Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DS7 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• DS7 Sportback

ds7_ - 19.jpg

Afgelopen weekend een DS7 Sportback 180pk diesel met automaat gereden. Ik heb de Tesla ondertussen toch al besteld maar ze boden het aan en ik was wel benieuwd, gewoon om het eens te proberen. Lang verhaal kort: het is niet mijn auto. Redenen daarvoor zijn onder meer:
    - voelt zwaar aan
    - interieur met glimmend plastic en veeg-gevoelig scherm (zie foto's - en ja, Tesla heeft ook een scherm maar dat heeft een ander soort structuur)
    - dieselmotor is luidruchtig

ds7_ - 11.jpg

+/- design is een kwestie van smaak, diamantjes in de koplampen en achterlichten en een B.R.M. horloge in het interieur - je moet er gevoelig voor zijn

+ comfort
    + gadgets

ds7_ - 4.jpg

Het alcantara is chique maar het nadeel van alcantara is dat je de 'veeg'-richting er van ziet dus het ziet er nogal slordig uit, vind ik. Het is naar mijn maatstaven een gemiddeld goede auto. Een 7 dus, geen 8 of hoger. Automaat schakelde in ieder geval wel prima, wat ook niet van alle automaten gezegd kan worden. Vermogen van de 180pk motor was ook niet heel erg indrukwekkend maar dat zal met de massa te maken hebben. Iemand zei al dat ze niet zo zwaar zijn voor hun klasse [edit] en dat valt ook best mee met 1510kg maar hij voelde zwaarder aan dan de GTE die net zo veel weegt.

ds7_ - 5.jpg

Ik kan me voorstellen dat mensen hierin gaan of willen rijden, maar het is niet mijn auto. Te veel frutsels en tierelantijnen ook, daar houd ik ook niet zo van.

ds7_ - 9.jpg

ds7_ - 17.jpg

ds7_ - 12.jpg
    Last edited by Stéphane; 02-04-19, 09:59.

Tsja. Ik was altijd een grote Citroën-fan. Als kleine jongen vond ik de DS de meest begerenswaardige auto die er bestond. En later kwamen er andere modellen die ik graag zou willen hebben, maar niet kon betalen. En nu het wél kan: laat maar. Citroën is compleet de weg kwijt.
    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Teveel kraaltjes en spiegeltjes idd.
      Vroeger kwam Citroën soms echt met een knap design.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Prima review. Wat mij betreft een nietszeggende auto, zoals er helaas zoveel nietszeggende auto's zijn.

Over dat gewicht. Ik snap m niet helemaal, volgens Carbase weegt die Fransoos 1510kg. Dat is voor zo'n forse auto op hoge poten met dieselblok toch helemaal niet gek?
        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
          Prima review. Wat mij betreft een nietszeggende auto, zoals er helaas zoveel nietszeggende auto's zijn.

Over dat gewicht. Ik snap m niet helemaal, volgens Carbase weegt die Fransoos 1510kg. Dat is voor zo'n forse auto op hoge poten met dieselblok toch helemaal niet gek?
          Dank je en je hebt gelijk qua gewicht, dus ik zat er naast. Laten we het er dan op houden dat hij zwaar aanvoelt. De Golf staat trouwens ook voor 1599kg rijklaar en de DS voor 1610kg, tegenover 1499kg leeg en 1510kg leeg. Maakt dus maar 10kg uit. Voelde als veel meer. Ik sta gecorrigeerd.

Verder ook een nietszeggende auto en ik vond het initiële gebrek aan reacties ook al veelzeggend.

Comment

Inderdaad een ontzettend kleurloos ding. Next!
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
              Citroën is compleet de weg kwijt.
              100% mee eens.

Comment

Ik vind het ook helemaal niks, terwijl ik toch behoorlijk Citrofiel was.

Comment

Hmmmm ik heb er ook mee gereden en het is kwa uitstraling wat generiek. Maar ik vond het een heerlijke bak om te rijden. Ook de 180 pk met automaat gereden. Het beviel mij wel moet ik eerlijk zeggen, maar voor minder geld heb je ook best een goed uitgeruste C5 Aircross, en die vond ik eigenlijk nog wat fijner dan de DS7, ding sprak mij wat meer aan. Maar het is vooral een kwestie van smaak. Eerlijk gezegd, als ik moest kiezen tussen een Q3 bv of een DS7, ging ik echt voor de DS7. Maar goed, wij hebben zelf ook een DS en dat vind ik een erg fijne auto. Maar je moet DS nu echt los zien van Citroen. Het is een PSA merk geworden, het is echt niet meer Citroen. Je ziet dezelfde knoppen wel terug in de C5 Aircross, maar ook in de Peugeot's SUV's en sterker nog ook in de Opels!

Ik vind de DS7 wel wat hebben van de Infinity's van een tijd terug. Vond ik op zich ook wel mooie auto's, maar ja Infinity trekt zich wel terug uit Europa, zegt misschien ook wel wat
                  20190202-BLF_7378.jpg20190202-BLF_7387.jpg20190202-BLF_7375.jpg
                  20190202-BLF_7409.jpg
                  20190202-BLF_7417.jpg
                  20190202-BLF_7427.jpg

http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                  Citroen 2CV 1982
                  Saab 9-3 2.0T 2002
                  Citroen C1 2014
                  Solex 3800

Comment

Kwestie van smaak inderdaad. Alleen al dat dashboard. Ik kan me niet voorstellen dat dat mooi oud wordt. Zoals dat van de echte DS wél mooi oud wordt.

image_34045.jpg
                    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Ik heb hem recent ook gereden. Vind het ook een prettige auto (gelukkig geen deinende Citroen) en vind die gadgets (alleen al die lichtshow) wel wat hebben. Interieur vind ik ook erg mooi. Gewone mooie materialen en het ziet er goed uit/werkt goed. Echt prima!
                      Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Geen enkele moderne auto staat bij mij nog op de nominatie om mooi oud te worden, alleen designs zijn al veel te druk...

http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                        Citroen 2CV 1982
                        Saab 9-3 2.0T 2002
                        Citroen C1 2014
                        Solex 3800

Comment

Wel een leuk idee voor een nieuw draadje. Welk hedendaags ontwerp vinden we over 40 jaar nostalgisch mooi?

Toen ik de Bangle ontwerpen van begin deze eeuw zag werd ik misselijk, maar veel van die ontwerpen vind ik nu mooi. Zoals de 5-serie van toen.

Wat wordt een klassieker?

In 1965 keek er echt niemand om als er een Kever voorbij reed ...
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                          X