Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nimega 100 Miglia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nimega 100 Miglia

Zoveel Alfa's hier op 't forum, dus erl zullen toch wel meerdere mensen meedoen?
    25 april 2010 in Nijmegen een rit voor alle Alfa's met RWD + de Sudjes. Ik zag Lennart tenminste al in de lijst met inschrijvingen staan, verder nog meer Gummerts die meedoen?
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Alleen Alfa's he?....

Comment

Present!

Althans, ik heb me ingeschreven, maar ik zal is zoeken of ik bevestigd ben....

Comment

Volgens mij ga ik dan naar Villa d'Este. Tevens worden SZ-rijders vaak gediscrimineerd bij zulke ritten.
        Je moet vaak een 105-serie hebben ofzo.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Harry je mag meedoen hoor, er doet zelfs al een SZ mee.
          Iedereen met een achterwielaangedreven Alfa mag meedoen + Sudjes en Sud Sprints (wat Rik al zei) ;-)
          Ik doe ook mee, weet alleen nog niet met welke auto, waarschijnlijk de Giulia Spider of de Giulia Super!

Comment

Tja, helaas :-)

http://www.concorsodeleganzavilladeste.com/

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik moet met de Giulia nog een 700km rijden voordat ik weer de snelweg op mag i.v.m. het inrijden van mijn motorblok. Nog 5 weekjes tijd ervoor, zal krap worden dus hoop dat het lukt!

Ik sta wel al ingeschreven (nr 63) met de Giulia. Maar lukt het niet, dan kom ik met de 75 of wr de Spider. Vreemd genoeg heb ik nog nit een evenement met 1 van mijn Giulias kunnen doen. Iedere keer ging het mis vlak voor een evenement. De laatste keer (Pan Arnhemericana) was ik net aangereden, de keren daarvoor had ik de groebe Juul in de steigers staan vanwege de motor-revisie. Bij mijn Nuova ook al 2x. 1x afgekeurd voor de APK op een QV-sticker op de kentekenplaat en hoge CO vlak van de voren, en daarvoor ging mijn blokje kaduuk.

Dus 5x is scheepsrecht?

Dezelfde dag is trouwens ook het feest van "25 jaar Alfa 75". Alleen dat is voor mij nog iets verder weg, en wat scheuren met oudere meuk is toch leuker. ;-)
              Giulia 1600 Super '65

Comment

Dat klinkt leuk! Ik zie dat er ook nog helemaal geen 75 V6 bij de inschrijvingen staat, dus dan zou ie ook nog eens een stuk origineler zijn dan al die Giulia's ;-) Ga ff kijken of ik me inschrijf. Lijkt me wel leuk en GF had ook wel zin in een toertochtje.
                Auto's: veel...

Comment

Ik heb me ook al ingeschreven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                    Ik moet met de Giulia nog een 700km rijden voordat ik weer de snelweg op mag i.v.m. het inrijden van mijn motorblok. Nog 5 weekjes tijd ervoor, zal krap worden dus hoop dat het lukt!
                    Ehm, in 5 weken heb je geen tijd om 700 km te rijden ???
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Misschien moet je toch een andere hobby gaan zoeken. :)
                      700 km in 5 weken? Binnendoor rijden? 2 dagen hooguit.

Comment

Geen snelweg rijden tijdens inrijden?????
                        Waarom?
                        Last edited by ErwinGTA; 25-03-10, 17:58.

Comment

Ik mag helaas geen snelweg rijden, alles binnendoor kost dus veel tijd. Gezien ik vaak tot 21:00 werk en ik de auto alleen met goed weer gebruik, zal die 700km nog een hele kluif worden.
                          Waarom het niet mag weet ik niet. Er is me gezegd de eerste 1500km geen lange stukken met een constant toerental te rijden, evenals niet te planken of meer dan 3000rpm (soms 4000 mag). Alles aan het blok is vernieuwd en heeft heel veel geld gekost, dus ik neem dan ook maar het zekere voor het onzekere.

MAAR! Vandaag de auto voor een gedeelte gebruikt tijdens het werk dus nu nog maar 610km voor de boeg!

Mocht ik het niet halen dan kan ik altijd nog de snelweg op en dan steeds tussen de 50 en 120 schommelen en op/terugschakelen naar de 3, 4 en 5e versnelling..;-)
                          Last edited by Veloce; 25-03-10, 18:03.
                          Giulia 1600 Super '65

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                            Er is me gezegd de eerste 1500km geen lange stukken met een constant toerental te rijden, evenals niet te planken of meer dan 3000rpm (soms 4000 mag).
                            LOL :-) Precies het tegenovergestelde is mij geadviseerd door Ed. Eerste 1000km juist op de snelweg en constant 3000rpm rijden. Hiermee laat je alles rustig op elkaar inslijten want belast je de boel nog nauwelijks.. Na 1000km: olie verversen en Italian Tune Up!! Dat betekent rustig rijden met afwisselend vol door de versnellingen optrekken waarbij je tot max toerental gaat. Daar wordt de motor lekker fel van.

Comment

Mooi.

