Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW i8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • bats
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
    LOL. Zou eens met die Cayenne voor een inruilbod gaan schooien, bats.

    Is ook niet goed voor je gezondheid denk ik ;)
    Valt mee, want ik wist van te voren al dat die dingen gierend in waarde dalen en dat ik dus niet bepaald een goudmijn had gekocht.
    Groeten,
    Bats

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Autohandel is gewoon veranderd volgens mij door transparantie die o.a internet en die handelarensite heeft gebracht.
    Dealer pleurt jouw auto op die site, en het hoogste bod dat hij krijgt binnen een uur is jouw inruilprijs.

    Dit houdt veelal in dat je de handelsprijs of minder krijgt voor jouw wagen.

    Leave a comment:


  • Rutger
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
    Dacht je dat je op een goudmijn zat?
    Doe maar een Harrietje en haal hem uit de verkoop ;-)
    Groeten,
    Bats
    Nee, dat niet. Maar als ik kijk naar vergelijkbare auto's voor te koop staan dan vind ik 35k voor een 2009 M3 met 72k op de teller wel karig. Auto heeft courante kleurstelling en opties. Daar hoeft niet lang mee geleurd te worden verwacht ik.

    Leave a comment:


  • ølle
    replied
    LOL. Zou eens met die Cayenne voor een inruilbod gaan schooien, bats.

    Is ook niet goed voor je gezondheid denk ik ;)

    Leave a comment:


  • bats
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
    ?..tranen mij in de ogen toen ik het inruilvoorstel voor mijn M3 kreeg....
    Dacht je dat je op een goudmijn zat?
    Doe maar een Harrietje en haal hem uit de verkoop ;-)
    Groeten,
    Bats

    Leave a comment:


  • Rutger
    replied
    LOL.

    I still believe that with hybrids we are going down the wrong road. But with an i8, going in completely the wrong direction is at least wonderfully enjoyable.

    Heerlijke man ;-)

    Ben er nog niet over uit. Zowiezo sloegen de tranen mij in de ogen toen ik het inruilvoorstel voor mijn M3 kreeg maar zelfs als ik er wel uit kom met BMW moet ik nog even een nachtje hard en lang nadenken. Het praktisch nut is namelijk wel heel beperkt. Ik weet niet hoe vervelend dat nou precies gaat zijn in de dagelijkse praktijk.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Clarkson approved..

    http://www.driving.co.uk/car-reviews...w-bmw-i8-2014/

    Clarkson’s verdict ★★★★☆
    Green as a Prius, desirable as a Ferrari

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
    om een i3 terug te brengen na een proefrit van een dag (waarover later meer in dit forum) ..
    Ben benieuwd wat je ervan vond.

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Dit is natuurlijk een zakenwagen van driekeer niks als je niet eens gasten achterin mee kunt nemen...

    Daarbij kun je het ook niet maken om met zo'n bolide bij een klant te komen. Gaat je prijs geheid omlaag :-)

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Was vanmorgen bij Breeman, de Rotterdamse BMW-dealer, om een i3 terug te brengen na een proefrit van een dag (waarover later meer in dit forum) - past overigens wél een kinderstoel in en mijn zoon vond het prima (hij sliep, zoals overigens in iedere auto waarin hij mee rijdt).

    Daar stond een i8. Wat een mooi ding is dat. Echt serieus mooi, vooral ook omdat BMW gedurfd heeft de auto zo in productie te brengen in deze vorm.

    10612563_10204538504043928_6119865558778446126_n.jpg

    Heb gisteren ook nog een leuke review gezien via Youtube van Jonny Lieberman. Echt een leuke video met een leuk verhaal er omheen. Jonny presenteert ook altijd erg enthousiast en zijn enthousiasme werkt altijd heel aanstekelijk, op mij althans:


    Lijkt me echt een leuk ding om te rijden en te hebben. Zou het zo doen, als het kon.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Ik vind een i8 10 keer gaver dan de zoveelste Tesla. Tesla's zijn leuk, maar het is DE schraapmobiel in de hogere klasse. Beetje net als die Outlander PHEV, maar dan 3 levels hoger.

