Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW i8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Autohandel is gewoon veranderd volgens mij door transparantie die o.a internet en die handelarensite heeft gebracht.
    Dealer pleurt jouw auto op die site, en het hoogste bod dat hij krijgt binnen een uur is jouw inruilprijs.

Dit houdt veelal in dat je de handelsprijs of minder krijgt voor jouw wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
      LOL. Zou eens met die Cayenne voor een inruilbod gaan schooien, bats.

Is ook niet goed voor je gezondheid denk ik ;)
      Valt mee, want ik wist van te voren al dat die dingen gierend in waarde dalen en dat ik dus niet bepaald een goudmijn had gekocht.
      Groeten,
      Bats
      wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
      *klopt zelf op schouder* --- TSM
      Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
      Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
      Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
      de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
      Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
      Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

100km sprint

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
        Een Tesla S P85 Performance gaat in 4,2s naar de 60mph. Dat moet wel een hele dikke Duitser zijn dan :-)
        Stap eens in een Tesla, kijk op de iPad naar wat er nog aan te verwachten kilometers in de stapel smartphonesaccu's zit, geeft het orgel de sporen en trek eens wat registers open met het rechter voetklavier, en kijk nog eens op je iPad.
        Daarna mag je met samengeknepen billen in de rechter rijstrook huiswaarts en de laatste 50 meter doe je met een verlengsnoer.

Blijft een geweldige ervaring zo'n Tesla...
        Onderschrift met handtekening en de groeten.

Comment

Grappig... Laatste filmpje is ie echt geweldig. Hoog " Hebbe Hebbe" gehalte!

Comment

Ok. Ik kom er niet uit vwb inruil van mijn huidige auto maar ook de praktische bezwaren zijn na wat zelfreflectie gewoon te groot. Ondanks een X5 ernaast. Iets spontaans is er niet bij want dan moet ik eerst naar huis om van auto te wisselen.

De M3 schrijft steeds minder hard af dus die houdt ik nog wel even aan. Zalwel inruilen worden op een M4 over twee a drie jaar vermoed ik ;-)

Comment

Ha, die M4;

Misschien is tegen die tijd de M2 nog wel leuker....
              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                maar zelfs als ik er wel uit kom met BMW moet ik nog even een nachtje hard en lang nadenken. Het praktisch nut is namelijk wel heel beperkt. Ik weet niet hoe vervelend dat nou precies gaat zijn in de dagelijkse praktijk.
                Vorige week ben ik met een i8 naar Parijs gereden voor een dagje, we waren met z'n drieën plus een berg fotoapparatuur. Het moet niet je enige auto zijn, maar verder is het prima te doen allemaal. Snel, zuinig, comfortabel (nou ja, hooguit voor de achterpassagier een tikje minder). Ik zou eraan kunnen wennen.

Comment

Snipe, er moeten dan wel kleine mensen hebben gezeten. Want als ik mijn stoel in een voor mij comfortabele positie had staan (ik ben 1.90) dan kon er alleen nog een hand gestoken worden tussen mijn stoel en het begin van de achterbank. Idem dito voor bestuurderskant.

Comment

Die automarkt zit ook aardig op slot dus. Als je iemand in een i8 wil lokken, moet je hem wel een fatsoenlijke inruil kunnen bieden. Al is het maar als dank voor de vorige keer bukken op een nieuwe M3.

De pest is die BPM. Niemand wil die BPM afschrijven maar die veroorzaakt wel een enorm gat tussen de werkelijke waarde van een auto en wat er ooit voor betaald is door de eerste eigenaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                      blabla centenkwestie blabla
                      Toch ff een proefritje weten te bietsen!
                      Let's kick some ass and chew bubblegum...
                      ----------------------------------------------------------------------------
                      '71 Alfa Romeo Giulia Super
                      '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                      '00 BMW E39 528iA Touring
                      '06 BMW Z4M Roadster
                      '96 BMW E36 328i trackracer
                      '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

schop...

