Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Golf VI 1.4TSI 118KW DSG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• VW Golf VI 1.4TSI 118KW DSG

Op zoek naar een nieuwe leaser toch ook maar even bij Martin Schilder langsgegaan, aangezien de Golf (i.t.t. de A3 1.8 TSI)
    wel een B-label heeft, en voor minder geld veel beter is uitgerust. In de bijtelling scheelt A3 vs Golf al snel 150 Euro per maand..

De gereden versie is een 5-deurs highline in united grey, met dynamic pakket. Velgen zijn de 17'' Porto variant.
    De eerste indruk van de buitenkant..tja, een Golf. Niets meer en niets minder. Goed gemaakt, strak in de lak.
    Uiterlijk iets verbeterd, m.n. de lichtunits zien er moderner en iets agressiever uit dan de Golf V.
    Sportstoelen prima, wel een beetje smal bovenin (in vergelijking met de V50). Mooie alcantara bekleding. Goede verstelmogelijkheden.

Ook binnenin afwerking prima, het verhaal is eigenlijk zo saai als de auto zelf. Intuitief, stevig, mooi afgewerkt.

Hoe rijdt dat nou ?

Net als vele anderen was ik in het begin wat sceptisch over de opgefokte 1.4 techniek van VW, maar na een uurtje sturen in de Golf dacht ik daar heel anders over.
    Stil, snel, soepel. Opvallend zijn de zeer brede powerband van de motor (door gebruik combinatie compressor en Turbo) en de superstille loop.
    De DSG bak is in de normale stand wel erg op zuinigheid geprogrammeerd, want voordat je het weet tokkel je met 1000 Toeren in de 7e versnelling.
    Verder over de bak niets dan lof : zowel in de automatische als de flipperstand een superbak. Trouwens ook hier weer het grootste minupunt van de flippers: niet te gebruiken als je de bocht om gaat :)

Door de brede powerband en de stille loop heb je niet echt het idee dat het hard gaat, terwijl je toch echt ruim binnen de 9 seconden op de 100 km/h zit.
    Mijn eerdere ervaringen met VAG produkten hadden mijn verwachtingen rondom strak bochtenwerk vooraf wat getemperd, maar de Golf VI valt niet tegen: Veel beter dan de deinende, onderstuurde Golf IV en Leon MK1.

Comfort is goed, alhoewel ik de V50 wel de betere snelwegcruiser vind.

Na een uur rijden moest ik concluderen dat ik positief verrast was door de Golf, eigenlijk op alle punten. Wegligging, motor, comfort en versnellingsbak zijn eigenlijk allemaal prima in orde.
    De stereo-installatie kan trouwens niet tippen aan het Volvo Hi-Performance systeem.

Blijft de vraag of dit de volgende leaser wordt...
    Het zou kunnen. Op het emotionele vlak schiet de Golf wel iets tekort. Ik ben wel zo'n snob die liever een A3 op de oprit heeft dan 'gewoon' een Golf :)

Bedankt voor je impressie! Hij staat nu online als het goed is. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Super.

Heb op dit moment deze 2 auto's (a3 1.4tfsi 122 en deze bovenstaande golf 160pk) in m'n shortlist staan (samen met octy 1.8tsi en een avensis)

Mijn gevoel zegt: octy. Maar golf is goedkoper en ook niet verkeerd. M'n vrouw zegt: A3. Ben er iig nog niet uit, maar ik hed zelfde ervaring als jij (zie mn draadje over nieuwe leasebak - droevig)

Die golf in united grey met dynamic pakket is helemaal af met exe+ pakket...dan zit je qua audio-geluid ook beter denk ik. En zo ook ongeveer net zo duur als de A3 met minder vermogen en geen nette nav.
      Moeilijke keuze, want de A3 is net ff dat stapje meer 'af'

Comment

Boris, onze shortlists komen redelijk overeen, alleen de avensis staat er bij mij niet op, wel de C5 (alhoewel de 2 liter benzine sloom is, en diesel weer wat duur in de lease) Wat mij betreft is deze golf helemaal af, op de audio na.
        echt opvallend was de continue versnelling vanaf ca 1200 rpm, die je het gevoel geeft helemaal niet hard te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudy68b Bekijk bericht
          Mijn eerdere ervaringen met VAG produkten hadden mijn verwachtingen rondom strak bochtenwerk vooraf wat getemperd, maar de Golf VI valt niet tegen: Veel beter dan de deinende, onderstuurde Golf IV en Leon MK1.
          Dat van die Golf IV deel ik, maar van de Leon MKI niet. Die laatste stuurt veel strakker en minder onderstuurd dan de Golf IV en de Audi A3 van zijn generatie.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
            Mijn gevoel zegt: octy.
            Wie had zich een paar jaar geleden kunnen voorstellen dat juist iemands gevoel hem naar een Skoda zou leiden? :)
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

...en dat een mainstream Golf toch de beste keus is, hoewel zo saai als een goudvis ;-)
              Er wordt driftig gezocht naar alternatieven, maar die zijn er niet echt.

