Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A8 50tdi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• A8 50tdi

Wat die 50 ook moge betekenen, de komende 14 dagen staan in het teken van de nieuwe A8.
    Heb de eerste 500km erop zitten, dit is een bijzondere auto zowel positief als negatief.
    Vooral het interieur lijkt of het van outer space komt met, zoals van Audi bekend, een enorm fraaie user interface mbt media.
    Echter veel harder dan 200kmh gaat ie liever niet. En dat is dus wel een probleem. Want 200kmh voelt klasse conform, ook bij deze Audi als 80kmh.
    Retezuining zoals de S400 (zie eerdere review) is hij bij lange na niet.
    Volledig verslag als hij weer is ingeleverd.
    Nu eerst naar Livigno.
    :)
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Nw A8 is cool ding idd.
    Prachtig interieur.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Foto's?

Comment

Ja komt allemaal. Eerste indrukken zijn zeer teleurstellend. Slechte stoelen, niet koersvast boven de 200kmh, niet zuinig, een noodstop actie midden in de nacht op een lege snelweg in zuid Duitsland (van 200kmh naar 100kmh), en uiteraard de remmen. Die stonden in de brand de fluelepass af na een stukje sturen achter een lokale aan. En voordat W220L komt melden dat ik niet kan remmen. Dat kan ik wel

Comment

*psst, doe eens proefrijden in de nieuwe M5 4wd met carbon remmen.

Comment

Vind het best.
            Leef je uit als het je ding is.
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Lijkt me ook echt een kut-auto zo'n nieuwe A8....Wat kan daar nou voor een ontwikkeling/techniek inzitten? Liever een Hyundai of Kia, waar de ex BMW M eindbaas nu de scepter zwaait.
              www.tuningparts.nl

Comment

Ah het volgende "alles gaat stuk en dat is nooit mijn schuld" draadje. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Goh. Zijn de remmen van die A8 daar niet voor gemaakt? Wat goed dat jij dat ontdekt TSM! Stuur even een filmpje (Wat je vast wel hebt gemaakt met je GoPro) naar Audi. Ze zullen je eeuwig dankbaar zijn dat je die Designfehler ontdekt hebt. Ze hadden er vanaf ontwerpfase 1 vast nog de remmen van een Up! Bluemotion op zitten. Man, wat een klunzen!

Comment

Waarom gaat TSM niet bij VAG als testpiloot aan de slag? Dan weten we zeker dat we met een gerust en betrouwbaar gevoel een Audi kunnen rijden....
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Heb wel eens een noodstop gemaakt van 250 naar 80 op de autobahn met een 745Li uit het jaar kruik en dat verliep vlekkeloos. Behalve de urinevlekken dan omdat een stomme kut hoer in een Opeltje de snelweg op kwam rijden en zonder dat er verder verkeer was meteen links ging rijden. Dus een Audi A8 2018 heeft slechtere remmen en onderstel dan een 2003 745 Li.

Kutmerk; Audi.

Comment

Ik moet wel eerlijk bekennen ondanks dat ik toch behoorlijk VAG minded ben dat ik de standaard remmen van VAG niet meteen het beste vindt van wat er links en rechts geleverd word. Ben zelf erg voor het upgraden hiervan. Heb op de TT ook een remmenset van een TTs gezet. Ook de A6 3.0 BiTdi is, zeker wanneer er getuned wordt niet van goede remmen voorzien. Wanneer ik daar dagelijks mee zou moeten rijden liggen die dingen er ook meteen krom onder.

Jos.

Comment

Ik vraag me soms af hoe TSM in die auto zit en of hij wel ver genoeg voor zich uit kijkt.
                          Denken dat de openbare weg een circuit is waar je zo laat mogelijk (en zo hard mogelijk) moet remmen, lijkt me verre van slim. En downhill je remmen eraan fikken lijkt me ook niet prettig voor eventuele passagiers die erbij zitten.

De enige keren dat mijn remmen tekort schoten waren op het circuit.
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Afremmen op de bak met een dikke diesel werkt ook prima.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                              Ik vraag me soms af hoe TSM in die auto zit en of hij wel ver genoeg voor zich uit kijkt.
                              .
                              Ik heb 'm een keer zien rijden op de A2. Tanden in zijn stuur, grote ogen en het kwijl liep langs zijn mondhoeken....heel bizar! ;-)

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

In de toerenbegrenzer, 106 GPS in de trajectcontrole.

Comment

Tussen de 3 trajecten aldaar even de 250km/h aantikken en weer terug naar 100? :)

Comment

Als je het formaat van de remschijven ziet dan begrijp je dat ze wellicht "iets" onderbemeten zijn.
                                    Remmen op de motor.....zodra ik gas los laat schakelt hij de motor uit W220L.........echt helemaal uit en de bak in vrijloop.
                                    En dat kun je inderdaad uitzetten 4 lagen diep in het besturings systeem.
                                    Alleen dat doe je liever niet op de Fluelapas afdaling zegmaar.

PACO vraag je het jezelf af of vraag je het aan mij ?
                                    Laten we zo zeggen ik heb wel wat papiertjes die mijn competentie aantonen op het gebied van rijvaardigheid.
                                    En dan doel ik niet op een middagje slippen op een baantje bij de kruising A12-A20......

