Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verslag(je) Drachenfahrt 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Verslag(je) Drachenfahrt 2008

    Dit keer mocht de oudste zoon mee. Dus bleven de andere twee bij opa en oma achter. Iets achter op de planning vertrokken we om 16.00 uur richting Winterberg. Dit jaar in een ander gebied (Sauerland) dus dan de vorige keer.

    Ook was dit keer een (redelijk groot) hotel als start- en eindpunt, waardoor veel deelnemers besloten hadden om vrijdag tot en met zondag te blijven. Dat was een stuk gezelliger uiteraard dan zaterdagochtend bij elkaar komen en zaterdagavond weer uit elkaar gaan.

    Na flink doorrijden kwamen we rond 19.00 in het hotel. Ruim de helft van de deelnemers (ong. 45 auto's) waren al aanwezig. De organisator (Peter Söhngen) had het startpunt speciaal verlegd voor dit hotel en dat was een goede keuze. Leuk en apart hotel, mooi gelegen en voldoende parkeerruimte (Carpe Diem in Kirchhundem-Oberhundem).

    Na een uiterst rustige nacht aan het ontbijt. Al weer wat bekende gezichten gezien (van de vorige avond en van de vorige keer).
    Vanaf 9.00 uur kunnen we vertrekken. De meeste vertrekken rond 9.30-9.45. Het was weer een goed te volgen roadbook.

    De eerste attractie waarbij de meeste stopten was de Rhein-Weser Turm.


    Drie Copen's, 1 mx-5


    Uiteraard heel veel toyota's, vooral 2 serie celica's.
    Ook twee mooie honda's.


    En op de route kom je telkens dezelfde leuke auto's tegen. Wij reden redelijk achteraan, dus kwamen altijd op parkeerplaatsen waar er enkele tot behoorlijk veel stonden.
    Starlet is (uiteraard) een turboversie.
    Maar ook een yaris, een carina 1-serie een landcruiser,...


    Voldoende tijd om te eten en nog leuke dingen te doen.

    Maar het was ook 240 km rijden over leuke wegen, dus ook doorrijden om op tijd bij de voornaamste attractie, de druipsteengrotten, te komen. Daar mocht je alleen niet fotograferen :(.

    och nog een uitzichtstoren, en ja hoor ook hier weer:

    Duitser, Zwitser en Nederlander.

    Terug op de parkeerplaats nog even de kans wat foto's te nemen:









    Op zondag gingen we met een kleine selectie (18 auto's) nog bij een lokaal museumpje op bezoek.



    Daar was ook geregeld dat we daar koffie met koeken (zeg maar taart, wafels en brood met worst) kregen. En een voor de groep georganiseerde uitleg van het plaatselijke houtdraaien.
    Gezellig met zijn allen aan tafel en toen was het (14.00 uur) tijd om terug naar huis te gaan, het is tenslotte nog ongeveer 3 uur rijden en de andere kinderen willen ons ook nog even zien.

    Wij zijn vast van plan om volgend jaar weer mee te doen.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

  • #2
    Gele Honda (s800?) was te koop?
    Hoe duur? Of weet je dat niet meer?

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Nee, niet te koop. Was een beschrijving van de restauratie :-)
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