Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Period (looking) autoradio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Period (looking) autoradio

Ik ben op zoek naar een autoradio voor in een MGB. Zijn er mensen die ervaring hebben met refurbished period radio's danwel nieuwe radio's die er uit zien als een ouwetje? Ben benieuwd!

Becker Mexico misschien een idee?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ziet er erg gelikt uit, maar ouch, wat is dat ding vreselijk duur (1350...)!

Comment

Ja nogal! Vroeger hadden ze er volgens mij ook eentje zonder navigatie, die was wat redelijker geprijsd. Maar die kan ik nergens meer vinden.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Dat was ook de eerste die in mij opkwam.
          Wat een gaaf ding is dat toch!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Anders, gewoon een originele radio voor de sier monteren en elders een moderne plaatsen.
            In mijn TR6 had ik een radio emt cd-speler in het dashboardkastje zitten. Zag je niks van en toch goed geluid en muziek.

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Niet zo mooi als die Becker, maar Ik heb een Blaupunkt Bronx gekocht een jaar geleden. Irl ziet deze radio er best klassiek uit en misstaat niet in een oude auto. Vooral ook omdat de kleur van het display aangepast kan worden in elke willekeurige tint. Ik weet niet of ie nog leverbaar is.

http://www.blaupunkt.com/uk/7645805310_main.asp

Comment

Maurits

Volgens mij heeft / had Anglo Parts zo'n soort toestel in zijn programma. Neem eens contact met ze op, zou ik zeggen.

Comment

Ik heb nog een goede Grundig Porsche design WKC5000 RC liggen, uit ca 1990is beetje verzamelaars ding denk ik. Bij interesse doe een bod. Ik zie dat je vlakbij mij zit (ik in Hazerswoude), dus kom bij interesse eventueel ffe kijken.

Comment

Er staat me iets bij van een mannetje in de buurt van Voorschoten die handelt in oude gecheckte radio's, AMK???
                    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Becker Monza

Ik heb nog een Becker Monza liggen, 70er jaren. En een adres die radio restaureerd, is wel prijzig, maar goed. Mail me anders na het weekend even.

Comment

Nog even een heule oude draad opgezocht.

Ik zit al even te zoeken naar een goede autoradio voor de Mercedes. Het probleem is alleen dat deze geen ruimte heeft voor een standaard radio. Geen DIN uitsparing en verder ook geen fatsoenlijke lokatie om een fraaie klassieke radio te plaatsen.

Nu kwam ik al zoekende uit op een oud systeem van Blaupunkt met de zwanenhals. Dit is eigenlijk wel ideaal, de unit stop ik onder mijn stoel in een apart luik dat nu toch leeg is en de unit laat ik rechts van mijn stoel omhoogkomen zodat ik de radio eenvoudig kan bedienen. Het lijkt mij wel een goed systeem zo en gelijk netjes weggewerkt.

Ik moet nog wel wat verzinnen op de 12-24 volt omzetting en ergens wat speakers plaatsen, maar dat gaat vast wel lukken.

Kent iemand dit systeem ?

Comment

Neen, ik ken het niet. Maar 't ziet er cool uit.

Ga je echter een radio überhaupt horen in die cockpit?
                          I fart in your general direction

Comment

Imparts verkoopt moderne radio's met een klassiek frontje.
                            Merk weet ik even niet.
                            http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                            Citroen 2CV 1982
                            Saab 9-3 2.0T 2002
                            Citroen C1 2014
                            Solex 3800

Comment

Klopt inderdaad. Vraag daar even. De blaupunkt ken ik ook, echt jaren 90... Toen hadden mensen die dingen. Geen idee of die nog bestaan.
                              STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                              WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Inderdaad verkoop Becker oud uitziende nieuwe radio's. Deze heeft zelfs navigatie én BT maar ik heb geen plek om hem te plaatsen.

Comment

Wellicht is hier iets geschikts te vinden

http://www.classiccarstereo.co.uk/
                                  Met een BMW 02 is het Fun to Play

Comment

In de jaren 70/80 had je toch gewoon je huiskamerspeaker op de achterbank liggen? Liefs 2 Jamo's met een Yoko radio cassette speler.

Comment

Misschien is dit iets

Deze zijn voor rond de 100,- euro te koop(als het goed is ook in het zwart)

gr.
                                      Marvin

Comment

Lezen is ook een vak, Kleintje.
                                        Er is geen vak.
                                        Toe aan vak?

