voordeel als je navigator bent, dan ben je altijd welkom bij rijders die zonder zitten.
                  Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                  Comment


                  • #10
                    Krijg ik zo maar de gelegenheid om een equipe te vervangen die niet kan en weet ik ook nog de Zoetemelk van de SLS te strikken om met mij te navigeren. Nog even zijn dat ik een Fiva card regel, want die is verlopen. En dan doe ik toch nog mee en kan jullie vanaf de frontlijn informeren hoe de nieuwe SLS beviel.
                    Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                    Comment


                    • #11
                      Da's prettig geregeld Ed. Veel plezier!

                      Verstreken fiva pas? Letten ze daar op?
                      M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                      Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                      Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                      Rally organisatie: Rally-Events
                      Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                      Comment


                      • #12
                        Bij iedere keuring gaan ze zuurder doen, hij is inderdaad al in 2009 vervallen, dus wordt het wel tijd. Ik had er alleen niet op gerekend zo snel dat te moeten regelen, ging er van uit dat de auto pas weer in de tulip 2011 zou optreden. Nu wordt dat ineens eerder, dus toch maar een aanvraag geregeld.
                        Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                        Comment


                        • #13
                          Hmmm... [kijkt eens naar zijn eigen fiva pas] Hmmm.
                          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                          Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                          Rally organisatie: Rally-Events
                          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                          Comment


                          • #14
                            Ik moet zeggen dat de Fiva echt meewerkt, woensdag de keuring dus het komt nog wel goed en de kaart wordt misschien op tijd afgegeven. Het helpt wel dat de keuring een week is uitgesteld naar 21e. Dus als je naar de keuring wilt komen om leuke auto's te zien, de 21e is de keuring!
                            Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                            Comment


                            • #15
                              Ed02

                              Waar is de keuring?

                              Comment


                              • #16
                                Was altijd bij Tinga in Leimuiden, maar wellicht is dat veranderd.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
                                  Tja als ik de inschrijvingen bekijk is er nog veel ontwikkelingswerk te doen voor de organisatie. Er zijn er kennelijk meer die niet helemaal begrijpe waar ze heen willen met onze SLS. Het was de laatste jaren een best goed bezette rally, maar dit is wat dunnetjes.
                                  Ik zit er net eens naar te kijken:
                                  31 sportklassers en 34 tourklassers, dat is inderdaad erg weinig.

                                  Ter vergelijking
                                  2009 49 sport en 39 Tour
                                  2008 50 sport en 66 Tour.

                                  Oudere info heb ik nu niet voorhanden, maar ik meen me te herinneren dat er in 2005, 2006 en 2007 circa 150 deelnemers waren.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Volgens het reglement

                                    Zaterdag 21 augustus 2010
                                    Vanaf 10:00 - 16:00 uur: Conformiteitcontrole van de auto en documentencontrole voor alle in Nederland woonachtige deelnemers bij Vakgarage Tinga, Burgemeester Bakhuizenlaan 2-4 te Leimuiden, inclusief uitgifte van rallyschilden en portiernummers.

                                    Woensdag 25 augustus 2010
                                    Vanaf 07.30 – 09.00 uur Conformiteitkeuring, alléén voor buitenlandse deelnemers en deelnemers welke, met ontheffing van de organisatie, niet aanwezig waren op zaterdag 21 augustus 2010 in Leimuiden.
                                    Co-Pilot

                                    Comment


                                    • #19
                                      Helemaal correct TinoJee,meer weet ik overigens ook niet, ik kreeg alleen bericht dat het verplaatst was naar de 21e. Ik moet er speciaal voor uit Limburg komen maar de organisatie is wat dat betreft onbereikbaar en reageert niet, dus ik ga er maar naar toe.
                                      Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                                      Comment


                                      • #20
                                        [email protected] Bij al de keren dat ik mee deed per E-mail laten weten dat ik onmogelijk kon komen.
                                        Steeds uitstel gekregen om samen met de buitenlanders te keuren.
                                        Co-Pilot

