Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C320 CDI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mercedes C320 CDI

Tijdje terug uitgebreid gestuurd met de C320 CDI 224 pk/510 nm. Het was een Touring, voorzien van 7-G versnellingsbak.

Hoe het rijdt? Goed, als een echte mercedes. Heerlijk om een lang stuk mee te rijden. Goede stoelen, comfortabel onderstel zonder zacht te zijn, geweldige automaat en een beer van een motor. Zelfs in 7e versnelling voldoende trekkracht. automaat schakelt trouwens goddelijk. Echt topklasse. Veel koppel, zeer snelle hernemingen van 100 naar 200 kilometer per uur. Je voelt je dan echt een beetje 'king of the road'. Natuurlijk ook even de autobahn op geweest om te kijken of de top van 244 gehaald kon worden. Zou er om hangen, maar de auto haalde toch 250 op de teller, zij het met moeite. Wegligging bij die snelheid is fantastisch, eigenlijk te goed. Je mist de sensatie dat je echt hard gaat. BMW heeft dat echt veel beter voor elkaar. Ook goede wegligging, maar wel met het idee dat je ook echt hard gaat.

De isolatie in de Benz is tot de 160 km/h erg goed. Dermate goed dat je de zescilinder nauwelijks hoort ronken. Dat is klein beetje jammer, want de zescilinder diesel klinkt best goed. Boven de 160 begint windgeruis onaangename vormen aan te nemen. Met dank aan de grote buitenspiegels. Tegenwoordig lijkt dat gemeengoed op auto's te worden, maar ik word er niet zo vrolijk van. Je zicht naar voren wordt beperkt, windgeruis neemt toe en geheel subjectief.....ik krijg altijd het gevoel dat ik een bestelbus of MPV onderweg ben als ik in zo'n joekel van een spiegel kijk.

Eerder heb ik ook al eens met een C220 CDI gereden en ik vind de C-klasse een beetje een overschatte auto. De auto heeft wel een aantal minpunten. Bekendste minpunten zijn de veel te hoge prijs, karige standaarduitrusting en gebrek aan ruimte. Wat ook tegenvalt in de C-klasse is het gebrek aan premiumgevoel. Interieur haalt het echt niet bij interieur van Audi A4 en BMW 3 serie. Het is minder mooi dan je van een Mercedes mag verwachten. Ik zou er mijn BMW e46 in ieder geval niet voor inruilen als het op rijden aankwam.

Om het verhaal af te ronden......filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=tcseSMD-_JI
    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Tis wat he.......320 CDI haalt al 250 op de klok.......
    W220L rijdt toch dagelijks in zo'n apparaat?
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ja ET, een af-fabriek "geprepareerde" S 320 CDI lang. ;-)

"Natuurlijk ook even de autobahn op geweest om te kijken of de top van 244 gehaald kon worden. Zou er om hangen, maar de auto haalde toch 250 op de teller, zij het met moeite."

Tellerafwijking is erg laag, in de S is 250 op de teller 243 op de TomTom ( dus niet de teller in het dashboard..)

" Wegligging bij die snelheid is fantastisch, eigenlijk te goed. Je mist de sensatie dat je echt hard gaat. BMW heeft dat echt veel beter voor elkaar. Ook goede wegligging, maar wel met het idee dat je ook echt hard gaat. "

Tja, jij zit dus liever met zweet in je handen achter het stuur ....

Overigens, in een Lexus LS is het nog veel slechter gesteld, daar hoor je niet eens dat je 250+ rijdt
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
        Overigens, in een Lexus LS is het nog veel slechter gesteld, daar hoor je niet eens dat je 250+ rijdt
        Haha, alleen de omgeving wordt iets sneller gezet, voor de rest merk je niets.

Comment

Tja, jij zit dus liever met zweet in je handen achter het stuur ....
          Eigenlijk wel ja ;) maar wel zonder dat je het gevoel hebt dat het gevaarlijk is.

Ik heb wel eens in een S-max 2.5T met 20 inch velgen hard gereden. Dat was echt angstig, de auto was extreem zoekerig. Dan toch liever de Benz :)
          Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

trekt lekker door zo'n dikke Benz dus, de benzine versie ook zie ik net.

http://www.dumpert.nl/mediabase/4819...kker_door.html
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sitechris Bekijk bericht
              Wegligging bij die snelheid is fantastisch, eigenlijk te goed. Je mist de sensatie dat je echt hard gaat. BMW heeft dat echt veel beter voor elkaar. Ook goede wegligging, maar wel met het idee dat je ook echt hard gaat.
              Mijn ervaringen met de S320 benzine (vorig model) zijn anders. Ik vind het namelijk juist erg vermoeiend om met deze auto gedurende wat langere tijd hard (180-200) te rijden. Door de, (ik denk) de gevoelloze stuurbekrachtiging bleef ik constant corrigeren.
              BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

C vergelijken met een S..

Only on Gummen. ;-)

(En dat gevoelloze is juist aangepast bij de W 221, ook de zijwindgevoeligheid icm luchtvering)

Comment

C vergelijken met een S..

Only on Gummen. ;-)
                  Gelukkig wel. Als het er om gaat, van welke je het meest blij wordt of de grootste smile krijgt, dan is dat zeer relevant.
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                    Gelukkig wel. Als het er om gaat, van welke je het meest blij wordt of de grootste smile krijgt, dan is dat zeer relevant.

Ja, natuurlijk.....

Appels en peren vergelijkingen zijn altijd goed.
                    ;-)

Comment

Working...
                    X