Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo C70 2.4i (170pk)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Volvo C70 2.4i (170pk)

    Cabrio rijden blijft leuk, zelfs in het huidige Nederland met zijn natte zomers.
    Moderne cabrio’s zijn namelijk voorzien van een goede verwarming, stoelverwarming en met alle 4 zijruiten omhoog, zit je redelijk uit de wind en kun je toch optimaal genieten.
    Het is uiteraard heel anders (minder puur) dan vroeger, maar dat is gewoon wat de mensen willen die zulke auto’s aanschaffen. Met “zulke auto’s” doel ik op de grotere cabriolets zoals de Saab 9-3, BMW 3-serie en uiteraard deze Volvo C70. Ze zijn allen voorzien van 4 zitplaatsen, hebben een redelijke kofferbak en bieden veel comfort.




    Ik begin direct even over de prijzen. Volvo zet de C70 2.4i scherp geprijsd in de markt, want je rijdt er al eentje voor 46.790 euro. Je hebt dan echter een redelijk kale Kinetic op de oprit staan en je mist dan allerlei mooie dingen die eigenlijk niet mogen ontbreken op zo’n auto.

    De C70 die ik heb getest voor Gummen.ORG kost ruim 64.000 euro. Het valt niet echt op, maar de volgende opties zijn o.a. aanwezig:
    - 5-traps geartronic (3000 euro)
    - Momentum-pakket (2385 euro)
    - Metallic lak (995 euro)
    - Sovereign Calcite leren bekleding (2705 euro)
    - 18”Mirzam velgen (1225 euro)
    - Nordic light oak inleg (195 euro)
    - Mobility line : navigatie, cd-wisselaar en audio-upgrade (4675 euro)
    - Verwarmbare voorstoelen (440 euro)
    - Elektrisch Inklapbare buitenspiegels (345 euro)
    - Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel (1090 euro)






    Dus nadat je wat opties hebt aangevinkt, blijkt de Volvo toch niet zo scherp geprijsd te zijn en is hij net zo duur als de concurrentie van BMW en Saab.
    Een 9-3 2.0T Turbo Aero (210pk, 0-100 in 9.5 sec) kost namelijk 62.800 euro en de BMW 320i High Exec. (170pk, 0-100 in 9.8 sec) kost ook ruim 62.000 euro!


    Het is 19 graden en bewolkt, maar toch gaat het dak eraf!
    Eerst even uitzoeken hoe het werkt. Oké, er zitten 2 knopjes voor het, uiteraard electrische, dak. Auto starten, automaat in ‘P’, voet op de rem en de knop om het dak te openen ingedrukt houden. Dan wordt er een heel circus opgestart. Zeker bij de metalen daken, is het gaaf om te zien wat er allemaal gebeurt: De 4 ramen schuiven iets omlaag, de kofferbak gaat open, het dak schuift in 3 delen op elkaar en de hemelbekleding wordt een beetje ingeklapt en er tussen gevouwen. Fantastisch om te zien, maar je krijgt ook direct het gevoel dat er wel eens iets fout kan gaan en dat het dan wel eens een dure reparatie zou kunnen worden. Maar misschien is dat gevoel onterecht en werkt dit gewoon 20 jaar lang probleemloos.



    Wegrijden in de automaat is even wennen: Als je rustig een 80km-weg opdraait, is dat een beetje te rustig vaak, maar als je dan wat meer gas geeft is het vaak weer iets te snel. De ene keer rij je dus als een bejaarde weg en de andere keer met spinnende voorbanden. Maar daar kun je vast aan wennen. Op binnendoor wegen rijdt het echt heerlijk. Lekker open, ruimtelijk en lekker fris! De automaat schakelt snel, dus je hoort de 5-cilinder bijna niet. Pas als je weer gas geeft, schakelt de bak terug (niet echt snel) en hoor je dat mooie geluid van de motor. 170pk klinkt trouwens best veel, maar in zo’n auto en met deze automaat is het zeker geen sportwagen. Nul tot 100 doet hij in 10 seconden bijvoorbeeld, maar dat is niet veel langzamer dan andere auto’s in deze klasse. Het is ook geen probleem verder. Op tussensprintjes is de auto snel genoeg en het is sowieso geen racer natuurlijk. Het onderstel is vooral comfortabel en gaat zelfs een beetje richting ‘slap’. Hard door korte bochten of rotondes moet je ook niet doen, want ten eerste ziet dat er niet uit en ten tweede is deze auto er ook gewoon niet goed in.

