Vanavond ingeschreven met mijn betere helft :-)
We kiezen voor de gezeligheid, ik had ook een aanbieding van de winnaar van de oosterschelderit, viel niet mee om die naast me neer te leggen.
Maar een goede relatie is ook wat waard tenslotte ;-)
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Petra gaat er dus helemaal voor? Eerst oefenen tijdens de Sportscarspringrally en nu het echte werk. :-)
Gisterenavond nog met Herry gesproken. Klinkt veelbelovend allemaal. Ik zit nogal moeilijk dat weekend. Onze oudste is jarig, Ivo had ons ingeschreven voor de 6 uren in Wuustwezel. Kortom, ik zal er weinig van zien. (helaas) Op advies van Thom zal ik (waarschijnlijk) wel een avondje in Goes meegenieten :-)
Vol verwachting klopt mijn hart !!! wij hebben gelijk ingeschreven ben erg benieuwd of dit "nieuwe" concept aan slaat ! ik hoop op in ieder geval op lekker sturen :-)
Inschrijving is mogelijk t/m dinsdag 30 september 24.00 uur.
Inschrijvingstermijn is verlengd om laatkomers en twijfelaars nog een kans te geven.
De route is diverse keren nagereden en de vergunningen zijn binnen.
De Classic Dutch wil snelwegen vermijden. Er zitten echter 2 onontkoombare stukjes in. Van de 750 km is er 11 km, jawel 11 km, aan snelweg. Dat is maar 1.5% van het totaal.
Voor de verbinding tussen de “eilanden” moet gebruik worden gemaakt van de Zeelandbrug, Pijlerdam, Oosterscheldekering, Grevelingendam en Philipsdam.
Mooie staaltjes van Nederlands vakmanschap. Daar mag zeker bij worden “stil gestaan” als er overheen wordt gereden.
De 30 Testen zijn allemaal op schaal in kaart gebracht. Prachtig werk van Jelle en Herry. In totaal staan 338 vaten van onze sponsor Janus Vaten opgesteld. Dit over 26.410 mtr. Onderverdeeld in 3.540 mtr voor Leg1; 2.670 mtr voor Leg2; 6.490 mtr voor Leg3 en 12.710 voor Leg4.
Bewust worden geen pionnen gebruikt, want die zijn te makkelijk omver te rijden. Bij het ronden van tonnen moet de bestuurder zich wel realiseren dat ze zijn verzwaard.
Bij de regelmatigheidsproeven (RP’s) gaat het om de enkele kaartlees-constructies: rechtsom of linksom. Het verschil is duidelijk te bepalen. Meten is ook hier dus weten. Hierbij krijgt men bij een GTC al een tijdsverschil. Ook als men binnen de minuut rijdt.
En zoals afgesproken: Geen geknoei met kaarten.
De gemiddelde snelheid voor veel van de RP’s ligt boven de 44 km/uur voor het totale traject van start tot finish.
Enthousiaste medewerking is er van de Achtmaalse Rally Club en AMAC Marshall Cub met de aanvulling door vele andere vrijwilligers. Zij gaan zorgen voor de tijdwaarneming en het regelen van een goed verloop van de Testen.
Zonder al deze mensen kan een rally, zoals de Classic Dutch, niet worden gehouden. Dat moeten ook de deelnemers zich weer realiseren.
De onderverdeling in sub-klassen naar motorinhoud in zowel Super als Sport geeft een reële strijd tussen equipes.
Prijzen zijn er per sub-klasse en natuurlijk voor de winnaars van Super en Sport. Aangevuld met zilverwerk voor o.a. beste mixed-equipe en beste buitenlandse equipe
Je rally-vrienden kunnen nog steeds inschrijven voor de 1e Classic Dutch Rally.
Baal eigenlijk als een stekker dat we niet meedoen! Navi haakte af. Lijkt me een heerlijk evenement voor de abarth. Veloce13, is dit niets voor jou? Zie jou ook niet op de lijst staan!
Ik ben van de partij. Het concept van deze klassieker rally is voor Nederlandse begrippen nieuw. Tot nog toe ligt bij de bestaande rally's een grote nadruk op het navigatie-deel. Deze rally lijkt veel meer op een moderne rally. Ik ben zeer benieuwd wat Houg en de Jong ons voor gaan schotelen. en natuurlijk vind ik het als bijna "Zeeuw" fantastisch om over de rustige eilanden te rijden. Ik hoop dat men via dit forum enthousiast wordt om mee te doen. Voor diegene die geen co-piloot hebben, stel ik voor om dit via de site van classic dutch te melden, of via eigen vereniging. Wellicht kun je een partner vinden die graag mee wil rijden.
Veloce13, is dit niets voor jou? Zie jou ook niet op de lijst staan!
Eigenlijk wel, maar valt midden in een drukke (rally)periode voor mij.
Ben bang dat de kinderen dan gaan vragen wie die man is die 's zondags het vlees komt snijden...:-)
Starters zijn bekend, slechts 25 in de Superklasse en 14 in de sport en één in de Vintage.
Wij hebben nr. 64 en dat is de laatste in de sportklasse,#[email protected]%^&^
Dacht, die organisatoren kennen me, zijn zelfs oude bekenden, zal wel een mooi vroeg nummer krijgen, krijg je dit.................of zou het komen omdat ze me juist kennen .
Je hebt er niiks aan Zeeuwen en Westbrabanders, tuig is het :-)
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Vandaag met Petra een aantal kilometers gereden en de grondbeginselen van kaartlezen doorgenomen. Ze snapte het goed en had zelfs een herconstructie in één keer in de gaten.
Ik kan me Dennis zijn twijfel wel voorstellen, want ook de organisatie (Herry) beweert dat hervattingen niet voorkomen. Maar we nemen het zekere voor het onzekere en hebben er toch een paar geoefend.
Ook scherp rijden hebben we aandacht aan besteed, dat zal zeker aan de orde komen.
Hoe moet je anders aan een klassement komen? Alleen door de 30 testen?
Ja daarom staat 't tussen haakjes, omdat de classicdutchrally dus iets meer bedoeld is voor de autosportminded klassieker rally equipe, dan de kaartleesritten equipes. Tenminste, zo heb ik dat opgevat. Dat betekent nog niet dat je overal volle pijp moet rijden, het is wel wat meer op de rijder afgestemd en heeft dus wat minder last van kaartlees'grappen', waar lang niet iedereen altijd op zit te wachten.
Ik mocht de Dutch al voorproeven. Het smaakte uitstekend. Een mooie mix van RT, kaartlezen en proefjes.
Zonder voorkennis alles gereden op snelheid. Ik heb me 2 volle dagen opperbest vermaakt ondanks de beperkte ruimte in de Elan. Het lijkt me mogelijk om op nul rond te komen in het terrein. Mij is het niet gelukt.
De proefjes heb ik zonder pilonnen moeten rijden en dan is het moeilijk om een echte tijd neer te zetten en was het meer een zaak om de exacte afstand te meten en te zien of het veilig was. Kortste proefje 27 sec, langste 130 in de wedstrijd.
De wetenschap dat iedereen zijn foutjes maakt zal ook hier de nul slecht te realiseren zijn. De slalom kunde van Parohl zal nog behoorlijk op proef gesteld worden.
Het is geen eitje. Daarom schrijf ik "De slalom kunde van Parohl zal nog behoorlijk op proef gesteld worden." Even ter geruststelling geen, zoek tochten zoals in de SLS van waar is de route nu tussen het hoge gras. Een hele leuke is een proefje volledig over gravel met genoeg snelheid om heerlijk dwars te gaan.
Comment