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                          Ik zit er net eens naar te kijken:
                                          31 sportklassers en 34 tourklassers, dat is inderdaad erg weinig.
                                          Het is wel een heel dun veld geworden. Geen wonder dat de SLS dan ook zo duur moet zijn.
                                          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                                          Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                          Rally organisatie: Rally-Events
                                          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk bericht
                                            Het is wel een heel dun veld geworden. Geen wonder dat de SLS dan ook zo duur moet zijn.
                                            Dat is wel een heel erg kip-ei verhaal...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Helaas nieuwe meesters, nieuwe organisatie en geen antwoord, dus geen risico op gezeik en maar 750 km in de auto om te keuren. Maar wat zeur ik nu, deelnemers uit Groningen of Limburg zitten met dezelfde km voor een keuring. Vroeger (uit te spreken op zuiver Haagse wijze) was de keuring gewoon vooraf in Scheveningen en dat is bij mijn weten nog nooit een probleem geweest. Eigenlijk vind ik dat de mogelijkheid moet bestaan één keer per jaar voor een rally te keuren en dat die keuring een heel jaar geldig is.
                                              Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eenmaal per jaar keuren lijkt wel een goed idee maar er zitten veel mitsen en maren aan. Ik denk dan aan verlichting, remvloeistof, lagers.
                                                M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                                                Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                Rally organisatie: Rally-Events
                                                Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
                                                  Helaas nieuwe meesters, nieuwe organisatie en geen antwoord, dus geen risico op gezeik en maar 750 km in de auto om te keuren. Maar wat zeur ik nu, deelnemers uit Groningen of Limburg zitten met dezelfde km voor een keuring. Vroeger (uit te spreken op zuiver Haagse wijze) was de keuring gewoon vooraf in Scheveningen en dat is bij mijn weten nog nooit een probleem geweest. Eigenlijk vind ik dat de mogelijkheid moet bestaan één keer per jaar voor een rally te keuren en dat die keuring een heel jaar geldig is.

                                                  Beste Ed,

                                                  Je hebt een PB die je 750km kan besparen, want vooraf aan de start keuren in Scheveningen behoort nog steeds tot de mogelijkheid.

                                                  Groet,

                                                  Jan

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    De eerste dag kan ik redelijk volgen in afstand uit mijn woonplaats om foto’s te nemen.
                                                    Nu nog een goede persmap met de route.

                                                    Fastturbo je hebt een PB.

                                                    Het avond traject rond Ieper doe ik op zondag met 250 km in de Straffen toebacks rit voor klassiekers.
                                                    Mooi gebied om te starten na Den Haag in de Zuid-Hollandse eilanden en verder naar het zuiden.
                                                    In de avond nog een toerke langs Ieper.
                                                    Mooie start met nog even na praten aan de bar en zien wie deze laatste hindernis de andere dag het best heeft verteerd.
                                                    Co-Pilot

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Snap ik het nu goed Tino? Jij doet een of andere vreemde Toebackrit en de SLS is daar ook in de buurt en je gaat daar napraten?

                                                      Of ben ik de weg kwijt, wat zomaar kan :-)
                                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Uit het programma van de SLS
                                                        “Na de finish rond 22.00 uur wordt aan de bar van de Casino Kursaal nagepraat over de ervaringen van de eerste dag.”
                                                        Gezien het tijdschema van de SLS kan ik daar zijn als ik een persmap kan krijgen.

                                                        Zondags een ritje vanuit Geluveld zo’n 10 km van Ieper voor het VAS kampioenschap.

                                                        De weg weer gevonden? http://www.gummen.org/forum/images/icons/icon6.png
                                                        Co-Pilot

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ja Tino de weg is weer duidelijk, al opent dat linkje niet :-)
                                                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ik zal aanwezig zijn op he testje in Brugge. Daar zal ik normaal ook een aantal foto's nemen!
                                                            Mijn auto(sport) foto's vind je op http://adpics.weebly.com/

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Voor het eerst sinds jaren ben ik niet bij de deelnemers wegens eerder genoemde (financiele) reden. Maar ik kom morgen wel even bij de start kijken en wat plaatjes schieten!
                                                              Alle deelnemers, en vooral de Gummers, succes gewenst!