    Interieur
    De stoelen zijn trouwens erg fijn. Het leer ziet er mooi uit en je zit gewoon echt lekker. Achterin is maar weinig ruimte. Je kunt er niet met 4 volwassenen in. 2 kinderen kan echter goed en anders kun je daar mooi de bagage kwijt, als je op vakantie wilt. Als het dak open is, is de kofferbak namelijk bijna helemaal vol! Alleen onder het ingeklapte dak, is een plat vak waar je wat dingen kwijt kunt. Een weekendtas zal daar echter niet in passen.







    Het dashboard en de tellers zijn een beetje ouderwets. Waarschijnlijk is het de degelijk van Volvo, maar het plastic is niet echt mooi en het stuur is ook saai. De middenconsole met zijn kleine tiptoetsjes ziet er wel mooi uit, zeker met dat mooie lichte hout. Dat hout vind je ook terug in een aantal vakjes en op de deurgrepen. Beetje een mix tussen modern Skandinavisch design en een jaren’90 interieur. Wat dat betreft zou Volvo eens bij Audi moeten kijken.

    De navigatie is wel weer modern en kan bediend worden met een heuse afstandbediening! Beetje overdreven vind ik, maar misschien wel handig als de bijrijder de route wil instellen.
    Je kunt hem namelijk verder alleen bedienen met knopjes op de middenconsole en via een kleine joystick met 2 knoppen achter het stuur (bij je wijsvinger). Het vergt enige oefening omdat je niet ziet wat je doet, maar ik denk dat het wel handig werkt!





    Na een paar avonden lekker toeren in deze auto, heb ik de smaak wel weer te pakken. Het is gewoon een hele fijne, relaxte auto. Ideale auto voor dagelijks gebruik en dat komt ook door dat mooie dak. Met 1 druk op de knop heb je een mooi gelijnde coupé die je gewoon overal kunt parkeren. En cabrio rijden geeft je ook wat rust, volgens mij is het ook gemakkelijker om minder hard te rijden dan.





    Pluspunten :
    - Cabriolet met hard dak!
    - Mooie auto
    - Fijne stoelen

    Minpunten :
    - Niet zuinig
    - Niet snel en geen sportwagen qua weggedrag
    - Dashboard kan mooier


    Autoweek linkje met veel informatie :
    http://www.autoweek.nl/carbase_data....39960&cache=no

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)




  • #2
    Die kofferruimte is wel heeeeel erg karig! In de 1serie cabrio paste, als het dak naar beneden was, nog prima twee sporttassen van normaal formaat in de kofferbak.

    Daarnaast is de combi van het donkere interieur met dat lichte hout en de wit kleurige bekleding absoluut niet mijn smaak.

    Verder lekker cabrio rijden ofcourse :-)

    Comment


    • #3
      HELE mooie wagen!

      Helemaal mijn smaak, inclusief dat lichte interieur, die 170pk maakt van deze auto geen sprinter, maar dat hoeft ook niet, effe inhalen en tussensprints doet ie best vlot!
      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

      Comment


      • #4
        Mooie bak. Maar je ziet wel weer dat zo'n stalen dak de auto volkomen kansloos maakt voor bv. cabriovakanties. Zo'n softtop neemt gewoon minder ruimte in, zodat je gewoon 2 weken Italie kunt doen met voldoende bepakking - EN het dak open.