Als ik dus nog een keer een blokje in moet rijden, kan ik dus bij jullie terecht voor advies :)

Comment

Wat een flauwekul wbt. dat inrijden. :-)
                                Vooral de 1e 500 km moet je voorzichtig zijn en niet te veel belasten.
                                Dat je niet op de snelweg mag rijden gaat nergens over maar dat je alleen op de snelweg mag inrijden gaat helemaal nergens over.
                                Gewoon niet te gek doen en na de 1e 500km mag je best al wat meer toeren maken als je hem maar niet te hard laat werken onderuit het toerengebied want dat is niet echt lekker voor je lagers.
                                Na 1000 a 1500 km nieuwe olie erin en gaan.............. ;-)

Comment

Snelweg kan best. Vrachtwagen inhalen en snelheid weer laten zakken zodat de vrachtwagen jouw weer kan inhalen. En weer opnieuw. Heeft zo'n goederenchauffeur ook nog wat te doen :)

En anders rijdt je toch binnendoor naar Nijmegen? Prima manier om de auto in te riijden. Als je bij verkeerslichten het toerental maar wat hoger houdt (1500 - 2000 RPM).
                                  M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                  Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                  Rally organisatie: Rally-Events
                                  Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Laatste weekend voor de Tulp. Komt dus slecht uit.
                                    M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                    Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                    Rally organisatie: Rally-Events
                                    Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                      Dat je niet op de snelweg mag rijden gaat nergens over maar dat je alleen op de snelweg mag inrijden gaat helemaal nergens over.
                                      Hmm, dat beweerde ik niet, maar de snelweg is op zich ideaal, want je kan gewoon op de rechterbaan achter een vrachtwagen aan sukkelen met 80 km/h en dan belast je de motor zeer weinig. Het optrekken vanuit lage toeren is potentieel riskant ivm lager en het vreten van de zuigers in de cilinders.

Comment

Ik lig nog op schema. Vandaag weer wat kilometers afgetikt, nog 540 te gaan! ;-)
                                        Giulia 1600 Super '65

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maarten Bekijk bericht
                                          snelweg kan best. Vrachtwagen inhalen en snelheid weer laten zakken zodat de vrachtwagen jouw weer kan inhalen. En weer opnieuw. Heeft zo'n goederenchauffeur ook nog wat te doen :)

lol :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik mag vanaf nu op de snelweg rijden, dus de kilometers zullen rap gaan. Ik zal er dus met de Juul bij zijn als alles goed gaat er niet weer iemand in m'n koffer klapt.
                                            Wel begint sinds gisteren de koppeling te slippen, GVD! Hoop dus dat ik het tot na de 25e kan volhouden anders moet die ook nog vervangen worden binnenkort.

Nog 430km te gaan tot het natrekken van de kop....
                                            Giulia 1600 Super '65

Comment

Waarom heb je dat niet meteen gedaan toen de motor ernaast lag? Had je 100 euro extra gekocht?

Speaking of which: zo even naar Heteren om een nieuwe koppeling te scoren voor de Duetto.

Comment

Motor is er niet in zijn geheel uit geweest, onderblok is blijven zitten. Is trouwens ook al weer driekwart jaar geleden...ook had ik toen nog geen problemen met de koppeling dus ook niet voor de zekerheid gecontrolleerd.
                                                Giulia 1600 Super '65

Comment

Koppeling is vervangen, morgen nog ff olie bijvullen dan dan kunnen we er tegenaan!
                                                  Het zou goed weer worden, heb er zin in.
                                                  GF gaat voor de eerste keer mee naar een evenement als deze. Ben benieuwd wat ze er van gaat vinden. Ze is alleen een half jaartje geleden meegagaan naar een rit en borrel van de Maastrichtse AR-club.
                                                  De Giulia vindt ze geweldig ( de 75 en Alfetta vreselijk). Maar ze houdt wel van lekker doorrijden. Auto's spotten kan ze ook al aardig. Laatst nog een oude XJ gespot van een afstand dat ik 'm nog niet herkend had, haha!

Nog anderen die MdV mee nemen?
                                                  Last edited by Veloce; 23-04-10, 18:22.
                                                  Giulia 1600 Super '65

Comment

Hiero. Pas wel op, want ze bijt :-).

Comment

Yep.

Mdv komt ook mee. Ook die heeft er zin aan. Ze is helemaal verkocht sinds de Berlina.

Comment

hmm jammer ik heb zondag zeer wsl al wat
                                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ook hier gaat MdV mee. Hoewel ze de 75 vreselijk lelijk vindt (vrouwen...), vindt ze erin meerijden wel erg leuk.
                                                          Auto's: veel...

Comment

Ook hier gaat Mdv mee.
                                                            Wat een burgerlijk zooitje eigenlijk hier :-)

Comment

Hee, dit wordt een soort proloog van de Gummen 1000Miglia trip!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                                Hee, dit wordt een soort proloog van de Gummen 1000Miglia trip!!
                                                                Veel plezier heren!
                                                                (ik mag niet mee...)

Comment

Working...
                                                                X