"it just like feels like from another dimension, like... "

Moest direct aan Gummen denken.

https://www.youtube.com/watch?v=3ea8_CNdJ54#t=200

(ik Wil..., maarre... er is ook nog de centenkwestie.)

Edit: en hier het artikel
                        http://www.theverge.com/2014/11/13/7.../bmw-i8-review
                        It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Vanochtend eentje in het wild zien rijden: A15 Tiel richting Nijmegen. Waa nog donker, maar aan de kleur van de koplampen te zien was het onmiskenbaar dat het een BMW i-tje is; opvallend blauw. Toen hij een beetje ruimte had, ging het "gas" erop. Vloog weg :-)

Comment

Ik zag vorige week woensdag een i8 op de A16 achterop een afsleeptruck staan. Heb geen foto kunnen maken, maar ik hoop dat het voor alleen transport was.

Comment

Zag daarnet zo'n hok op een provinciale weg bij Leuven. Mooi hoor, al lijken die voorbanden wel wat ielig, recht van voren.

Comment

Met het geluid zit het volgens mij ook wel snor. Ik zag, en hoorde er een wegtrekken bij het verkeerslicht in Arnhem afgelopen zaterdag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeQuietAndDrive Bekijk bericht
                                  Met het geluid zit het volgens mij ook wel snor. Ik zag, en hoorde er een wegtrekken bij het verkeerslicht in Arnhem afgelopen zaterdag.
                                  Speakertjes doen wonderen.

Another interesting feature we've learned is about the i8's exterior sound. The i8 will also feature Active Sound Design on the outside(as well as the inside of the cabin). The left exhaust pipe(dummy) is an external speaker used for the exterior sound projection while the right side is for regular (engine)emissions. Also the exterior ASD cannot be disabled.
                                  http://bmwi.bimmerpost.com/forums/sh...d.php?t=960956
                                  ------------------------------------------------
                                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

vandaag bij Eindhoven airport voor het eerst een (witte) i8 in het wild gezien. Erg mooie markante auto.

Comment

Ik zag gistern in Eindhoven ook een witte, zal dus wel dezelfde geweest zijn. Nog veel mooier dan de zwarte die ik vorig jaar op Le Mans zag. Dan vallen al die gave details in de vormgeving juist weg.

Comment

de i8 is een mooie en super rijdende auto.
                                        Ik heb er ook 2 uur in mogen sturen en dat is alleen maar genieten.
                                        Ik vind wel dat er te weinig emotie in zit, te klinisch.
                                        Mijn 2 dagen M6 was gaver, hoewel qua aanschaf de auto's best vergelijkbaar zijn.
                                        Is de M6 veel praktischer ik had de GranCoupe versie. Nartuurlijk is dat geen 7% bijtelling.

Comment

Heb hem laatst ook 'in het wild' mogen spotten. Wat een auto zeg!

Comment

Gisteren ook even in een i8 mogen rijden. Een mooi stuk binnendoor en een stuk snelweg.
                                            Nu ik het verhaal van Rutger weer eens teruglees, kan ik me daar eigenlijk helemaal in vinden.
                                            Zo'n i8 is echt geweldig en trekt hard bij elke snelheid.
                                            Als je normaal rijdt, is het ook een hele dociele auto. Kan ook een 320i zijn dan qua gevoel. Rijdt erg gemakkelijk.
                                            De auto stuurt heerlijk (fijn stuur ook) en je voelt niet dat hij wat zwaarder is (door die accu's). Zeer goede verdeling qua gewicht en er is altijd power.
                                            Echt zuinig voelt hij niet aan, maar wel zuiniger dan een 911 met vergelijkbaar aantal pk's.

@Snipe: ik begrijp niet hoe jullie met 3 man in een i8 naar Parijs zijn gereden. Het is gewoon een 2-zitter. De ruimte is wel geschikt voor een dikke week vakantiebagage.

