Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oosterschelderit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oosterschelderit

Zou ik toch bijna Tino Jee's kindje vergeten :-(

========================

OOSTERSCHELDERIT voor klassiekers

ZONDAG 7 SEPTEMBER 2008

In 2004 werd de eerste Oosterschelderit verreden. Inmiddels staat de vijfde editie in de steigers.

De routes zijn verkend, de locaties die we aandoen worden vastgelegd.

NIEUW is het wedstrijdgebied. De Oosterschelde komt ruim in zicht.
    We rijden dit jaar echter veel langere trajecten in België dan vorig jaar.
    De trajecten voeren door een deel van België dat zelden in klassieker ritten aangedaan wordt.

Vorig jaar was de PROEF op afgesloten terrein een groot succes. Ook in de
    2008 editie zullen we dit in de rit verweven.

De afstand voor de Sportklasse wordt 240 km, de Tourklasse rijdt 200 km.

ALS VAN OUDS de uitstekende prijs-prestatie verhouding, misschien wel de beste van
    alle eendaagse klassieker ritten in Nederland. De perfecte locaties van start tot finish.

Uitzetters: Tino Jongmans en Richard Dekkers Wedstrijdcommissaris: Herry Houg.

De Tour en Sportklasse van de Oosterschelderit tellen mee voor het
    Nationaal Kampioenschap voor Klassiekers van de N.R.F.

Het startgeld bedraagt € 115,- per equipe. Hiervoor krijgt u alle bescheiden incl. twee rallyschilden,
    lunch en dinerbuffet voor bestuurder en navigator. Auto’s die vóór 1979 op kenteken zijn gezet worden toegelaten.
    In Nederland geregistreerde auto’s dienen een geldige APK keuring te hebben en minimaal W.A. verzekerd te zijn.
    Alle deelnemers moeten aan de start een groene kaart kunnen laten zien.

We starten in het historische centrum van Bergen op Zoom Het startbureau bevindt zich in restaurant ’t Spuihuis aan de haven.
    De routes lopen grotendeels over verharde wegen. De sportklasse start vanaf 9.30 uur. Daarna start de tourklasse.
    De finish van de deelnemers verwachten wij tussen 16.30 en 17.30 uur.
    Wij finishen bij een restaurant in de bosrijke omgeving van Bergen op Zoom.
    Onze auto’s kunnen daar veilig op eigen terrein staan. De prijsuitreiking is om 19.30 uur.

Voor deelnemers die voorafgaand aan de rit in de regio willen overnachten, kunnen wij twee tips geven.
    Hotel Dekkers www.hoteldekkers.nl te Ossendrecht (slechts 10 km van Bergen op Zoom) Hier heeft u een goede kans
    uitzetter Richard Dekkers tegen te komen.
    Dichterbij kunnen wij u Hotel De Draak te Bergen op Zoom www.hoteldedraak.nl aanbevelen.
    Zie de website onder arrangementen “twee dagen culinair”. Bij beide hotels kan uw klassieker veilig overnachten.

Bij aanmelding vóór 15 juli 2008 zullen wij u de acceptatiebrief, met uw starttijd toezenden.
    Op de achterzijde van de acceptatiebrief staat de vrijwaringclausule welke u ondertekend aan de starttafel moet inleveren.
    Rallyschilden en de overige bescheiden worden aan de starttafel uitgereikt.

TOT 7 SEPTEMBER

De deelname is definitief na verzenden van het INSCHRIJFFORMULIIER,
    en het inschrijfgeld ad € 115.- over te maken op (Fortis) rekening 23.20.05.486

IBAN: NL 19 FTSB 0232 0054 86 BIC: FTSBNL2R

t.n.v. G.A.C. De Krabbenrijders te Bergen op Zoom.

Omschrijving: OS-rit: (naam bestuurder)-(naam navigator)

--------------------------------------------------------------------------------

Club/merken Team inschrijving Oosterschelderit

U kunt vanaf nu voor de 2008 editie bij de Oosterschelderit inschrijven als team.
    Sport en Tourklasse deelnemers kunnen gezamenlijk in een team deelnemen.

