Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Limburgia Trophaeum

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Limburgia Trophaeum

Graag vooraf, maar vooral achteraf wat verhalen van de Gummers die deelnemen.

Ook foto's en filmpjes worden op prijs gesteld.

Een beetje de boel opleuken

Plaatje is link!!
    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

wij doen weer mee dit jaar. Ik hoop dat het beter gaat dan vorig jaar, want toen hebben we twee dagen achter de feiten aangelopen.

Comment

limburgia

9elfje is er ook bij samen met navigator Bas. Houd jullie op de hoogte.
        Live life to the Max !

Comment

Dit weekend alweer zo'n rallye?
          Jullie zijn er maar druk mee. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

@harry

Harry, sommige mensen verzamelen postzegels, of nog leuker: ze doen aan vissen. Wat zou jij kiezen?
            Live life to the Max !

Comment

Tja, lastig. Vissen is wel goedkoper denk ik. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja Harry, hard werken hoor dat rallyrijden ;)
                Ik ga weer proberen om voor 9elfje te eindigen...!
                To finish first, you first have to finish

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Tja, lastig. Vissen is wel goedkoper denk ik. ;-)
                  Dat zou je vies tegen kunnen vallen. Ik zag een paar weken terug hier in Den Haag een visser in een park en die had echt verdomd duur spul staan. Ik heb 2 keer in mijn leven gevist denk ik, maar je zag gewoon dat ie voor vele duizenden euro's aan materiaal bij zich had. Hengels met afstandsbediening bijvoorbeeld. Echt gekkenwerk. :)
                  Mijn pa vist ook en dan zit je toch al snel met een bootje, reisjes naar Denemarken en echt goede Rum aan je aas om extra veel te vangen en vooral ook veel echt goed rum voor jezelf om aan de kant in de kroeg de vissen iets groter te laten worden. :)

Comment

lol :-)

Start maar een draadje (pun intended) in de 2e kamer Cav. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wij hebben dit weekend de Limburgia gereden en ik moet zeggen dat ik daar wat wisselende gevoelens aan heb over gehouden. Zaterdag zijn wij even over 10 uur gestart voor een hele lange etappe tot de lunchpauze. In ons geval zou die zo rond 15 uur uitkomen. De Limburgia is anders opgezet als een ABC of Roz waar er telkens korte etappes zijn zodat je goed in de gaten hebt of je nog binnen de tijd bent. De limburgia geeft alleen een eindtijd waar je zonder straf 30 minuten over heen kan gaan. Op zich lijkt dat een makkelijk haalbare richttijd, maar de praktijk is anders. Op zaterdag was het rallygebied bevolkt door grote groepen wandelaars, fietsers en andere recreanten waardoor het praktisch onmogelijk was om netjes rijden te combineren met op tijd komen. De meeste andere teams hadden daar dezelfde moeite mee en er waren daardoor nogal veel mensen die 300 strafpunten in ontvangst mochten nemen door te laat binnen te komen. Dat niet alle teams zich voldoende in hebben kunnen houden blijkt ook wel uit het feit dat de politie de rally stil dreigde te leggen naar aanleiding van klachten van omwonenden en recreanten. Een andere factor in het te krappe tijdschema zijn de testjes. Bij de testjes start er 1 team per per minuut. Hierdoor ontstond er een lange wachtrij voor de start van de test. Bij ons heeft dit bij drie van de vier testen tenminste een kwartier tijdverlies opgeleverd. Het zou beter zijn om een TC-in te hebben voor de test zodat de wachttijd niet van de rij-tijd af gaat.

Op zondag was het rallygebied rustiger maar toch slaagden wij ook hier in de ochtend er weer niet in om op tijd binnen te komen en ontvingen weer 300 strafpunten extra. Een goede klassering was hiermee natuurlijk niet meer mogelijk en uiteindelijk kunnen we met een negende plek in de toer niet ontevreden zijn.

