Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mercedes V177 CLA/sedan CDi180 automaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mercedes V177 CLA/sedan CDi180 automaat

ik afgelopen week een stukje kunnen sturen in deze auto. (plaatje is een voorbeeld, niet de bewuste auto)
    mercedes-cla-class-cla-220-cdi-coupe-diesel_38516461.jpg
    Het is heel lang geleden dat ik in een Benz gereden heb dus mijn verwachtingen waren behoorlijk hoog. Noblesse oblige, toch?
    Omdat de auto vrij nieuw was reed ie natuurlijk prima maar er vielen mij toch wel wat zaken op.
    FWD in een Benz blijft toch een beetje een afknapper voor mij en de gebruikte materialen vielen mij tegen. Het is allemaal wel mooi gemaakt maar de haptonomiek voelt gewoon niet premium aan. Ik vond het interieur ook gewoon smal van binnen. Het chassis heeft wel goed grip en de besturing geeft prima feedback maar de afstemming van de vering is typisch Duits 'sportief' m.a.w. duidelijk een tandje te stevig om comfortabel te zijn. Nu had de auto wel 18"AMG-look wielen met lage sectie banden dus wie weet of dat een factor was. Bandenspanning was binnen afleesbaar en ze waren 2,5bar rondom, vrij normaal dus.
    De diesel motor (109pk) overtuigde wel omdat het ie maar 1.5L inhoud heeft. Wel met turbo uiteraard. Het blok heeft voor een 1.5L prima koppel en samen met de 7-gang automaat kan de motor steeds in het toerenbereik worden gehouden waar het hoogste koppel te vinden is. Je kan ook zelf flipperen als je dat wil maar hier op NLse wegen lijkt mij dat onnodig en het doet alleen afbreuk aan de manier waarop de auto rijdt. Op bergpassen zijn die flippers natuurlijk wel handig.
    mijn eindconclusie: Voor een lease auto waarmee je dagelijks in de file staat op weg naar en van je werk is het allemaal wel OK-ish maar het echte Mercedes premium gevoel geeft de auto mij niet. Jammer.
    Last edited by janspeed; 13-10-18, 18:53. Reden: afterburner ninja titel-edit

Een Benz met een 1500-motor, 109 pk, en dan flippers en AMG-look wielen? Er zal wel vraag naar zijn, maar ik vind het wat sneu.

Ik durf het te zeggen omdat het jouw auto niet is :-)
    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

mag jij dat zeggen? ja hoor, dat mag jij zeggen! ;-)
      maat van mij moest 'm als lease pool auto overnemen, kwam bij de nieuwe baan.

Comment

Ik zou hem ook zeker eens uitproberen als ik de kans kreeg.

Laatst kwam een kennis vol trots zijn V70 showen. Had de kleinst mogelijke dieselmotor, maar wel sportstoelen, verlaagd chassis, 18-duims wielen, spoilers, dubbele uitlaat.

Ik heb maar gezegd dat ik onder de indruk was.
        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Vorig jaar heb ik een paar keer een ritje in een A-klasse met die 180 dieselmotor gedaan en ik was niet echt onder de indruk. Het zicht rondom vond ik slecht maar dat is tegenwoordig in alle moderne auto's vanwege die grote B- en C-stijlen.
          zelfs in de Giulia stoor ik me aan die brede B-stijl. Als ik in de 156 rijd, waan ik me in een vissenkom qua overzicht.

Comment

Ik heb wel eens een exemplaar met kleine (instap?) benzinemotor en automaat meegekregen. Prima vervoer, maar niets bijzonders. Heel lelijk plastic 'leer' op de stoelen, mooi rood maar wel op wieldoppen van buiten.

Volgens mij ben je al een tijd niet meer in Nederland geweest WimD. Om een of andere reden is men hier gek op de looks van de GT- R- of AMG-line maar wel de bijtelling van de instapmotor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
              Ik heb wel eens een exemplaar met kleine (instap?) benzinemotor en automaat meegekregen. Prima vervoer, maar niets bijzonders. Heel lelijk plastic 'leer' op de stoelen, mooi rood maar wel op wieldoppen van buiten.

