Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW i8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Harry
    replied
    Die Cools is idd erg bekend.
    Vooral in leaseland werd het veel gebruikt omdat je toch mooi leer hebt, zonder de bijtelling (want achteraf geplaatst).

    Het ziet er mooi uit, dus helemaal prima.

    Leave a comment:


  • Taeke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    Ik was altijd een groot Z8-fan, maar vind 'm tegenwoordig toch wat gedateerd en jaren '90 ogen, op de een of andere manier.
    Het was eigenlijk een retro-jaren 50 design he, dus best knap dat die nog zo jong oogt :). De mooiste BMW evah vind ik denk ik de Z1, ook al weer ruim 30 jaar oud ontwerp.

    Gefeliciteerd Vijf5, lijkt me lollig om zo'n supercar aan een laadpaal te zetten zodat iedereen kan zien dat je superduurzaam bezig bent ;-).

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    Ik was altijd een groot Z8-fan, maar vind 'm tegenwoordig toch wat gedateerd en jaren '90 ogen, op de een of andere manier.

    Leave a comment:


  • slimenslecht
    replied
    Mooie auto die roadster, ik kon eigenlijk alleen de gesloten versie.

    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Ik beschouw alles ten noorden van het land van Maas en Waal "net ingedroogd moeras waar wilde stammen elkaar de harses inslaan op kermissen". :)
    Das toch de Kop van Noordholland ?

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    20 jaar?

    Dan wint de i8 echt niet hoor. Z8 all the way!

    En ik vind de i8 idd ook prachtig.

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    Ik beschouw alles buiten de A10 als 'here be dragons'. :-)

    Wat een übergave auto, Vijf5! Eigenlijk toch wel de mooiste BMW van de afgelopen 20 jaar...

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Ik beschouw alles ten noorden van het land van Maas en Waal "net ingedroogd moeras waar wilde stammen elkaar de harses inslaan op kermissen". :)

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Zoals ze in 020 heel ons land al snel 'Holland' noemen, zo beschouw ik al het nationale grondgebied ten zuiden van de waddeneilanden als NL Zuid. Gewoon om de balans een beetje terug te brengen :D

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Mijn Lexus IS300h ging destijds ook langs Cools, voor de aflevering te 020. Groot werkgebied dus. :)

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Dat zijn jullie nu toch al? :p

    Cools is prima. Is in NL zuid de standaard BMW herbekleder, veelal van hagelnieuwe wagens.

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Nou, nou heren. Dank u, dank u!
    Het mag natuurlijk allemaal wel wat snediger en kritischer. Wellicht dat dit de tongen wat los(ser) maakt.
    De auto is bij Cools onder handen genomen voor de alcantara upgrades. Althans, zo zie ik (origineel-auti als ik ben) het interieur momenteel. Nu zit ik zelfs nog te twijfelen om de dorpels te laten bekleden in hetzelfde materiaal. Of worden MdV en ik dan resoluut omgedoopt in Koko en Diana?

    Leave a comment:


  • Minuteman
    replied
    Gaaf ding zeg !

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Congrats! Door de jaren heen vind ik hem steeds mooier worden.
    Slim die electrisch omhoog-omlaag beweegbare achterruit van de roadster.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Heel cool apparaat. Is dit een standaard interieur? Ik dacht dat ze altijd een of andere maffe/drukke kleurencombi hadden, dit ia veel mooier als je het mij vraagt.

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Woooow! Ooit 2 uur mogen sturen in een dichte variant (en ja...ik kwam er netjes in én weer uit). Wat een heerlijke auto was dat. Gefeliciteerd!

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Vijf5;

    Gefeliciteerd. Ik vind de 'gewone' i8 al fraai om te zien, maar als Roadster doet hij me nog meer deugd. En dat heb ik niet vaak bij een auto die van een gesloten model is afgeleid. Many happy (s)miles!

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Coolf! Gefeliciteerd! Trouwens ook toevallig, ik heb gisteren nog zitten kijken om er (weer) eentje te huren bij Sixt. Het is mijn zoon zijn 'idol car' en ik heb hem er nog niet in kunnen laten (mee)rijden.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Gaaf zeg! Mooi met dat alcantara interieur en stuur!

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Vorige post aangepast.
    Last edited by Vijf5; 17-02-20, 20:28.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Proficiat! Zijn er foto's?