        Maar ja, lease- en verzekeringmaatschappijen zijn weer blijer met stalen dakjes, vandaar dit soort oplossingen.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

        Comment


        • #5
          Dank voor het verslag Harry.
          Het is wel duidelijk geworden dat de C70 eigenlijk geen vier volwassenen kan vervoeren. Waarom heeft hier elk premium-bak moeite mee? In mijn astmatische 145 is zoiets echt geen probleem...
          Eigenlijk schandalig toch?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
            De navigatie is wel weer modern en kan bediend worden met een heuse afstandbediening! Beetje overdreven vind ik, maar misschien wel handig als de bijrijder de route wil instellen.
            Je kunt hem namelijk verder alleen bedienen met knopjes op de middenconsole en via een kleine joystick met 2 knoppen achter het stuur (bij je wijsvinger). Het vergt enige oefening omdat je niet ziet wat je doet, maar ik denk dat het wel handig werkt!
            Dat werkt echt handig, kan ik je zeggen en ik zal het dan ook missen in mijn volgende auto (zoals het er nu naar uit ziet).

            Vwb ruimte achterin. Dat houdt misschien niet over maar met mijn 1.84 meter kan er toch vrij makkelijk een volwassene achter mij zitten. Okay, die zou daar misschien niet graag 1.500 km non-stop vertoeven, maar het is ook niet zo alsof je de hele rit met je knie"en in je nek zit.

            Ik vind de interieur-combi geen recht doen aan het toch wel cleane design van het dashboard. zwart-hout-licht leer dat had beter gekund.

            Groet
            GJ

            Comment


            • #7
              Goed verslag weer, echter ik vind de C70 helemaal niet zo gunstig geprijsd. Hij is maar liefst 15K duurder dan de sedanversie. Een 3 serie cabrio is zo'n 12-13K duurder dan de sedan. Verder hadden ze er natuurlijk gewoon weer een softtop van moeten maken.
              Die kleurencombo wil ik echter wel in mijn volgende S40!

              Comment


              • #8
                Dat lichte leer en dat lichte hout vind ik idd ook juist mooi.
                Het dashboard, klokkenwinkel, stuur en stengels zijn echter een beetje ouderwets.
                Dat mooie hout, trekt dat een beetje recht, maar eigenlijk moeten ze even terug nar de ontwerptafel en dan bij voorkeur met een Audi-ontwerper erbij. :-)

                Je kunt wel achterin als je per sé wilt, maar dat kan in mijn 1-serie ook. :-)
                Maar sowieso is het niet fijn om achterin een cabrio te zitten (vind ik), want je waait er gewoon uit.

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Je kunt wel achterin als je per sé wilt, maar dat kan in mijn 1-serie ook. :-)
                  Maar sowieso is het niet fijn om achterin een cabrio te zitten (vind ik), want je waait er gewoon uit.

                  Je zou ook gewoon eens wat meer kunnen eten Harry
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                    Dat mooie hout, trekt dat een beetje recht, maar eigenlijk moeten ze even terug nar de ontwerptafel en dan bij voorkeur met een Audi-ontwerper erbij. :-).
                    Je maakt een grap zeker, toch? Dit dashboard is qua ontwerp (design zo je wilt) zo veel beter doordacht dan ieder willekeurig Audi-dashboard (alsof daar tussen de modellen nog verschil in zit) dat ik de twee eigenlijk niet eens in 1 zin wil noemen.

                    Groet
                    GJ

                    Comment


                    • #11
                      Ik doel vooral op de materiaalkeuze.
                      De middenconsole en dat hout is wel modern, maar het dashboard, de tellers en het stuur etc zien eruit alsof Volvo ze al 15 jaar gebruikt.
                      Gewoon ouderwets hard plastic net als in een Golf 3.

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • #12
                        Ik vind dit gewoon een beetje saai.