    Er zit een Tesla dealer in de PC Hooft, dat zegt genoeg denk ik.
    Ze zijn leuk en rijdt fantastisch (denk en hoor ik), maar ik vind een knappe 3 serie leuker.

    Leave a comment:


  • MartijnL
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
    Nou, die i8 is natuurlijk veel extremer. Dan heb je (neem ik aan) het gevoel in echt iets bijzonders te rijden. Die Tesla is gewoon een schraapalternatief voor een Dikke Duitser.
    Een Tesla S P85 Performance gaat in 4,2s naar de 60mph. Dat moet wel een hele dikke Duitser zijn dan :-)

    Leave a comment:


  • Tazio Novante
    replied
    Wat ik heel apart vind is dat er maar een 5kWh batterijpakket in zit. Dat is wel erg mager en met een opgegeven elektrische actieradius van 37 km en maximaal 65km/u. Op m'n elektrische kart zit al meer. Denk dat het met 100kg extra aan batterijen een elektrisch veel flexibelere auto zou zijn. Verder denk ik dat het afschrijven wel mee gaat vallen. Een Tesla is ook nog niet echt voor weinig te scoren. Een 4 jaar oude roadster met ruim 120k achter de wielen staat ook gewoon voor ruim 50k te koop. En is daarmee de goedkoopste. Loopt toch niet te veel uit de pas met andere 100K nieuwprijsauto's.

    Leave a comment:


  • jos_br
    replied
    In de AMT staat een heel verslag over deze (mooie!)auto. Is het gewicht niet merkbaar, ik vindt hem nogal zwaar......

    Jos.

    Leave a comment:


  • Rutger
    replied
    Ik zou liever een 911 GT3 rijden oid. Maar die zijn niet echt met 7% bijtelling leverbaar ;-)

    Deze auto is zelfs met 7% bijtelling nog redelijk aan de prijs. En privé een Porker of een andere exoot aftikken dat wordt 'm niet. Da's gewoon te kostbaar vwb afschrijving. Met de bruto euros krijgt de BD iig de helft voor de afschrijving voor de kiezen en dat is dan toch net ff prettiger ;-)

    Leave a comment:


  • ølle
    replied
    Nou, die i8 is natuurlijk veel extremer. Dan heb je (neem ik aan) het gevoel in echt iets bijzonders te rijden. Die Tesla is gewoon een schraapalternatief voor een Dikke Duitser.

    Vraag me alleen af hoe zo'n i8 het qua rijden nu doet ivgl met een 911 van ongeveer hetzelfde prijskaartje (Carrera S ofzo?) Blijf toch het gevoel hebben dat je (ik iig) die eerder zou kiezen als ze dezelfde bijtelling hadden. En Rutger zal neem ik aan niet zozeer op freak show gehalte kiezen voor die i8 maar voor het totaalplaatje.

    Kortom: Schande! Ook hier zitten die lui uit DH alles weer te vernaggelen ;)

    Leave a comment:


  • MartijnL
    replied
    Bij dit soort wagens is de ratio ver te zoeken maar waarom geen Tesla?

    Zelfde soort trap in je rug, praktischer en goedkoper. Alleen geen back-up in de vorm van benzine.

    Leave a comment:


  • Lars Veenstra
    replied
    Kwam vanmiddag een blauwe tegen bij Koln. Ding ziet er wel geinig uit zo in het voorbij gaan.

    Leave a comment:


  • Dennis Cavallino
    replied
    Lijkt mij totaal niet zuinig aanvoelen als ik het zo lees.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Echt een heel gaaf apparaat. Concept car met kentekenplaat: helemaal goed. Ik heb er alleen maar inzetten en kan hem niet betalen, maar ik ben toch blij om van een M3 piloot te horen dat het goed rijdt.

