Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lezing Carel Godin de Beaufort, zondag 30 mei a.s.: 13.00 uur Museon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lezing Carel Godin de Beaufort, zondag 30 mei a.s.: 13.00 uur Museon

Lezing: Legende Carel Godin de Beaufort in Museon Den Haag

In het Museon in Den Haag wordt zondag 30 mei 2010 speciale aandacht besteed aan de legendarische Nederlandse autocoureur Carel Godin de Beaufort. Een kleurrijke sportman van adel, die eind jaren vijftig en begin jaren zestig van de vorige eeuw op het internationale racecircuit, in de Formule 1 en 2, vele prijzen won. Van de Porsche 718, waarvan hij er 2 in zijn bezit had, zijn er slechts in totaal 4 exemplaren geproduceerd. Eén van deze auto’s is tot en met zondag a.s. nog in het Museon te bewonderen, hierna zal de auto, die deel uitmaakt van de Louwman Collection, weer terugkeren naar het Nationaal Automobiel Museum in Den Haag (opening 3 juli 2010). Carel Godin de Beaufort verongelukte in 1964 tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix in Duitsland op 30 jarige leeftijd.

A Knight at the Museon
    Journalist Dennis Drenthe, samen met Marcel Visbeen en Mattijs Diepraam verantwoordelijk voor de site www.carelgodindebeaufort.nl, heeft een lezing samengesteld over de markante coureur, één van de meest aansprekende Formule 1 racers die ons land ooit gekend heeft. Tijdens de lezing over ‘Careltje’, zoals de bijna 2 meter lange autoracer gekscherend genoemd werd, komt zijn legende weer tot leven dankzij prachtige, soms hilarische, anekdotes, zijn raceprestaties en andere mooie herinneringen. Dennis Drenthe, groot bewonderaar van Carel, neemt de bezoeker mee terug in de tijd en vertelt, met illustratief foto- en filmmateriaal, hoe het er in de jaren ‘50 en ‘60 aan toe ging in de autosport, een tijd waarin Carel Godin de Beaufort de hoofdrolspeler was in de Nederlandse autoracerij. De lezing is een aansluitende activiteit bij de expositie ‘Speed, techniek in der autosport’. Toegang tot de lezing, die anderhalf uur duurt, is gratis op vertoon van een Museonentreebewijs. Aanvang 13.00 uur.

Speed, Techniek in de autosport
    In deze interactieve expositie beleeft de bezoeker de wereld van de Formule 1 en ervaart de sensatie van het autoracen. Het publiek ontdekt tijdens een actieve deelname aan de tentoonstelling de achterliggende wetenschap en technologie in de autosport. Ook ondergaat men speciale tests over de fysieke eisen die ook aan autocoureurs worden gesteld. De expositie is te zien en te beleven tot en met 31 oktober 2010.

Museon
    Het Museon is een interactief museum voor cultuur en wetenschap met een educatieve missie en een interdisciplinaire benadering. Het Museon wil mensen inspireren om de wereld te ontdekken en met respect te behandelen.

Openingstijden en prijzen*
    Het Museon is van dinsdag t/m zondag geopend van 11.00 tot 17.00 uur. In de schoolvakanties (alle regio's) ook op maandag geopend. Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag is het Museon gesloten. De toegangsprijs voor volwassenen € 8,50; kinderen (4 t/m11 jaar) € 4,-- ; jongeren (12 t/m 18 jaar) € 6,--; houders van een 65+Pas € 7,-- en CJP € 5,--. Museumkaart is geldig. Groepskorting mogelijk voor groepen boven de 20 personen.

*Gratis!
    De lezing voor mijn relaties (dus ook voor jullie Gummers) is toegankelijk zonder entreekaartje van het Museon, je kan rechtstreeks doorlopen naar de zaal waar de lezing wordt gegeven. Wil je na afloop nog even de Porsche 718 bewonderen, dan dien je een kaartje te kopen.

MUSEON
    Stadhouderslaan 37
    2517 HV Den Haag
    Nederland
    www.museon.nl
    Last edited by Dennis Cavallino; 27-05-10, 14:33.

Ben jij journalist?
    Gaaf dat je die lezing geeft iig!
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Erg cool idd!! Maar ik ben weg dit weekend

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
        Ben jij journalist?
        Natuurlijk! Cav is 'DF-redacteur'... ;)

http://www.driving-fun.com/630/the-k...s-Drenthe.aspx
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Leuk Dennis, goed bezig! Voor mij iets te ver uit de buurt, maar het lijkt me interessant.

Comment

Goed nieuws; Morgen arriveer ik in een oranje Porsche bij het Museon, hoe toepasselijk! :)

Comment

Ik denk dat ik zo gewoon het fietsje pak. Careltje is qua status toch wel de Nuvolari van de lage landen. Lijkt me leuk de lezing!

Comment

Veel succes vanmiddag, Dennis!

*baalt dat hij er door omstandigheden niet bij kan zijn*
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Zo dat was leuk. Dennis presenteerde enthousiast en met veel passie een interessant verhaal. Na afloop nog even de Porsche 718 van dichtbij bekeken, dat was het voordeel van de kleine en selecte groep toehoorders. Kortom een aanrader, als de gelegenheid zich weer voordoet ga luisteren, kijken en genieten!
                  BMW E36 325I Cabrio 1993, Ducati Monster 900 1997, Yamaha TRX 1997, Ski Nautique/Ford 351 Windsor 1978, Volvo V40 1999

Comment

Jammer dat ik niet kon vandaag. Hoe is het gegaan Cav?
                    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Was zeker de moeite waard! Altijd leuk om mensen een enthousiast verhaal over 'de goeie ouwe tijd' te horen vertellen. Met je 718 over de Nordschleife is toch iets anders dan met je GP bolide deelnemen aan Grote Prijs van Turkije op het historische asfalt van........ehhhh..........

Er zijn gewoon een aantal dingen écht veel minder leuk dan vroeger.

Comment

Bedankt voor de lovende woorden, ik vond het zelf ook erg leuk en heb een heerlijke dag gehad die na mijn verjaardagsfeestje gisteravond begon met een rit richting het Museon in een oranje Porsche 911T Targa (eerste serie met uitritsbare achterruit). De opkomst was niet hoog, veel mensen ziek, op vakantie of andere leuke plannen, maar de mensen die wel kwamen bleven bijna 2 uur aandachtig luisteren. Deze lezingen wil ik voort blijven zetten en ik heb vandaag alweer een aanvraag gekregen voor de volgende.

Leuk dat jullie er waren, waardeer ik enorm!

Comment

Ben net van vakantie terug en had deze even gemist , anders was ik er ook wel geweest. De volgende keer dan!

Comment

Gaaf Dennis, helemaal gemist dat jij dit ging doen.

Had er best bij willen zijn, dus ben benieuwd naar je volgende aanvraag :)

Comment

Working...
                            X