De testjes waren wel weer heel leuk met hele scherpe bogey tijden. Ik ben erg benieuwd naar de actie foto's. Ik had nog wel de pech dat het begon te regenen tijdens de laatste test waardoor een echte toptijd niet meer mogelijk was.

+ pittige rally
                      + leuke testjes
                      + mooi gebied

- rally gebied veel te druk met andere recreanten
                      - de route ging te vaak door bewoond gebied
                      - niet realistisch tijdschema.

Comment

Oke, 9e plaats is dan nog wel netjes inderdaad.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb dit weekend ook mee gedaan en herken de zaken die Peter noemt. Ik heb er all over toch wel een heel goed gevoel aan over gehouden.
                          Zaterdagochtend was het schema inderdaad veel te krap. Als er van de 57 Master (jaja) equipes maar 7 binnen 30 minuten tijdsoverschrijding komen, is er iets mis. Het testje in dit traject heeft ons niet meer dan een paar minuten wachttijd opgeleverd, misschien dat dit later anders was.
                          Uiteindelijk waren wij precies 30 minuten te laat, en dat scheelt een berg ten opzichte van de rest, die soms maar 1 minuut later waren maar dan toch met een rotgevoel 6 bordjes straf in ontvangst konden nemen. Een dubbeltje op z'n kant..

Verder vond ik de tijdschema's wel realistisch, ondanks ook lange wachttijden bij testjes. De organisatie verliep wat ons betreft prima en het eten was top. De gladde glibber weggetjes waren gewoon super om 2 dagen over heen te glijden. Gezien het sterke deelnemersveld waren wij onwijs blij met onze 6e plaats.

Comment

Ha die Maurits,

Ik heb het laatste stuk voor de finish nog een tijdje achter jullie gezetten, dat was toch blinde lijn voor jullie? De gang zat er lekker in en een 6e plek is natuurlijk toch ook prima in de sport!

Ik ben ook niet ontevreden met de 9e plek, zeker omdat mijn navigator met een penicilinekuurtje zat te navigeren.

Comment

Ja dat was een blinde lijn. Vlak voor de laatste test sprong er een vuistgroot gat in de uitlaat, vlak na de eerste demper. We hebben nog geprobeerd met een red bull blikje dit te dichten maar dat had weinig effect. Toen je achter ons zat zal je het wel een beetje gehoord hebben... :)

Comment

Ik moet helaas zeggen dat ik het meer met Peter eens ben dan met Maurits. Uiteraard waren de weggetjes fantastisch om te rijden, was het eten en hotel zoals gebruikelijk top, maar verder was het toch ietsjes minder in mijn ogen.
                                Met als hoogtepunt natuurlijk die 300 strafpunten die ook wij mochten ontvangen zaterdagochtend (34 minuten te laat). Zoals Maurits ook al aangeeft was de verhouding tussen 30 minuten te laat en 31 minuten te laat ZES bordjes straf!
                                Daarnaast was het navigeren niet heel erg ingewikkeld en ben ik nog steeds geen voorstander van die plaatsnaamborden noteren.

Ik had dit overigens ook geschreven als we wel binnen het half uur waren gefinisht zaterdagochtend. Alle andere TC's hebben we ook niet op tijd gehaald en hadden we dat half uur extra voor een deel nodig.

Verder hebben we erg sterk gereden en toch nog derde geworden...
                                Het was de eerste keer met Lisa voor mij en dat was gelukkig heel gezellig, heb me dus wel prima vermaakt dit weekend!
                                To finish first, you first have to finish

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MauritsV Bekijk bericht
                                  Ja dat was een blinde lijn. Vlak voor de laatste test sprong er een vuistgroot gat in de uitlaat, vlak na de eerste demper. We hebben nog geprobeerd met een red bull blikje dit te dichten maar dat had weinig effect. Toen je achter ons zat zal je het wel een beetje gehoord hebben... :)
                                  Ah, dat waren jullie aan het doen, ik dacht eerst aan een lekke band. Bij de jaba test starten jullie precies voor ons. Die uitlaat heb ik niet gehoord, mijn eigen auto is ook niet bepaald stil

