Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW i8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Joep
    replied
    Wit is inderdaad ook mooi, maar grijs of zwart is voor Fabia’s of andere meuk waarin je niet op wilt vallen. ;)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Wit vind ik ook mooi. Die saaie donkergrijze i8's snap ik dan weer niet.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Prachtig apparaat. Als ik ze al zie is het meestal een witte, maar dit is nog veel mooier. Ik ben het met je eens dat ze onderschat worden, maar in jouw geval is dat mooi meegenomen natuurlijk. Geniet ervan!

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Ik vond ze nog heel lang best hoog geprijsd, maar zal nog eens een zoektocht starten.
    Het blijven geweldige auto's vind ik.

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Afgelopen zaterdag een protonic blauwe i8 toegevoegd aan het wagenpark. Het betreft hier een ex-lease voertuig waarvan er momenteel (te) veel op de markt verschijnen.
    Prijzen staan dus nogal onder druk, omdat er particuliere kopers voor deze auto’s worden gezocht.
    (en al die coupes worden natuurlijk vervangen door de onlangs verschenen roadster)
    Hoewel deze auto’s op het huidige prijsniveau echt een koopje zijn zal het wellicht nog wat jaren duren voordat de i8 echt op waarde zal worden geschat.

    100A8430-02BA-4642-8162-CA4C02CA0A87.jpeg

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Meer opleveren in de zin van; een protonic red edition met een paar duizend kilometer op de teller zal meer opleveren dan diezelfde auto die ruim 1 keer de wereld is rond geweest. Maak me geen illusie aan de auto te gaan verdienen.
    Er wordt trouwens al gesproken over verdubbeling van het vermogen voor de volgende versie van de i8.
    https://www.autocar.co.uk/car-news/n...-generation-i8
    Maar dat maakt de huidige niet minder speciaal ;-)

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Best luxe om zulke keuzestress te mogen hebben :-)

    Ik zou bij een i8 niet durven gokken op waardestijging omdat de auto qua techniek links en rechts ingehaald zal worden in die 5 a 10 jaar en het dan een verouderd concept zal zijn. Maar dat zegt wellicht meer over mijn durf dan over de reële kans op waardestijging.

    Aan de andere kant zijn bijna alle wagens die in waarde zijn gestegen technische verouderd. De waarde wordt afgemeten aan hoe iconisch een auto was of is, of een auto een keerpunt of een uitschieter in de geschiedenis was en of er nog veel van zijn in die ongeschonden staat. Gemeten naar die maatlat scoort jouw i8 wel weer goed, denk ik.


    Verder begrijp ik uit de keuze voor een extra i8 dat de wagen an sich zeer goed bevalt. Zo goed dat je er meer mee wilt rijden maar dat een beetje jammer vind van de zo goed als nieuwe rode?

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Dus die rode blijft in de garage staan ofzo?

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Keuzes, keuzes.
    Ik hoop stiekem dat de rode over 5-10 jaar meer op gaat gaat brengen als de kilometerstand in de buurt van de 1.000 blijft hangen. En een zwarte wilde ik per sé niet.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Interessant. Blauwe is ook mooi al zie je die vaker dan de rode.

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    *kuch*
    Volgende defect is de tankontluchting. Dit schijnt eerder regel dan uitzondering te zijn. Een flinke operatie waar mijn dealer de auto (voor de zekerheid) 2 dagen voor nodig heeft.
    Tevens besloten om een blauwe met wat meer kilometerervaring aan te schaffen. Die kan ik qua afschrijving beter naar de ton rijden. Nog 2 weken wachten op de steutels ...
    Last edited by Vijf5; 03-06-19, 14:52.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Allebei leuke auto's maar ik begrijp je keuze ook wel. Ik denk dat de i8 onderschat wordt omdat hij tegenover auto's gezet wordt die heel anders zijn, zoals een 911. Fijne auto om mee te toeren en op 8/10 te rijden. Veel plezier er van en zeker ook gaaf in het rood.

    Leave a comment:


  • PACO
    replied
    Grappig om die 4C naast die BMW te zien; hoe mooi de Alfa ook is, hij lijkt echt ouderwets naast die i8.
    Veel plezier ermee. Het is in ieder geval wel een nekkendraaier.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    High-Tech en High-Sports naast elkaar :-) Mooi stel hoor. Erg jammer dat je de 4C er niet blijvend naast kunt houden. Wel begrijpelijk, want erg duur. Maar toch erg jammer :-)

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Wat een plaatje. En die i8 is ook niet lelijk. ;)

    Geniet er van!

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Supergaaf. Je hebt smaak.

    Leave a comment:


  • sitechris
    replied
    Mooie auto hoor. Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen. Prachtige kleur ook! Wel een matige dealer als de communicatie en aflevering zo matig zijn.

