BMW 2002 naar Tulp2009
Een paar maanden terug heb ik een BMW 2002 uit 1971 gekocht. Op het oog een leuke. Mechanisch toch wat tekort komingen. De aanschaf is gedaan om samen met John Elst de Tulpenrally te rijden. John heeft al 2 klassieke BMW’s in de garage staan. Beide juist te jong voor de Tulp. Omdat ik zelf ook wel een oudje wilde heb ik de koop gedaan. Dus “71 voor de Tulp en een BMW voor de goede onderdeel voorziening. Plus het feit dat John nu met zijn 29ste rijd.
Foto’s op http://www.tjongmans.nl/BMW2002/BMW2002.html De te slappe motorsteunen en versleten dempers zorgden al voor schade aan radiateur en fan (foto) bij een testje. De steunen zijn al vernieuwd en volgende week komen er gele Koni’s onder. Remmen zijn onder de maat. Mijn garagist die vroeger thuis het dealerschap had en zelf toen 2002 reed kan me wel wat tips geven. De ontsteking krijgt een nieuwe verdelerkap. De huidige is niet waterdicht. Op dit moment rijd ik met de standaard stalen velgen omdat de 6J velgen ergens aanlopen. Pas als het onderstel goed is dat probleem te lijf. De stoelen zien er prachtig zitten helaas slecht. Rug te bol. Een kleine Aifab dual compact met aangepast Halda T stuk voor de navi centraal in het midden. Voor de nul stelling wil ik iets snellers als het standaard drukknopje maken. Lampjes moeten er nog op en iets beters als de huidige ruitenwisser bediening. Voorlopig nog genoeg te doen.
Een paar maanden terug heb ik een BMW 2002 uit 1971 gekocht. Op het oog een leuke. Mechanisch toch wat tekort komingen. De aanschaf is gedaan om samen met John Elst de Tulpenrally te rijden. John heeft al 2 klassieke BMW’s in de garage staan. Beide juist te jong voor de Tulp. Omdat ik zelf ook wel een oudje wilde heb ik de koop gedaan. Dus “71 voor de Tulp en een BMW voor de goede onderdeel voorziening. Plus het feit dat John nu met zijn 29ste rijd.
Foto’s op http://www.tjongmans.nl/BMW2002/BMW2002.html De te slappe motorsteunen en versleten dempers zorgden al voor schade aan radiateur en fan (foto) bij een testje. De steunen zijn al vernieuwd en volgende week komen er gele Koni’s onder. Remmen zijn onder de maat. Mijn garagist die vroeger thuis het dealerschap had en zelf toen 2002 reed kan me wel wat tips geven. De ontsteking krijgt een nieuwe verdelerkap. De huidige is niet waterdicht. Op dit moment rijd ik met de standaard stalen velgen omdat de 6J velgen ergens aanlopen. Pas als het onderstel goed is dat probleem te lijf. De stoelen zien er prachtig zitten helaas slecht. Rug te bol. Een kleine Aifab dual compact met aangepast Halda T stuk voor de navi centraal in het midden. Voor de nul stelling wil ik iets snellers als het standaard drukknopje maken. Lampjes moeten er nog op en iets beters als de huidige ruitenwisser bediening. Voorlopig nog genoeg te doen.
Comment