Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i x-drive Cabrio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW 2021 G series M4 Competition RWD en M440i x-drive Cabrio

Hallo allemaal, gisteren mocht ik in een M440i cabrio en een M4 Competition sturen van de dealer Severs-Breeman waar ook mijn 440 voor onderhoud komt. Ik heb maar kort in wat M modellen gereden bij Slotemakers (de M2 en M5 absoluut mijn favorieten), maar nog nooit op de openbare weg. Het zou toch een keer tijd moeten worden. Ik heb bij elkaar aardig wat benzine verstookt vandaag.

M440i Cabrio/coupe

20210724_131813 (Klein).jpg

Over de M440i kan ik kort zijn, het zit allemaal goed in elkaar maar ik mis emotie, het is een leuke cruiser maar daar heb je geen 6 in lijn voor nodig. Je kunt voor het geluid of beleving net zo goed de 430i nemen denk ik. Minder saai dan de coupe die ik 2 maanden eerder gereden had, doordat het dakje open kan heb je toch nog wat meer beleving. Ik begrijp niet helemaal wat er 'M' performance aan is ? Ik wordt er in ieder geval niet hebberig van.

M4 Competition RWD

20210724_144902 (Middel).jpg
    Maar dan mijn kennismaking met de M4. Zeker positief en weer een glimlach . Het was meteen alsof ik mijn maatje had gevonden. De auto is precies te richten en doet alles met zoveel gemak. Positief ben ik over de Keramische remmen, wat zijn die dingen goed zeg! Je kunt als een idioot van alles doen maar remmen blijft ie consistent met dezelfde gevoel en precisie doen.

Ik moest even slikken toen de Genius zei dat deze alleen achterwiel aangedreven was, ondanks de regen na vele droge dagen verbaasde ik mij over het goede grip toen de banden eenmaal warm waren. De remmen waren overigens ook vrijwel meteen bij de les. Het sturen voelt echt precies en het is gewoon een feestje om ermee rond te rijden.

Het vermogen ik meen 510pk, zoals altijd went het wel weer snel. Maar het is zeker leuk om met zoveel vermogen onderweg te zijn, even vlot inhalen is geen enkel probleem. Doe mij maar lekker veel PK's, ik merk dat ik er erg blij van wordt.

Minpunt vond ik het geluid, ja je hoort hem wel maar krijg er niet echt kippenvel van. Het gekke is dat de ZF8 supersnel schakelt maar ik kon hem niet laten klappen bij het schakelen zoals mijn 440Xi bij manueel schakelen. Ik weet dat het niks toevoegd maar soms wel leuk.

Hoe gek het ook klinkt het herinnerde mij aan mijn 328i, namelijk heel agiel qua balans/gewicht en speels door de rwd. Met dit vermogen zou ik X-drive er wel bij willen om ook in de bochten wat harder te kunnen zonder dat het zaakje listig wordt. Anders blijft het alleen maar bij een beetje veilig rechtuitbranden met zoveel vermogen.

20210724_125739 (Klein) (Klein).jpg

Ik ben nu wel benieuwd hoe een F serie M4 cabriolet rijdt, ik ben toch wel van de stalen dak. Wie weet krijg ik daar wel een keer een kans voor.

Al met al als je de G serie naast een F zet, is de G toch wel mooier/dikker/moderner. De neus is op de M4 zeker geen enkel bezwaar tis een stoere bak om te zien.

Schermafbeelding 2021-07-24 222235.jpg

Edit:
    Gisteravond zag ik dat hij nieuw 172k kost . De gebruikte m440 Cabrio mag voor 110K weg. Wat een bedragen.

----------------------------------------------------
    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Gaaf om die eens te kunnen sturen VJ. Maar of ze nu zoveel gaver zijn dan die mooie bak die je zelf al rijdt........Die bedragen zijn echt gigantisch hoog. 110k voor een 2e hands cabrio.
    Is die M440 nu groen?
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik denk dat die M440i gloednieuw is (model is net uit) maar dat Veejay bedoeld dat hij hem die dag gebruikt heeft. Of het moet een demo zijn met de kop eraf.
      Last edited by Jeroen; 26-07-21, 07:59.
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Zo dat zijn de betere proefritjes.
        Dat groen is heel gaaf vind ik. Opvallend dat je de 440 tegen vindt vallen.

M4 is echt een eindbaas natuurlijk, dus dat die goed stuurt en rijdt, verwacht je ook wel. Zeker voor dat geld :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Bedankt Dick voor het compliment, ja die Cabrio is groen met wit, mooie combinatie. Staat als occasie hier: https://www.autoscout24.nl/aanbod/bm...hId=-683788096

Comment

Och dat groen is wel heel gaaf zeg!

