Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SLS Rally 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• SLS Rally 2008

Dit draadje is door de hackerij ook verdwenen.

Misschien dat Erwin (Maple) wat kan vertellen over de komende SLS?

Ik ben in ieder geval benieuwd naar locaties waar ik weer foto's kan gaan nemen.

De site http://www.historicrally.org/index.htm

Ik kijk er al weer naar uit!

Dit jaar voor het eerst in de sportklasse, ben benieuwd hoe we dat zullen beleven.

Aantal deelnemers lijkt lager dan anders in dit stadium.

Comment

Ik ben dit jaar niet bij het retourtje casa Karadzic, ben benieuwd naar de huidige deelnemerslijst. Sowieso ben ik benieuwd naar dit najaar in historisch rallyland, met alle ontwikkelingen en nieuwe ritten lijken de tot voor kort bijna altijd volle deelnemersvelden een beetje tot het verleden te horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MauritsV Bekijk bericht
        Ik ben dit jaar niet bij het retourtje casa Karadzic, ben benieuwd naar de huidige deelnemerslijst. Sowieso ben ik benieuwd naar dit najaar in historisch rallyland, met alle ontwikkelingen en nieuwe ritten lijken de tot voor kort bijna altijd volle deelnemersvelden een beetje tot het verleden te horen.
        Sauerlandrally is toch ook afgelast? Reden? Te weinig deelnemers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
          Dat lijkt evident voor zo'n druk programma in het najaar.
          ik rijd iig nog wel na de SLS en de Oosterschelde de Starrally.
          Dat is gewoon mooi !
          Maar er zijn te veel evenementen in het najaar denk ik.
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Hans,

ik hield me ook even "van de domme" :-)

Jammer dat het groene Gummen nog niet paraat is in dit geval. Discussie over teveel evenementen (en daardoor roofbouw in de verschillende startvelden) is daar al uitgebreid tersprake gekomen.

Comment

Website van A-vents zegt er niks over.
              Wel inderdaad een bedroevend klein deelnemerslijstje.

Comment

klopt Ton, de rek is er uit, want het is toch een redelijk beperkt clubje.
                Je moet er de auto voor hebben en veel vrije tijd.
                Het 1e zit wel goed , maar het2e ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                  Website van A-vents zegt er niks over.
                  Wel inderdaad een bedroevend klein deelnemerslijstje.
                  Ah, ik zie het al, het aflastingsbericht staat op de website van de DHRC.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                    klopt Ton, de rek is er uit, want het is toch een redelijk beperkt clubje.
                    Je moet er de auto voor hebben en veel vrije tijd.
                    Het 1e zit wel goed , maar het2e ??
                    Er zijn 3 componenten Hans, de derde is de inhoud van de portemonnee.
                    Last edited by Ruud; 06-08-08, 22:17. Reden: Edit speciaal voor Parohl want ik bedoelde namelijk hetzelfde NATUURLIJK!

Comment

de derde is de portemonnee.
                      De inhoud Ruud, dat is nog belangrijker :-)

Comment

ABC rally is ook aangepast en stukken goedkoper geworden, heeft dezelfde achtergrond.

c/p uit de mail die ik recent ontving:

Wat is er gebeurd? Wij hebben enorm veel leuke reacties gehad op de juni-mailing over de rally. Geweldig concept, prachtig gebied, uniek dat we op een Waddeneiland kunnen rijden... Maar... veel potentiële deelnemers komen uit N/O/Z-Nederland. Zij moeten vrijdag gewoon werken, moeten (in de vrijdagspits!) veel aanloopkilometers maken en verplicht overnachten (waardoor de kosten voor de rally ook nog eens flink oplopen). Niet iedereen is even blij met een avondtraject en niemand is blij met de hoge brandstofprijzen. Dat alles bij elkaar is voor veel mensen reden om niet mee te doen, zo bleek.

Comment

Toch maar weer geregisteerd, alhoewel ik het nog steeds jammer vind dat we niet meer op de "oude site" zitten...