Toch snap ik nog steeds niet waarom men liever een A3 heeft dan een Golf. Voor een A4 en hoger snap ik juist helemaal waarom je die kiest.
              Maar goed... ik heb ook liever een Golf of een Octavia dan een V70 of een 9-5. Ik snap het zelf nog niet echt.
              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Op zoek naar een nieuwe leaser toch ook maar Blijft de vraag of dit de volgende leaser wordt...
                Het zou kunnen. Op het emotionele vlak schiet de Golf wel iets tekort. Ik ben wel zo'n snob die liever een A3 op de oprit heeft dan 'gewoon' een Golf :)
                Same here :). Vooral als leaser is deze Golf 6 een verrekt goede aanbieding. 20% bijtelling en toch gaan als de brandweer. Buitenkant is inderdaad GAAAAP maar voor de rest klopt het "package" erg goed.
                Bij de A3 kan 20% ook, maar dan zit je gebakken aan de 1.4 turbo zónder compressor. Zal ook best OK rijden.

Comment

Boris, onze shortlists komen redelijk overeen, alleen de avensis staat er bij mij niet op, wel de C5 (alhoewel de 2 liter benzine sloom is, en diesel weer wat duur in de lease) Wat mij betreft is deze golf helemaal af, op de audio na.
                  echt opvallend was de continue versnelling vanaf ca 1200 rpm, die je het gevoel geeft helemaal niet hard te gaan.

op de longlist (iets van 8 auto's - zo lang er niet besteld is is er ook nog niks uitgesloten) heb ik ook de c5 2.0 staan. Maar dat ding heeft idd een acceleratievermogen waar alleen een slak jaloers op is. Daarnaast MOET een C5 met dat hydro3 systeem...en die zit niet op C5 2.0 business... Wel weer als je een automaat besteld, maar dat schijnt zo'n beetje de slechtste automaat te zijn die op de markt is;-) En als ik DSG al een twijvelgeval vind, dan hoef ik de citroen 4 bak niet eens te proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    Wie had zich een paar jaar geleden kunnen voorstellen dat juist iemands gevoel hem naar een Skoda zou leiden? :)
                    Tja...een octy is een ruimere golf met een betere motor die in zelfde uitrusting 20% goedkoper is ;-)

Comment

@notvr: de a3 heb ik eigenlijk ook al weggeredeneerd. veel geschreeuw en weinig wol i.t.t. de Golf, die voor minder beter presteert, beter is uitgerust, en minder kost in de bijtelling. de 1.4 118KW in de Golf loopt ook nog eens lekkerder en stiller en is lichter dan de 1.8 118kw in de A3.
                      Er is inderdaad weinig tegen een Golf in te brengen. Ik heb 2 kids, maar die passen ook prima achterin een Golf, en met de auto met kinderen op vakantie doe ik toch niet, zodat ik met een octy of een c5 met nutteloze m3's rondrijd.

Comment

en @Paco, jouw opmerking over de Leon klopt inderdaad, die was strakker dan de golf IV.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                          Tja...een octy is een ruimere golf met een betere motor die in zelfde uitrusting 20% goedkoper is ;-)
                          Hmm, dát klinkt nou juist weer heel rationeel. :)
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

en @Paco, jouw opmerking over de Leon klopt inderdaad, die was strakker dan de golf IV.
                            On a different note: ik heb een T-shirt met jouw avatar erop :)
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

*Zweefteefmodus aan*

Gevoel is een resultaat van je onbewustzijn. Aangezien de mens waarschijnlijk maar 20% van zn hersencapaciteit gebruikt is 80% onbewust actief. Deze 80% weegt alle informatie die beschikbaar is over een bepaalde keuze onbewust af. En dit resulteert in een gevoel.

Dus als je je gevoel volgt heb je een keuze 4 keer zoveel overwogen dan wanneer je een bewuste keus maakt. Altijd je gevoel volgen dus.

*terug naar gummenmodus*

Kiezuh is toch heeeeeel simpel. Gewoon degene die het makkelijkst dwars gaat dude. 20% bijtelling is voor boomknuffelaars !!
                              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

More cowbell !!

Comment

More cowbell !!
                                  Psies. Staat er ook onder :)

Maar zo'n Golf is dikke prima hoor. Als ik iets moest leasen en het moest niks extra kosten dan zou ik ook voor zo'n ding gaan: rijdt prima, zit goed in elkaar, praktisch, niet te klein niet te groot, degelijk, smoelt aardig.

Comment

VW Golf VI 1.4TSI 118KW DSG en dan ook in die kleur en die uitvoering.
                                    Kan niet anders zeggen, een dikke prima, helemaal goed dus.

Sterker nog, zou de Scenic daar zo voor willen inruilen:-)
                                    2 x ouwe premium meuk
                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Nou John, ik vrees zelfs dat de A5 een hele dobber gaat hebben aan de Golf VI GTI die eraan gaat komen. Ik zou echt voor de zekerheid gaan voor een S6 ;-)

Comment

Klopt, ben ik ook hard bang voor.
                                        Daarom zeg ik ook niks mis met die Golf.