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                DAG 1
                                                                Op de boulevard van Scheveningen wordt op woensdag 25 augustus om 11.00 uur gestart.
                                                                De SLS voert de équipes door Zeeland, Zeeuws-Vlaanderen en Belgisch Vlaanderen via Brugge naar Oostende waar rond 17.30 uur gefinisht wordt op de Boulevard naast het Casino Kursaal. Na het ontvangst door het lokale bestuur van de stad met een Amuse-Bouche wordt er gedineerd in het Panorama Restaurant Ostend Queen in het Casino Kursaal. De avondetappe start om 19.30 uur. De Sportklasse rijdt de ronde van “Ieper”, terwijl de Tourklasse een andere avondproef gaat beleven. Na de finish rond 22.00 uur wordt aan de bar van de Casino Kursaal nagepraat over de ervaringen van de eerste dag.

                                                                DAG 2
                                                                Donderdagmorgen klinkt vroeg het startschot op de Boulevard van Oostende voor de 2e dag. Via Kortrijk verlaten de deelnemers België om vervolgens bij Maubeuge Frankrijk binnen te rijden. De uitzetters van de rally maken het u niet gemakkelijk.U wordt met een pittige snelheid en diverse kaartleessystemen door de fantastisch mooie departementen: ‘Nord en ‘Champagne-Ardennes geleid. Met een proef op het circuit van Mettet als afwisseling, komt de Rallykaravaan om 17.00 uur aan in Luxemburg Stad: Place Guillaume.
                                                                Daar wordt de SLS ontvangen door de Burgemeester met een toast. De auto’s blijven (bewaakt) op Place Guillaume, de deelnemers gaan naar het op loopafstand gelegen hotel Le Royal “’het beste” van de stad, waar we dineren en slapen.

                                                                DAG 3
                                                                Vrijdag wordt Luxemburg in noordelijke richting verlaten en keert de rally terug naar de haar bekende jachtvelden; de Belgische Ardennen, welke van ZW naar NO worden doorkruist. Nu het tussenklassement bekend is, wordt het een spannende dag. De équipes zitten dicht op elkaar en de deelnemers zullen een harde strijd moeten leveren om de positie te behouden.
                                                                Het is voor de uitzetters de grootste uitdaging om, binnen het voor velen bekende gebied in de Belgische Ardennen, de kennis van rijder en navigator op de proef te stellen in een onbekende route. Zowel rijder als navigator komen hierbij goed aan hun trekken.De deelnemers worden na een zware en lange dag rond 20.00 uur (Tour) en 22.00 uur (Sport) gastrijk ontvangen op Kasteel Vaalsbroek te Vaals. Dit etappe hotel nummer No 3 zal tijdens het diner bol staan van gezelligheid door uitwisseling van sensationele ervaringen op deze derde (lange) dag. De uitstekende kamers van dit Bilderberg Hotel bieden veel comfort voor de u toekomende rust.

                                                                DAG 4
                                                                Zaterdag wordt vroeg koers gezet richting het noorden via de westelijke oever van de Maas naar de grensstreek. En via de Zuid Hollandse eilanden komt de rallykaravaan Nederland weer binnen.
                                                                De laatste dag van deze pittige rally voert de équipes terug naar waar het allemaal begonnen was: Scheveningen. Na de prestatie van een 4 -daagse 45 uurs mentaliteitstraining rallyrijden van dik 1800 verreden kilometers, komen de eerste deelnemers rond 17.00 uur aan op de Boulevard en wel vóór het terras van het Steigenberger Kurhaus Hotel.
                                                                De organisatie en genodigden verwelkomen hier de deelnemers met drankjes en hapjes, uitkijkend op aankomende équipes: hun moe gestreden helden van dit autoavontuur.
                                                                De 18e editie van deze Rally pur sang: SLS classic, meetellend voor het Nederlands & Europees Historisch Rally Kampioenschap wordt om 20.00 uur afgesloten met een mooi (informeel) prizegiving-dinnerparty in de Kurzaal van het Steigenberger Kurhaus Hotel.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X