De SLS heeft uiteindelijk 124 inschrijvers. Je hoort mij dus niet echt klagen :)
                          Dat het de afgelopen jaren steeds iets minder is geworden is inderdaad een feit.

Het wordt dit jaar wel een mooie SLS!! Elke gummer die minder dan 1000 strafpunten verzameld over alle 3 de dagen beloof ik een klein cadeautje..!
                          En als Ruud en Carina hun startnummer waarmaken... dan zijn ze heel blij :)

Nu snel de tas pakken en hop naar het WK Duitsland. Maandag testen en vanaf donderdagavond safetycar rijden met mijn pa! Heb er veel zin in!!
                          To finish first, you first have to finish

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maple Bekijk bericht
                            Toch maar weer geregisteerd, alhoewel ik het nog steeds jammer vind dat we niet meer op de "oude site" zitten...
                            Tja, Erwin. Zou zijn er wel meer. Maar gezien de reeds door velen gewenste aanpassingen qua kleur verwacht ik dat we in ieder geval weer "groen" gaan zien. :-) Als het de heren beheerders dan ook nog lukt om het oude Gummen qua inhoud weer hier on-line te krijgen kunnen we misschien weer wat oude draadjes gaan opdiepen en gebruiken/voortzetten.

De SLS heeft uiteindelijk 124 inschrijvers. Je hoort mij dus niet echt klagen :)
                            Dat het de afgelopen jaren steeds iets minder is geworden is inderdaad een feit.
                            Toevallig gisteren met mijn rittenmaatje nog over gehad. Juist door het steeds groter wordende aanbod aan evenementen zie je vaak startvelden kleiner worden. Een aantal mensen is wel in staat om alles te rijden, maar (vermoedelijk) een groot deel heeft niet de vrije dagen en de pecunia's om ongelimiteerd aan ieder evenement deel te nemen. Daarnaast hoor je toch ook wel een aantal mensen klagen over de al maar groter wordende kostenpost genaamd : brandstof. Daar kunnen de organisatoren helaas niets aan doen, maar het zal ongetwijfeld wel een reden zijn dat mensen afhaken, danwel aan minder rally's/ritten gaan deelnemen

Het wordt dit jaar wel een mooie SLS!!
                            Kun je al een tipje van de sluier oplichten mbt locaties waar ik wat foto's zou kunnen gaan schieten in het noorden van Belgiè of in het zuiden of zuidwesten van Nederland?

Nu snel de tas pakken en hop naar het WK Duitsland. Maandag testen en vanaf donderdagavond safetycar rijden met mijn pa! Heb er veel zin in!!
                            Veel plezier!!!! Ik neem aan dat je niet meer, zoals vroeger, in de reiswieg op de achterbank moet liggen? :-)
                            Last edited by Ton van S; 10-08-08, 14:47.

Comment

Het wordt dit jaar wel een mooie SLS!! Elke gummer die minder dan 1000 strafpunten verzameld over alle 3 de dagen beloof ik een klein cadeautje..!
                              En als Ruud en Carina hun startnummer waarmaken... dan zijn ze heel blij :)
                              Ik ben benieuwd !
                              We doen dit jaar sportklasse (voor het eerst) omdat we vorig jaar beste mixed equipe waren in de tourklasse en het gevoel hadden dat we klaar waren voor de stap vooruit.
                              Nu, nadat we dit jaar door omstandigheden eigenlijk bijna niets gereden hebben, ben ik benieuwd hoe we het eraf gaan brengen.
                              Het doel is bescheiden: in eerste instantie plezier hebben, daarna pas het resultaat.

Comment

Maple, hoe flik je dit nu weer??? Ga je zien daar..
                                "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                                The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Ouvreur voor een van de Nederlandse teams / team van Merksteijn misschien?