Volgens mij ben je al een tijd niet meer in Nederland geweest WimD. Om een of andere reden is men hier gek op de looks van de GT- R- of AMG-line maar wel de bijtelling van de instapmotor.
              Dat heeft ook te maken met de achterlijke uitstootnormen die grote bedrijven opleggen. Je mag wel iets tot X bedrag leasen, zolang dat apparaat maar maximaal 120 gram CO2 uitstoot heeft. Dan valt alles met iets krachtigers dan een puntenslijpermotor af. Daarom zie je zo vaak kleine $#%#$$% motoren met weinig pk's maar wel een "dikke" AMG pakket omdat die maar 995 euro was in de aanbieding.

Comment

De Renault motortjes voldoen prima ;)
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik vind de looks vn die dingen dikke prima. Mercedes is goed bezig op dat gebied, maar ik vind idd wel dat als ze er zo vervaarlijk uitzien met AMG-goodies en zo'n stoere gaatjesgrill, dat je dan wel de prestaties moet hebben. Dus op z'n minst zo'n geblazen tweeliter met AWD.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    De Renault motortjes voldoen prima ;)
                    eigenlijk natuurlijk gewoon beschamend dat er in een Mercedes-Benz een Renault blokje ligt... want je betaalt immers wel voor die 3-puntige ster.
                    Als je enige interesse hebt in techniek kom je er vroeg of laat toch achter dat je in je 'premium' Benz dezelfde motor hebt hangen als in een f-ing Dacia Lodgy . LOL!
                    Renault K-type K9K 846 <=> Mercedes OM607 DE 15 LA
                    daarmee is dit overigens geen veroordeling van Renault. Eerder een compliment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht

eigenlijk natuurlijk gewoon beschamend dat er in een Mercedes-Benz een Renault blokje ligt... want je betaalt immers wel voor die 3-puntige ster.
                      Als je enige interesse hebt in techniek kom je er vroeg of laat toch achter dat je in je 'premium' Benz dezelfde motor hebt hangen als in een f-ing Dacia Lodgy . LOL!
                      Renault K-type K9K 846 <=> Mercedes OM607 DE 15 LA
                      daarmee is dit overigens geen veroordeling van Renault. Eerder een compliment.
                      RB wil er juist vanaf............:rolleyes:

Jos.

Comment

ik heb twee jaar lang de CLA 200cdi als leaser gereden (uit eigen keuze trouwens), en kan de bevindingen over het interieur wel beamen.
                        Uiterlijk blijf ik de CLA (in mijn geval zonder AMG pakket) een zeer mooie auto vinden, maar binnenin was het allemaal net wat minder. Vooral de enorme opening tussen deur en B-stijl waar je recht op het metaal kijkt was voor mij een enorme afknapper.

Ondanks dat het een FWD Mercedes was, vond ik de grip - vooral in lange doordraaiende - bochten zeer goed en ook qua power en remkracht kwam de Mercedes niks tekort.
                        Ik heb er regelmatig op de A1 tussen Hamburg en Bremen lange stukken mee op topsnelheid (226 km/u volgens GPS) gereden en ook dan voelde de CLA zeer stabiel aan.

Leuke auto maar ik zou hem niet opnieuw bestellen.

Bob
                        There are no stupid questions,
                        but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Ik vind de vorige generatie A en CLA echt eentje in de categorie veel teveel geld voor te weinig auto. Qua interieur is het absoluut geen premium, met als dieptepunt de Aldi-tablet met cheapass Garmin navi. Wat een bizar nare graphics. Onwerkelijk in een dergelijk dure auto.

Qua rijden is het ok, maar gezien de aanschafprijs mag je wel iets meer verwachten. Voor het aanschafbedrag/leaseprijs van een aangeklede CLA200 kon je ook een aangeklede Golf GTI 7 kopen/leasen. Die is sneller, comfortabeler, ruimer, stuurt fijner, heeft een mooier interieur etc etc.

Ik heb de nieuwste generatie nog niet gereden, maar de eerste reviews zijn ook niet overweldigend.
                          Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

En de vorige had echt kutstoelen. Veel te smal bij de schouders. Anti collision warning werd ik ook gek van.

Comment

Working...
                            X