;-)

Comment

Wel gelezen RP. Maar een beetje radio hang je toch gewoon aan het plafond samen met de Jamo speakers?

Comment

Kan je zoiets niet ergens kwijt?

En anders deze(heb mn bericht ff gewijzigd)

Secretaudio SRMS is a hidden audio system that offers great flexibility for mounting in any type of vehicle. The main receiver/amplifier unit is usually hidden under the seat, or behind the dash and can be hidden almost anywhere. Again, the SRMS does not have to be mounted. The system can be operated from up to 40 feet away with the included wireless LCD display/control. You have full control from anywhere near your vehicle.

Ideal for Streetrods, Classics, Custom, or any Vehicle! Leave the original radio in tact!

Features:

• Wireless remote with up to 40' range - No Line of Sight Required
                                            • 200 Watt AM/FM Stealth Audio Solution (50w x 4)
                                            • USB MP3/WMA Flash Drive Player
                                            • Direct iPod® Audio Interface and Control (iPod Cable Included)
                                            • Alpha Numeric LCD Display Shows Artist / Song Titles for USB, iPod® and Satellite Radio
                                            • Satellite Radio Direct Connection (Sirius® satellite radio tuner optional)
                                            • Direct CD Changer Control (1/2 DIN or 6 CD changer optional)
                                            • Auxiliary Input for Connection of Portable Players
                                            • 4 Channel 3 Volt RCA Pre-Outs (for optional Amplifiers)
                                            • Subwoofer Pre-Out (for optional Subwoofer Amplifier)
                                            • Electronic Volume, Bass, Treble, Balance, Fader
                                            • 5 Selectable EQ Curves – Pop/Jazz/Classic/Beat/Rock
                                            • Zero Memory Current Draw (will not drain car battery when unit not in use)

Radios are 12 volt.The remote works from up to 40' away.Since it's 'RF' (radio frequency) you don't need to point it or have line of sight to the radio.

Marvin
                                            Last edited by Marvin 328i; 07-01-14, 09:57.

Comment

Voila, ik vind die dingen geweldig...

http://www.marktplaats.nl/a/auto-div...reviousPage=lr

Comment

Precies die inderdaad. Er staat nog een set die bijna nieuw lijkt, daar ga ik naar kijken.

Overigens hebben ze ook hele gave equalizers gemaakt met VU meters aan een zwanenhals

Hier naast elkaar

Comment

Grappig, ik heb in 1989 een w116 gehad met een Blaupunkt Berlin.
                                                  Ik kwam tot de ontdekking dat de radio ooit zo'n 2500 gulden gekost had toen "ze" de zwanenhals met bedieningsunit gejat hadden en ik bij Blaupunkt een nieuwe wilde halen.
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Coole dingen en toen heel erg duur idd.
                                                    Die vu meters zijn mooi ook

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Grappig: ik had het laatst nog over deze radio met zwanenhals als ,m oplossing voor een navigatie. Gewoon alles weggewerkt in zwanenhals. Zwevend én binnen handbereik.

Comment

Ik heb zelf een Retrosound in mijn Volvo amazon. Ziet er klassiek uit (meerdere frontje mogelijk), heeft een AUX en een USB ingang. Prima ding. Zie bv http://www.adamscc.nl/catalog/produc...ducts_id=27782

Comment

Ha, die Jaap;

Dat ziet er leuk uit. Nog wat voorbeelden.
                                                          Scherven brengen gelul.

Comment

op het PorscheForum te koop.

oude zooi

Comment

Het heeft mij even tijd gekost, maar ik heb nu het volgende bij elkaar gescharreld voor de Mercedes.

Een nieuwe (!) Blaupunkt CB12, dit is een gecombineerde AM-FM radio met CB functie (27MC) ik schat ergens van 1975 -1978

Een nieuwe (!) Blaupunkt radio houder voor een oud type radio ergens dezelfde tijd

En zo ziet dat er dan gemonteerd uit

Ook had ik al een setje nieuwe (!) speakertjes op de kop weten te tikken. Deze zijn wat minder oud, ik schat een jaar of 20.

Kortom, ik ben weer blij met oude meuk :-)
                                                              Last edited by Minuteman; 13-11-14, 22:39.

Comment

Mooi setje en leuk dat je zoveel geduld hebt om die spullen bij elkaar te sprokkelen.
                                                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