Kijk deze ook even VJ: https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-m...t-video-912524

Comment

Ja ik zag het, wat een toeval :)

Comment

Mooi hoor in dat groen, al was een iets bruiner (cognac) interieur helemaal gaaf geweest. Mijn schoonvader had vroeger een Audi TT cabrio in dit soort groen met dat bruine honkbalhandschoeneninterieur, dat vond ik altijd erg cool.
                Maar wat een lel van een auto is die 4-serie geworden zeg, ik ben er ook al een paar in het echt tegen gekomen. En wat een geld man, 110K voor een gebruikte 440i met 5000 (zware) kilometers achter de rug. Voor dat geld kocht je ooit nog eens een M3.
                Giulia 1600 Super '65
                Abarth 595 Competizione '15

Comment

Zo’n ding weegt ook gewoon 1900 kg he… knap dat zoiets dan nog dynamisch kan aanvoelen.

Comment

Ik was een paar weken geleden nog even in Apeldoorn bij de BMW dealer alwaar de M3 en M4 stonden voor een werkelijk staggering € 165-170K

Even bekeken, het doet me niets meer, de GT4 gestart en met een big smile vertrokken.

Wel Alpina dealer daar geworden, das dan wel gaaf.
                    Last edited by Romo; 31-07-21, 18:08.
                    If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Gaaf verslag hoor, persoonlijk vind ik de nieuwe M3/4 totale waanzin, waarbij alles gerechtvaardigd lijkt en opgelost wordt met nog meer vermogen.
                      Ze zijn wel consistent bij BMW. Gewicht en prijs nagenoeg identiek aan mijn 2013 F10/M5 toen, wel 100pk minder en dat ga je dus wel voelen ;-)
                      Ik ben nog steeds erg tevreden met de M2, blijvertje als dit het nieuwe BMW is.

Mbt die neus, je kunt er van allles van vinden, dus dat doe ik dan ook :)
                      Voor mij reden om elke uitnodiging om te komen proefrijden, direct af te slaan.

يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Jeetje

Comment

Gristustepaard! Hoe noemt Clarkson dat ook alweer? Een auto die eruit ziet als een schreeuwerige sneaker (hij zei dat meen ik over een Ford Focus Cosworth) enkel geschikt voor puisterige boy racers.

Hopelijk is het allemaal functioneel, maar het gezien copieuze gebruik van carbon zit er ook een hoop show aan.

Comment

Carbon is bij 'autofans' nog steeds ubercool, dus je ziet dit helaas erg veel.
                            Zelfs op Ferrarichat zie je mensen langskomen die achteraf een tankdop van carbon op hun rode F430 hangen, carbon scuderia-badges en carbon wielbadges....
                            Heul lelijk vind ik :-)

Je moet het alleen gebruiken als het echt functioneel is. Zoals bij een volledig carbon carrosserie, dak, veerpootbrug, airbox etc etc

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Tegenwoordig draait het veel meer om uiterlijk vertoon dan vroeger. Pak in dit vergelijk maar eens een E36 M3 in vergelijking met de huidige M3/4. Alhoewel je vroeger natuurlijk ook prima een sjonniebak kon maken van je E36, was het toch allemaal meer ingetogen.
                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Kwam gisteren zo'n cabrio tegen, maar dan met Chrome nieren, tis net een konijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht

Ik ben nu wel benieuwd hoe een F serie M4 cabriolet rijdt, ik ben toch wel van de stalen dak. Wie weet krijg ik daar wel een keer een kans voor.
                                  Ondanks alle commentaren hier (echt opvallend dat iedereen wat te zeuren heeft!) kan ik je vertellen dat de F83 enorm veel rijplezier geeft! Alles klopt eraan en het is enorm doordacht gebouwd. Ook al is het een Motorsport gebouwde auto, de wegligging is het enige dat beter kan. (zeker niet slecht hoor, ik rij rondjes om die Kona van Harry) Als ik het vergelijk kwa rijden met mijn California dan is de kont wat kwispeliger en die zou meer grip moeten hebben (Rondom Michelin Pilot super sport op de M4, dus dat is het niet). Voor de rest is het een WOOW auto.. elke meter is een plezier. En heeft ook niks met de aanschafprijs te maken want een EV is net zo duur zonder subsidies.
                                  Het metalen dak (alu) was voor mij de reden om voor de M4 (F-serie ) te gaan. Ik wil geen stoffen dakje omdat hij ook met regelmaat buiten staat. De S55 motor heeft me echt verbaasd in de positieve zin, een heerlijke motor met een best mooi geluid en enorme trekkracht. De luxe in de auto doet een Ferrari van 2 a 3x zoveel verbleken.
                                  Als Daily is het echt een natte droom! Daarom maar erbij gekocht .. in een leuke spannende kleur (vind ik) :)

20211002_140200.jpg

20211002_140213.jpg
                                  20211002_140241.jpg
                                  Last edited by Drelise; 15-10-21, 10:21.

Comment

Goede kleur hoor, Sakhir Orange toch?
                                    Lijkt me een erg fijne auto, gefeliciteerd!
                                    Forza!

Comment

Mooie aanvulling hoor!!

Comment

Een kleur waarin je 'm zelden ziet; altijd leuk. Gefeliciteerd & veel plezier er mee!