Spelregels:
    Minimaal drie equipes per team maximaal vijf. Drie beste klasseringen tellen mee.
    Punten telling 1ste plaats 50 punten, 2de plaats 49 punten enz.
    Extra kosten € 25,- per team.

Aanmelden bij voorkeur via [email protected]

Ook kunt u zich als team aan de starttafel nog aanmelden.

Ik ben er bij met de groeten van de Zoete.
    Wat kunnen we verwachten Tino?

Comment

Over twee-drie jaar dus (bouwjaar 1981)....
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Die 1979-grens is een min of meer vaste waarde, ben ik bang. Staat ie namelijk al jaren op bij dit soort ritjes.

Comment

Vorig jaar gedaan met zoon Lars (Rohl) aan het stuur en ik als navi'.
          Dit jaar weer zo en de kwalificatie "ritje" van Ruud vind ik te simpel :-)
          Leuk evenement!
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Gisterenavond nog een foontje van Tino gehad met een verzoek om bij te springen. Ik zal ergens langs de kant gaan staan met iets van een stempelkussen en/of tijdklok of zo. Moet het nog wel even bevestigen aan Tino, maar als hij dit leest weet hij het iig al vast :-)

Comment

Op zich mee eens Hans!
              Carina en ik hebben hem al twee keer gereden, de eerste twee keer.

Comment

Voor de liefhebbers hier meer dan tot nu bekend. Afgelopen zondag met Herry de laatste controle uitgevoerd. Controle als wedstrijd gedaan met kijken of de gemiddelde en moeilijkheid in overeenstemming zijn. We starten met een slalom als proloog. 2 identieke parkoersen gesplitst over even en oneven nummers om zeker 1 deelnemer per minuut te kunnen verwerken. Ochtend traject over Tholen met ingetekende lijn ,grensbenadering, pijlenrit en punten vrije route. Ergens is er dan ook nog een RT. Afloop over de Oesterdam naar Rilland voor een hapje in t’ Klooster.
                Het middag traject gaat bijna volledig door België op 1:50.000 kaarten die opgeblazen zijn naar 1:25.000. Op de Belgische kaarten zijn de wegen soms akelig dun getekend, vandaar. Dit alles met pijlen een na kortste route, Baril. Punten vrije route en pijlenrit voor de Sportklasse. Voor de tourklasse staat er wat eenvoudigers op het menu. Voor de sportklasse staat er middag bijna 120 km te gaan. Door een extra lus komen ze iets later binnen als de eerste tourridder. In het laatste traject kwam ik op een gemiddelde van 52 uit. Lekker even boenderen op stukken waar nu nog de vette rubberstrepen van de Exoticgreenrally te zien zijn. Thanks Ton. Straks zien of ik 300ZX Z31nog kan strikken als je maatje voor de Regularity.
                Co-Pilot

Comment

He Tino, count me in! Ik vertrek vannacht voor 2 weken naar de Cote Bleue, dus ik ben telefonisch ff niet te bereiken, maar in principe ben ik 7 september beschikbaar.
                  '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Voor er iemand zenuwachtig wordt het relement is sinds gisteren te downloaden.

Co-Pilot

Comment

schop !!

Aanstaande zondag is het zover.
                      Note: Reglement gaan lezen.

Comment

nog een schupke.

Zondag, sta ik samen met 300ZX op een niet nader te noemen plek in het Zeeuwsche om een aantal mafkezen in ouwe barrels aan een controlestempel en/of tijd te helpen.

Comment

Hehe, heb er zin in! Hoop dat het weer ons ook een beetje gunstig gezind is, Ton! ;-)
                          '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 300ZX Z31 Bekijk bericht
                            Hehe, heb er zin in! Hoop dat het weer ons ook een beetje gunstig gezind is, Ton! ;-)

Daar ben ik dit jaar niet zo gerust op ;-(

Comment

Ton van S en 300ZX Z31
                              De proloog is een slalom en slechts 5 minuten na de start.
                              Volgens mij kunnen jullie de volledige sportklasse zien rijden voor het baasje roept ;-).
                              Bij interesse stuur ik het adres.
                              Co-Pilot

Comment

Tot straks.

Comment

Nog geen deelnemers die wat te vertellen hebben?