Comment

Maarsbergen, 14 augustus 2008

Beste deelnemer aan de SLS Classic 2008,

Voor zover ons bekend gaat u over twee weken deelnemen aan de SLS Classic. Bij de inschrijving en op de website van de organisatie staat o.a. vermeld dat het evenement verreden gaat worden volgens de reglementering van het NRR (Nationaal Reglement Regelmatigheidsritten) onder auspiciën van de FEHAC/KNAF.

In het NRR (welke tot stand is gekomen in samenwerking met en geaccepteerd door alle Nederlandse rallyorganisatoren) zijn regels opgenomen waaraan u zich als deelnemer, maar ook een organisator zich dient te houden. Op deze wijze wordt er in Nederland op een, naar onze mening, verantwoorde wijze historisch rally gereden en worden zowel de belangen van de deelnemer als van de organisator jegens diverse instanties behartigd.

Wij moeten u echter mededelen dat de organisatie van de SLS Classic zich niet aan Artikel 4.1.1. van het NRR heeft gehouden (het ten laatste 8 weken voor de start ter goedkeuring aanbieden van het concept Bijzonder Reglement) en dat de FEHAC/KNAF het Bijzonder Reglement niet heeft kunnen goedkeuren. Ook vorig jaar heeft de organisatie deze bepaling naast zich neergelegd. Men had ons toen, na een officiële waarschuwing, voor het volgende jaar beloofd dat dit niet meer zou gebeuren.

De FEHAC/KNAF is van mening dat zij aktie moet ondernemen. Wij kunnen niet anders doen dan nu die maatregel te nemen die tot onze mogelijkheden behoort en dat is het intrekken van de organisatielicentie voor 2008. Dit impliceert dat het evenement niet meer volgens het NRR en onder auspiciën van de FEHAC/KNAF zal worden verreden.

Voor u als deelnemer kan dit consequenties hebben met betrekking tot de verzekering van uw auto.
                                    U heeft een Assurantieverklaring bij de organisatie ingeleverd of gaat dit alsnog doen. Echter in deze Assurantieverklaring staat als voorwaarde vermeld dat de verzekering alleen geldig is indien het evenement onder auspiciën van de FEHAC en/of KNAF verreden wordt. Dit is nu dus niet meer het geval. De mogelijkheid bestaat dat uw auto tijdens de SLS Classic dus niet verzekerd is.

Wij van FEHAC/KNAF vinden het onze verantwoordelijkheid u hierop te wijzen. Wij adviseren u dan ook contact met uw verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon op te nemen en zo mogelijk een schriftelijke verklaring te vragen dat uw auto voor dit evenement, ook zonder FEHAC/KNAF toestemming, toch of alsnog verzekerd is.

Wij vertrouwen u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
                                    Namens FEHAC en KNAF
                                    Frans Diepeveen
                                    voorzitter Commissie Historische Ritten & Rally's
                                    Co-Pilot

Comment

Waar heb je dat vandaan Tino?
                                      Ik heb geen e-mail of brief ontvangen.

EDIT:
                                      ik zie het al, de website van CHRR van de Fehac.

lijkt me formeel geneuzel, die strofe over "onder auspicien van en volgens de regelementen van de FEHAC/KNAF" staat alleen op de Assurantieverklaring, en dat hebben ze er zelf aan toegevoegd.
                                      Op mijn polis staat die voorwaarde namelijk niet.
                                      Voor allen die via Kuiper in Heerenveen verzekerd zijn geen probleem dus.
                                      Last edited by Ruud; 15-08-08, 12:00.

Comment

Ook vorig jaar heeft de organisatie deze bepaling naast zich neergelegd.
                                        Maar, op de keper beschouwd. Voldeed toen het Bijzonder Regelement wel of niet?

Comment

Maar, op de keper beschouwd. Voldeed toen het Bijzonder Regelement wel of niet?
                                          Dat neem ik aan van wel (blindelings), en daarom is het een onnozel formaliteitje.
                                          Maple sr heeft mij aan het begin van dit jaar op de speciale bijeenkomst in Scheveningen verzekerd dat de SLS zich confirmeert aan het NRR (dit was naar aanleiding van de lampen-discussie) .

