Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Retroclassics Stuttgart

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Retroclassics Stuttgart

Gisteren ben ik samen met een vriend naar Stuttgart gegaan, naar de oldtimerbeurs Retroclassics. Dit omdat er vanwege honderd jaar Baur wat zeldzame wagens opgesteld stonden. Om kwart over 5 's morgens vertrokken, om 10 uur daar. Onderweg nog een drugscontrole gehad ;) Mij werd gevraagd of ik drugs bijhad, had gebruikt en mijn ogen werden beschenen met een lampje :-)

De Baur TC3 prototype (op basis van een 325i, helaas voor Baur was BMW toen al bezig met de Z1, waarvoor Baur later wel de chassis voor mocht produceren).

Hier een stukje tekst en uitleg bij de TC3:

AT-Design Pickup. Deze wagen is gemaakt op basis van een schade-wagen. Onbekend is of dit een Baur was of een gewone sedan. Maar uiteindelijk is er toch een stukje Baur opgekomen, in de vorm van het dakpaneel. De wagen heeft een Hartge H23 motorblok en een eigen chassisnummer (PU1001). Hoeveel er van zijn gemaakt is niet bekend.

En foto's van een 2e exemplaar.

Baur-Kohl Coupé. Een ideetje van Autohaus Kohl in Aachen, welke ook dealer van Hartge en het bedrijf achter AC Schnitzer is. Zij hadden het idee om een coupé te bouwen op basis van een Baur. Hier zijn er 4 van gemaakt. 1 is uitgebrand, 2 zijn momenteel in restauratie, deze wacht nog op restauratie. De wagen heeft voor deze show ongeveer 8 jaar in een schuur gestaan en werd op de show afgeleverd zoals de motorruimte eruit ziet. :shock: Zo'n achterklep hadden alle Kohl-Coupé en moest op de klep van een E32 lijken. Dit is niet zo'n tuning-klep uit kunststof, maar volledig uit metaal opgebouwd.

Baur TC2/4. Toen Baur bij BMW ging informeren naar de 2-deurs E36 kregen ze te horen dat ze geen 2-deurs cabrio meer mochten maken. Omdat er toch werk moest zijn, besloten ze een 4-deurs te gaan ontwikkelen. Om de reacties van BMW-dealers/publiek te testen hebben ze toen een 4-deurs E30 cabrio gemaakt. Let ook de gewijzigde achterdeuren.

En hier nog wat BMWtjes die her en der stonden:
    BMW 1600-2 Landaulet prototype. Oorspronkelijk zou hier een plexiglas dakpaneel inkomen. Omdat ze dat toen (jaren '60) nog niet zo in de vingers hadden werd het een landaulet.

Alle Baur's in de Baurnhof

Er waren ook nog andere merken hoor ;) Alleen hadden we een foutje gemaakt. Wij dachten dat het 4 hallen waren...bleken er 8 te zijn. Dus toen wat vlotter door andere hallen gegaan.

Mijn vriend op de foto. Zijn 323i Baur heeft dezelfde kleur, vandaar(tu)

En een heel erg leuke stand van een Mercedes-club:

En weer op weg naar huus:

Gr Jeroen
    Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Geweldig Jeroen.

Uit het tweede niet BMW deel een Quiz en ik zal beslist geen winnaar zijn.

Om een ander draadje op te rakelen.
      Ronde koplampen zijn niet altijd fraaier op grotere BMW's
      Co-Pilot

Comment

Mooie reportage!!

Die TC3 coupe ziet er niet uit, doet me een beetje denken aan zo'n Irmscher special opv. de Opel Senator. Maar zelfs die was nog mooier..;-)
        En die Kohl Coupe, wat was daar het idee achter..we maken een cabrio van een coupe, oh nee we maken er toch maar weer een coupe van..??

Comment

Working...
        X