Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elst Paasrit 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Elst Paasrit 2010

Vandaag stond voor ongeveer 150 deelnemers in het teken van de paasrit in de Betuwe die was georganiseerd door pa ErwinGTA. Bijna 150 deelnemers hedden hun oldtimer van stal gehaald, waaronder enkele gummers (Lennart, ErwinGTA en ik). Ik ben met mijn verse aanwinst, de Berlina 2000, gegaan en Lennart met zijn brievenbus. Erwin moest werken, maar deed toch mee omdat hij zijn supertje had uitgeleend aan een deelnemende vriend, die weer de vorige eigenaar van mijn supertje is, en huidige eigenaar van Lennart's oude supertje. Duidelijk toch? :)
    Het weer zat gelukkig mee, gezien de hoeveelheid cabriolets. 10.00 uur werden we gastvrij ontvangen met koffie en vlaai.
    Een greep uit het assortiment: Diverse Kevers, Volvo's (katterug), Alfa Giulia's, Spiders, GTV's, Giulietta's Sprint, Mercedessen, Triumph's (Spitfire en TR6), MG's, Jaguars, een Auto Union, een Lagonda zelfs, en nog veel meer.

Voor mij was het de eerste keer dat ik als rijder deelnam aan zo'n tocht. Vorig jaar al een als navigator met Veloce meegeweest. Vandaag was het echte werk met mdv als navigator. Kinderen bij opa en oma ondergebracht. Olie checken (blijft Alfa), tanken, en op pad.
    De route leidde ons door de kleinste dorpjes, en over schitterende kronkelweggetjes langs de waal en door de weilanden van de Betuwe. Mooi moment om mijn verse aanwinst, de Berlina 2000, even uit te laten. Niet in de laatste plaats om de betrouwbaarheid even te toetsen voordat we ermee naar Brescia gaan. Eventuele defecten komen dan hopelijk nu aan het licht, en niet ergens in Zwitserland.

Vooral het laatste stuk na de lunch heb ik me vermaakt. Over de landweggetjes ging het er bij tijd en wijlen stevig aan toe, toen ik wat Engels spul probeerde bij te houden. Mdv zat toen menig maal met twee handen tegen het dashboard :)

Ik was van plan om een uitgebreide fotoreportage te maken, maar dat is helaas beperkt gebleven tot vlak voor de start. Het zijn dus alleen wat stillevens geworden....

Erwin, bedankt. En bedank je vader voor de goede zorgen! We hebben een ontzettend leuke dag gehad.

Goh wat heb ik staan balen toen ik jullie zag rijden..............er leek geen eind aan te komen!
    En dat 1 kruising verder dan waar ik stond :-(
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ha!
      Ik zag je draadje al. Goed zeg, twee paasritten in dezelfde contreien :)

Comment

ja maar bij mij waren het maar 40 auto's!

Nadeel van jullie rit is dat het leek alsof alles achter elkaar aan reed.......dan ben je zo vreselijk snel achter elkaar aan het knippen, das ook niet leuk meer.
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht

Nadeel van jullie rit is dat het leek alsof alles achter elkaar aan reed.......dan ben je zo vreselijk snel achter elkaar aan het knippen, das ook niet leuk meer.
          Tot de lunch was dat inderdaad het geval. Daarna -mits je snel weer weg was- had je vrij rijden :)

Comment

Mooi man!
            Alles goed gegaan dus?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

<baalt ;-)>

Ik heb de dag gisteren dus weer helemaal verkeerd besteed, merk ik al...

Comment

Leuk ritje zo te zien. ik mag dat wel die diversiteit in auto's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht

Absoluut geen last van gehad gelukkig. Af en toe rijd je wel even een paar kilometer achter iemand aan, maar er zat ook nog een competitie-element in met een vragenlijstje aan de hand van foto's. Dat betekent goed opletten onderweg of je de foto's terugherkent en af en toe even stoppen om iets goed te bekijken. En hier en daar genoeg gelegenheid om in te halen, Formule 1 is er niets bij :-).

Comment

Leek enorm veel positieve reacties gehad :-)
                    De opkomst was echt gigantisch, de diversiteit aan auto's ook gigantisch.
                    Mijn Supertje heeft onverwacht ook aan de rit deelgenomen, aangezien het Supertje van een vriend van me net niet op tijd klaar was.
                    Wel spannend want autootje stond al vanaf September stil,maar ding liep perfect!

Comment

Leuke foto's Arnoud!

Comment

Ja leuk! Erwin, weet jij waar ik de foto's kan zien die jouw pa gemaakt heeft?

Comment

Bij hem op zijn camera???
                          Ik zal ze wel een x op de comp. zetten, maar kan nog wel ff duren ;-)

Comment

Ik heb ooit weleens een foto van hem toegestuurd gekregen, gratiesj en voor niets. Ik zou er in elk geval op moeten staan, dus ben benieuwd. Die fotografe bij de Golfbaan het in elk geval niet door dat die coole lage glimmende modern uitziende 944 ook gewoon een oud lijk is feitelijk en dus gewoon een deelnemer. Die kever achter me ging namelijk wel op de plaat :-).

Comment

Had waarschijnlijk met jouw gezicht te maken en niet met de 944 ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                Had waarschijnlijk met jouw gezicht te maken en niet met de 944 ;-)
                                Zulke opmerkingen zijn anders ook niet bevorderlijk voor jouw gezicht :-).

Comment

Working...
                                X