Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lexus IS-F

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lexus IS-F

Damn :-)

Vandaag ben ik met mijn pa een rondje gaan rijden met een zwarte IS-F. Korte samenvatting van mijn pa achter het stuur:

"Dit is toch niet meer normaal?"

"Dit is toch niet meer normaal?"

"Is dit nog normaal?"

Veel meer kwam er niet uit :-)

Een uitgebreid verslag zit er niet in: we hebben vooral stukken snelweg gereden, en mijn ma de stuipen op het lijf gejaagd. In totaal zo'n 2 uur. Wat mij vanaf de bijrijdersstoel opviel is vooral het bruut vermogen, maar daarnaast ook de versnellingsbak. Niet voor niets wordt deze combinatie vaak in tests geroemd.
    ECHT not done is trouwens een 12-uurs klokje in het dash.

100 p/hu rijden met iets meer dan 3000 toeren is trouwens ook een mooie belevenis. 140 was 2200 toeren geloof ik :-)

Leuke middag. Onderweg kregen we een telefoontje dat we al een half uur terug hadden moeten zijn. " van 14 tot 17" was blijkbaar "van 14 tot 15". Met spoed teruggereden naar de dealer, (zonder aftanken vanwege de haast) alwaar geen klant te zien was. Als goedmakertje maar even gaan tanken (25 km verder :-)).

Trouwens: de testpiloot voor ons had een van de voorvelgen langs een stoeprand geschuurd. Resultaat: antraciete velg beschadigd en band beschadigd. Volgens de dealer een schadepost van 10.000 euro?! (waarvan 8.000 voor het wiel?).

Een mooie zaterdagmiddag zo :-)

@Oops : ik had deze even gemist door omstandigheden.
    Voortaan ook even een mailtje of PM sturen aub.

Maar heb je geen foto's gemaakt van die auto??

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Lekker handig in deze bange tijden, om een klant te gaan irriteren door hem terug te roepen tijdens een proefrit! Vooral als er dan niet eens een reden voor blijkt te zijn...

Enne, 10K voor een geschraapte velg lijkt me rijkelijk overdreven. Wat voor debielen werken er bij die dealer?? :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Limburgers :-)

Handig ging het allemaal niet. Die dealer probeert al zo lang mijn pa daar komt een diesel te verkopen, ondanks dat mijn pa iedere keer stug volhoudt dat zijn IS200 kompleet afgereden wordt. Teller staat nu op 375.000, dus we zijn over de helft schat ik :-)

Trouwens: bovenstaand verslagje is in een opwelling geschreven: mijn ma hebben we geen 2 uur de stuipen op het lijf gejaagd hoor :-) Na 4 minuten had die er nl al meer dan genoeg van!

Comment

Die jetsers die eronder zitten zullen best een lieve duit kosten. Ze schijnen zo ontworpen te zijn dat ze fripse lucht aanzuigen om de remmen te koelen. Dat betekent dat de linker anders zijn dan de rechter. Tel daarbij op dat achter breder is dan voor en je zit met 4 individuele velgen. Kleine oplage. Daar zal best een prijskaartje aan hangen. Ik dacht ook dat 't BBS'en waren, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Hoedanook, 8 mille voor een velg en 2 mille voor een band is een béétje overdreven, lijkt mij :-)
          Hubraum statt Spoiler

Comment

En de dealer zich maar afvragen waarom niet meer serieus genomen worden !

Comment

Lijkt me ook een briljante auto. Ik heb even in een stilstaande versie gezeten op de RAI, en het zou me wel passen.
              Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                En de dealer zich maar afvragen waarom niet meer serieus genomen worden !
                ehhh een draadje van 3 maanden geleden?
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                  ehhh een draadje van 3 maanden geleden?
                  Uh ik zit 't hele forum na te spitten op leuke dingen. Waarschijnlijk niet op zitten letten of 't actueel was.

Comment

Hee Ex, in zo'n druk bezocht topic als Asia valt de leeftijd van een draadje niet zo snel op!

Comment

......schrijft ie in het impressie-forum...

Comment

moeten we in dit draadje dan ook niet vragen wanneer JB zijn nieuwe CC krijgt?

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