Op zoek naar een nieuwe leaser toch ook maar even bij Martin Schilder langsgegaan, aangezien de Golf (i.t.t. de A3 1.8 TSI)
wel een B-label heeft, en voor minder geld veel beter is uitgerust. In de bijtelling scheelt A3 vs Golf al snel 150 Euro per maand..

De gereden versie is een 5-deurs highline in united grey, met dynamic pakket. Velgen zijn de 17'' Porto variant.
De eerste indruk van de buitenkant..tja, een Golf. Niets meer en niets minder. Goed gemaakt, strak in de lak.
Uiterlijk iets verbeterd, m.n. de lichtunits zien er moderner en iets agressiever uit dan de Golf V.
Sportstoelen prima, wel een beetje smal bovenin (in vergelijking met de V50). Mooie alcantara bekleding. Goede verstelmogelijkheden.


Ook binnenin afwerking prima, het verhaal is eigenlijk zo saai als de auto zelf. Intuitief, stevig, mooi afgewerkt.
Hoe rijdt dat nou ?
Net als vele anderen was ik in het begin wat sceptisch over de opgefokte 1.4 techniek van VW, maar na een uurtje sturen in de Golf dacht ik daar heel anders over.
Stil, snel, soepel. Opvallend zijn de zeer brede powerband van de motor (door gebruik combinatie compressor en Turbo) en de superstille loop.
De DSG bak is in de normale stand wel erg op zuinigheid geprogrammeerd, want voordat je het weet tokkel je met 1000 Toeren in de 7e versnelling.
Verder over de bak niets dan lof : zowel in de automatische als de flipperstand een superbak. Trouwens ook hier weer het grootste minupunt van de flippers: niet te gebruiken als je de bocht om gaat :)


Door de brede powerband en de stille loop heb je niet echt het idee dat het hard gaat, terwijl je toch echt ruim binnen de 9 seconden op de 100 km/h zit.
Mijn eerdere ervaringen met VAG produkten hadden mijn verwachtingen rondom strak bochtenwerk vooraf wat getemperd, maar de Golf VI valt niet tegen: Veel beter dan de deinende, onderstuurde Golf IV en Leon MK1.
Comfort is goed, alhoewel ik de V50 wel de betere snelwegcruiser vind.
Na een uur rijden moest ik concluderen dat ik positief verrast was door de Golf, eigenlijk op alle punten. Wegligging, motor, comfort en versnellingsbak zijn eigenlijk allemaal prima in orde.
De stereo-installatie kan trouwens niet tippen aan het Volvo Hi-Performance systeem.
Blijft de vraag of dit de volgende leaser wordt...
Het zou kunnen. Op het emotionele vlak schiet de Golf wel iets tekort. Ik ben wel zo'n snob die liever een A3 op de oprit heeft dan 'gewoon' een Golf :)
wel een B-label heeft, en voor minder geld veel beter is uitgerust. In de bijtelling scheelt A3 vs Golf al snel 150 Euro per maand..

De gereden versie is een 5-deurs highline in united grey, met dynamic pakket. Velgen zijn de 17'' Porto variant.
De eerste indruk van de buitenkant..tja, een Golf. Niets meer en niets minder. Goed gemaakt, strak in de lak.
Uiterlijk iets verbeterd, m.n. de lichtunits zien er moderner en iets agressiever uit dan de Golf V.
Sportstoelen prima, wel een beetje smal bovenin (in vergelijking met de V50). Mooie alcantara bekleding. Goede verstelmogelijkheden.


Ook binnenin afwerking prima, het verhaal is eigenlijk zo saai als de auto zelf. Intuitief, stevig, mooi afgewerkt.
Hoe rijdt dat nou ?
Net als vele anderen was ik in het begin wat sceptisch over de opgefokte 1.4 techniek van VW, maar na een uurtje sturen in de Golf dacht ik daar heel anders over.
Stil, snel, soepel. Opvallend zijn de zeer brede powerband van de motor (door gebruik combinatie compressor en Turbo) en de superstille loop.
De DSG bak is in de normale stand wel erg op zuinigheid geprogrammeerd, want voordat je het weet tokkel je met 1000 Toeren in de 7e versnelling.
Verder over de bak niets dan lof : zowel in de automatische als de flipperstand een superbak. Trouwens ook hier weer het grootste minupunt van de flippers: niet te gebruiken als je de bocht om gaat :)


Door de brede powerband en de stille loop heb je niet echt het idee dat het hard gaat, terwijl je toch echt ruim binnen de 9 seconden op de 100 km/h zit.
Mijn eerdere ervaringen met VAG produkten hadden mijn verwachtingen rondom strak bochtenwerk vooraf wat getemperd, maar de Golf VI valt niet tegen: Veel beter dan de deinende, onderstuurde Golf IV en Leon MK1.
Comfort is goed, alhoewel ik de V50 wel de betere snelwegcruiser vind.
Na een uur rijden moest ik concluderen dat ik positief verrast was door de Golf, eigenlijk op alle punten. Wegligging, motor, comfort en versnellingsbak zijn eigenlijk allemaal prima in orde.
De stereo-installatie kan trouwens niet tippen aan het Volvo Hi-Performance systeem.
Blijft de vraag of dit de volgende leaser wordt...
Het zou kunnen. Op het emotionele vlak schiet de Golf wel iets tekort. Ik ben wel zo'n snob die liever een A3 op de oprit heeft dan 'gewoon' een Golf :)
Comment