    Leave a comment:


  • Berto
    replied
    Dit lijkt mij ook wel een afschrijvingsklapper worden..

    Moar dà moak nie uut, het is wel een hele mooie kar natuurlijk.
    PERSOONLIJK vind ik het een hele mooie auto om te zien.

    En zakelijk afschrijven doet natuurlijk ánders pijn, qua kramp aan de geldspier.

    Leave a comment:


  • Gaas!
    replied
    Denk dat je heel, heel, maar dan ook heel hard afschrijft op deze auto. Zelfs zakelijk gezien gaat het dan toch nog pijn doen. Denk ik dan he.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Rutger;

    Lijkt me (gezien het bijtellingsverhaal) bij uitstek een auto om zakelijk aan te schaffen. Voor privégeld zou ik wel wat anders weten. En je moet die M3 er natuurlijk niet voor kado gaan geven. Praktische bezwaren zijn natuurlijk relatief beperkt met die dikke X5 ernaast.

    Leave a comment:


  • Rutger
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Ha, die Harry;

    Och, genoeg exoten of sportwagens die zonder optisch ook genoeg indruk maken. Het is vooral het effect voor het terraspubliek en ik vraag me af of sat opweegt tegen het nadeel dat Rutger schetst en al rijdend merk je er al helemaal nix van. Ik denk dat de keuze voornamelijk is gedaan omwille van de effecten van de hoge drempel op de stijfheid van de koets.
    Hans, ik ben nu aan het afwegen of ik zo'n auto zou willen en wat dat dan zou kosten. Ik denk dat de vleugeldeur een gevolg is van de instap van de auto.

    Het is een heel bijzonder apparaat. Dat is één ding dat zeker is.

    Ik ben op zoek naar een deal waarbij de dealer mijn auto contant koopt (want privé eigendom) en ik dan eventueel de i8 uit de zaak betaal. Ga de auto in ieder geval niet prive kopen. Da-kenne-we-nie-betaluh.

    En als die deal dan heeeeeeeeeeeeel erg goed is. En het blijkt dat ik er een kinderstoel in kan prakken, dan overweeg ik de auto. In alle andere gevallen niet.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Harry;

    Och, genoeg exoten of sportwagens die zonder optisch ook genoeg indruk maken. Het is vooral het effect voor het terraspubliek en ik vraag me af of dat opweegt tegen het nadeel dat Rutger schetst en al rijdend merk je er al helemaal nix van. Ik denk dat de keuze voornamelijk is gedaan omwille van de effecten van de hoge drempel op de stijfheid van de koets.
    Last edited by Hansv; 18-07-17, 13:11.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Bij zo'n auto horen zulke deuren juist vind ik.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Rutger;

    Gedegen verslag. Klinkt als een fijne auto, ook (of eigenlijk, juist) voor mensen die van echt rijden houden. Dat het geen driftinstrument is zal niemand tegen BMW gebruiken, dat is simpelweg het objectief niet. Ik vind hem er zo in het zwart ook erg goed uit zien, ondanks de relatief smalle wielen & banden. Ben alleen nog niet zo overtuigd van nut & noodzaak van deze deurconstructie. Binnenkort een knappe witte M3 op de markt dus?

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    smart zonder kat klonk ook lekker.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    A35: dat deed Citroen met de C1 al. :)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Waarom staat dit draadje als "gemodereerd"? Nu kan het gepeupel het niet lezen! In hun huurpanden.
    Ik had het al gefixt.
    Alle impressies moeten door een moderator worden goedgekeurd voordat het gepeupel hem kan zien.
    Dat is om de kwaliteit te waarborgen. Althans dat was ooit het idee. :-)

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Leuk! Overigens toont BMW met de i8 aan dat een 3 cil. Lekker kan klinken.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Waarom staat dit draadje als "gemodereerd"? Nu kan het gepeupel het niet lezen! In hun huurpanden.

    Leave a comment:

Working...
X