                        Vind ik dit echt veel mooier en ook meer 2008. :-)


                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Twee totaal verschillende foto's waardoor je het sowieso niet met elkaar kan vergelijken.

                          Wat ik wel van het Audi-dashboard vind, is dat het er juist heel ouderwets, massief en blokkerig uit ziet. Als je daar nog eens bijvoegt dat ik bij Audi altijd zit te zoeken naar waar wat zit en wat voor prictogrammetje ze gebruikt hebben, is het Volvo-dashboard ook qua "gebruikersinterface" vele malen beter ontworpen (en zeker het zeer overzichtelijke dashboard in de S40-V50-C70-C30). Maar goed, smaken mogen gelukkig verschillen. ;-))

                          Groet
                          GJ

                          Comment


                          • #14
                            Over plastic gesproken: de telleromranding in het Audi-dash (idd, toch allemaal hetzelfde) zou niet eens door de kwaliteitscommissie van een plastic Italiaan in de jaren 80 zijn gekomen...

                            Comment


                            • #15
                              En waar is die middenconsole op de foto van gemaakt? Ik doe een gokje ..... PLASTIC. Bij Volvo mag dat gelukkig ook in echt alu (geen alu-kleurig plastic ;-)), of zoals hier in echt hout.

                              Ik heb bij Audi ook het idee dat iedereen elkaar vooral napraat als het om de kwaliteit van materialen gaat, no offence.

                              Groet
                              GJ

                              Comment


                              • #16
                                Ik bedoel natuurlijk ook BMW-kwaliteit qua dashboard, maar ik wil niet als BMW-fapper overkomen. ;-)

                                Maar meningen verschillen. Het dashboard uit de C70 is gewoon van ouderwets hard plastic.
                                Dat is niet erg, maar het is zeker geen voordeel, GJ. Het dashboard van een ouwe Mini is ook lekker overzichtelijk, maar daar heb je ook maar 1 teller. Of dat dan een voordeel t.o.v. een fully loaded BMW of Audi is? :-)

                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)



                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                  Ik bedoel natuurlijk ook BMW-kwaliteit qua dashboard, maar ik wil niet als BMW-fapper overkomen. ;-)

                                  Maar meningen verschillen. Het dashboard uit de C70 is gewoon van ouderwets hard plastic.
                                  Dat is niet erg, maar het is zeker geen voordeel, GJ. Het dashboard van een ouwe Mini is ook lekker overzichtelijk, maar daar heb je ook maar 1 teller. Of dat dan een voordeel t.o.v. een fully loaded BMW of Audi is? :-)
                                  Jij bedoelt de klokkenwinkel, want voor de rest kan ik weinig hard plastic ontdekken aan Volvo-dashboard (waarbij een dashboard voor mij wat meer omvat dan alleen de klokkenwinkel, nl. dat hele ding voor je van deur tot deur dus incl. klokkenwinkel, middenconsole, handschoenkastje etc.).

                                  Groet
                                  GJ

                                  Comment


                                  • #18
                                    Har, waarom ben je de laatste tijd met allerlei hokken aan het rijden (159/Caddy BLS/C70?) Moet er wat nieuws komen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                      Goed verslag weer, echter ik vind de C70 helemaal niet zo gunstig geprijsd. Hij is maar liefst 15K duurder dan de sedanversie. Een 3 serie cabrio is zo'n 12-13K duurder dan de sedan. Verder hadden ze er natuurlijk gewoon weer een softtop van moeten maken.
                                      Die kleurencombo wil ik echter wel in mijn volgende S40!
                                      De C70 mag dan wel een onderstel hebben afstammend van een S40/V50, maar je kan moeilijk zeggen dat het een 15k duurdere sedanversie is. Op de motorkap na is geen enkel paneel identiek aan dat van de S40. De C70 is notabene 11,5 centimeter langer, ruim 5 centimeter lager en 5 centimeter breder. Scheelt nogal wat, en het verschil tussen een S40 en C70 is veel groter dan tussen een 3-serie sedan en hatchback.
                                      2019 Volvo V60 T6

                                      Comment


                                      • #20
                                        Als we toch zo lekker bezig zijn elkaar te verbeteren...

