Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW i8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ach, het geluid in nieuwe benzinegestookte supercars is ook kunstmatig gecomponeerd... Ik vind m er erg fraai uit zien in die kleur. In dat zwart is het weer geen porem. Qua snelheidssensatie lijkt ie wel wat op mn 850 Coupe, tot 7000 toeren alle versnellingen doortrekken en dan er achter komen dat je 80 rijdt... 😄

Comment

Recent in een demo gereden. Erg toffe bak, en mooi in het metallic donker grijs. Wbt het kunstmatige geluid hier moet je, je als fanaat even overheen zetten. Hierna alles zoals Martijn aangeeft, behalve de stoel. En oma en opa kunnen het vergeten een ritje mee te maken, die komen er nooit in en als zeker niet uit..

Ik vond 'm niet erg super snel, maar ik ben dan ook erg verwend met m'n i3...
      BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaas! Bekijk bericht
        Denk dat je heel, heel, maar dan ook heel hard afschrijft op deze auto. Zelfs zakelijk gezien gaat het dan toch nog pijn doen. Denk ik dan he.
        Er staan er welgeteld NUL te koop op marktplaats.
        Autoscout NL vanaf 136000 EURO tweede hands.
        De goedkoopste op Autoscout europa zit nog boven de 100.000 EURO ex invoerkosten Italië (nieuw vanaf prijs).
        We kunnen dus 1 jaar na dato gewoon concluderen dat ze niet afschrijven. Boekhoudkundige afschrijving zal in dit geval hoger zijn dan de werkelijke afschrijving (handelsprijzen). Waardevast terwijl traditiegetrouw de grootste afschrijving in het eerste jaar zit.

Comment

We kunnen dat gewoon doen, maar mij lijkt dat te vroeg gejuicht.
          übernarcistische fappert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaas! Bekijk bericht
            We kunnen dat gewoon doen, maar mij lijkt dat te vroeg gejuicht.
            Laten we vaststellen dat jouw voorspelling gewoon niet is uitgekomen.

Comment

Dat lijkt mij ook te vroeg vastgesteld. Ik bedoel dat bij een dergelijk dun aanbod, er geen sprake is van markt. Worden de aangeboden auto's ook verkocht voor die prijs?

Kan natuurlijk zijn dat ik er volledig naast zit.
              übernarcistische fappert

Comment

Rutger heeft geprobeerd er eentje te kopen, maar dat is niet gelukt.
                Vanwege een schooierbod op zijn m3 meen ik me te herinneren.

Ik ben het met gaas erns trouwens.
                Hier wordt een markt gemaakt, maar hij is er niet.

Comment

De afschrijving zal pas echt inslaan op het moment dat de bijtellingregels aangepast zijn lijkt me?
                  BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pauper Bekijk bericht
                    Er staan er welgeteld NUL te koop op marktplaats.
                    Autoscout NL vanaf 136000 EURO tweede hands.
                    De goedkoopste op Autoscout europa zit nog boven de 100.000 EURO ex invoerkosten Italië (nieuw vanaf prijs).
                    We kunnen dus 1 jaar na dato gewoon concluderen dat ze niet afschrijven. Boekhoudkundige afschrijving zal in dit geval hoger zijn dan de werkelijke afschrijving (handelsprijzen). Waardevast terwijl traditiegetrouw de grootste afschrijving in het eerste jaar zit.
                    De BPM is 0 euro (of zo'n 350 euro als 'ie van 2015 is) dus dan klinkt het wel alsof je snel even 38.000 euro kunt verdienen door die van een ton op te gaan halen. Misschien is het een ex BTW prijs ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                      Rutger heeft geprobeerd er eentje te kopen, maar dat is niet gelukt.
                      Vanwege een schooierbod op zijn m3 meen ik me te herinneren.

Ik ben het met gaas erns trouwens.
                      Hier wordt een markt gemaakt, maar hij is er niet.
                      Voor de goede orde: er werd gesteld dat het ding als een tierelier zou afschrijven. Ik constateer dat ik er geen kan krijgen die een normale afschrijving laat zien van zeg 20% binnen 1 jaar, wat normaal is bij een dergelijk model met weinig functionaliteit in de zin van praktische waarde.
                      Ja dat heeft deels te maken met de door de overheid kunstmatig in stand gehouden aantrekkelijke 7% markt, maar in het buitenland zijn ze niet veel goedkoper. Dus ik betwijfel of ze als een tierelier afschrijven.

Ik ben wel in de markt voor een i8, maar het liefste een met een afschrijving zoals voorspeld :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeQuietAndDrive Bekijk bericht
                        De BPM is 0 euro (of zo'n 350 euro als 'ie van 2015 is) dus dan klinkt het wel alsof je snel even 38.000 euro kunt verdienen door die van een ton op te gaan halen. Misschien is het een ex BTW prijs ofzo?
                        De BTW zou voor de zakelijke rijder niet hoeven uitmaken, ik weet niet hoe het komt dat deze in Italië zoveel goedkoper is? Wellicht een lokprijs ex opties en dergelijke.