Samen met 300ZX Z31 heb ik een GTC bemand in het buitengebied tussen Sint Annaland en Stavenisse. Wat een verschrikkelijk hondenweer was het. Wel genoten van een aantal zeer mooie auto's, waaronder een XK140.

Vorig jaar deed er trouwens een auto mee, die ik niet kende. Nu vandaag, deed hij weer mee en nu stond het merk in de deelnemerslijst. Een Pilgrim http://www.madabout-kitcars.com/161/161picgallery.htm

Comment

Genoeg te vertellen!
                                    's morgens al begonnen met het missen van 9 controles, waarvan ik er 2 eigenlijk wel had, maar vergat op de controlekaart te schrijven, lekker handig weer.
                                    's middags ging het beter met 3 gemist en niet vergeten op te schrijven, omdat Lars (rohl) die stuurde steeds riep: "Pa op de kaart ook schrijven die letter""
                                    De slalom reed Lars netjes in 56.09 sec, leek me niet slecht.
                                    We hebben geen uitslagen, zijn daarvoor al vertrokken.
                                    Mooie rit met een punt van kritiek: teveel constructies in woonwijken in België, dat moet toch te vermijden zijn, zoniet dan kun je beter een ander gebied kiezen. Volgend jaar zijn we zeker weer van de partij, wordt een goede traditie, vader en zoon. Al zou ik niet altijd willen kaartlezen.

Comment

Parohl
                                      De tijd was beter, 26 en nog wat.

Voor de verandering eens door Belgie.
                                      Daar liggen een paar obstakels vliegveld,havengebied en schietbaan die niet eenvoudig te omzeilen zijn. Volgend jaar beslist weer alleen door het Zeeuwse.

De uitslag is te lezen op http://www.krabbenrijders.nl/
                                      Co-Pilot

Comment

Ik bedoelde ook 26 sec, de 5 en de 2 zitten toch niet naast elkaar :-)
                                        Maar netjes Lars, snelste in de tour!
                                        Hoe verhoudt zich dat t.o.v. de sportklasse?
                                        De hele rit was dus na de middag een stuk beter voor ons dan in de ochtend, dat vermoeden hadden we al. Hadden we die 2 controles ook nog maar opgeschreven, zou het nog wat dragelijker geweest zijn.

Comment

Was weer leuk, maar idd af en toe hondeweer! De regen kwam af en toe lekker naar binnen in Tons Duitse aardbeienmandje!

Comment

@ Tino

Is er na afloop toevallig nog een zwart klembord afgegeven door een deelnemer? Ik had mijn klembord als onderligger en die heb ik in de strijd blijkbaar samen met een controlekaart van een deelnemer meegegeven aan die deelnemer.

:-)

Comment

Nee Ton, niets van gehoord. Wel Johan van Geel gelukkig kunnen maken mijn zijn vergeten jack met alle documenten er in. Ik heb nog een plankje over voor je. Niet mijn oudste klembord dat nog uit de STARrally van 1973 komt.
                                              Hier wat foto's van de GTC en begin van de grensbenadering genomen door de enthousiaste bewoner van het enige huis in de omgeving.
                                              http://www.mijnalbum.nl/Album=ITJVVQEM
                                              Co-Pilot

Comment

Leuke foto's! Gaaf die TVR Taimar!!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

.

FOTO's

.

Comment

en maar weer een schupke voor de editie 2009

ondergetekende is (bijna vanzelfsprekend) weer aanwezig om wat hand en spandiensten te verrichten

Comment

We gaan je zien, Ton!

Comment

He, wat goed. Ik ga even twijfelen over meedoen.
                                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                          He, wat goed. Ik ga even twijfelen over meedoen.
                                                          Gewoon komen met die Lagonda Brun, klasse man!

Comment

Precies, dit zijn de leuke ritten om samen aan de Lagonda en 't rijden + navigeren te wennen.

Comment

Heb 't Maarten inderdaad voorgesteld, lijkt me erg leuk en ik kan dat weekend ook. Als hij niet kan, moet ik even een navigator opsnorren.
                                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

*legt de telefoon weer neer*

Nou, die eventuele navigatorpositie is hierbij dus al volgeboekt. Ruud, als ik in m'n eentje moet rijden, ben je de eerste. :-)

Comment

Working...
                                                                X