                                        De vergelijking die Jasper maakt gaat natuurlijk ook mank omdat je op de "achterbank" van de C70 veel meer kwijt kan dan achter de voorstoelen van een Alfa Spider.

                                        Ik vind de C70 overigens een van de weinge cabrio's waarbij het CC-dak wel goed staat. En gelukkig hebben ze er bij Volvo niet voor gekozen om er maar een giga kont aan vast de plakken om het dak goed kwijt te kunnen (zoals bij de Focus en Astra).

                                        Ik deel overigens de mening van Harry wel, het dashboard is ruk... :)
                                        Aprilia RSV Mille '01

                                        Comment


                                        • #21
                                          Wat is dat handremstengeltje (..) trouwens verschrikkelijk lelijk zeg... :-/
                                          Aprilia RSV Mille '01

                                          Comment


                                          • #22
                                            Laatst even in een V50 edition II (met leer) gezeten...die Volvo stoelen zitten werkelijk fantastisch ! Ook qua verdere opties is een Volvo redelijk goedkoop.
                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                            Comment


                                            • #23
                                              Die handrem is inderdaad lelijk, maar alleen als ie op de handrem staat. Nogmaal gesproken is ie mooi weggewerkt.

                                              Qua dashboard mag het wel wat minder strak en zakelijk, maar die Audi die als vergelijk staat, verdiend in mijn optiek ook niet echt de schoonheidsprijs, vind het er maar rommelig uitzien. Niet overzichtelijk.
                                              Materiaalkeuze kan beter in de Volvo, maar in mijn S60 is de dash niet van hard plastic, maar is van een zacht materiaal, net zoals de deurpanelen, alleen de 'zaken die erin zitten', zoals de radio, klokkenwinkel, etc... Ik neem aan in deze C70 ook geen hard plastic is gebruikt.

                                              Het zou al wel een verschil maken als het 'harde plastic' in zwart was uitgevoerd zoals in de Audi, in plaats van dit KOMO-grijs.
                                              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                Op de motorkap na is geen enkel paneel identiek aan dat van de S40. De C70 is notabene 11,5 centimeter langer, ruim 5 centimeter lager en 5 centimeter breder. Scheelt nogal wat, en het verschil tussen een S40 en C70 is veel groter dan tussen een 3-serie sedan en hatchback.
                                                Dat is heel wat anders dan 6cm langer(oké, dŕt is wel bijna 2x), 4cm lager, 4cm breder en als het goed is zelfs een motorkap die verschilt. ;-)
                                                Every second of your life is a part of your song

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                                  Dat is heel wat anders dan 6cm langer(oké, dŕt is wel bijna 2x), 4cm lager, 4cm breder en als het goed is zelfs een motorkap die verschilt. ;-)
                                                  Inderdaad ja :)
                                                  2019 Volvo V60 T6

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Je kunt wel achterin als je per sé wilt, maar dat kan in mijn 1-serie ook. :-)
                                                    Maar sowieso is het niet fijn om achterin een cabrio te zitten (vind ik), want je waait er gewoon uit.
                                                    Er is een mogelijkheid om met dichte kap te rijden...;)
                                                    Iets dat toch best vaak gebeurt met de cabrio van m'n ouders. Met een beetje passen en meten gaan er zelfs 5 personen in.

                                                    Dan kun je over de huidige generatie cabrio's helaas niet meer zeggen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                                      Jij bedoelt de klokkenwinkel, want voor de rest kan ik weinig hard plastic ontdekken aan Volvo-dashboard (waarbij een dashboard voor mij wat meer omvat dan alleen de klokkenwinkel, nl. dat hele ding voor je van deur tot deur dus incl. klokkenwinkel, middenconsole, handschoenkastje etc.).

