Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Midzomer Rotarally Houten 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Midzomer Rotarally Houten 2010

We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor het eerste lustrum van deze rally. Op 26 juni 2010 gaat de Midzomer Rotarally in Houten van start.

Een pittige kaartleesrit, met oog voor de aantrekkelijke omgeving. We gaan terug naar twee klassen: een redelijk simpele opdracht voor de toerklasse, en een uitdagende voor de sportklasse.

Start (zoals de laatste jaren gebruikelijk) bij Aspa in Houten, en finish dit jaar bij restaurant de Colonie in Houten. De rustlocatie ligt nu een stuk zuidelijker dan Houten (restaurant de Colonie in Waardenburg), hetgeen ons de gelegenheid biedt voor een flink deel een nieuw wedstrijdgebied aan te boren!

We hebben de deelnemers de voorgaande edities een aantal nog niet eerder gebruikte kaartleessystemen voorgeschoteld. Denk aan het traject punten met vrije route op google maps, blinde lijn met barricades, bol-pijl met kaartondersteuning, visgraat op de kaart en grensoverschrijding. Voor deze lustrumeditie grijpen we terug op de meer bekende systemen. Dat wil echter niet zeggen dat het makkelijk wordt...

Medegummer Ruud heeft mij tijdens de Coppa d'Europa al toevertrouwd dat hij van de partij is. Met zijn zoon, ditmaal. Je kunt het spelletje niet vroeg genoeg leren! Verder hoop ik Parohl met Petra weer aan de start te begroeten. En Joshua, jij komt toch ook met de 944? En ExTaxi, zorg jij weer voor de foto's (op je verjaardag nota bene)?

Meer informatie en inschrijven op www.rchc.nl

We gooien het in de groep Fred !
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

klopt Fredh! Ik ben op mijn verjaardag present en heb al contact gehad met Jeroen
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredH Bekijk bericht
        Medegummer Ruud heeft mij tijdens de Coppa d'Europa al toevertrouwd dat hij van de partij is. Met zijn zoon, ditmaal.
        Change of plans, Fred.
        Dennis heeft natuurlijk oudere rechten :-)

Recent nog contact gehad met Dennis, en we komen weer.
        Met de Ascona lukte het niet om te winnen, dus zetten we ons vertrouwde wapen maar weer in, de Manta :-)

Met mijn zoon ga ik een andere rit doen: de 6 uur van Breda.
        (dat maakt hem niet uit)
        Last edited by Ruud; 07-04-10, 23:48.

Comment

Fred, terwijl jij de Coppa reedt een mail van Walter Geuzenbroek ( http://www.therallysite.com/ ) ontvangen.
          ....................

Leuk ritje voor je in gezellige ambiance en na afloop met geweldige foto's!

Zie http://www.rotarally.com Inschrijven kan hier: http://www.rotarally.com/rotarally/i...na=inschrijven

Ik zie je daar wel!
          ...................

Ga mijn best doen om er bij te zijn.
          Co-Pilot

Comment

En die laatste zin geldt ook voor mij, Fred.
            Nog even een ander (lees dichter) uitlaatspruitstuk, en hij zou het moeten kunnen.
            Laat het je gauw weten.

Comment

Dat zijn mooie berichten! Hoe meer Gummers, hoe meer vreugd, zeg ik altijd maar...

Comment

Fred, los van 't feit dat ik met veel plezier naast Ruud ga zitten in de Manta, ga ik ook wel wat mensen charteren om zich in te schrijven (ben ik al mee begonnen). Ik vind 't goede doel dat jullie iedere keer opnieuw dienen altijd de moeite waard om me voor in te zetten en daarnaast is het een erg leuk evenement, die niemand eigenlijk mag missen.

Comment

Heel graag Dennis! Voor de minder bedeelde jeugd van Houten blijft elk jaar een mooi bedrag over om wat leuks te gaan doen, en voor de uitzetters en andere organisatoren is het een opsteker zo veel mogelijk deelnemers te hebben.

We hebben de laatste jaren inderdaad goede recenties gehad en zien veel deelnemers jaarlijks terugkomen. En daar zitten ook wel een paar namen tussen, die ook in grotere historische rallies resultaten boeken!

We maken er voor deze vijfde keer zeker weer iets moois van. Tipje: grappig dat Rijkswaterstaat zo bezig is met de A2 en alle viaducten daaroverheen....

Comment

Bij deze Fred: http://dennisdrenthe.wordpress.com/
                    Zal ook nog wel elders online zetten, want de opbrengst voor jullie goede doel is iedere keer weer indrukwekkend en steun ik dus van harte.

Bedankt voor de tips, ik ben benieuwd. :)

Comment

Laat ik af en toe eens een sluiertipje oplichten. Voor de Sportklasse beginnen we met een pittig stukje blinde lijn, schaal 1:25.000. De Tourklassers krijgen een eenvoudiger blinde lijn, met op de cruciale punten kaartondersteuning, anders komen ze er niet uit, ben ik bang...
                      Lekker kilometers maken, hoewel we na dit eerste traject hemelsbreed hooguit zeven km van de start verwijderd zijn...

Volgende keer meer!

Comment

Laat ik af en toe eens een sluiertipje oplichten. Voor de Sportklasse beginnen we met een pittig stukje blinde lijn, schaal 1:25.000. De Tourklassers krijgen een eenvoudiger blinde lijn, met op de cruciale punten kaartondersteuning, anders komen ze er niet uit, ben ik bang...
                        Lekker kilometers maken, hoewel we na dit eerste traject hemelsbreed hooguit zeven km van de start verwijderd zijn...

Volgende keer meer!
                        Dan een klein stukje snelweg, om wat zuidelijker over te gaan in een uitdagend traject grensbenadering. De lunch in Waardenburg zal vervolgens goed smaken!

