Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Copenhagen Historic Grand Prix (CHGP)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Copenhagen Historic Grand Prix (CHGP)

Copenhagen Historic Grand Prix. Het is morgen zover, 850 km rijden naar Kopenhagen en dan zaterdag en zondag racen in Denemarken. Spanning begint al aardig op te lopen. Serviceploeg mee. Want dit evenement wil je gewoon uitrijden. Mooi evenement met veel publiek 50.000+ en de grote racers zijn aanwezig. Technisch is de A35 helemaal in orde. Vorige week heeft ze veel nieuwe onderdelen en banden gekregen en is ze netjes getuned. Open uitlaat gemonteerd omdat ze zoveel mogelijk herrie mag maken als ze wil.

Natuurlijk loop ik continue in mijn hoofd te malen of ik alles mee heb, maar gelukkig bij elk telefoontje/appje dat ik doe, krijg ik het antwoord zit al in de bus. Dit geeft wel een fantastisch gevoel dat wij er alles aan doen om beslagen ten ijs te komen.

Dan de verwachtingen, meer en meer kom ik er achter dat op het continent Europa men het liefste raced met big bangers, grote halen snel thuis. Daarnaast een aantal Lotussen en wat MGB. Touring Cars uit de 50s is echt meer iets voor het eiland. Neemt niet weg dat het komend weekend er misschien wel een wedstrijd in zit tegen wat amazones en een verdwaalde Fiat 500, tenminste als die laatste geen 1000TC is, want die zijn bloedje snel. De voorbereiding op het weekend was afgelopen weekend tijdens een raceweekend van Legendary Circuits op het Circuit van Zandvoort tijdens het Nationaal Oldtimer Festival. Auto ging geweldig, resultaat wat niks. Laatste. Had met mij te maken en het feit dat de andere op semi-slicks reden en ik op de historische racebanden. Het verschil in bochtensnelheid is gigantisch. Met mij omdat ik meer moet rijden om volledig gevoel te krijgen met de banden en de Austin. Het kan nog zoveel harder. Zeker als ik 4 seconde sneller ben in de middag dan in de ochtend. In Kopenhagen rijden we op een stratencircuit door het centrum. Veel haakse bochten en af en toe een chicane. Met het koppel en hoe smal ze is, zou ik in theorie goed mee moeten kunnen komen met de volvoís. Maar we gaan het zienÖ..
    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
    WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

Leuk man! Als ik gelegenheid heb slinger ik die livestream aan. :)
    Volvo V70 --- Lexus IS300h
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Gaaf! Geniet ervan
      privť-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Te gek man, succes en vooral veel lol!!
        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Wat gaaf! ik wist niet dat je meereed. Ik mag in NL rijden dit weekend, anders was ik wel naar kbh gekomen. Veel plezier!
          "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Cool man. Klinkt als een heel gaaf evenement met het echte raceauto geluid dus.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Tja dit was dan toch echt wel een te gek weekend. Leuke races gereden met als directe tegenstanders een 500 TC 1000, Triumph TR4, Volvo p1800, Volvo 544 en een Healey 3000. Natuurlijk was het veld vele male groter maar de lotussen Ford GT40, mini en ander amerikaans geweld is gewoon geen match. Mijn ervaring wordt beter en voel de auto steeds beter aan. Dat gezegd hebbende, denk ik dat er nog veel meer uit de auto te halen is. Naast al het plezier hadden we wel een issue met koeling dat we pas de laatste race onder controle kregen. Het water stroomde te snel door de radiator en had daardoor geen tijd om te koelen. de bovenkant van een colablikje deed wonderen. Grappig om te ervaren.

Het evenement zelf trekt zoīn 35000 mensen, beroemde rijders zoals Kristensen, Villeneuve en Lick my balls Magnussen. Het circuit is echt een stratencircuit, tussen de hoge hekken door, soms niet mooi glad door wat klinkertjes wat grind soms breed en soms erg small.

Comment

2evynac.jpg

Comment

Lick my balls Magnussen?

Je moet die autocorrect even uitzetten op je telefoon. Wat maakt het ons nou uit wat jij privť allemaal met Magnussen zit te appen. :)
                  Volvo V70 --- Lexus IS300h
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Nooit van gehoord, maar klinkt als een schitterend evenement met die deelnemers en Kopenhagen als decor.

Comment

Wat plaatjes van het evenement. Verder heeft Brun er nog meer geschoten.

Comment

Wow, een woord: gaaf! Lijkt mij een hele belevenis/ervaring om op dit soort plekken te racen. Wacht met smacht af naar de foto's van Brun.
                        Maar als je in zo een startveld staat, kriebelt het dan niet om iets anders naast de A35 te kopen?

Comment

Nou Beestemans, natuurlijk denk ik wel eens aan iets erbij. Maar de TR rally klaar houden en de E-type bouwen. Heeft genoeg aandacht en geld. Daarnaast kost het racen in een A35 genoeg. Banden, motor, ophanging alles slijt enorm. Een jaartje racen in dit apparaat met entree fee etc. Toch al gauw 3000. Dan een nieuwe motor 9000. Nieuwe bak 2000 extra sper diff 1000. Set. Kop opblazen 2000. Ik vind het wel genoeg. Een mustang of andere americaan is gauw het 3 dubbele... de a35 kan met zn nieuwe motor toch al gauw meedoen in het middenveld en ook ik kan nog veel verbeteren. Daarnaast heeft de a35 bijzondere aantrekkingskracht. De hoeveelheid mensen die komen praten of gillen op de tribune is gigantisch. Dus ja ik wil wel een auto erbij. Maar wat schiet ik er eigenlijk mee op :)

Comment

Dit is toch wel erg gaaf zeg ! Geweldig wat een veld met auto's !

Comment

Haha Austin, als ik het zo lees snap ik het helemaal! Maar ik vatte het op dat het soms lastig is om in een goed startveld te komen, oftewel dat de verschillen soms groot zijn. Maar zoals jij al aangeeft het gaat om de belevenis en dat lijkt mij op zo een locatie al helemaal in orde...

Comment

voornamelijk een probleem van mij. En als men oo Yokohama rijdt. Ach wie weet als ik rally rijden zat ben dat ik er nog een racer bij koop. ;)... 2018 ga ik meer in de uk rijden. Aan de andere kant kan ik mee doen aan de Historic GP Zandvoort. Maar ja, dan rijd ik weer de SLS keuzes keuzes keuzes... :)

Comment

Working...
                                X