Helaas is alleen de S6 nog niet betaalbaar als ouwe meuk verkrijgbaar.
                                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Maar ff serieus, ik vind dit ding echt een verdomd goede keus.
                                          In deze uitvoering m.i. toch wel een hebbeding.
                                          Mot dat nou kosten Rudy, zoals boven omschreven?

Ziet er goed en strak uit, snel zat, rijdt wat ik al van velen heb gehoord als een klasse hoger. Dus wat wil een mens heden ten dage immers nog meer?
                                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Ha John,

Volgens mijn gegevens kost de 160PK DSG Highline rond de 31K, en het dynamic pakket rond de 800 Euro. Executive-plus pakket (met onzin als een tyre leak indicator, en het uitgebreide RNS510 navi/dvd/audiosysteem) kost ca 2500 Euro.
                                            In de lease incl dynamic en exe-plus pakket 25K/jaar voor 5 jaar ong. 725 Euro ex brandstof.

Wil ik meer ? ja tuurlijk, een A4 avant bijvoorbeeld
                                            Heb ik die nodig ? Nee..maar 160PK heb ik nuchter bekeken uiteraard ook niet nodig.

De eeuwige strijd tussen het calvinistische engeltje en het snobistische duiveltje :)
                                            Last edited by rudy68b; 26-03-09, 16:38. Reden: im a dumbass

Comment

Hmmm, wou bijna zeggen "da's geen geld"

Maar je praat dan toch gauw over 34/35K, tja, als 2e wagen vind ik dat dan weer wat al te gortig.
                                              2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja da's lekker ga je stiekem zitten editten als ik aan het posten ben:-)
                                                2 x ouwe premium meuk

Comment

With numbers like that no wonder we think the new Golf 1.4 TSI makes for one of the most appealing real-world cars money can buy.

The smaller engine has further benefits. The 1.4 is lighter, which makes it more agile and fun to drive on B-roads. The turn-in is sharp, with plenty of grip. The steering isn't quite as communicative, but this is no deal-breaker: in fact, we can't think of any other car in its class we'd prefer.

Volkswagen claims the new Golf is one of the safest in its class. Recent Euro NCAP crash tests bear this out, with five stars awarded for adult occupancy, four for child protection and three (out of four) stars for pedestrian impact.

It's no fluke: standard safety specification is high. All models get nine airbags, including driver's kneebags, and ESP is standard.

Here's where Volkswagen scores a valuable coup with the 1.4 TSI, untouchable in its class for its blend of performance, emissions and fuel consumption.

Comment

Blij toe, dus zij vinden hem ook wel goed, begrijp ik hieruit.
                                                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Ligt eraan. Als je denkt dat het Spaans is...

Comment

present,

ook in de race voor een leasert, bijna zelfde shortlist;

-deze Golf dus (met dynamic pakket, dynoradio met touchscreen, schuifdak en nog wat opties)
                                                        - A3 SB 1.8TFSI Proline (ook met wat snacks, maar dan licht/zicht ed)
                                                        - A4 sedan 1.8 122pk proline, geen extra opties
                                                        - BMW 316i BL (ook weinig opties)
                                                        - outsider Laguna GT (?!?)

de Golf is veruit de goedkoopste in de lease, echt helemaal volgeplemd en nog 100euro per maand goedkoper dan de A3. Voor de A4 en BMW moet ik toch wel veel 'bloeden'...over de GT weet ik nog niets (ja, veel pk en veel ruimte).

Dilemma..ben wel een gadgetfreak, maar heb ook een kindje (lees veel spullen mee)..dus wat moet je dan, tis ruimte vs snelheid/gadgets. Voorlopig zegt mn verstand Golf, gevoel A3....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
                                                          de Golf is veruit de goedkoopste in de lease, echt helemaal volgeplemd en nog 100euro per maand goedkoper dan de A3. Voor de A4 en BMW moet ik toch wel veel 'bloeden'...over de GT weet ik nog niets (ja, veel pk en veel ruimte).

Dilemma..ben wel een gadgetfreak, maar heb ook een kindje (lees veel spullen mee)..dus wat moet je dan, tis ruimte vs snelheid/gadgets. Voorlopig zegt mn verstand Golf, gevoel A3....
                                                          Ga es rijden met de Laguna GT...
                                                          Full options voor 40k.
                                                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Veel spullen mee, veel spullen mee...

Wij hadden allebei een 106GTI. Pas 1 ervan voor de zomervakantie ingeruild tegen een 307, en die was later met twee kinderen ook ruim zat, zolang je niet kampeert.

Comment

Meisje is nu 8maand en in de Golf ging alles prima mee, dus ik hoef nu niet zo nodig een station..maarja, de leasert is voor 4jaar en aangezien ik nu dicht(er) bij huis werk (60km pd) zal ik die 4jaar wel opmaken..en in die 4jaar kan er zo nog maar 1 bijkomen :) en dan is een auto met wat meer ruimte wel handig

Comment

Tja, da's een moeilijke.
                                                                Als je VAG of BMW gewend bent, heb ik het vermoeden dat over zo'n lange periode de Laguna alleen maar tegen kan vallen.
                                                                2 x ouwe premium meuk

Comment

Working...
                                                                X