Comment

De Midzomer Rotarally in Houten maar weer eens onder de aandacht brengen! Ik zie nog niet iedereen die ik verwacht op de deelnemerslijst staan!

Intussen staat de route zo goed als op kaart. We starten in Houten met een stukje bol-pijl, om de Lek over te steken. Maar dan begint het echt! Twee pittige grensbenaderingstrajecten westelijk van de A2, tot de rust en lunch in Waardenburg.

Daarna gaan we oostelijk van de A2, met eerst een traject pijlen kortste/punten een na kortste route. We vervolgen met een ingetekende lijn met barricades. Via een kort bol-pijltraject steken we de Lek weer over en zijn dan bijna bij de finish in Houten.

Maar die bereiken we pas als we eerst nog een uitdagend stuk blinde lijn hebben afgewerkt. Misschien zit het venijn wel in de staart!

De Tourklasse krijgt min of meer dezelfde route te verwerken, al zal het daar wat minder moeilijk zijn.

Al bij al is de route zowel qua afstand als qua tijd wat langer dan voorgaande jaren, dus meer waar voor je geld!

Het reglement staat ook binnenkort op www.rotarally.com

Comment

Ik zag het geld afgeschreven worden, dus wij zullen zeker op de lijst staan...

Comment

Klopt Ruud, juliie staan erbij. Ik wacht nog op Parohl, TinoJee, Joshua and many others....

Comment

Het belooft weer een mooi evenement te worden, ik heb er echt zin in!

Comment

staat in Belgie nog een geschikte auto voor Ruud en Dennis

http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers...00_Spider.html

Comment

Jij mag ook meedoen, hoor Ton! Daar hoef je geen Alfa Spider voor te hebben. Een Golf Cabrio is ook goed...

Comment

Jij mag ook meedoen, hoor Ton! Daar hoef je geen Alfa Spider voor te hebben. Een Golf Cabrio is ook goed...
                                      Fred.

ten eerste denk ik dat je een auto in deze staat niet in je startveld wilt hebben en ten tweede hoop ik hem dan al kwijt te zijn.

EDIT: Schiet me wat te binnen. 'k ga morgen even bellen. Wellicht een 99ér MX5 (met Jackson Blower) in de gelederen, of is dat te jong?
                                      Last edited by Ton van S; 23-05-10, 23:36.

Comment

Ton, er doen Wiesmann's, nieuwe Astons en Bentleys mee, een Mx5 past er prima tussen de moderne sportwagens en dit is juist een leuke rally voor mx5 achtige auto's vanwege de kleine weggetjes.

Comment

Dennis

Thnx voor de bevestiging. Als m'n maatje kan, ben ik er bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                            staat in Belgie nog een geschikte auto voor Ruud en Dennis

http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers...00_Spider.html
                                            Die is meer voor de Targa Tholio ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                              Die is meer voor de Targa Tholio ;)

Zorg dan maar dat je er weer eentje ter beschikking hebt.............................

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                Zorg dan maar dat je er weer eentje ter beschikking hebt.............................
                                                Zou leuk zijn als we er weer één winnen voor een weekend, dat waren destijds 4 fantastische dagen.

Comment

Fredh, zou jij mij een mailtje willen sturen op dick bij autopics.nl
                                                  Ik krijg je via PB niet te pakken
                                                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Routeboeken zijn gedrukt, controleurs gebriefd, de wegzetters van de controles staan al klaar...
                                                    Vandaag het laatste traject (blinde lijn) nog even gecheckt, morgen de rest van de route nog een keer afrijden.
                                                    Het wordt mooi weer, dus doe die cabriokappen maar open! (voor zover aanwezig).
                                                    En...op de winnaar sportklasse van vorig jaar na (vakantie) zijn alle winnaars sportklasse van de voorgaande edities aanwezig. Dat wordt een leuke strijd!

Comment

Ruud en ik gaan weer vechten om volgend jaar wederom met startnr 1 te mogen rijden.

Comment

Kijk, de eerste inschrijver voor volgend jaar is dus al weer binnen! Succes Dennis en Ruud, houd de Gummen-eer hoog! Volgens mij is hij niet zo heel moeilijk, op een paar gemenigheidjes na. Ben benieuwd of je ze allemaal vindt (denk het niet...)

Comment

Helaas zijn we er dus niet bij Fred, ons programma ziet er anders uit dit jaar :-(
                                                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

@Fred
                                                            Vorig jaar er niet bij zijn was een foutje (door diverse omstandigheden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                                              Helaas zijn we er dus niet bij Fred, ons programma ziet er anders uit dit jaar :-(
                                                              Verkeerde keuzes Pa...
                                                              Moeten Dennis en ik weer de gummen-eer hoog houden ;-)

Comment

Geïnspireerd door dit draadje heb ik de organisatie gevraagd of ik nog mag inschrijven: en dat mag!
                                                                Mijn vraag hier: hoe ligt de moeilijkheidsgraad van toer- en sportklasse? Is dat vergelijkbaar met 'gewone' klassieke rally's? Als de toerklasse nou erg weinig uitdaging zou zijn probeer ik misschien liever de sportklasse.
                                                                Mijn vrouw en ik rijden nog niet zo lang, hebben wel al een paar keer een avondrit van de AMAC gewonnen (toerklasse dan natuurlijk, hè...), in de 6 Uren van Breda derde in de toerklasse.

Omdat dit mijn eerste post is heb ik als avatar maar de foto gekozen die TinoJee van mijn auto's achterkant heeft gemaakt in Breda. Daar was ik op het gras geparkeerd naast Ruud en junior, en in Hardenberg heb ik geloof ik al eens een praatje gemaakt met Parohl en TinoJee.

Comment

Working...
                                                                X