Ik ben op zoek naar een autoradio voor in een MGB. Zijn er mensen die ervaring hebben met refurbished period radio's danwel nieuwe radio's die er uit zien als een ouwetje? Ben benieuwd!
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Period (looking) autoradio
Collapse
X
-
Becker Mexico misschien een idee?Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
-
-
Ja nogal! Vroeger hadden ze er volgens mij ook eentje zonder navigatie, die was wat redelijker geprijsd. Maar die kan ik nergens meer vinden.Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
-
Anders, gewoon een originele radio voor de sier monteren en elders een moderne plaatsen.
In mijn TR6 had ik een radio emt cd-speler in het dashboardkastje zitten. Zag je niks van en toch goed geluid en muziek.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
-
Niet zo mooi als die Becker, maar Ik heb een Blaupunkt Bronx gekocht een jaar geleden. Irl ziet deze radio er best klassiek uit en misstaat niet in een oude auto. Vooral ook omdat de kleur van het display aangepast kan worden in elke willekeurige tint. Ik weet niet of ie nog leverbaar is.
http://www.blaupunkt.com/uk/7645805310_main.asp
Comment
-
-
Nog even een heule oude draad opgezocht.
Ik zit al even te zoeken naar een goede autoradio voor de Mercedes. Het probleem is alleen dat deze geen ruimte heeft voor een standaard radio. Geen DIN uitsparing en verder ook geen fatsoenlijke lokatie om een fraaie klassieke radio te plaatsen.
Nu kwam ik al zoekende uit op een oud systeem van Blaupunkt met de zwanenhals. Dit is eigenlijk wel ideaal, de unit stop ik onder mijn stoel in een apart luik dat nu toch leeg is en de unit laat ik rechts van mijn stoel omhoogkomen zodat ik de radio eenvoudig kan bedienen. Het lijkt mij wel een goed systeem zo en gelijk netjes weggewerkt.
Ik moet nog wel wat verzinnen op de 12-24 volt omzetting en ergens wat speakers plaatsen, maar dat gaat vast wel lukken.
Kent iemand dit systeem ?
Comment
-
-
Met een BMW 02 is het Fun to Play
Comment
-
-
Kan je zoiets niet ergens kwijt?
En anders deze(heb mn bericht ff gewijzigd)
Secretaudio SRMS is a hidden audio system that offers great flexibility for mounting in any type of vehicle. The main receiver/amplifier unit is usually hidden under the seat, or behind the dash and can be hidden almost anywhere. Again, the SRMS does not have to be mounted. The system can be operated from up to 40 feet away with the included wireless LCD display/control. You have full control from anywhere near your vehicle.
Ideal for Streetrods, Classics, Custom, or any Vehicle! Leave the original radio in tact!
Features:
• Wireless remote with up to 40' range - No Line of Sight Required
• 200 Watt AM/FM Stealth Audio Solution (50w x 4)
• USB MP3/WMA Flash Drive Player
• Direct iPod® Audio Interface and Control (iPod Cable Included)
• Alpha Numeric LCD Display Shows Artist / Song Titles for USB, iPod® and Satellite Radio
• Satellite Radio Direct Connection (Sirius® satellite radio tuner optional)
• Direct CD Changer Control (1/2 DIN or 6 CD changer optional)
• Auxiliary Input for Connection of Portable Players
• 4 Channel 3 Volt RCA Pre-Outs (for optional Amplifiers)
• Subwoofer Pre-Out (for optional Subwoofer Amplifier)
• Electronic Volume, Bass, Treble, Balance, Fader
• 5 Selectable EQ Curves – Pop/Jazz/Classic/Beat/Rock
• Zero Memory Current Draw (will not drain car battery when unit not in use)
Radios are 12 volt.The remote works from up to 40' away.Since it's 'RF' (radio frequency) you don't need to point it or have line of sight to the radio.
MarvinLast edited by Marvin 328i; 07-01-14, 09:57.
Comment
-
-
Comment
-
-
Grappig, ik heb in 1989 een w116 gehad met een Blaupunkt Berlin.
Ik kwam tot de ontdekking dat de radio ooit zo'n 2500 gulden gekost had toen "ze" de zwanenhals met bedieningsunit gejat hadden en ik bij Blaupunkt een nieuwe wilde halen.Veritatis simplex oratio est
Comment
-
-
Ik heb zelf een Retrosound in mijn Volvo amazon. Ziet er klassiek uit (meerdere frontje mogelijk), heeft een AUX en een USB ingang. Prima ding. Zie bv http://www.adamscc.nl/catalog/produc...ducts_id=27782
Comment
-
-
-
Het heeft mij even tijd gekost, maar ik heb nu het volgende bij elkaar gescharreld voor de Mercedes.
Een nieuwe (!) Blaupunkt CB12, dit is een gecombineerde AM-FM radio met CB functie (27MC) ik schat ergens van 1975 -1978
Een nieuwe (!) Blaupunkt radio houder voor een oud type radio ergens dezelfde tijd
En zo ziet dat er dan gemonteerd uit
Ook had ik al een setje nieuwe (!) speakertjes op de kop weten te tikken. Deze zijn wat minder oud, ik schat een jaar of 20.
Kortom, ik ben weer blij met oude meuk :-)Last edited by Minuteman; 13-11-14, 22:39.
Comment
-
Comment