Comment

Via Google gevonden, foto's van de Jabba proef:

Comment

Dit http://pix1.telenet.be/S5yfZ0qxqd1GS..._/100_0703.jpg vondt ik wel een aardige foto. Maurits met de jonkheer op de green :-)
                                      Co-Pilot

Comment

Ha Tino, dit keer was ik niet degene die 'His royal sweetness' het gras op stuurde, hoewel hij het ook regelmatig uit eigen beweging doet ;-)
                                        Ik zat in een witte Alfa.

Comment

Limburgia

Beste Gummers en oldtimerliefhebbers,

Als ik relaas van Peter zo lees, dan kan ik niet anders concluderen dat de organisatie sinds 1987 (Laatste Limburgia rally en Leeuwbier sprint) niet veel heeft bijgeleerd. Te strakke tijdschema's waardoor onnodig hard moet worden gereden (hoor John Bosch er maar eens over) in overbevolkte gebieden, met alle irritaties en gevolgen van dien. Ook in 1987 moest de politie er aan te pas komen, met als gevolg dat de rallysport in Limburg werd "uitgebannen". Als we niet oppassen is straks een leuke oldtimerrit ook al niet meer mogelijk. Excuses als het lijkt alsof ik de "wijsheid" in pacht heb. Dat is zeker niet het geval en ook zeker niet mijn bedoeling, echter we als stichting zelf aan den lijve ervaren hoe moeilijk het was om na 1987 nog een rallyevenement in Limburg te kunnen organiseren.
                                          In 1995, 1996 en 1997 is het ons nog gelukt met de Rallysprint Valkenburg alvorens de Provincie Limburg in al haar "wijsheid" besloot om de stekker uit de motor- en autosport evenementen te trekken. In 1997 werd een verordening uitgevaardigd die alle gemeentegrens overschrijdende motor- en autosportevenementen in de rallyprovincie bij uitstek verbood. Hebben wij het dan in die jaren niet goed gedaan, zullen jullie vragen ?! Nee we hadden het juist uitstekend gedaan, zoals telkens uit alle evaluaties ook was gebleken, geen onvertogen woorden hebben we ontvangen, maar de milieulobby en de dassenburchten langs het parcours hebben de provincie over de streep getrokken. Reden voor ons om het "geluk" over de grens te zoeken en met succes de Heuvelklim in Teuven te organiseren. Deze hebben we vervolgens aan Flip Tackenberg en de Austin Healeyclub overgedragen en zij hebben er gelukkig iets moois van gemaakt. Waarom dan deze reactie op een oldtimerevenement. Juist omdat we in 1995 bij elke gemeente in Zuid-Limburg hetzelfde verhaal te horen kregen. Toch niet rally a la Limburgia. Nee daar geven we geen medewerking aan. 2 gemeenten vroegen zelfs of we de schade van 1987 nog even wilden betalen. Het zou uitermate jammer zijn als met de oldtimerritten hetzelfde zou gaan gebeuren, omdat de organisatie (wederom) te weinig rekening houdt met, wat door kritische mensen als "overlast" wordt ervaren en een "na mij de zondvloed" gedachten erop na zou houden. Het kan verantwoord en toch leuk zijn in Zuid-Limburg, zoals meerdere organisatoren jaar in jaar laten zien. Wees dus zelf ook kritisch en laten we er samen voor waken dat oldtimerritten in Limburg mogelijk blijven.

Wens jullie allen nog heel veel oldtimerplezier.

Marc
                                          Fauquemont

Comment

Een uitgebreide reactie van de organisatie op de problemen met o.m. de politie:

En veel leuker, een uitgebreide fotoreportage:

Comment

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Dat iedereen te hard rijdt is l*lkoek, maar dat (zoals de organisatie aangeeft) iedereen netjes rijdt zie ik als pure struisvogelpolitiek.

