Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klassieke 911s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Klassieke 911s

    Op het oude forum waren er een aantal leuke 911 draadjes; het wordt tijd voor een nieuw draadje. Om leuke advertenties in te posten, leuke 911 items of een leuk filmpje.

    Ik trap af met de meer dan toepasselijke 911 van Chris Harris, al is het maar omdat hij gummen-groen is. Hij gaat 'm verkopen... Wie niet weet waar ik het over heb, here goes:
    The most fun you can have with your trousers on
    Hubraum statt Spoiler

  • #2
    Waarom verkoopt hij die auto alweer?
    Ik krege het idee dat het zijn droomauto was!
    Serieus gaaf ding ieg!
    Last edited by Harry; 31-07-08, 13:35.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Hij heeft hem inderdaad 100% naar eigen smaak en inzicht opgebouwd. Aan de ene kant zo licht mogelijk maar wel met een enigzins fatsoenlijke geluidsinstallatie en voorzien van een aircootje uit een Polo. Of die laatste er ook echt inzit en functioneert weet ik eigenlijk niet. Hoe dan ook, hij is gaaf! Wat zou hij kosten? 70 mille?

      In het filmpje zegt hij financieel een pas op de plaats te maken. Iets met voer voor z'n familie enzo. Misschien ook dat de cashflow uit Drivers Republic nog suboptimaal is?
      Hubraum statt Spoiler

      Comment


      • #4
        Dat zou natuurlijk kunnen idd.
        Die gasten hebben vaak wel een potje met geld, maar als er ineens niets meer binnenkomt is het wel een ander verhaal natuurlijk.

        In dat geval, ga ik hem eens 10K bieden. ;-)

        Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)



        Comment


        • #5
          Die groene is stiekem wel fraai. Heb slechts een maal een s/t gezien en was toen niet zo onder de indruk. Bij het zien van een reconstructie begrijp ik het wel weer.

          Ik zo liever voor een wat robuster type gaan:

          Comment


          • #6
            Ook niet verkeerd:
            '72er 911T met 3,2 conversie


            Hubraum statt Spoiler

            Comment


            • #7
              FaF

              Andersom kan ook

              http://www.autoscout24.be/cust/detai...&priceto=&zip=

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                Ook niet verkeerd:
                '72er 911T met 3,2 conversie
                Gaaf ding zeg!!!
                Prijs valt me mee.

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment


                • #9
                  Het is een beetje blasfemie natuurlijk, want hij is niet origineel én het is geen natuurgetrouwe replica. Maar ik vind hem gaaf. Het is een 2,7 RS copy inclusief "long hood", gebaseerd op een '87 3,2 met 48.000 mijl ervaring. Er zitten carbon spatborden, kofferklep en bumpers op, zodat hij lekker licht is. Hij is ontdaan van airco & dakje en voorzien van Big Reds (met zwarte remtangen, dus eigenlijk Big Blacks). Lindsey 17" Fuchs lookalikes met Bridgestone semi's zorgen voor de broodnodige ruimte voor de remmerij. Het interieur is voorzien van een met sučde bekleed dashboard en een sučde Nardi stuurtje. Gaaf man. Dit is helemaal mijn spec, inclusief M220 in de optielijst af fabriek :)
                  Attached Files
                  Hubraum statt Spoiler

                  Comment


                  • #10
                    Ook aardig, in iets Hollanderse kleurstelling, obv een '76er SC:

                    "This is a unique opportunity to purchase my very lightweight (900kg) 270BHP Trackday car. Built from a full stripped and acid dipped 3.0 SC. It now has a fully rebuilt 3.2 engine with PMO (46mm) Carbs. A 915 gearbox with LSD with full WEVO gearlinkage and internals to give excellent gear shifts. This car has been fully updated with Bilstein suspension, full SHROTH harnesses and leightweight seats. A full FIA welded in roll cage and fire extinguisher have also been fitted. The brakes are SC brakes but using Porterfield trackday pads. Fuchs 15" wheels 7 and 8 inch are fitted."

                    60.000 GBP... Nie cheap, al is er wel super veel aan gedaan. Ik heb een 911 & Porsche World liggen met een uitvoerig artikel over deze auto en er is niks waarover niet nagedacht is, dat niet op gewicht gecheckt of geoptimaliseerd is. Hoe goed zou dit wel niet sturen?! Best rap ook, met 900 kg en 270 bhp...
                    Attached Files
                    Hubraum statt Spoiler

                    Comment


                    • #11
                      Mooi spul idd!!
                      Alleen die rare pook in die witte moet eruit, vind ik.

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • #12
                        Mooi ding, die witte RS look van FaF!

                        hangt daar nou een ferrari sleutel trouwens, op die 2e foto?
                        Forza!

                        Comment


                        • #13
                          Ha, die FaF;

                          Wunderschöne Elfer! Doe mij na wat wikken & wegen toch die witte maar; die andere is me toch net iets teveel tracktoy-only.
                          Scherven brengen gelul.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                            Mooi spul idd!!
                            Alleen die rare pook in die witte moet eruit, vind ik.
                            Die rare pook in de witte is dezelfde als in de oranje, alleen in een ander kleurtje. Het is een Wevo shifter. Op een 915 echt een verademing (schakelt fantastisch klikkerdeklak en direct, heel erg on-915-achtig dus), op een G50 niet echt nodig. Voor jouw gemoedsrust Harry: hij is er ook in OEM look :)
                            Hubraum statt Spoiler

                            Comment


                            • #15
                              Ha, die FaF;

                              Ah, dus dat is de beroemde WEVO-shifter; had ik op Pelican al vaak horen noemen, maar nog nooit een plaatje van gezien.
                              Maar ik sluit me bij Harry aan; geen porem! Dus of die OEM-lookversie, of anders d'r uit met dat dameshulpstuk!
                              Scherven brengen gelul.