Comment

Tja, dan maar uitwijken :-)

Oldtimers hebben een speciale plek in het hart van autoliefhebbers over de hele wereld. Deze klassieke voertuigen vertegenwoordigen een stukje geschiedenis op wielen. Of het nu gaat om een prachtige vintage sportwagen, een elegante oldtimer limousine of een robuuste klassieke motorfiets, oldtimers stralen charme en karakter uit. Wat is een oldtimer? Mocht je hier komen voor onderzoek, helpen we je graag: een oldtimer is een voertuig dat een bepaalde leeftijd heeft bereikt en als historisch, zeldzaam en waardevol wordt beschouwd. Hoewel de precieze definitie kan variëren, wordt in het algemeen aangenomen dat een voertuig pas een oldtimer is wanneer het

Comment

Ton , daar heb je niets aan je assurantieverklaring!

m.a.w.:

de mensen die hun verzekeringssituatie goed geregeld hebben, die worden door dit gedoe niet geraakt.
                                              Die zijn voor elk soort regelmatigheidsritten verzekerd, niet alleen die "onder auspicien van de FEHAC/KNAF"

Comment

Wat ik bedoel is: F*ck het gezeik en als het in NL meer en meer dit soort gelöter gaat worden....... Wegwezen.

Comment

Stel, ik zeg : Stel.

Stel dat een aantal organisatoren het zat gaan worden en samen een nieuwe organisatie met hun eigen kampioenschap gaan opzetten. Wat zou daar tegen zijn?

Comment

Ik woon alleen niet zo dicht bij B als jij :-(

Comment

Stel, ik zeg : Stel.

Stel dat een aantal organisatoren het zat gaan worden en samen een nieuwe organisatie met hun eigen kampioenschap gaan opzetten. Wat zou daar tegen zijn?
                                                      Dat moment komt snel nabij, vrees/hoop ik (allebei wel).
                                                      En daar zou niet veel tegen zijn, als we de goede dingen houden en de slechte dingen overboord zetten.

Comment

Aan de andere kant. Wacht eens even af of het binnen de FEHAC niet gaat speren. Je wil me toch niet zeggen dat dit door iedereen wordt gedragen?

Comment

Ruud

Ook in d'n Bels is het niet zo losjes. In de kalender die ik nu laat zien, zit een evenement dat vorig jaar nog een "piraat" was. Deelname daaraan betekende toen verlies van al je kamp. punten. En dat, terwijl iedereen het een top evenement vond.

Comment

Aan de andere kant. Wacht eens even af of het binnen de FEHAC niet gaat speren. Je wil me toch niet zeggen dat dit door iedereen wordt gedragen?
                                                            dat vroegen we ons bij de lampjes-discussie ook af, maar daar is niets uitgekomen.

Comment

Van de DHRC site:

SLS geroyeerd van het Nederlands Historisch Kampioenschap
                                                              Naar aanleiding van de uitspraak van de FEHAC/KNAF om de organisatielicentie van de SLS voor 2008 in te trekken wegens het wederom niet conformeren aan artikel 4.1.1 van het NRR (niet tijdig indienen van het Bijzonder Reglement) is de DHRC genoodzaakt om de SLS van deelname aan het Nederlands Historisch Kampioenschap 2008 uit te sluiten.
                                                              Het bestuur van de DHRC schaart zich achter de uitspraak van de FEHAC/KNAF.
                                                              Op korte termijn zullen wij berichten wat ons besluit zal zijn betreffende de puntenweging van het NK 2008 en het al dan niet aanwijzen van een reserve-evenement.
                                                              Bestuur DHRC

Comment

Inderdaad Maurits, ik zag het ook net, gisteravond stond het er nog niet op.

Ik zie dit met stijgende verbazing aan, wat is hier gaande?!

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