In de kofferruimte past net een doosje wijn.
                                            In- en uitstappen is even wennen, maar gaat prima. Een Donkervoort is vele malen lastiger bv.

Qua uiterlijk en totaalconcept vind ik een i8 1 van de allergaafste auto's van dit moment. Vergelijkbaar met Ferrari en Lamborghini, dus zeer hoog op de cool-wall.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Foto

ImageUploadedByTapatalk1440422134.827288.jpg

ImageUploadedByTapatalk1440422147.843324.jpg

En hier die parkeerhulpcamera's in actie.
                                              In heb die wybertjes in de bestrating idd

ImageUploadedByTapatalk1440422171.843021.jpg

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik sta hier blijkbaar alleen in, maar vind het niet echt een mooie auto.
                                                Met die twee flappen achteraan, lijkt het net een turquoise Jar Jar Binks.
                                                Geloof het wel dat het magisch is en zo, maar niks voor mij.
                                                Rock on. RS.

Comment

Ik ga naast je staan RS, de enige ben je dus niet.
                                                  Groeten,
                                                  Bats
                                                  wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                  *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                  Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                  Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                  Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                  de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                  Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                  Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Hier een filmpje met wat geluid.
                                                    Dat geluid is dus niet echt en dat is zo'n beetje het enige (best wel grote) nadeel aan de i8 vind ik.
                                                    Maar dat is met al die plugin sportwagens een probleem lijkt mij. Behalve als er naast de elektromotor ook nog een 6 of 12 cilinder in ligt natuurlijk :-)

EDIT: Ik rij daar ongeveer 80 uiteraard, ondanks dat het sneller klinkt ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Leuke auto, maar geen Ferrari of Lambo.
                                                      STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                                      WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Hoop windgeruis bij 80, dat valt tegen.
                                                        fka KawaZZtra

Comment

De snelheidsbeleving is wel enorm voor 80 km/h ;-)

Comment

:-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                              Hier een filmpje met wat geluid.
                                                              Dat geluid is dus niet echt en dat is zo'n beetje het enige (best wel grote) nadeel aan de i8 vind ik.
                                                              Maar dat is met al die plugin sportwagens een probleem lijkt mij. Behalve als er naast de elektromotor ook nog een 6 of 12 cilinder in ligt natuurlijk :-)
                                                              Ik kan alleen iets zeggen over een 918. Die klinkt ook zonder 6- of 12-cilinder best aardig ;-)

Met z'n drieën in een i8 is inderdaad een beetje krap. Maar de achterpassagier was begin 20 en nog nooit in Parijs geweest, dus dan past alles. Die was desnoods in de kofferbak gaan liggen.

Comment

Dat nepgeluid is verschrikkelijk, dan hoor ik liever alleen maar windgeruis. Kan vast uit, al dan niet met goedkeuring van zie Zjermans. Ik vind hem schitterend, zeker in dat felblauw.

Comment

Ik heb ooit ontzettend TSM zitten uitlachen met z'n nepgeluid in de M5, maar ik moet denk ik toch toegeven dat ik er helemaal naast zat. Dat nepgeluid is niet beter dan het echte geluid, maar in elk geval een verbetering tov geen geluid. Inclusief de borreltjes en bwoaaaapjes vond ik het nep geluid van de i8 super lollig, sterker nog mijn vrouw vond de "oranje modus" (pook naar links in S stand) toch het leukste vanwege het geluid.

Verder is die i8 geen Fejari of Lambo, maar ziet het er net zo koel uit en roept het niet de negatieve associaties op. Interieur is trouwens ook supergaaf, vooral in het donker vallen alle leuke lichtaccenten op. Ik vond zelf de stoel minder prettig dan de normale sportstoelen, maar dat zal ongetwijfeld ook met mijn sub optimale lichaamsverhoudingen te maken hebben.
                                                                  Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Working...
                                                                  X