Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RMU Classic Spa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • RMU Classic Spa

    Geen velden met optochten van MGB's en Fiat Abarth's maar veel formule klassen en sportwagenraces. Ik ga in het bijzonder voor de 1-uurs race met de Group C kanonnen van Mercedes, Aston, Jaguar, Nissan en voor de sportwagens die uitkomen in de Orwell Supercup. Ik ben niet zo geil op de F1 maar waar zie je zoveel F1 auto's uit de jaren zestig tot eind jaren negentig rondrijden?

    http://www.rmuclassic.be/

    Filmpje Orwell op Spa

    http://www.youtube.com/watch?v=HzzknBuD1vo&translated=1

    Group C op Spa

    http://www.youtube.com/watch?v=0MAue...eature=channel
    Last edited by Eric; 21-05-10, 11:43.

  • #2
    Lijkt me een prachtig weekend. F1 is natuurlijk mooi, maar Group C, de big bangers, F2 en F3 zeker ook. En wéér komt het me niet uit, helaas.
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

    Comment


    • #3
      Hoe was het daar? Erg benieuwd naar de plaatjes en praatjes!
      If you obey all the rules, you miss all the fun...

      Comment


      • #4
        Afgelopen jaren steevast geweest maar kon dit jaar helaas niet! :-(
        Hoorde van een vriend (die wel ging) dat ook een Alfa F1 V12 mee reed?
        Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

        Comment


        • #5
          Praatje:

          http://www.endurance-info.com/versio...ance-4473.html

          En plaatjes:

          http://www.endurance-info.com/versio...?page=439&np=0
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Het startveld in de Orwell Supercup was wat mager en het hielp dan ook niet dat direct na de start de twee snelste mannen elkaar op het rechte eind
            naar Eau Rouge uitschakelden Deze 8 liter plus monsters waren aardig op snelheid voordat ze op elkaars flank inreden en dat had verkeerd af kunnen lopen.
            De race in de Group C begon daarentegen zeer spectaculair en na de eerste bocht namen de Spice en de Aston Martin de leiding over van de supersnelle Mercedes.
            De Aston Martin AMR1 heeft een paar ronden aan kop gereden maar de ongeblazen 6 liter V8 was echter geen partij voor de geblazen V8 van de Mercedes; volgens mij heeft de Mercedes in rechte lijn zelfs een betere acceleratie dan een huidige LMP1 auto. Het kakte daarna een beetje in en vrijwel het complete veld besloot het was rustiger aan te doen. Het komt bij historisch racen nu eenmaal vaker voor dat uiterst snelle auto's niet door de meest getalenteerde coureurs worden bereden maar waarschijnlijk wil niemand schade rijden zo vlak voor de supportrace over drie weken op Le Mans.
            Euroboss was supersnel maar een @#$-herrie en met uitzondering van de witblauwe V12 (Alfa?) en enkele Champ Cars heb ik de vingers in de oren gestoken.
            Het hele veld van de historische F1 maakte gebruik van de Ford DFV motor. Het is een aanslag op het gehoor maar heel wat draaglijker. De auto's vallen op door zeer geslaagde kleurenschema's en gave belettering. Mijn inziens heel wat beter dan de suffe kleurenschema's die tegenwoordig worden gebruikt.
            Een blauwe Tyrrell, een oranje Arrows, een wit/groene Williams, een wit/blauwe Brabham en een Marlboro McLaren. Gewoon duidelijk en ze streden zelfs om de koppositie. Ik heb dergelijke auto's wel meer zien rijden maar het blijft boeien. Nu staat alleen de Le Mans Classic en de Spa Six Heures op de agenda.
            Last edited by Eric; 26-05-10, 11:20.

            Comment


            • #7
              Verslag van Marcel ten Caat over de Groep C-auto's tijdens de RMU Classic:

              http://www.planetlemans.com/2010/05/...francorchamps/
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • #8
                En vergeet ook niet zijn schitterende foto's te bekijken.
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                Comment

                Working...
                X