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Toch wel een apart gezicht, een Alfa in Alpinweiss en een BMW in het Alfa Rosso... :)

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Deze switch begrijp ik zelf niet zo, maar dat hoeft ook helemaal niet.
    En die i8 is zeker een bijzondere wagen, dus veel plezier ermee!

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Nogmaals, leek me een goed moment om de stap te nemen.
    Dichterbij een betaalbare ’“’nieuwe’” i8’ (nou ja, 92 km op de teller) en in de kleur rood gaat me ws niet nog eens overkomen.

    4C is een veel grotere belevenis (tot 150 km/u).
    MRB, verzekering en onderhoudskosten van de 4C zijn ook bijzonder aantrekkelijk. Looks en de beperkte oplage ook!
    Inzetbaarheid, bouwkwaliteit en zitpositie zijn uiteraard de zwakke punten van de 4C.

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Ik ben benieuwd wat je gaat missen aan die 4c en wat je ervoor aan pluspunten terugkrijgt bij de i8.
    i8 zal beter bruikbaar zijn dagelijks.
    4c lijkt mij puurder qua rijden.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Mooi ding zeg. Wel redelijke fails qua aflevering, zeker in deze prijsklasse.

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Vandaag van wit naar rood gewisseld.
    Op een verkeerde noodlader (Zwitserse stekker) en beschadigde (doch nieuwe, want op mijn verzoek en kosten alle instaplijsten vervangen) instaplijst weinig te zeiken. Oh ja, eerste defecten reeds gevonden. De i-drive loopt soms stroef en de iPhone 7 laadt niet lekker via USB.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • WimD
    replied
    Prachtige wagen. Zelfs in het grijs vind ik een i8 al bijzonder. Ik ze in L nooit, terwijl er toch veel bolides uit de topklasse te spotten zijn.

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Gaaf zeg, ik weet niet of ik er een 4C voor aan de kant had gedaan, maar een i8 is erg cool.

    Leave a comment:


  • Taeke
    replied
    Wat gaaf! Ik zie regematig i8s rijden, maar heb nog nooit een rode gezien gek genoeg.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Wow. 40% onder nieuwprijs.... Dat scheelt nogal. Jammer dat de 4C toch moet wijken, maar ja. Dat lijkt me echt zo'n auto om een leven lang te houden en dan na te laten :-)

    Ben wel benieuwd naar je bevindingen als je de i8 wat langer hebt. Veel plezier er mee!



    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Proficiat! Gave auto, hoewel niet helemaal mijn ding, erg speciaal.

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    Cool, ik heb niks met die hybride dingen maar een i8 vind ik echt een coole auto ...
    Waarom gaat de 4C er zo snel al weer uit?
    Mijn poging om van de i8 een zakelijke lease te maken werd helaas afgeschoten. De auto schaf ik nu privé aan, maar alleen omdat dit het moment lijkt te zijn. Na 47km en 2 jaar kenteken is reeds 40% van de nieuwwaarde verdampt. Dichter bij een betaalbare ‘nieuwe’ i8 in een kleur die me aanstaat zal ik niet snel meer komen. Helaas moet de 4C daarvoor wijken.

    @Brahma: van de overstap Gayman -> 4C heb ik geen moment spijt gehad. Veel meer hardcore, veel specialere uitstraling, VEEL meer fun, maar even ‘beroerd’ om een retourtje Amsterdam (2x200km) mee te doen. Op pad met MdV was met beide auto’s niet echt een optie. Het enige model waar ik (binnen het BMW-gamma) echt hebberig van word, dat is de i8. Een M-product komt niet eens im Frage.

    De beide i-modellen zijn m.i. geniaal. Gelukkig smoelt de i8 wat beter dan de i3s.
    Last edited by Vijf5; 07-11-18, 08:38.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Mooi! Zo’n I8 klinkt ondanks de 3 pitter gewoon goed. Van buiten dan, ik heb er helaas nooit mee gereden.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Nou vind ik de i8 wel een speciale auto, maar de 4C vind ik een specialere auto. Een collectors item.

    Dat wil waarschijnlijk zeggen dat jij helemaal geen 'collector' bent, maar een 'driver', een 'user'. En het wil dus waarzchijnlijk zeggen dat de 4C het bij jouw gebruik aflegt tegen de i8. Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik meen me te herinneren dat je de Porsche inruilde op de 4C omdat je de 4C specialer en meer hardcore vond, minder op dagelijks gebruik georienteerd. Heeft deze wissel ook weer daar mee te maken?

    Hoe dan ook: ik zou willen dit soort keuzes en veranderingen te kunnen maken. Allemaal echt karaktervolle wagens op hun heel eigen manier. Daarom ben ik ook weer zo benieuwd naar je bevindingen.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    i8 is fantastisch idd! En erg gaaf dat je gewoon een rode hebt gekocht!
    Gefeliciteerd! Jammer dat de 4c weg moet, maar dit is wel meer auto.

    Leave a comment:

Working...
X