Comment

Hello,

you can find some pics of the Limburgia Trophaeum one my homepage:

Have fun!!!
                                                Oliver

Comment

limbuuuuuuuurg

Fantastische foto's van de fotografen.
                                                  Voor mij de 1e keer Limburgia. Vond de organisatie van het evenement goed. Tijdschema's vonden wij goed haalbaar, ondanks het vele langzame rijden bij fietsers, voetgangers, hondenuitlaters, 1 pk attributen en dergelijke. Het systeem van plaatsnaamborden (welke wel noteren, welke niet, heb ik de goede letters van de plaats, als het bord links stond dan niet noteren enzovoorts) kan mij geenszins bekoren. Wij zijn gedurende het gehele evenement niet teruggereden als we een bord einde plaats zagen, en wij hadden op onze kaart niet de letters van dat dorp. Het gaat erom dat je de juiste route rijdt, en dat dit met duidelijke controlesystemathiek "gecontroleerd" wordt. Wellicht hadden wij daarom ook geen tijdsproblemen. Misschien ligt het wel aan onze equipe want wij hebben met name op dit punt dramatisch strafpunten verzameld (bijna alle). Verder vond ik het veel te druk met eerdere genoemd niet gemotoriseerd verkeer. De testen daarentegen vonden wij uitstekend. De wegen (veel onverhard) die wij reden waren geweldig mooi. Al met al: leuk evenement, maar voor kritisch op onze weegschaal.
                                                  Live life to the Max !

Comment

Foto's van fotojpa

Alle foto's gemaakt door www.fotojpa.com staan nu online !
                                                    Last edited by fotojpa; 01-11-08, 14:43.

Comment

Ook een aantal hele mooie foto's van fotojpa!
                                                      Geen idee welk gewas daar groeide, maar de oogst zal iets minder zijn...
                                                      Attached Files

Comment

De editie 2010 is afgelopen weekend verreden, en geen draadje op Gummen? Niemand geweest?

Comment

Wij waren er niet bij in ieder geval.

Edit: FredH heeft wel deelgenomen zie ik op de startlijst.
                                                          Last edited by Ruud; 02-11-10, 17:12.

Comment

Nee, Wij ook niet van de partij. Maar ik hoop dat axirally ook naar de Hornenacht zal komen. Gaan we net als in Bocholt weer de strijd aan. Toen trokken wij aan het korste eind. Zal een leuke avond worden met veel bekende aan de start. http://www.hornerijders.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gte Bekijk bericht
                                                              Nee, Wij ook niet van de partij. Maar ik hoop dat axirally ook naar de Hornenacht zal komen. Gaan we net als in Bocholt weer de strijd aan. Toen trokken wij aan het korste eind. Zal een leuke avond worden met veel bekende aan de start. http://www.hornerijders.nl/
                                                              Bocholt zijn we dit jaar niet van de partij, ondanks dat we vorig jaar nipt naast de zege grepen. We hebben geen zin om zo lang (ca. 12uur) naar bordjes te zoeken. Van snelheidsrallys naar rittensport vergt voor mij toch wel wat aanpassing, ga me snel vervelen bij lage gemiddeldes, en moet me steeds weer inhouden om niet te gaan gassen.
                                                              Hornenacht is misschien een alternatief. Niet te lang, alhoewel ook 6 uur rijtijd. Zal straks Paul eens bellen of hij zin heeft. Welke klasse zou ik me moeten inschrijven de C of de H?
                                                              Ach wat, in welke klasse schrijven jullie in, dan doen wij dat ook...
                                                              We moeten die van Weert toch ook kunnen kloppen, op eigen terrein. ;)
                                                              BTW GTE=Alexander??

Comment

Ja dat klopt. Zoek maar een Navi die niet drinkt. Kan hij terug rijden.

Comment

Working...
                                                                X