                                                      Groet
                                                      GJ

                                                      Ik doel idd op die 2 vierkante meter harde plastic die Volvo uit de "Afgekeurd"-bak van Kia heeft gejat. :-)

                                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)



                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                                                        Die handrem is inderdaad lelijk, maar alleen als ie op de handrem staat. Nogmaal gesproken is ie mooi weggewerkt.

                                                        Qua dashboard mag het wel wat minder strak en zakelijk, maar die Audi die als vergelijk staat, verdiend in mijn optiek ook niet echt de schoonheidsprijs, vind het er maar rommelig uitzien. Niet overzichtelijk.
                                                        Materiaalkeuze kan beter in de Volvo, maar in mijn S60 is de dash niet van hard plastic, maar is van een zacht materiaal, net zoals de deurpanelen, alleen de 'zaken die erin zitten', zoals de radio, klokkenwinkel, etc... Ik neem aan in deze C70 ook geen hard plastic is gebruikt.

                                                        Het zou al wel een verschil maken als het 'harde plastic' in zwart was uitgevoerd zoals in de Audi, in plaats van dit KOMO-grijs.
                                                        Zo is het precies, Henk. En als ik dan naar die middenconsole van de Audi kijk zie ook gewoon hard plastic. Hoogwaardig hard plastic vanzelfsprekend, want we hebben het natuurlijk wel over premium hier ! ;-))

                                                        Groet
                                                        GJ

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mooie auto met een mooi interieur. Die middenconsole is gewoon prachtig, maar inderdaad zijn de gebruikte materialen op sommige plekken van het dashboard nogal 'cheap'. Maar persoonlijk vind ik Volvo ook niet op het niveau staan van Audi, BMW en Mercedes. Da's gewoon een klasse hoger. En ja, ook een klasse duurder.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                            Ik doel idd op die 2 vierkante meter harde plastic die Volvo uit de "Afgekeurd"-bak van Kia heeft gejat. :-)
                                                            2 vierkante meter? Dat kleine stukje achter het stuur en de klokkenwinkel zelf? Laat me niet lachen. De bovenkant van het dashboard is gewoon uit zacht materiaal/kunsststof (aaibaar noemden we dat vroegâh) gemaakt. Daar heb je leuke en minder leuke printjes in bij de diverse fabrikanten maar kwalitatief doet dat weinig voor elkaar onder.

                                                            Groet
                                                            GJ

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                              Ik doel idd op die 2 vierkante meter harde plastic die Volvo uit de "Afgekeurd"-bak van Kia heeft gejat. :-)
                                                              Nou ja, ze hadden ook de afgekeurde carrosserie-ontwerpen kunnen pakken, maar die bleek Bmw al te hebben ;)
                                                              Maar goed, ik begrijp het punt wel een beetje, in de S40 komt het dash ook hier en daar wat armoedig over, maar het is minder erg dan Harry claimt.
                                                              2019 Volvo V60 T6

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                                                                Mooie auto met een mooi interieur. Die middenconsole is gewoon prachtig, maar inderdaad zijn de gebruikte materialen op sommige plekken van het dashboard nogal 'cheap'. Maar persoonlijk vind ik Volvo ook niet op het niveau staan van Audi, BMW en Mercedes. Da's gewoon een klasse hoger. En ja, ook een klasse duurder.
                                                                Kan iemand die stukjes dan eens eenduidig benoemen, want zo blijven we natuurlijk oeverloos door lullen over verschillende dingen? Ik zie nl. ook gewoon hard plastic bij Audi, BMW en Mercedes in de klokkenwinkel op de middenconsole waar de radio- en Clima-bediening zitten. Aan de onderkant van de middentunnel etc. Zijn de premium-fappers zichzelf op dit punt niet een beetje voor de gek aan het houden?

                                                                Groet
                                                                GJ

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X