Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Targa... ehhh... Tholio?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Targa... ehhh... Tholio?

Met hooggespannen verwachtingen zit ik de laatste weken dit forum af te speuren naar sporen van geruchten van 'onze' jaarlijkse klassiekerrit.

Gezien de gigantische hoeveelheid tijd en brandstof er in de voorbereiding ervan gaat zitten, is het begrijpelijk dat de originele originisatoren ervan terughoudend zijn in het alweer organiseren van een nieuwe. Hoewel de veren, bejubelingen en de hulde niet van de lucht waren, toch houden ze zich stil dit jaar ;-)

Maar het was toch vreselijk leuk die laatste twee ritten!

Wat zijn de mogelijkheden voor dit jaar. Liggen er nog wat ritten die bruikbaar zijn voor een TT 2008?
    Last edited by NoTVR; 15-08-08, 17:10.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Arthur,

Wel aan gedacht, maar door de inbraak bij mij thuis en de langdurige nasleep is het er niet meer van gekomen om er verder over na te denken. De twijfel over wel of niet was er bovendien ook. Na de 1e TT waren de reacties hartstikke leuk en enthousiast. Velen vroegen om een 2e Targa Tholio (Niet alleen de mensen die aan die 1e deelnamen, maar ook mensen die ervan hadden gehoord). Vorig jaar heeft Tino veel werk aan de 2e TT gehad en uiteindelijik waren we maar met 10 auto's. Dat is dan ook de reden waarom er geen volgende TT meer zal komen.
    Last edited by Ton van S; 15-08-08, 21:10.

Comment

Erg jammer dat er geen Targa Tholio meer komt, maar ik zeer begrijpelijk als ik het zo lees. Ik vond het echt een erg leuke tocht en had veel trekjes van ee echte rally. Klassementsproeven waren geweldig om te rijden.

Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoeveel voorbereiding dit vergt en als er dan uiteindelijk een handjevol auto's komen opdagen, dan is dat natuurlijk teleurstellend voor organisatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
        Klassementsproeven waren geweldig om te rijden.
        Klassementsproeven?? Volgens mij zijn wij dan ergens fout gereden en hebben we ze compleet gemist :-)

EDIT: och, je bedoelt die proeven op gemiddelde snelheid.
        *zoekt op het net naar pillen tegen geheugenverlies*
        Last edited by V4; 17-08-08, 11:42.

Comment

Er is nog wel iets te doen, hier in de regio.

Comment

De regularity van Café Stuivezand naar Café Stuivezand ging bijna volledig over de KP’s Klein-Zundert
            (11,420 km 11 minuten normtijd) en Rijsbergen (13,000 km 13,5 minuten normtijd). Goed opgelet.

Het meeste werk gaat zitten in de Bol-Pijl maken die ook nog eens gecontroleerd moet worden.
            Alleen als kaartleesrit uitzetten is zo gepiept. Helaas voor veel een brug te ver.

Op mijn tekentafel ligt een Targa Tholio met de naam Oosterschelderit Leg 1
            Co-Pilot

Comment

Afgelopen maandag is deze Westfield, bij de Targa Tholiogangers wel bekend, overleden.

Een vrachtauto overheen gereden. Gelukkig geen persoonlijk letsel.

Hier nog een foto in gelukkiger tijden, tijdens de Rotterdam Classic Car Trophy in 1994.

Dit evenement is in 1993 en in 1994 georganiseerd door de Biesheuveltjes uit Nieuwendijk. Beide keren heb ik als navigator deelgenomen met de Westfield.

Het is nu even afwachten wat de verzekering gaat uitkeren, maar waarschijnlijk zal de opvolger een MX5 gaan worden

Comment

Bij de weg

Heb ik al verteld dat er toch nog weer plannen zijn voor een vervolg van de Targa Tholio? Samen met mijn dochter ben ik bezig om een route uit te stippelen zodat we volgend jaar te verrijden hebben, hier op de Zuid-Hollandse en Zeeuwsche eilanden. We houden jullie op de hoogte.
                Last edited by Ton van S; 06-10-09, 19:23.

Comment

Klinkt goed Ton! Zal er zeker weer bij zijn.

Erg jammer van die Westfield.

Comment

't Gaat mij ook wel aan mijn hart inderdaad. In 1988 las ik in de AMk voor het eerst over de Westfield. Vanaf toen is het eigenlijk altijd een droom van mij geweest. Gert-Jan was wat beter in de gelegenheid om het te verwezelijken en hij heeft in december 1991 een kit thuis gekregen. In de winter van 1991/1992 heb ik hem geholpen met het opbouwen van deze auto. 't Is dus ook wel een beetje "mijn kindje".

Comment

Ton,
                      Met het routeboek van leg 2 uit de Dutch Classic Rally van dit jaar komt je een eind.
                      Zoals je intussen weet met oorspronkelijk de start van een RT bij je voor de deur.
                      Co-Pilot

Comment

Op goeree hebben 9elfje en ik ook een aantal aardige pijlenritten met constructies liggen. De Toerversie er van is niet al te moeilijk.

Wij zetten jaarlijks de stavenrit uit voor de Rohac (www.rohac.nl) en ook in 2009 zal die in de avond van 16 december worden verreden. Liefhebbers kunnne zich aanmelden bij mij ([email protected]) onder de stille belofte a raison van € 25,- per jaar lid te worden van de Rohac.
                        Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

Heren,

Dank voor het aanbod, maar ik ben bang dat ik dan dochterlief voor het lieve hoofdje stoot :-) Ze vind het prachtig om zelf alles op papier te zetten.

Comment

Working...
                          X