                              Comment


                              • #16
                                Zal vast fijn werken idd, maar het ZIET ER NIET UIT!!
                                In een moderne 911 moet je het zelf weten, maar dit kan gewoon echt niet.
                                Volgens mij doen ze het alleen zodat zichtbaar is dat er zo'n WEVO shiftkit op zit ofzo.

                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)



                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                  Zal vast fijn werken idd, maar het ZIET ER NIET UIT!!
                                  In een moderne 911 moet je het zelf weten, maar dit kan gewoon echt niet.
                                  Volgens mij doen ze het alleen zodat zichtbaar is dat er zo'n WEVO shiftkit op zit ofzo.
                                  Euh... Nee hoor. Sommige mensen vinden het gewoon mooi zo.
                                  Hubraum statt Spoiler

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik heb een rennshift op mijn coupe met een 915 bak gezet, ook omdat ik die wevo shifter er niet uit vind zien. Het schakelt inderdaad beter dan de originele versie. Die heb ik vervolgens in mijn targa met 911 bak gezet en dat is echt een wereld van verschil.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ha, die Peter;

                                      911 bak? Schrijffoutje dat 901 moet zijn, denk?
                                      Scherven brengen gelul.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                                        Euh... Nee hoor. Sommige mensen vinden het gewoon mooi zo.
                                        Klopt, je hebt ook mensen die een grote tribal op de achterruit mooi vinden. Beetje hetzelfde volk lijkt me. ;-)

                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)



                                        Comment


                                        • #21
                                          Ha die Hans, geen schrijffoutje in 70 en 71 was het versnellingsbak type 911, verschil met de 901 met name de bediening van de koppeling

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ha, die Peter;

                                            Echt waar , joh? Dan moet ik nodig de bijbel van Morgan weer eens tevoorschijn halen....
                                            Scherven brengen gelul.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Huh???
                                              Ik heb een 2.4T gehad uit 1971 (met dat olieklepje rechtsachter) en ik dacht dat die 'gewoon' een 915-bak had.
                                              2.2T had wel altijd een 901-bak toch?

                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)



                                              Comment


                                              • #24
                                                Harry,

                                                Jij hebt dan waarschijnlijk een vroege 2.4 gehad. Het modeljaar van porsche start meestal in september/oktober. Jouw 71-er is dus waarschijnlijk modeljaar 72 en vanaf 2.4 zat er inderdaad een 915 bak in.

                                                Ik heb dat met mijn targa ook. Deze is in het najaar van 70 op kenteken gezet, heeft echter een 71 chassisnummer. Als ik bijvoorbeeld naar mijn kabelboom kijk kom ik stukken tegen die conform de 70 schemas zijn en delen die al 71 zijn. Beetje overgangsmodel dus.

                                                Het schakelmechanisme van die 901/911 bak was bij mij erg vaag. Ik was verbaasd hoe veel beter/preciezer het werkt met de 915 pook/mechanisme.

                                                Als je nou nog een plekje voor de stolze meeting over had zou ik het je kunnen laten zien ;-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Maar hang on!

                                                  Die Granny Smith van Chris Harris... what a car! Ik heb die filmpjes van de voortgang op Autocar grijs gespeeld. Vooral waar hij de brandstofpomp met een tuimelschakelaar aanflikt en vervolgens start: high pitched zoom, gevolgd tot een tot leven roggelende 6 cilinder, fantastisch. En met ca. 320pk op minder dan 1000kg; daar geef je idd modern spul het nakijken mee.Dát wil ik ooit ook laten bouwen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht
                                                    Harry,

                                                    Jij hebt dan waarschijnlijk een vroege 2.4 gehad. Het modeljaar van porsche start meestal in september/oktober. Jouw 71-er is dus waarschijnlijk modeljaar 72 en vanaf 2.4 zat er inderdaad een 915 bak in.

                                                    Ik heb dat met mijn targa ook. Deze is in het najaar van 70 op kenteken gezet, heeft echter een 71 chassisnummer. Als ik bijvoorbeeld naar mijn kabelboom kijk kom ik stukken tegen die conform de 70 schemas zijn en delen die al 71 zijn. Beetje overgangsmodel dus.

                                                    Het schakelmechanisme van die 901/911 bak was bij mij erg vaag. Ik was verbaasd hoe veel beter/preciezer het werkt met de 915 pook/mechanisme.

                                                    Als je nou nog een plekje voor de stolze meeting over had zou ik het je kunnen laten zien ;-)

                                                    Ik lees dit nu pas, sorry. Die 911-bak heeft die een dog-leg first of normaal H-patroon met de 1 linksboven?
                                                    Bouwjaar/maand van mijn ex-911 moet ik even opzoeken, maar het is dus die met die externe klep voor olie (rechtsachter) die maar kort is gemaakt omdat veel servicepompen (had je toen nog) er benzine in gooiden. :-)

                                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)



                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      R-2-4
                                                      1-3-5

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oke cool!

                                                        Dit was mijn 2.4T.
                                                        1e kenteken is van 30-06-1971, maar ik vraag me af of dat klopt.
                                                        Attached Files

                                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)



                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          http://forums.pelicanparts.com/showt...hreadid=189038

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            US import?

                                                            Mijn 73-er heeft ook 30/6 als datum op het kenteken, en dat komt ook niet overeen met de productie data

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Wat een mooie auto trouwens, ook een beetje een overgangsmodel, H1 lampen, Diepe fuchs en een rond spiegeltje

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Of het nu nog zo is weet ik niet, maar in het verleden werd er bij een importklassieker als datum eerste (fictieve)toelating 30 juni of 31 december gehanteerd.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X