Comment

Pauper, ik gun je natuurlijk de door mij voorspelde astronomische afschrijving. Ik denk (let op dat is dus 0% zekerheid) nog steeds dat die gaat komen, maar dat de verkopers nu nog niet bereid zijn zoveel pijn te nemen. Als je echt in de markt bent, zou ik eens een bod doen op zon ding tegen een voor jou acceptabele prijs. Kijken wat er gebeurt.
                          übernarcistische fappert

Comment

Hier maar even: BMW topman overvallen door emoties naast nieuwe i8 bij de Tamoil, of nee, de IAA.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Lol

Comment

Heh, ik las een betere verklaring. Hij las op z'n autocue dat vanaf 2020 alle BMW's FWD zijn. Dit naar aanleiding van het overweldigende verkoopsucces van de 2 Grandpa Mover.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                                  Heh, ik las een betere verklaring. Hij las op z'n autocue dat vanaf 2020 alle BMW's FWD zijn. Dit naar aanleiding van het overweldigende verkoopsucces van de 2 Grandpa Mover.
                                  Ik hoor inderdaad van bekenden die voor de Beierse boeren werken dat de 2er loopt als gesneden brood.

*kuch*

*lacht*

Comment

http://www.dumpert.nl/mediabase/6682..._autoshow.html

Bewegend beeld, let niet op de reacties..
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Gummers;

Of er is de avond ervoor iets te stevig afgepilst, danwel zou het zomaar een TIA kunnen zijn.
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

FWIW, in het wild, voor de harbour club, Scheveningen.

Wellicht was het n gummert ?
                                        It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Reed vorige zaterdag in Duitsland en zag iets opdoemen in de spiegel, bleek een i8 te zijn, zwart met die blauwe streep.
                                          Dat gaat toch best hard, kon het met de 1M coupe (niet in sportstand) met moeite bijbenen...

Gaaf gezicht zo'n wagen in de spiegel, apart ding en een genot om naar te kijken. Van al dat Audi Mercedes en ander blik wat je zo tegenkomt in 6 uur rijden blijft deze auto (i8) je dan bij, weer zo'n anonieme Audi of VW zegt me echt helemaal niks.
                                          Ja zo'n A8 of CLS of weet ik wat is natuurlijk heel praktisch maar 9 op de 10 keer zit alleen de bestuurder in de auto.... dus dat argument is meteen out of the window.

Comment

Harbour Club, lekker eten maar was wel even schrikken aan het eind van de avond.
                                            ----------------------------------------------------
                                            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                            ----------------------------------------------------

Comment

Bij ons in de regio duiken ze steeds vaker op, ik heb er afgelopen weken al 3 verschillende voorbij zien komen.

Comment

Ik ben benieuw hoeveel er al zijn verkocht. Zal niet om hele hoge aantallen gaan.
                                                Mensen kiezen, vreemd genoeg, eerder voor een Tesla.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wel, een Tesla is wel iets praktischer en ook goedkoper... Eigenlijk dezelfde reden waarom je een 3-serie zou verkiezen boven een Z4. :)

Comment

Ik zou dus ook een Z4 kiezen :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik denk die van Nicky v.d. M, was even kort weg van de eigenaar.
                                                      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Die blauwe is nu te koop. 105K, na 44.000 (demo-)km's en bijna 2 jaar (7/2014).
                                                        De goedkoopste op mobile kost 90K en die heeft 60K gelopen in 1,5 jaar.
                                                        De afschrijving valt nog mee, vind ik.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...9&pageNumber=1
                                                        Last edited by Harry; 05-04-16, 10:40.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zit 18K BTW in, dus vooral voor de zakelijke rijder lijkt me.

Comment

De afschrijving weet je niet, alleen de vraagprijs tweedehands. OK bij die demo zegt het nog iets omdat die nooit in handen van een bukker is geweest. ;)
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Gisteren weer even met een I8 mogen rijden. Ook even Duitsland in gereden. Sprintje 140-240 is hij iets rapper dan een Panamera GTS ter info... Qua snelheidsbeleving vind ik het niet super spannend. Ja, het gaat allemaal erg rap. Toch is een e60 of e39 m5 , laat staan F10 M5, voor mijn gevoel sneller.

Ja, het is allemaal erg cool. Mooie techniek, toffe bak! Maar, wij konden niet echt zeggen waarom we deze dan wilden ipv een 1M of M2. Daarbij met €150k ook nog eens (fors) duurder..

Wat wij ons verder nog bedachten; Al die VAG problematiek met die 1.4tsi-tjes die bij de bosjes neervallen.. Als de I8 niet in sportstand staat, slaat de motor bij stoplicht af. Dus als je effe flink zit te knallen (daar is zo'n auto immers ook voor), slaat de motor direct na stilstand af. Dat in combinatie met tweehonderdnogwat pk uit een 1.5 ltr maakte ons een beetje huiverig voor de duurzaamheid van het blokje.

Zo'n demo zou ik dan al helemaaaal niet aan beginnen.
                                                              BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

Ja, het is afwachten hoe degelijk zulke apparaten zijn idd.
                                                                Ik vraag me dat ook af bij Tesla's overigens.
                                                                Natuurlijk niet vergelijkbaar met een brandstofmotor, maar hoeveel km kunnen die dingen draaien en hoe lang gaan die accu's mee?
                                                                Als er zoiets stuk gaat, is er weinig te repareren en zit je misschien aan hoge kosten.

De issues met die kleine VAG-blokken zijn toch opgelost inmiddels?

Wel cool dat een i8 rapper is van 140-240 dan een Panamera GTS! Had ik niet verwacht.
                                                                De beleving is idd minder dan bij dikke ouderwetse BMW's en Porsche's.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Murphmeister;

Het motormanagement van de i8 zal toch wel zo clever zijn dat de stop/startfunctie niet wordt geactiveerd als de olie- en koelvloeistoftemperatuur boven (net als onder) een bepaalde waarde staan?
                                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                  X