Comment

Bijna elke cabrio is leuk. De rest van de kwaliteiten komt er nog bij en dat geeft wel plezier ja.
                                          8.2 met supercharger?

Comment

Is inderdaad Sakhir Orange, samen met een oranje/rood stiksel in het zwarte leer was dat wel een combi die ik erg mooi vond en me over de streep heeft getrokken. De lage km-stand hielp daar ook wel bij en zodoende heb ik de E93 335i omgeruild voor dit kanon. Totaal andere beleving maar deels wel "dezelfde" auto ... gelukkig is het interieur duidelijk anders (en opvallend netjes) en dat geeft je het gevoel een "nieuwe" auto te hebben.. ik ben er iig erg blij mee!
                                            Die grijze M3 hierboven kan mij ook best bekoren, maar geen cabrio en ik ben daar eigenlijk iets te oud voor (beetje een petjes gehalte) ,maar ik vind het wel bruut! (ook omdat ik weet hoe het rijdt)
                                            Sinds ik VGMW ben en BMW rij ben ik daar erg over te spreken (als Alfa Romeo/Ferrari man :-P ) De oude Bertone en 308 zijn leuk maar het is niet te vergelijken kwa rijden met het moderne spul zoals de M4 en California.. 2 voor de hobby, 2 om te rijden zeg maar...
                                            Mijn stiefdochter kwam gisteren thuis (25) met mijn Ferrari 308 en sprak de legendarische woorden:" het is geen auto voor oude mannetjes" :-P
                                            De notaris heeft het testament zojuist aangepast :-P
                                            (ik durf haar de California en M4 eigenlijk niet eens mee te geven)

Comment

Oef dat is een coole kleur dat oranje! Fraai ding zeg.
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Drelise

Super mooi ding hoor! Kleur gewaagd maar goed gelukt.

Heb nog wel een hele fraaie set 20" BBS CH Motorsport met PS4 (geen runflat, wat een verbetering) die er echt goed onder passen.
                                                Onbeschadigd, ca. 5000km op de autoBahn, toen kocht ik de M2comp.
                                                ​​​​​​​PB maar als je interesse hebt!!
                                                Attached Files

Comment

Wat een prachtige auto Drelise!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                    Drelise

Super mooi ding hoor! Kleur gewaagd maar goed gelukt.

Heb nog wel een hele fraaie set 20" BBS CH Motorsport met PS4
                                                    Ik heb ze toevallig in 18 inch als winterbanden ;)

Als ik ooit upgrade is het denk ik naar 20" Competition velgen maar ben bang dat ik teveel comfort inlever dan.. de huidige 19" bevalt prima.

Dank je Extaxi (Dick toch?)

Gisteren een hele toer in de California gemaakt, maar dan valt het toch wel op hoeveel beter die aan het gas hangt (omdat hij atmosferisch is). Als je in de juiste versnelling zit en gas geeft is de Ferrari echt meteen weg. Daarnaast lijkt het alsof de stabi's 2x zo dik zijn.. ik heb tov de M4 amper body roll.. pas bij hoge snelheden voel je de body roll een beetje... de dempersetting in Comfort/Sport maakt bij de California ook meer verschil dan bij de M4.
                                                    Zit te denken aan dikkere stabi's op de M4 maar wil nog eerst wat meer ervaring opdoen met rijden. Iets stuggere veren kan ook al een wereld van verschil maken. (maar comfort...)
                                                    lastige keuzes allemaal :)
                                                    Last edited by Drelise; 18-10-21, 10:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drelise Bekijk bericht
                                                      Ik heb ze toevallig in 18 inch als winterbanden ;)

Als ik ooit upgrade is het denk ik naar 20" Competition velgen maar ben bang dat ik teveel comfort inlever dan.. de huidige 19" bevalt prima.

Dank je Extaxi (Dick toch?)

Gisteren een hele toer in de California gemaakt, maar dan valt het toch wel op hoeveel beter die aan het gas hangt (omdat hij atmosferisch is). Als je in de juiste versnelling zit en gas geeft is de Ferrari echt meteen weg. Daarnaast lijkt het alsof de stabi's 2x zo dik zijn.. ik heb tov de M4 amper body roll.. pas bij hoge snelheden voel je de body roll een beetje... de dempersetting in Comfort/Sport maakt bij de California ook meer verschil dan bij de M4.
                                                      Zit te denken aan dikkere stabi's op de M4 maar wil nog eerst wat meer ervaring opdoen met rijden. Iets stuggere veren kan ook al een wereld van verschil maken. (maar comfort...)
                                                      Zelfde ervaring gisteren hier maar dan met een GT3 (handbak), wat een genot :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drelise Bekijk bericht
                                                        ...
                                                        Hai Dré,
                                                        Een kleine maar wel voelbare upgrade is het vervangen van de stabi rubbers door PU bussen van Strongflex, de rode versie met hardhaeid van 80 Sh. En als je andere stabi's koopt dan krijg je ook de hardere stabi bussen.

Comment

Working...
                                                        X