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Tijd voor een korte update.
    Na ruim 8 maanden bezit en ca. 10.000 vrijwel probleemloze kilometers nog steeds erg tevreden met de auto. Kilometerstand is nu de 60.000 gepasseerd. De tankontluchting is nogmaals vervangen (bij de vorige eigenaar ook reeds gedaan, dus het lijkt erop dat BMW niet gekozen heeft voor een re-design maar bewust ondeugdelijke onderdelen blijft terugschroeven). Deze fix leidde weer tot een koelvloeistoflekkage door een onjuist gemonteerde slang en klem.
    De i8 is een formidabele GT die een bijzonder relaxed rijgevoel opwekt. Het uiterlijk kan me nog steeds bekoren. Desondanks besloten om afscheid te nemen van bovengenoemde i8 en een krabbel gezet onder een koopcontract voor een donington graue i8 roadster met wat minder ervaring.
    Attached Files
    Last edited by Vijf5; 17-02-20, 18:00.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Wit is inderdaad ook mooi, maar grijs of zwart is voor Fabia’s of andere meuk waarin je niet op wilt vallen. ;)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Wit vind ik ook mooi. Die saaie donkergrijze i8's snap ik dan weer niet.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Prachtig apparaat. Als ik ze al zie is het meestal een witte, maar dit is nog veel mooier. Ik ben het met je eens dat ze onderschat worden, maar in jouw geval is dat mooi meegenomen natuurlijk. Geniet ervan!

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Ik vond ze nog heel lang best hoog geprijsd, maar zal nog eens een zoektocht starten.
    Het blijven geweldige auto's vind ik.

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Afgelopen zaterdag een protonic blauwe i8 toegevoegd aan het wagenpark. Het betreft hier een ex-lease voertuig waarvan er momenteel (te) veel op de markt verschijnen.
    Prijzen staan dus nogal onder druk, omdat er particuliere kopers voor deze auto’s worden gezocht.
    (en al die coupes worden natuurlijk vervangen door de onlangs verschenen roadster)
    Hoewel deze auto’s op het huidige prijsniveau echt een koopje zijn zal het wellicht nog wat jaren duren voordat de i8 echt op waarde zal worden geschat.

    100A8430-02BA-4642-8162-CA4C02CA0A87.jpeg

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Meer opleveren in de zin van; een protonic red edition met een paar duizend kilometer op de teller zal meer opleveren dan diezelfde auto die ruim 1 keer de wereld is rond geweest. Maak me geen illusie aan de auto te gaan verdienen.
    Er wordt trouwens al gesproken over verdubbeling van het vermogen voor de volgende versie van de i8.
    https://www.autocar.co.uk/car-news/n...-generation-i8
    Maar dat maakt de huidige niet minder speciaal ;-)

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Best luxe om zulke keuzestress te mogen hebben :-)

    Ik zou bij een i8 niet durven gokken op waardestijging omdat de auto qua techniek links en rechts ingehaald zal worden in die 5 a 10 jaar en het dan een verouderd concept zal zijn. Maar dat zegt wellicht meer over mijn durf dan over de reële kans op waardestijging.

    Aan de andere kant zijn bijna alle wagens die in waarde zijn gestegen technische verouderd. De waarde wordt afgemeten aan hoe iconisch een auto was of is, of een auto een keerpunt of een uitschieter in de geschiedenis was en of er nog veel van zijn in die ongeschonden staat. Gemeten naar die maatlat scoort jouw i8 wel weer goed, denk ik.


    Verder begrijp ik uit de keuze voor een extra i8 dat de wagen an sich zeer goed bevalt. Zo goed dat je er meer mee wilt rijden maar dat een beetje jammer vind van de zo goed als nieuwe rode?

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Dus die rode blijft in de garage staan ofzo?

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Keuzes, keuzes.
    Ik hoop stiekem dat de rode over 5-10 jaar meer op gaat gaat brengen als de kilometerstand in de buurt van de 1.000 blijft hangen. En een zwarte wilde ik per sé niet.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Interessant. Blauwe is ook mooi al zie je die vaker dan de rode.

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    *kuch*
    Volgende defect is de tankontluchting. Dit schijnt eerder regel dan uitzondering te zijn. Een flinke operatie waar mijn dealer de auto (voor de zekerheid) 2 dagen voor nodig heeft.
    Tevens besloten om een blauwe met wat meer kilometerervaring aan te schaffen. Die kan ik qua afschrijving beter naar de ton rijden. Nog 2 weken wachten op de steutels ...
    Last edited by Vijf5; 03-06-19, 14:52.

    Leave a comment:

Working...
X