Passagiers waren aanwezig en uiterst tevreden over rijstijl.
                                    Over de A8 waren ook zij verre van te spreken.......hen viel de stoelen direct op bijv.
                                    Ik kreeg pas later pijn in mijn rug. Je zit er niet in maar erop.

Comment

Waat raar he. Terug naar BMW zou ik zeggen.

Comment

Jep. Volgende week weer terug. Want huurslet.
                                        Qua design komt Mercedes of BMW niet in de buurt trouwens.
                                        Dat heeft Audi supermooi voor elkaar. Touchscreen is wel een dingetje.
                                        Daar mogen ze wel een ingebouwde dispenser met reinigingsdoekjes bijleveren.
                                        Wat een smeerpoetserij man.
                                        Of moet je soms met fluwelen handschoentjes rijden.
                                        ;-)

Comment

Ben jij zo’n type die natte pulken op het touchscreen uitsmeert?

Comment

Ik snap dat wel. Als je met het zweet tussen je bilnaad als een sjonnie rondrijdt met je voet continu op die rem, dan zit je met klam voorhoofd en natte handjes aan het stuur. En als je dan op de navi druk aan het zoeken bent naar de dichtstbijzijnde hurkplee, dan begrijp ik dat volgeblafte navi-scherm wel :)
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Er is nog iets super irritants. De kaart tussen je tellers. Je Navigatie.
                                              Die draait mee als je rijdt, logisch. Maar aan de rand van de kaart komen dus ook de aanduidingen van secundaire wegen het beeld in en uit gevlogen.
                                              Die zijn in Duitsland geel. Dus er komt een geel vlakje het beeld ingedraaid. Dan zie je dat vanuit je ooghoeken en denk je aan een alarm.
                                              Ook als je terug zoomt blijft die overbodige info komen.
                                              Een epische misser want ze zijn wel in staat andere info in het donker te filteren.
                                              Maar een gele aanduiding van een Bundesstrasse op 100km afstand van waar je je op dat moment bevind, daar denken ze niet over na.
                                              Wij stelden het probleem direct over de grens met Duitsland vast. Maar dan ook echt direct. Waarbij ik aanvankelijk dacht een storing gemist te hebben.
                                              Wordt vervolgd.

Comment

Ik neem aan dat er 1001 verschillende settings zijn voor dat tellerscherm? Mij lijkt t ook niks zo. Ik ben chauouichau allergisch voor te felle of te drukke displays.

Comment

Ik vind dat display het ook niets. Volgens mij kun je kiezen tussen een grote of een enorme kaart tussen de tellers. Dat laatste slaat echt nergens meer op, kijk dan gewoon door de voorruit. Over een paar jaar lachen we om die achterhaalde graphics en willen we weet gewoon mooie metertjes, ook al zijn die duurder. De rest van het dashboard ziet er wel fraai uit, maar ik hoor dat het kut rijdt volgens de echte kenners, dus ik sla over. :)

Comment

Het is juist enorm comfortabel dat je dat brede scherm daar hebt zitten, ik zat net in een andere auto hier in Livigno, en dat naar rechts kijken voelt bijzonder prehistorisch aan eigenlijk. Maar de user interface is ruk. En er zijn geen 1001 instellingen. In heel die auto niet trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                      Denken dat de openbare weg een circuit is waar je zo laat mogelijk (en zo hard mogelijk) moet remmen, lijkt me verre van slim. En downhill je remmen eraan fikken lijkt me ook niet prettig voor eventuele passagiers die erbij zitten.

De enige keren dat mijn remmen tekort schoten waren op het circuit.
                                                      Ik denk niet dat TSM meer KM op de remmen haalt dan ik. Ze worden dinsdag vervangen eerste keer op 181.xxx km. En dat terwijl de auto nog 10 weken mee moet. Maar BMW vond het nu toch echt beter alvorens naar Frankrijk op vakantie te gaan. En ja vooruit kijken en weinig stoplichten is het verhaal.

Comment

TSM 20 setjes voor hetzelfde aantal kilometer.

Comment

Geniet nog maar even van die Audi. Het gaat bar, bar slecht met het merk, er moeten misschien vele duizenden mensen uit en het zou kunnen dat deze A8 voorlopig de laatste topklasse-Audi is.
                                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                            Geniet nog maar even van die Audi. Het gaat bar, bar slecht met het merk, er moeten misschien vele duizenden mensen uit en het zou kunnen dat deze A8 voorlopig de laatste topklasse-Audi is.
                                                            ;-)
                                                            Ach, als ik zo alle klachten en onaangenaamheden van deze A8 lees, is het niet zo heel erg als er geen nwe A8 meer komt ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                              Dat wordt straks een Audios :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                                TSM 20 setjes voor hetzelfde aantal kilometer.
                                                                M3 nog geen scheurtje te zien......de A6 geen enkel probleem, de A8 geen enkel probleem, de Subaru's standaard remmen lichte problemen, AP Racing kit erop geen enkel probleem, alles wat ik aan Seats bij Edwin gehaald heb, nooit een probleem. Alleen die M5 was een probleem. En zoals ik begrijp is de nieuwe M5 competition getest (uitslagen nog onder embargo) maar heb al e.e.a. gehoord. Het advies luidde : M3 niet inruilen op een M5 ;-)

Comment

Working...
                                                                X